Komentarze do notki: o pani E.B z grupy mandzurskiej od fym a

« Wróć do notki

gini23 września 2013, 22:27
@E.BTyle, ze cale sledztwo fym opiera sie na faktach prasowych.

A notki Piko podrzucane przez niewiadomo kogo,prosze wybaczyc, nikt powazny nie bedzie sie tym zajmowal, tym bardziej juz tutaj w salonie wykazuja ludzie, ze nie ma w nich nic.

Wprost przeciwnie piko wykazuje , ze nie ma pojecia, wkleja bzdury.
teodor4923 września 2013, 22:40
@GINI (00:27)"Wprost przeciwnie piko wykazuje , ze nie ma pojecia..." ---> pozwolę sobie zaoponować.
Wprawdzie nie wszystkie znam, a niektóre przeleciałem tylko pobieżnie, ale uważam, iż stanowią one ciekawy zaczyn do dyskusji. Szczególnie chodzi mi zakwestionowanie wiarygodności zapisów
rejestratorów i niektóre zagadnienia prawne. Przy tych ostatnich próbowałem nawet wejść
z konstruktywną krytyką, ale różnice poziomów (nie tylko emocjonalnych) stanęły na przeszkodzie.
Moje zastrzeżenie jest praktyczne, facio lubi pogadać i na pogadaniu zakończyć.

Serdeczności.
E.B23 września 2013, 22:46
@GINIFYM nie jest prokuraturą. Gdyby miał dostęp do dowodów, choćby tych, które są w PW, śledztwo już byłoby zakończone.
FYM opierając się na białym wywiadzie, pokazał jak nie mogło być, całkowicie dyskredytując opowieści oficjalne, ale także krytykując ustalenia ZP.

Dzisiaj PW i Lasek, mając dostęp do materiałów zgromadzonych w PW , podważają ekspertyzę ZP..
Coś więc z tym Smoleńskiem jest nie tak. Nic się "kupy nie trzyma".
Czy prawda jest tak okrutna, że Polacy do niej jeszcze nie dorośli, jak stwierdziła Pani Minister Spraw Zagranicznych w rządzie PiS ?
gini23 września 2013, 22:49
@TEODOR49
@PIKO
Czy procedura wprowadzona do FMS "RW29.BAMS1G.Departure" jest ściśle określona? -- TAK.

Czy samolot powinien lecieć kolejno nad zadanymi punktami? -- TAK.

A z zapisów QAR tak nie robił. -- nigdy nie jest tak, jak w Szwajcarskim zegarku gdzie punkt = zwrot, punkt = nakazana nad punktem wysokość. Zawsze występują pewne anomalie (pogodowe, wiatry), na które nawet autopilot nie pomoże.
Przypominam, że „załoga już wcześniej zakładała poproszenie o lot po prostej (?)” i o godz. 07:34:37 o to poprosiła bo to mogła.

LIBRA4.09 20:56
017

więcej
Odpowiedz

@LIBRA
Pogoda była dobra.

Nie chodzi o zegarek tylko zupełnie inne parametry odejścia (climb rate i climb gradient).

W sobotę rano Tu miał ryczeć na odejściu nad osiedlami? Poza ścieżką?

Mówisz;
o godz. 07:34:37 o to poprosiła bo to mogła

07:33:05 – rozpoczęcie lotu na kursie 80,
07:38:36 – rozpoczęcie zakrętu na nowy kurs 68,

Gdzie masz w QAR informację o użyciu radia? Ja jej nie widzę. Dlaczego?
PIKO4.09 21:07
775814

więcej
Odpowiedz

@PIKO
... dlatego, że korzystasz - albo z niewłaściwego QAR, - albo z QAR innego Tu154, - albo ten co masz został spreparowany.
Problem jest jeden czy to co zostało udostępnione jest tym co chciano nam dać czy tym wydaje się że chcemy mieć.
LIBRA4.09 21:11

@Autor
Witam. Troszkę to trwało ale musiałem sprawdzić Wasze dane z tym co rejestrował inny system i rozkład wysokości od momentu startu czyli od 05:27:30 do 05:36:00 i wygląda to następująco.
Czas w UTC/wysokość - m
05:27:30 270
05:27:40 300
05:27:50 390
05:28:00 510
05:28:10 630
05:28:20 720
05:28:30 900
05:28:40 990
05:28:50 1170
05:29:00 1290
05:29:10 1440
05:29:20 1620
05:29:30 1740
05:29:40 1860
05:29:50 1980
05:30:00 2130
05:30:10 2280
05:30:20 2460
05:30:30 2550
05:30:40 2670
05:30:50 2820
05:31:00 3000
05:31:10 3150
05:31:20 3270
05:31:30 3390
05:31:40 3540
05:31:50 3690
05:32:00 3840
05:32:10 4020
05:32:20 4110
05:32:30 4320
05:32:40 4380
05:32:50 4560
05:33:00 4680
05:33:10 4800
05:33:20 4920
05:33:30 5040
05:33:40 5190
05:33:50 5310
05:34:00 5430
05:34:10 5520
05:34:20 5700
05:34:30 5820
05:34:40 5970
05:34:50 6060
05:35:00 6150
05:35:10 6210
05:35:20 6240
05:35:30 6270
05:35:40 6270
05:35:50 6330
05:36:00 6420
Od razu wyjaśnienie dlaczego prędkość wchodzenia około 05:34:00 zaczyna spadać. Zezwolenie na wchodzenie zostało udzielone do FL210. Jest przepis, który, mówi, że aby nie popełnić tak zwanego "level bust" - naruszenia następnego poziomu lotu, czyli w tym wypadku FL220, pilot ma obowiązek zmniejszyć prędkość wchodzenia poniżej 1000 feet na minutę i dalej aż osiągnie płynnie nakazany poziom lotu.
Problem jest taki, a mianowicie rozpatrujecie wiele zagadnień pod kątem przepisów, instrukcji i innych zaleceń czy podręczników. Latanie to poza mechaniką, techniką, komputerami także człowiek i czynniki pogodowe, które mają zdecydowany wpływ na to, co z samolotem się dzieje w powietrzu. Narysowany SID na mapie i nawet wprowadzony poprawnie do FMS-a zawsze będzie się różnił od faktycznej trajektorii lotu. Nie zdarza się aby samolot wykonał lot jak po „sznurku” od punktu przez punkt do punktu. Jest to niemożliwe. W momencie kiedy stery przejmuje pilot, to wygląda to jeszcze inaczej, mniej dokładnie niż zalecenia instrukcji.
Pozdrawiam.
LIBRA14.09 21:42

Juz tutaj Libra wykazal, ze piko nie ma pojecia o niczym.

reszta notek tez nadaje sie do smieci.

Nikt nie ma czasu poprawiac bzdur, wybacz ale mandzurscy maja juz okreslona marke.

Libra ma naprawde duzy zasob wiedzy z zakresu lotnictwa....

pozdrawiam

E.B23 września 2013, 22:50
@GINIPS

Czy Pani czytała notki Piko? Tam są informacje wzięte żywcem z Raportu Millera i porównane ze sobą. Jeżeli są to bzdury, to świadczą o Raporcie, a nie o tym, który poddał je analizie porównawczej.

I zgadzam się, że to są bzdury, które również, jak wszystko związane ze Smoleńskiem "nie trzymają się kupy"
gini23 września 2013, 22:56
@E.BWiec jezeli sie nie ma dostepu do dowodow, to sie, nie pisze, ze sie wie wszystko, nie krytykuje sie innych, a tyùm bardziej rodzin, ktore dostep do dowodow .

Tak sledztwo byloby zakonczone, doprawdy, gdyby A.Macierewicz mial dostep do dowodow, tez z pewnoscia byloby zakonczone)))

Naturalnie, ze podwazaja, tak samo jak podwaza FYM, tylko, ze Lasek za nic nie chce sie spotkac z ekspertami ZP.

Prawda jest inna niz przedstawia ja miller, lasek i rzad tuska, i to jest fakt.

Wiec zastan,ow sie dobrze, dlaczego fym i jego druzyna graja wlasnie po stronie klamcow.
E.B23 września 2013, 23:28
@GINIFYM i jego drużyna są po stronie prawdy.
I tego właśnie ZP nie chce przyjąć do wiadomości.
A prawda jest jedna. Nie ma prawdy FYMa i prawdy ZP.. I trzeba do niej dojść.

I tak nic się w tej sprawie nie zmieni, dopóki będzie rządził Tusk i jego ludzie.
Zmiana rządu jest w tej chwili najważniejsza i tu powinni współpracować wszyscy Polacy, bez względu na to czy uważają, że w Smoleńsku był teatr, czy zamach nad lotniskiem.

Bez dojścia do dowodów i tak się tego nie wyjaśni, a prokuratura będzie posłuszna aktualnej władzy.
gini24 września 2013, 00:31
@E.BZartujesz chyba, fym na podstawie faktow prasowych glosi wiare w maskirowke, poza tym odsadza ZP i Macierewicza od czci i wiary i to ma przyjac A Macierewicza do wiadomosci, ze jest zdrajca i dezinformatorem, bo tak twierdzi fym?

Wiec dochodzcie do swojej prawdy, udowodnijcie maskirowke, skoro twierdzicie, ze to prawda, zzostawcie w spokoju Rodziny przede wszystkim One juz duzo przezyly i przezywaja wciaz.

Tak, juz widze wspolpracujacego markatomasza i reszte, zdazylam poczytac komentarze z ostatniej notki zenada.

Zero konkretow same ataki.

Nawet jezeli Ty probujesz lagodzic, to i tak nikt Cie nie slucha.

Wiec trzeba walic w prokurature i w laska przede wszystkim, a nie w zp i rodziny.

Na zasadzie bo my i tak wiemy, ze katastrofy w Smolensku nie bylo.

Pisanie idiotyzmow wyssanych z palca.



Najnowsze
Polityka
Kultura
Historia
Salon24
Nauka i Technika

19.09 09:33 Odsłon: 4302 (w tym z lubczasopism 69) 103 Komentuj
Raport: Zapisy z XUBS (cz. 1)


Słowo się rzekło, oto Raport Zapisy z XUBS, przy czym jest to cz. 1, kończąca się nieudanym podejściem „Frołowa”, wprowadzenie zaś dotyczy obu części. Tym razem opracowanie „równoległych” (nie tyle czasowo, bo to niemożliwe, skoro między wersją „MAK”, a wersją KBWLLP jest parominutowy rozjazd – co treściowo) komunikatów okazało się o wiele łatwiejsze aniżeli w przypadku Raportu CVR (http://freeyourmind.salon24.pl/531226,raport-cvr), niemniej jednak, co już należy do tradycji związanej z „dokumentacją smoleńską”, pojawia się mnóstwo rozbieżności, a czasem i sprzeczności w zestawianych wypowiedziach. By nie powtarzać już tego, co zawarłem we Wprowadzeniu, dodam teraz tylko, że w przypadku wydarzeń na XUBS sprzed „smoleńskiej katastrofy” wcale nie dysponujemy nawet optymalnym zbiorem danych. Nie pojawił się więc do tej pory żaden materiał filmowy ilustrujący lądowanie „Wosztyla” ani dwa (o ile nie było ich więcej tamtego dnia) podejścia „Frołowa”. Proszę sobie kiedyś urządzić powtórkę z prezentacji KBWLLP (ze stycznia 2011), jeśli chodzi właśnie o „rozmowy na wieży”. Co jest tam przedstawiane? Tylko jedno podejście „iła-76” (czemu nie dwa?). Piszę w cudzysłowie, gdyż to, że to „ił” i że „podchodzi od wschodu”, każe nam się przyjąć na wiarę i to na podstawie wyjątkowo mglistego (w przenośni i dosłownie) wideo polskiego montażysty Wiśniewskiego, którego materiał filmowy z hotelowego parapetu, co także warto stale przypominać, nigdy i nigdzie nie został w całości upubliczniony.

KBWLLP nie uzyskała danych dotyczących parametrów lotów „Frołowa” (także zapisów CVR; załoga nie została przesłuchana przez polskich ekspertów), a więc, na co zwracam uwagę w niniejszym moim Raporcie, odtworzyła sobie „trajektorię” (czy może „trajektorie”) ruskiego transportowca po prostu na podstawie „zapisów z XUBS” i ewentualnie „relacji świadków” (nawiasem mówiąc, polska strona nie zabezpieczyła też, przynajmniej wedle oficjalnych danych, zapisów CVR „Wosztyla” przed jego powrotem do Warszawy). Tymczasem, jak na to zwracano uwagę w blogosferze (jedynym miejscu, gdzie toczy się autentyczna dyskusja wokół 10-04), relacje te wcale nie są jednoznaczne. Innymi słowy: należałoby bardzo dokładnie i w odpowiednim rygorze prawnym przesłuchać świadków z „Wosztyla” pod kątem tego, co faktycznie na XUBS widzieli podczas podchodzenia do lądowania i po wylądowaniu. Tego oczywiście podczas prac KBWLLP nie zrobiono – nie wzięto się za to nawet w gronie najdoskonalszych ekspertów związanych z ZP. Zwracam na to wszystko uwagę, ponieważ właśnie zachowanie „Frołowa” i jego korespondencja z „kontrolerami” budzą wiele znaków zapytania – zwłaszcza pod kątem tego, jakie właściwie manewry ruski transportowiec przy XUBS wykonuje, z jakiego kierunku przylatuje i jaki jest cel jego działań na smoleńskim północnym lotnisku.

Poza tym, co też należy w kontekście Zapisów z XUBS mieć na uwadze – zrazu (we wczesnych przekazach „smoleńskich”) – odległość czasowa między „dwoma podejściami Frołowa” a „smoleńską katastrofą” była w granicach 10-15 minut (por. też http://logiconly.salon24.pl/178136,il-76-zeznania-swiadkow), dopiero z upływem dalszych tygodni, zaczęła się wydłużać, by w końcu przybrać rozmiary „ponadgodzinne”. Jak zresztą podkreślałem już w Czerwonej stronie Księżyca, K. Galimski i P. Nisztor w swej książce (Kto naprawdę ich zabił?, Warszawa 2010, s. 50) pisali: Warunki były tak trudne, że po drugim podejściu do lądowania z wykonania manewru zrezygnowała załoga rosyjskiego Ił-76. Było to około 15 minut przed rozbiciem się prezydenckiej maszyny – i do tego ostatniego zdania był przypis (103): Zeznanie złożone 10 kwietnia do śledztwa prowadzonego przez WPO w Warszawie przez Agnieszkę [tak w oryg. – przyp. F.Y.M.] Żulińską, stewardessę, 36 SPLT (s. 172). I znów, tak intrygujących zeznań stewardessy „Wosztyla” także jak dotąd nie opublikowano, tak jak i „taśm” z „Wosztyla” (http://niezalezna.pl/22682-tajemnica-czarnej-skrzynki-jaka-40), które powoli zaczynają porastać mchem i pajęczynami.

Zapisy z XUBS dziedziczą więc te wszystkie braki w dokumentacji oficjalnej (przypomnę dodatkowo, że polska strona nie uzyskała informacji na temat wszystkich operacji lotniczych z dn. 10-04 na XUBS ani nawet odpowiedzi na zgoła niewinne pytanie, czy jakikolwiek statek powietrzny próbował lądować przed „Wosztylem”), które istnieją, ale mimo to zawierają sporo danych pozwalających na choćby śladową, szkicową rekonstrukcję sytuacji na Siewiernym rankiem 10 Kwietnia. Tę rekonstrukcję uzupełniam w tabeli dodatkowymi ilustracjami, które pozwalają unaocznić sobie rozmaite aspekty tego, co się mogło wtedy na XUBS dziać.


http://fymreport.polis2008.pl/wp-content/uploads/2013/09/FYM-Raport_Zapisy_z_XUBS-1.pdf



x
Tagi: zapisy z xubs, "wosztyl", kbwllp, maskirowka, mak, drugi katyń, npw, smoleńsk, zamach, polska, polityka
Opublikowana w: !A to Polska właśnie, 10.04.2010-pytania, A elita !, Blog.Konf.Smoleńska, L.K. znajdziemy Was!, Mistrzowie, Smoleńsk Raport S 24
Do obserwowanychDo lubczasopismaRSS komentarzeZgłoś nadużycie
Komentarze do notki komentuj komentuj

@Autor
Czytam juz przeszlo godzine a dopiero jestem na 19 stronie ;)
W tym tempie zejdzie mi do wieczora ;)
MMARIOLA19.09 11:30
3405711
więcej
Odpowiedz
@MMARIOLA
tym razem nie możesz narzekać, że jest coś nie na tej samej linii :)
FREE YOUR MIND19.09 11:32
150868654
więcej
Odpowiedz
@FREE YOUR MIND
Dlatego tak wolno czytam :)
Analizuje kazde slowo i sekunde
MMARIOLA19.09 11:38
3405711
więcej
Odpowiedz
@FREE YOUR MIND
ps.nie pamietam
Kiedy Protasiuk otrzymal od Storinskiego rozkaz lotu do Smolenska?
MMARIOLA19.09 11:39
3405711
więcej
Odpowiedz
@MMARIOLA
Strona 22
Czy Ty sie tu przypadkiem nie pomyliles?

6:42:14-6:52:24
MMARIOLA19.09 11:50
3405711
więcej
Odpowiedz
@FREE YOUR MIND
Posłuchaj Antoniego :

http://www.sejm.gov.pl/Sejm7.nsf/transmisje.xsp?unid=1AEEFB84B59A0BFEC1257BEB0033FD89

Rewelacja - Antoni twierdzi, że Lasek nie przedstawił dowodu na skoszenie bieriozy przez samolot. Przy tym podaje, że drzewo mogło zawalić się poprzez uderzeni[ea] spadających części rozpadającego się samolotu. Ciekawe jest to twierdzenie bowiem gdy Binienda twierdzi, że calutki samolot nie mógł przeciąć brzozy, tak Antoni tnie brzozę samymi częściami wolno spadającymi.

POLACZOK19.09 11:59
1635987
więcej
Odpowiedz
@FYM
I zaczęło się. Niniejszym otwieram festiwal niekończących się potyczek na pierdy i inne bzdety. Sprawa jest prosta i oczywista, że okoliczności tzw badania sprawy wskazują na to, że objawiony nam materiał możemy :

a) przyjąć w całości za prawdziwy na zasadzie - jak pierdyknęło, to pizdło.

b) odrzucić w całości, gdyż cały zgromadzony materiał jest wprawdzie prawdopodobny lecz z punktu widzenia procesowego nie stanowi żadnego materiału dowodowego - o czym mówi Lasek z Antonim.
POLACZOK19.09 12:15
1635987
więcej
Odpowiedz
@FYM
W dniu dzisiaj, ostatecznie dowiedzieliśmy się z ust komisarzy Laska i Antoniego, że żadnego autentycznego badania katastrofy nie było. Po wtóre, żadnych dowodów nawet nikt w ręku nie potrzymał. O co więc ta cała bijatyka ? O lepszy pomysł na hipotezę o zdarzeniu z 10.04.2010 ?

Zał. 4 raportu PKBWL str 521 :

,,Należy podkreślić, że zapis danych na kasetach ATM-MEM jest skompresowany i ma unikalny format. Znajomość tego formatu jest ograniczona do kilku pracowników producenta (firmy ATM PP Sp. z o.o.), przez co ewentualną manipulację zapisu na kasecie, zwłaszcza w krótkim czasie, należy uznać za niemożliwą.''

Jeśli ktoś ewidentnie tłumaczy się, że mało prawdopodobnym jest ,,podrobienie'' zapisu, to oznacza co ? - szkoda gadać.

Trzeba wrócić do oceny materiału dowodowego na podstawie którego PKBWL i MAK przygotowali swoje raporty.
POLACZOK19.09 13:27
1635987
więcej
Odpowiedz
@MMARIOLA 11:39
nie wiem, czy jest to dokładnie podane.
FREE YOUR MIND19.09 13:36
150868654
więcej
Odpowiedz
@MMARIOLA
możliwe są takie drobne przeoczenia. Ale nie powinno być ich wiele. Tu winno być 6:52:14-6:52:24.
FREE YOUR MIND19.09 13:38
150868654
więcej
Odpowiedz
@POLACZOK 11:59
chętnie posłucham, to naprawdę ciekawe, co piszesz. Ja przypomnę, że kiedyś (maj 2012) w wywiadzie Binienda dopuszczał ścięcie brzozy przez "Frołowa":

"- Ale brzoza jest przełamana.
WB: – To nie znaczy, że uderzył w nią tupolew. Wiemy, że przed polskim samolotem w Smoleńsku lądować miał rosyjski Ił, który w ostatniej chwili został zawrócony i który leciał bardzo nisko. Nie wiemy, czy to nie on złamał drzewo. Ponadto jest ona złamana w inną stronę niż tor lotu samolotu – nie wzdłuż tylko w poprzek.

- Komisja Millera twierdzi jednak, że tupolew złamał także drzewa rosnące wcześniej, potem uderzył w brzozę i wszystkie te uderzenia miały miejsce dokładnie na trasie jego lotu.
WB: – To nie jest mocny argument. Bo zniszczeń tych drzew mogły dokonać inne samoloty."

link
FREE YOUR MIND19.09 13:40
150868654
więcej
Odpowiedz
@POLACZOK 12:15
zobaczymy, czym ten festiwal się skończy.
FREE YOUR MIND19.09 13:41
150868654
więcej
Odpowiedz
@POLACZOK 13:27
kapitalny cytat :)

"Trzeba wrócić do oceny materiału dowodowego na podstawie którego PKBWL i MAK przygotowali swoje raporty."

Co niniejszą notką staram się czynić.
FREE YOUR MIND19.09 13:42
150868654
więcej
Odpowiedz
@FYM
Jeszcze dodam o jakości warsztatu dziennikarskiego na podstawie dzisiejszych konferencji. Oto jedna pani (strach zatrudnić taką nawet w szalecie) zaczęła gnębić Antoniego, że Antoni jest winny temu, że Glenn Jørgensen nie był nigdy członkiem duńskiej komisji do badania wypadków lotniczych. Reszta pytań wskazuje jednoznacznie na syndrom ZWIP, który jest dominujący wśród dziennikarzy.
(ZWIP - zjeść, wypić i po-tego)
POLACZOK19.09 13:42
1635987
więcej
Odpowiedz
@POLACZOK
"Ciekawe jest to twierdzenie bowiem gdy Binienda twierdzi, że calutki samolot nie mógł przeciąć brzozy"

Trochę się pogubiłeś. Prof. Binienda twierdzi dokładnie coś innego.
CEZARY6019.09 14:05
021
więcej
Odpowiedz
@FYM
Powrót do oceny materiału dowodowego wskazał obrońca matki Madzi. Mec. Ludwiczek stanął na głowie (choć mógłby bardziej postarać się w pewnych kwestiach) aby uratować tyłek matki Madzi poddając analizie całościowej zebrany materiał. Materiał był ogólnie poszlakowy, zaś główny dowód opierał się na opinii biegłych. Fakt, że naszych baranów specjalistów nie było na miejscu zdarzenia, a gospodarze rządzili się swoim bezprawiem, oznaczać może cokolwiek, w szczególności może oznaczać, że materiał dowodowy mógł być przetworzony na wszystkie modły. Tu należy zastosować podobne podejście, jakie wykazał mec. Ludwiczek. No tak, tylko kto wytrzyma siedem godzin słuchania argumentacji w tej sprawie ? Gdzie tam siedem - o wiele więcej.

Jednym z ciekawszych motywów w sprawie Smoleńska jest cena gazu jaką Putin wygwałcił na Polaczkach. Ta cena nie jest ceną dla frajera. Ta cena jest ceną dla c...a [gwara więzienna].

http://3obieg.pl/polska-swiatowym-liderem-kosztow-zakupu-cieklego-gazu
http://lubczasopismo.salon24.pl/Smolensk.Raport.S.24/post/534378,polskie-lupki-powoli-przechodza-w-rece-sorosa
http://www.monitor-polski.pl/zbrodniarz-miedzynarodowy-george-soros-polskim-bohaterem-panstwowym/

POLACZOK19.09 14:14
1635987
więcej
Odpowiedz
@CEZARY60
cały przeciął, ale czy spadająca sama część i jaka - tego Binienda nie badał.
Izwinitie, eta mała oszibka.
POLACZOK19.09 14:19
1635987
więcej
Odpowiedz
@POLACZOK 13:42
znaleźć w Polsce dziennikarza zdolnego do stawiania samodzielnych pytań i do samodzielnej refleksji jest niezwykle trudno. Generalnie są to ludzie od powtarzania tego, co zasłyszeli lub wyczytali od innych, ewentualnie od działania wedle rozpiski dostarczanej z "góry". Stan polskiego dziennikarstwa obnażyła tragedia z 10-04.
FREE YOUR MIND19.09 14:58
150868654
więcej
Odpowiedz
@POLACZOK 14:14
w przypadku obecnej walki buldogów pod dywanem (a może już na dywanie), to należy pamiętać, że to wojna wyłącznie propagandowa, wyłącznie, powtarzam - i na takiej (a nie badawczo-prawnej) płaszczyźnie się ona rozgrywa. Macierewicz zresztą, co może być zabawne, sięgnął dziś (zapewne mimowolnie) po ten argument, który ja już wielokrotnie na blogu w komentarzach stawiałem - członkowie "zespołu Laska" nie badali "na miejscu" ani "wraku", ani "pobojowiska", ani "drzewostanu":

"Pan Lasek przyznał, w sposób bezsporny, że nigdy nie badał tego wraku ani jego koledzy, bo zostali wyznaczeni dopiero 5 maja i nigdy nie byli na miejscu katastrofy. Pytajcie państwo o to pana Laska. Wczoraj pan Rońda (jeden z ekspertów komisji - red.) był 15 razy pytany o to czy był w Smoleńsku. Pan Lasek nigdy nie był na miejscu katastrofy, ani on, ani żaden z jego kolegów nie badał tego wraku - powiedział poseł PiS."
http://www.tvn24.pl/macierewicz-byli-naprowadzani-na-smierc-ale-uciekli-i-wtedy-nastapila-eksplozja,355858,s.html

Zespół Laska powstał bowiem do osłony propagandowej KBWLLP, nie zaś jako "kontynuacja prac" dawnej "komisji Millera". Macierewicz więc znowu z armaty strzela do wróbla, by jedną propagandę zastąpić inną, swoją. Jeśli bowiem sam naraz stawia taki zarzut, to na jego tle praca zespołu ekspertów ZP wcale nie wygląda lepiej.

Poza tym, czemu naraz Macierewicza zainteresował E. Klich ("raport Klicha"), a nie np. płk. M. Grochowski czy gen. K. Parulski?
FREE YOUR MIND19.09 15:09
150868654
więcej
Odpowiedz
@FREE YOUR MIND
"Jezdem" na stronie 63 :(
nie dam rady dzisiaj wiecej, oczy juz bola
W kazdym razie, lektura zapisow rozmow wraz z Twoimi uwagami i linkami jest naprawde frapujaca i kazdy, kto choc dobrnie do 63 strony, zrozumie dlaczego Mus musial zginac.
Tak bynajmniej ja to widze.

ps. odwaliles kawal dobrej roboty, zreszta nie po raz pierwszy

Dziekuje



MMARIOLA19.09 15:42
3405711
więcej
Odpowiedz
@MMARIOLA
dzięki za miłe słowa :), choć zachęcam Cię do zerknięcia na końcóweczkę, tj. ostatnie kilka stron 95-100, a zwłaszcza komentarz (w prawej kolumnie) na s. 97 pod wypowiedzią Ryżenki skierowaną do "Frołowa" ("Jeden, na kursie, ścieżce), komentarz odwołujący się do jednej z wizualizacji KBWLLP.

Gdyby ZP faktycznie zmierzał do odsłonięcia prawdy, o tym, co się działo w Smoleńsku 10-04 (nie mam na myśli żadnej lotniczej katastrofy), to by zaczął od gruntownych, drobiazgowych przesłuchań Wosztyla etc. (no i Musia, gdy ten jeszcze żył). No i osób, co "Wosztylem" miały przyelecieć, a nie od spotkań z Sasinem i jego podopiecznymi.
FREE YOUR MIND19.09 16:02
150868654
więcej
Odpowiedz
@POLACZOK 11:59
Czemu nikt go publicznie nie zapyta, dlaczego go nie martwi nieobecność doczesnych resztek Pani Anny Walentynowicz w jej grobie rodzinnym? Pies drapał brzozę.
JOANNA MIESZKO-WIÓRKIEWICZ19.09 20:07
3085203
więcej
Odpowiedz
@BERDYCHOWSKI
CIA? :) Ja pracuję dla przedwojennej Dwójki :)

* *

A propos dwójek. Krzysztof P. kiedyś znalazł takie dwie:

image

Album Krzysztofa P.
https://plus.google.com/photos/102611403961766168568/albums?banner=pwa
FREE YOUR MIND19.09 20:17
150868654
więcej
Odpowiedz
@BERDYCHOWSKI
rozumiem.
FREE YOUR MIND19.09 20:57
150868654
więcej
Odpowiedz
@FREE YOUR MIND
Szczerze, nie dam rady dzisiaj wiecej, musze miec swiezy umysl
Pobierznie przegladnelam pozostale strony i stanelam na stronie 92
6:38:14*
„Frołow” (niezr.)
[*tak w oryg. – przyp. F.Y.M. – tylko że w UTC, tj. jako
4:38:14 (por. Zał. 8, s. 154)]

06:38:14 + 44 minut ( roznica astronomiczna) = 07:22:14
MMARIOLA19.09 21:29
3405711
więcej
Odpowiedz
@MMARIOLA
OK, nie ma pośpiechu. Pod koniec tej części "Raportu" zwracam uwagę na "trajektorię" lotu "Frołowa" po prostu.
FREE YOUR MIND19.09 22:06
150868654
więcej
Odpowiedz
@MMARIOLA
04:38 - 1h24" (czas astrnomiczny W-wa)= 03:14 czas astronomiczny
03:14 + 2h 08m = 05:22 czas astronomiczny
05:22 + 2h = 07:22




MMARIOLA19.09 22:10
3405711
więcej
Odpowiedz
@MMARIOLA
strona 92

7:22:46-7:22:48 6:38:14*
MMARIOLA19.09 22:22
3405711
więcej
Odpowiedz
@FREE YOUR MIND
tak wiem, to niemozliwie
jedanak badajac zdjecia z 09/10.04.2010 zauwazylam ciekawe zjawisko
np. to zdjecie

zdjecia wykonane aparatem sony , ustawiony czas UTC +4h + 8 minut

Terespol zegar dworcowy godzina 14:01

MMARIOLA19.09 22:44
3405711
więcej
Odpowiedz
@FREE YOUR MIND
Dzisiaj w Polskim Punkcie Widzenia pani Małgorzata Merta przyznała, że ani Komisja Millera, ani eksperci Zespołu nie pracowali na dowodach, bo ich po prostu nie ma.
Nie ma dostępu do wraku i czarnych skrzynek, zamiast tego są kopie zapisów.
Nikt z Zespołu Laska i Zespołu AM nie był w Smoleńsku.
Różnica miedzy nimi polega tylko na tym, że eksperci AM z pokorą uznają tern fakt i wiedzą, że spotkanie z prawdziwymi dowodami może dać inny pogląd na sprawę, a ludzie Laska twierdzą ,że mają rację, choć niczego prawdziwego nie badali.

A więc poniekąd przyznała, że obie te prace są funta kłaków warte, bo nie ma dowodów rzeczowych, a śledztwo urąga wszelkim standardom międzynarodowym.
Rodziny chcą śledztwa z prawdziwego zdarzenia poprowadzonego przez śledczych z zewnątrz państwa polskiego, opartego o właściwe procedury.

Oglądając dzisiaj konferencję Laska nie mogłam oprzeć się wrażeniu, że ten człowiek kłamie z pełną świadomością tego co robi. Wiem kiedy ludzie kłamią. Zachowują się w specyficzny sposób, który trudno ukryć.
E.B19.09 23:23
0667
więcej
Odpowiedz
@E.B
Jakie tam dowody - Logika jest najważniejsza.
POLACZOK19.09 23:42
1635987
więcej
Odpowiedz
@ALL
Śmiać się mam - z Antoniego? Mówi DZIŚ to samo, co napisałem w pierwszym moim artykule - w maju 2010.

Posłuchajmy: " macierewicz-byli-naprowadzani-na-smierc-ale-uciekli-i-wtedy-nastapila-eksplozja,355858,s.html "
Linkę podaje FREE w komentarzu 15:09 jest to aktualny DZISIEJSZY reportaż TVN.

Z tym, że trzy lata temu napiałem o fizyce smoleńskiej artykuł (GOOGLE: "trzecia zasada termodynamiki - do ostatnich chwil piloci mieli szansę") po to, aby zobaczyć kto wskoczy w tę narrację. Pan Antoni wskoczył. Witam pana ministra - pański personel jest nic nie wart, bo nie potrafił ani wymyśleć lepszej, ani rozpoznać tego, że ta podsunięta narracja jest zmyślona...
A-TEM20.09 00:21
95212
więcej
Odpowiedz
@POLACZOK
"Logika jest najważniejsza."

Ta w Moskwie?
E.B20.09 02:17
0667
więcej
Odpowiedz
@A-TEM 00:21
AM mówi nie tylko to, opowiada jeszcze na tej konferencji bez mrugnięcia okiem, że "komisja Millera" opracowała trajektorię tupolewa wyłącznie na podstawie zdjęć Amielina. Co w takim razie z danymi z rejestratorów parametrów lotu? Już nawet nie chodzi o KBWLLP, ale o ZP, który przecież skądś wysnuł "swoją" wybuchową "trajektorię", czyż nie? Skąd się wzięło 15 m, na których najpierw "siadło zasilanie", i z których potem zaczęto w gronie ekspertów szukać "wybuchu w przestworzach"? Poza tym, jeśli "kontrolerzy" sprowadzali PLF 101 "na zbocze", to błędną wysokość też oni podawali? Wydaje się, że szefowi ZP zwyczajnie zrobił się patchwork z dotychczasowych wersji, które wrzucał publicznie i teraz wykonuje zszywki narracyjne na gorąco.
FREE YOUR MIND20.09 07:06
150868654
więcej
Odpowiedz
@E.B
ja już pisałem wyżej, jaką funkcję ma spełniać zespół Laska. Wbrew jednak temu, co mówi p. Merta, symetrii między ZL a ZP nie ma, ponieważ to ZP chwalił się dostępem do dziesiątek tysięcy zdjęć, do świadków, do materiałów dowodowych etc. ZL nie jest zespołem badawczo-śledczym, a za taki z kolei podaje się od lat ZP, przynajmniej w tych wszystkich tyradach, które publicznie w jego imieniu urządza Macierewicz. ZP miał mnóstwo okazji i czasu, by zebrać alternatywne materiały, tymczasem oparł się wyłącznie na "raporcie MAK" oraz "danych", które zostały upublicznione przez "MAK" i KBWLLP. ZL natomiast ma za zadanie osłaniać propagandowo KBWLLP, nie zaś dokonywać jakichkolwiek analiz czy badań.
FREE YOUR MIND20.09 07:10
150868654
więcej
Odpowiedz
@MMARIOLA 22:44
ja już od dawna twierdzę, że dokładne ustalenia czasowe są na razie niemożliwe, skoro nawet "godzina katastrofy" była ruchoma, nie mówiąc o zegarkach świadków. Dlatego należy koncentrować się na ustaleniach chronologii (co było przed, co po itd.).
FREE YOUR MIND20.09 07:11
150868654
więcej
Odpowiedz
@FREE YOUR MIND
Jak wspomniała M. Merta w PPW, trwa walka o zatuszowanie istnienia dwóch dowodów osobistych śp. Tomasza Merty. Gdyby chodziło w tej sprawie o jakiś tam dowód czy kawałek złota - powiedzmy sobie szczerze - nikt normalny nie powinien takimi bzdetami zawracać sobie głowy. Niestety, jak twierdzi M. Merta, w tej sprawie występuje także mataczenie. W rachubę wchodzi kilka artykułów : 270, 271, 273, 275, 276, 277 k.k. a także inne, dotyczące współuczestnictwa w zacieraniu lub preparowaniu dowodów przestępstwa. Ponieważ sprawa dotyczy siedliska żmij oraz być może wizyty Seryjnego w tych okolicach, życzę pani Mercie dużo zaparcia i osiągnięcia własnego celu bez opcji przetargowych - tego wymaga szacunek do śp. Tomasza Merty.
Sprawa się toczy - oby nie dłużej niż do 5 lat od daty przestępstwa, gdyż może się to przedawnić.
POLACZOK20.09 09:08
1635987
więcej
Odpowiedz
@POLACZOK
gdyby ZP, zamiast wydawać pieniądze na ekspertyzy dwuwybuchowe lub objazdy po parafiach i innych salach koncertowych, zlecił na przestrzeni lat jakieś analizy kryminalistyczne rzeczy należących do Delegatów, danych z tymi rzeczami związanych byłoby dużo więcej.
FREE YOUR MIND20.09 09:56
150868654
więcej
Odpowiedz
@FREE YOUR MIND
Wszystko się zgadza tylko kasy brakuje, gdy się wydało furę siana na Rogalskich.
POLACZOK20.09 10:08
1635987
więcej
Odpowiedz
@FREE YOUR MIND
Przytaczałem wcześniej poprawny algorytm działania ZP :

1. Właściwa ocena prawna sytuacji.
2. Organizacja pomocy prawnej dla poszkodowanych.
3. Dopilnowanie naszych organów pod względem rzetelności ich prac.
4. Zebranie wszelkich informacji od wszelkich świadków.
5. Na końcu podjęcie próby określenia przyczyn zdarzenia.

Teraz to wiemy. Trzy lata poszły z dymem - dowody, kasa itd.
POLACZOK20.09 10:20
1635987
więcej
Odpowiedz
@POLACZOK 10:08
jaki pan taki kram :)
FREE YOUR MIND20.09 10:24
150868654
więcej
Odpowiedz
@POLACZOK 10:20
ja powtórzę swoją listę prezentowaną pod poprzednim postem:

1) przesłuchiwanie jak największej ilości świadków (poczynając od świadków z Katynia, Smoleńska, Warszawy, poprzez pasażerów "Wosztyla", ludzi z delegacji oczekującej na XUBS, wszystkich pracowników KP mających jakikolwiek związek z przygotowaniami do uroczystości katyńskich, obsługę EPWA związaną z wylotami z 10-04, ludzi z COP itd.)
2) publikowanie dokumentów (korespondencja KP związana z uroczystościami, stenogramy COP, stenogramy z taśm z "Wosztyla", clarisy związane z przygotowaniami itd.)
3) zbieranie materiałów (dokumenty, zdjęcia, filmy, zeznania etc.) i stworzenie publicznego (online) archiwum - ZP nawet nie zdobył mgielnego sitcomu Wiśniewskiego (!)
4) wysłanie dziennikarzy, by zbierali relacje świadków (4a. w tych wszystkich miejscach, które były "wpisane" w scenariusz z 10-04, a więc także do Mińska, Witebska, Moskwy, 4b. w tych miejscach, które wzięły udział w wydarzeniach niejako "dodatkowo" - Smoleńsk-Jużnyj, Twer-Migałowo etc.)
5) zabezpieczanie materiałów telewizyjnych (te wszak błyskawicznie poznikały i zostały pochowane) - znów: do archiwum i upublicznienie online
6) sporządzanie dokładnej dokumentacji oficjalnych działań państwowych instytucji (co zrobiono, kiedy, kto za co odpowiada - czego zaniechano, kto za co odpowiada)
7) sporządzanie i publikowanie stenogramów konferencji prasowych (NPW etc.)
8) sporządzenie stenogramów z własnych posiedzeń
9) zlecanie ekspertyz fonoskopijnych (filmik Koli, materiały Wiśniewskiego itp.)
10) zlecanie ekspertyz kryminalistycznych (rzeczy po Delegatach).

Żaden z tych punktów nie został zrealizowany. "Trzy lata z dymem", zgadzam się, ale jakie HALO wokół tego zadymiania uczyniono.
FREE YOUR MIND20.09 10:26
150868654
więcej
Odpowiedz
@FREE YOUR MIND
Do listy dodam tylko, że nawet wszelkie blokady prawne związane z zachowaniem tajemnej wiedzy tzw świadków, nie istniały bardzo długo zanim po 1.5 roku prokuratura raczyła przesłuchać pierwszych z nich. Potem, jak to się mówi, nogi waniają.
Ten okres początkowy, tak ważny, został prawdopodobnie stracony na targowanie się o gażę dla mecenasów.
POLACZOK20.09 10:37
1635987
więcej
Odpowiedz
@POLACZOK
"Rewelacja - Antoni twierdzi, że Lasek nie przedstawił dowodu na skoszenie bieriozy przez samolot. Przy tym podaje, że drzewo mogło zawalić się poprzez uderzeni[ea] spadających części rozpadającego się samolotu. Ciekawe jest to twierdzenie bowiem gdy Binienda twierdzi, że calutki samolot nie mógł przeciąć brzozy, tak Antoni tnie brzozę samymi częściami wolno spadającymi."

"Cóz tyz Ty godos?"Chodzi o to że skrzydłem mógł ściąć pancerną brzozę bo wykazał to komputerowo ale nie walnąć pirueta rotacyjnego bo masa samolotu była zbyt potężna.Przecież to wiesz.Po co się naśmiewasz.Również latające tak czy owak części mogły to zrobić.Brzoza to jedno z najbardziej kruchych drzew.Pytania są o dowody jak to dokładnie było? Bo przecież trudno jest udowodnić,że tak duży samolot potknął się o bieriozę i rozpadł na miliardy kawałków.
PISMAKER20.09 11:57
271083
więcej
Odpowiedz
@PISMAKER
Wyżej już powiedziałem, że się przejęzyczyłem. Chodziło o to, że Binienda zbadał cały samolot jak wali w drzewo, zaś Antoni już odbryzgami lakieru lub strumieniem płynu hydraulicznego powala drzewo. Po jaką cholerę te wymysły ?
Wszystko musi być zbadane przez fachowców w oparciu o dowody, których już nigdy nie będzie.
POLACZOK20.09 13:16
1635987
więcej
Odpowiedz
@FYM
Ciekaw jestem o ujawnienie jakich dowodów mówi JK. Jak można ujawniać dowody, których nie ma.


http://wiadomosci.onet.pl/kraj/kaczynski-chce-ujawnienia-wszystkich-dowodow-dot-smolenska/f28vy

Jak chodzi o zeznania świadków, wszystkie bez wyjątku są stertą śmieci, podobnie jak zeznania ujawnione ostatnio.
POLACZOK20.09 13:22
1635987
więcej
Odpowiedz
@POLACZOK 10:37
a tak wiele rzeczy można było zrazu zrobić nawet bez pomocy pełnomocników prawnych.
FREE YOUR MIND20.09 13:35
150868654
więcej
Odpowiedz
@POLACZOK 13:22
jestem za takim ujawnianiem - nie trzeba zresztą szukać daleko - można zacząć o korespondencji KP, bilingów pracowników KP, bilingów parlamentarzystów, co byli w Gniezdowie/Katyniu 10 Kwietnia, zdjęć z posiadaniu Wierzchowskiego etc. Jest naprawdę mnóstwo dokumentów do ujawnienia, które wcale nie są TAJNE czy schowane przez NPW, KBWLLP itd.
FREE YOUR MIND20.09 13:37
150868654
więcej
Odpowiedz
@
Rosja pręży muskuły...

http://zmianynaziemi.pl/wiadomosc/militarny-pokaz-sily-rosji-przy-granicach-polski


I jeszcze jedno. Informacja z dnia .... 9 kwietnia 2010 !!!

http://ural.kp.ru/daily/24470/630330/
CLARK GABLE20.09 15:52
0141
więcej
Odpowiedz
Informacja z dzisiaj
"Na wniosek ministra obrony Tomasza Siemoniaka premier Donald Tusk wszczął w piątek procedurę odwołania szefa Służby Kontrwywiadu Wojskowego gen. Janusza Noska - poinformowało Centrum Informacyjne Rządu w komunikacie."

http://www.tvn24.pl/szef-kontrwywiadu-na-wylocie-premier-wszczal-procedure-mon-nie-komentuje,356176,s.html
FREE YOUR MIND20.09 15:55
150868654
więcej
Odpowiedz
@FREE YOUR MIND
Coś będzie się działo. Mamy nowego eksperta od lotnictwa, któremu mechanika skrzydeł nie jest obca, skrzydeł ... owadów :

http://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/niesiolowski-tez-jestem-ekspertem-lotniczym-bo-znam-sie-skrzydlatych-owadach/bqx37

Ciekaw jestem jakie interesy są obecnie na boku załatwiane ?
POLACZOK20.09 16:26
1635987
więcej
Odpowiedz
@FREE YOUR MIND 15:55
Nawet sprzątanie już zarządzili.
POLACZOK20.09 16:31
1635987
więcej
Odpowiedz
@POLACZOK 16:26
jeszcze Niesiołowskiego w gronie ekspertów brakuje, faktycznie.
FREE YOUR MIND20.09 17:29
150868654
więcej
Odpowiedz
@POLACZOK 16:31
coś więc się jednak dzieje.
FREE YOUR MIND20.09 17:30
150868654
więcej
Odpowiedz
@FREE YOUR MIND
przeczytałem

myślałem, że znam ale z komentarzami czyta się inaczej

dominuje uczucie chaosu będące skutkiem odważnego stosowania nożyc przez towarzyszy

wyraźnie "przebija" z tekstu obecność jeszcze jednego samolotu tego z "delegatami i dziennikarzami" - a .... może to tylko zbieg okoliczności
MESZEK20.09 19:44
01262
więcej
Odpowiedz
@FREE YOUR MIND: hucpa nie do konca poplaca w kraju Króla Ubu

http://giz3.salon24.pl/535245,pilne-szef-sluzby-kontrwywiadu-wojskowego-odwolany-za-korupcje

A juz mial zostac nowym ambasadorem w Ju-Es _Ej

(...) "nie wykonał jakichkolwiek czynności z zakresu osłony
kontrwywiadowczej celem zabezpieczenia przetargu na remont samolotów dla
VIP-ów i umożliwiła rosyjskim służbom przejecie całkowitej kontroli nad tą
procedurą;
— nie wykonał jakichkolwiek czynności z zakresu osłony
kontrwywiadowczej celem zabezpieczenia remontu samolotów dla VIP-ów na
terenie FR;
— nie wykonał jakichkolwiek czynności z zakresu osłony
kontrwywiadowczej celem zabezpieczenia wizyty prezydenta RP oraz szefów
wszystkich rodzajów Sił Zbrojnych w Katyniu w dniu 10 kwietnia 2010 r.;
— po katastrofie 10 kwietnia 2010 r, ujawnił bez zgody nadzorującego jej
pracę prezesa Rady Ministrów oraz ministra obrony narodowej służbom
rosyjskim wszystkie działania SKW na terenie FR podjęte w związku z tą
tragedią;
— przekazał organom państwowym sfalsyfikowany przez rosyjskie służby
specjalne materiał dotyczący rzekomych przyczyn katastrofy prezydenckiego
samolotu;
(z interpelacji nt 19270, skierowanej do ministra ON przez posła Tomasza Kaczmarka "

http://giz3.salon24.pl/535245,pilne-szef-sluzby-kontrwywiadu-wojskowego-odwolany-za-korupcje#comment_8140153
JOANNA MIESZKO-WIÓRKIEWICZ20.09 20:47
3085203
więcej
Odpowiedz
@MESZEK
mnie ciekawi zaś, jak się KBWLLP udało uzyskać więcej nagrań niż opublikował to "MAK". Druha część "zapisów", moim zdaniem, jeszcze ciekawsza od pierwszej, zwłaszcza jeśli chodzi o "Frołowa".
FREE YOUR MIND20.09 21:04
150868654
więcej
Odpowiedz
@JOANNA MIESZKO-WIÓRKIEWICZ 20:45
powinienem czytać? :)
FREE YOUR MIND20.09 21:04
150868654
więcej
Odpowiedz
@JOANNA MIESZKO-WIÓRKIEWICZ 20:47
nie by bardziej ciekawiło, jak wyglądało rozpoznanie sytuacji w dn. 9-04-2010 i nazajutrz - przez SKW.
FREE YOUR MIND20.09 21:05
150868654
więcej
Odpowiedz
@MESZEK (errata)
Druga, (oczywiście).
FREE YOUR MIND20.09 21:22
150868654
więcej
Odpowiedz
@CLARK GABLE
Witaj
Napisałeś

I jeszcze jedno. Informacja z dnia .... 9 kwietnia 2010 !!!

http://ural.kp.ru/daily/24470/630330/
CLARK GABLE15:52
0141


Umieściłam odpowiedź w poprzedniej notce http://freeyourmind.salon24.pl/531226,raport-cvr


@CLARK GABLE
tego typu ćwiczenia były już w 2009.
FREE YOUR MIND21:33

@FREE YOUR MIND & @CLARK GABLE
Tamte "ćwiczenia" w gruzińskiej telewizji były jednak czymś innym...
Chamska prowokacja polegająca na scenariuszu science fiction, wyemitowanym jak gdyby ostrzeżenia co może się zdarzyć, z udziałem autentycznych osób, autentycznego kraju, w jakimś tam procencie odpowiadające rzeczywistości ...

Tutaj mamy do czynienia z informacją w poczytnej gazecie, która 9 kwietnia o godzinie 16:10 podaje życiorys Lecha Kaczyńskiego, informując, że urodził się 18 czerwca 49r, a zmarł 10 kwietnia 2010r (18 июня 1949 - 10 апреля 2010) !!!!!

Trudno chyba komuś poszukującemu odpowiedzi O CO TUTAJ CHODZI przejść nad tym do porządku dziennego..

Tyle, że to już nie jest sprawa z kategorii minuta w tę stronę, minuta w drugą, 100m dalej czy bliżej,
tylko poszukiwania odpowiedzi na pytanie kto i dlaczego coś takiego umieścił,
kto chciał ostrzec/postraszyć/pokazać środkowy palec/zakpić…

Pozdrawiam
SAO PAULO22:59
01002
SAO PAULO20.09 23:24
01006
więcej
Odpowiedz
@SAO PAULO
ale ja miałem na myśli ćwiczenia Zapad-2009, a nie gruziński reportaż.

Pozdr
FREE YOUR MIND20.09 23:43
150868654
więcej
Odpowiedz
@MESZEK
"Antoni Macierewicz dostanie wezwanie do prokuratury ws. elementu wraku tupolewa, który rozbił się w Smoleńsku – ustalił „Newsweek”. Jeden z ekspertów parlamentarnego zespołu zdradził śledczym, że poseł PiS wie, gdzie znajduje się badana przez niego część wraku. (...)"

http://www.rmf24.pl/raport-lech-kaczynski-nie-zyje-2/fakty/news-macierewicz-moze-miec-klopoty-po-zeznaniach-smolenskiego-eks,nId,1030290

Wykrakałem :)
FREE YOUR MIND21.09 14:07
150868654
więcej
Odpowiedz
@FREE YOUR MIND 14:07
http://mmariola.salon24.pl/535449,10-04-2010-npw-macierewicz-i-sp-z-o-o
jak mogl tego nie zauwazyc
https://plus.google.com/u/0/photos/114740926693966291733/albums/5926068101758772593
MMARIOLA21.09 16:05
3405711
więcej
Odpowiedz
@FREE YOUR MIND
Antoni powinien sam się przyznać, że to on podłożył bombę do tutki i byłby koniec sprawy.

A tak za chwilę będą przeszukania we wszystkich domach w Polsce. To tylko kwestia czasu.
POLACZOK21.09 16:35
1635987
więcej
Odpowiedz
@FREE YOUR MIND
Free,

czytam Twoją analizę stenogramów z wieży i zwróciła moją uwagę często powtarzająca się sytuacja, że odpowiedź rozmówcy pada po sekundzie od rozpoczęcia pytania - co skrzętnie jest zawsze przez Ciebie zauważone. Jak interpretujesz to "dziwne zjawisko"? Pierwsze, co mi się nasuwa, to takie wyjaśnienie, że czas w stenogramach jest mechanicznie wstawiany, a wobec tego rzekome "stenogramy z wieży" to w dużym stopniu kompilacja fraz wyciętych z różnych momentów czasowych, bardzo też prawdopodobne, że z różnych lotów. Już ta jedna cecha stenogramów wystarcza do dyskwalifikacji i stwierdzenia fałszerstwa.

Pozdrawiam :-)
TRZMIELKA21.09 18:10
0430
więcej
Odpowiedz
@FREE YOUR MIND
Ciekawe zdjęcia w komentarzach :

http://puli.salon24.pl/535424,antoni-macierewicz-wezwany-do-prokuratury-wojskowej

Ponoć Wielebny publikował je na swoich blogach.

https://twitter.com/plcerber

http://i.imgur.com/Owr5m5b.jpg
http://i.imgur.com/VPRbwhs.jpg
POLACZOK21.09 20:21
1635987
więcej
Odpowiedz
@MMARIOLA
Sygnatura akt V Ds. 32/11
POSTANOWIENIE o umorzeniu śledztwa
Warszawa, dnia 30 czerwca 2012 roku

Str. 155

[…]



Wczesniej, okolo godziny 8.50 czasu miejscowego ( 06.50 CZASU POLSKIEGO)

na lotnisku w Smolensku wyladowal samolot Jak-40 z dziennikarzami,

którzy po przeprowadzeniu kurtuazyjnej odprawy paszportowej

udali sie autokarami na cmentarz do Katynia.

www.naszdziennik.pl/uploads/special/uzasadnienie.pdf
MMARIOLA21.09 20:25
3405711
więcej
Odpowiedz
@TRZMIELKA- Bardzo celna uwaga.
Widać, ze kompilatorzy to amatorzy. Ja, jako stary radiowiec bym to o niebo lepiej zrobiła. Ostrzegam jednak reżysera podobnego makabrycznego cyrku w ewentualnej przyszłości, żeby się nie odważył składać mi propozycji...
JOANNA MIESZKO-WIÓRKIEWICZ21.09 20:27
3085203
więcej
Odpowiedz
@FREE YOUR MIND
Sekunda odstępu między pytaniem a odpowiedzią oznacza, ze odpowiedź rozpoczęła się jeszcze zanim padło do końca pytanie. Ciekawe jak brzmią te nagrania z wieży. Bo taki zapis w stenogramie sugeruje, że te "dialogi szympansów" to czysta fikcja i wobec tego żadnych nagrań nie ma. Przynajmniej na pewno nie w takim kształcie, jak pokazują stenogramy.

Ale Twoja gigantyczna praca nad zapisami z XUBS daje jak na dłoni niepodważalne dowody skali i w pewnym stopniu metod fałszerstwa. Pytanie tylko kiedy zostanie to wykorzystane do procesu sądowego...
TRZMIELKA21.09 20:37
0430
więcej
Odpowiedz
@MMARIOLA 16:05
wiesz, tak czy tak, ciekawi mnie, co to za część. Kiedyś Amielin pisał/mówił, że w Smoleńsku po prostu okoliczna ludność wciskała jakieś części lotnicze Polakom jako "fragmenty tupolewa" - dlatego kwestia tego, co to za część, której tyle miejsca/czasu poświęcono na katastrofologicznej Konferencji Smoleńskiej w 2012 r., jest jak najbardziej warta rozwiązania. I co powie Macierewicz, jeśli to fragment jakiegoś innego samolotu?
FREE YOUR MIND21.09 20:57
150868654
więcej
Odpowiedz
@POLACZOK 16:35
jeszcze termin przesłuchania chyba nie jest wyznaczony :)
FREE YOUR MIND21.09 20:57
150868654
więcej
Odpowiedz
@TRZMIELKA 18:10
to dziwne zjawisko zinterpretowałbym tak, że taśmy konstruowano nieco niedbale, nie troszcząc się o "naturalność" konwersacji, nie tylko takiej, w której osoby rozmawiają w tym samym pomieszczeniu, ale zwłaszcza gdy porozumiewają się przez radio (do zrozumienia takiego komunikatu potrzebne jest zwykle jego całościowe wysłuchanie - o ile nie jest to proste "tak/nie"). Zapisy są na pewno sfałszowane, ale czy całkowicie? Tego nie jestem pewien. Tak samo jak w przypadku CVR. Jakieś fragmenty wydają się autentyczne.

Pozdr
FREE YOUR MIND21.09 21:00
150868654
więcej
Odpowiedz
@POLACZOK 20:21
komuś się depozyt rozluźnił?
FREE YOUR MIND21.09 21:04
150868654
więcej
Odpowiedz
@MMARIOLA 20:25
tak, pytanie tylko, kto potwierdzi godzinę 6.50 pol. czasu (lądowania "Wosztyla" na XUBS 10 Kwietnia). Może A. Wosztyl?
FREE YOUR MIND21.09 21:05
150868654
więcej
Odpowiedz
@JOANNA MIESZKO-WIÓRKIEWICZ
wie Pani, ale bloger, którego Pani linkuje, to jeśli chodzi o 10-04, powtarza to, co mówi "Czerska Prawda", a nawet w komentarzach przytacza ruskie filmiki ze "świadkami", jak "chłopcy" ze Smoleńska, co wszystko widzieli (tych chłopców nawet Amielin obśmiał w swoje książce) :)
FREE YOUR MIND21.09 21:09
150868654
więcej
Odpowiedz
@FREE YOUR MIND
jest jak najbardziej warta rozwiązania. I co powie Macierewicz, jeśli to fragment jakiegoś innego samolotu?


102 ?!
p. Obrebski nie kwestionujac potwierdza

ps. nie wnikam czyj to blad

MMARIOLA21.09 21:11
3405711
więcej
Odpowiedz
@TRZMIELKA 20:37
w cz. 2 "Zapisów z XUBS" pojawia się jeszcze więcej niespodzianek. Czy to zostanie wykorzystane - to osobna sprawa. Jak wiesz doskonale dwa "walczące ze sobą" obozy polityczne swoją walkę rozgrywają w ten sposób, iż co do podstaw się zgadzają - różnią się jedynie, co do detali. Jedni opowiadają, że był wypadek na XUBS, drudzy, że doszło do "eksplozji w przestworzach nad XUBS" - ale dogmat, iż doszło do "katastrofy smoleńskiej" jest podzielany. W tym więc sensie Lis z Sakiewiczem różnią się pięknie.
FREE YOUR MIND21.09 21:12
150868654
więcej
Odpowiedz
@FREE YOUR MIND
Mus w swoich zeznaniach
MMARIOLA21.09 21:12
3405711
więcej
Odpowiedz
@MMARIOLA
wydanie specjalne 11.04.2010 FAKTY

"Od rana nad lotniskiem wojskowym Siewiernyj w Smoleńsku
zalega gęsta mgła. Jest wyjątkowo słaba widoczność. Polscy
dziennikarze, którzy już w sobotę rano docierają na uroczystości
upamiętniające mord katyński innym rządowym samolotem,
czekają na lotnisku na przylot polskiego prezydenta.
Część z nich od razu jedzie do Katynia. Reszta jednak czeka.
Gotowe są też limuzyny z polskimi flagami. To one mają zawieźć
polską delegację nad katyńskie groby."

relacja Kubraka, ktory lecial JAKiem

W piątek dowiedziałem się także,że będę leciał Jakiem. Okazało się, że delegacja prezydencka będzie tak duża,
że dziennikarze polecą inną maszyną.A Bóg nade mną czuwał...
Gdy siedziałem już w jaku-40 okazało się, że z samolotem coś
jest nie tak. Przesadzono nas do drugiej maszyny i polecieliśmy
do Smoleńska.
(...)
O 7 rano byliśmy już na miejscu.
Mam taki zwyczaj, że jak wyląduję, wysyłam SMS-a do żony
MMARIOLA21.09 21:52
3405711
więcej
Odpowiedz
@FREE YOUR MIND, MMariola
"Wczesniej, okolo godziny 8.50 czasu miejscowego ( 06.50 CZASU POLSKIEGO)
na lotnisku w Smolensku wyladowal samolot Jak-40 z dziennikarzami"

"tak, pytanie tylko, kto potwierdzi godzinę 6.50 pol. czasu (lądowania "Wosztyla" na XUBS 10 Kwietnia). Może A. Wosztyl?

Mnie cały czas odzywa się dzwonek alarmowy, jak widzę określenie "na lotnisku w Smoleńsku", a szczególnie w oficjalnych sądowych dokumentach. To bardziej pasuje do cywilnego (powszechnie dostępnego) smoleńskiego lotniska, jakim jest Jużny, niż do wojskowego, i to nieczynnego. W każdym razie znamienne, że nie ma precyzyjnej nazwy lotniska.
TRZMIELKA21.09 22:02
0430
więcej
Odpowiedz
@FREE YOUR MIND 21:12
To solidarne ukrywanie prawdy przez rząd i opozycję, prokuraturę i media - jest dla mnie czymś nie do pojęcia. Zwykle różne grupy mają sprzeczne interesy, więc wojny gangów prędzej czy później wyciągają prawdę na wierzch. A tutaj taka wyjątkowa solidarność ponad podziałami...
TRZMIELKA21.09 22:12
0430
więcej
Odpowiedz
@TRZMIELKA
Byc moze masz racje, wielu blogerow o ladowaniu na Juznym pisalo,

http://fikcje.salon24.pl/272236,25-pasazerow-tupolewa-czyli-brakujace-ogniwo

Jakie wnioski można wyciągnąć z powyższych informacji?

Oto jeden ze scenariuszy – niekoniecznie prawdziwy:

W trakcie lotu do Smoleńska załoga samolotu otrzymuje informacje, że lądowanie na lotnisku Siewiernyj jest niemożliwe, np. ze względu na mgłę. Byłoby możliwe lądowanie na lotnisku południowym, ponieważ tam mgła już ustępuje, ale dla Tupolewa jest tam za krótki pas. Rozwiązaniem alternatywnym jest lądowanie na innym lotnisku, przesiadka osób wytypowanych do innego samolotu, np. Jaka 40, który na lotnisku południowym może wylądować. W ten sposób najważniejsze osoby mogą zdążyć na główne uroczystości, pozostałe będą czekać w Tupolewie na poprawę pogody, aby móc wylądować na Siewiernym.

Prezydentowi zależy na punktualnym przybyciu do Katynia i po konsultacjach z pracownikami kancelarii i ochroną BOR-u ustala skład delegacji, która przesiądzie się do Jaka. Ograniczeniem jest liczba osób, która w wypadku Jaka nie może przekraczać 26-32 zależnie od wersji (rozważamy tu wersję nie VIP, lecz zwykłą – w wypadku wersji VIP ilość ta byłaby ograniczona do 17 osób.).
MMARIOLA21.09 22:26
3405711


Dlaczego przywara, pisze non stop nazwisko Wosztyla w cudzyslowiu?Dlaczegop atakuje poilskich pilotow jak ykw, malo mu jednej smierci, sp R.Musia?

To jest podlosc, nie wiem dlaczego kobiety tam piszace ponoc nawet jedna siostra pisuje niejaka cisza, nie reaguja?Nie macie za grosz empatii?

Brak reakcji na inwektywy pod adresem Pani Blasik, czy wy naprawde jestescie kobietami?


teodor4924 września 2013, 06:45
@GINI (00:49)Litości!! Cheder i jeszybot ukończyłem dawno temu, ergo utraciłem kunszt talmudycznej
argumentacji. Sprawę widzę prościej. W (prawie) każdym małżeństwie pojawiają się tzw. trudne
chwile, a nawet konflikty. Punktem zwrotnym jest "jakość" małżonków. Ci mądrzy dostrzegają
na horyzoncie cele/wartości/priorytety, ci mniej rozsądni wypominają sobie nieosolone kartofle,
przypalone mięso, pół szklanki za dużo wypitego piwa, itp.

Zakładam, iż P/wpis nie ma charakteru koniunkturalnego. Po drugiej stronie kilka tygodni temu
pojawiła się inicjatywa: http://obalmyrazemoficjalneraportysmole.salon24.pl/530897, ---> w której wziąłem udział kilkoma komentarzami. Niestety wkrótce pokazano mi drzwi, jaki stan rzeczy jest na dzisiaj - nie wiem.

Mógłbym oczywiście dłużej, ale zakończę błyskotliwą frazą: "A czas leci!"

Ukłony.

E.B24 września 2013, 10:08
@TEODOR49Zawołam za @Teodorem: litości, Gini!

Gdzie widzisz w notce FYMa i komentarzach atak na rodziny, pilotów i p.Błasik?

Wosztyl w cudzysłowie oznacza przecież samolot pilotowany przez Wosztyla. Taki zabieg retoryczny.

Zabetonowałaś się w swoich okopach i dalej ani rusz. A pole bitwy jest gdzie indziej.
Komentarz został usunięty
gini24 września 2013, 13:02
@EBESTYjuz lecisz mandzurski do PPP

b

to wy macie przedstawic twarde dowody na maskierowke.
gini24 września 2013, 13:03
@E.BZgoda sa informacje z raportu, ale wnioski jakie sie juz z nich wyciaga pozostawiaja wiele do zyczenia.
teodor4925 września 2013, 13:32
@GINIDroga Gini,-
Przywykłem zamykać sprawy. Mam wzgląd na P/stan zdrowia. Czy planuje Pani jeszcze
pociągnąć temat, chodzi mi zwłaszcza o P/reakcję na m/kom. 24.09.(08:45). Czytuję FYM-a
(raczej pobieżnie), ale prasówka z jego bloga jest mi zbędna. Nie ukrywam, że brak kontynuacji
z P/str. byłby rozczarowaniem.

Ukłony.
gini25 września 2013, 14:05
@TEODOR49Todziu, ja napisalam juz wszystko, co mialam do napisania w tej sprawie.
Bie wiem jak sobie wyobrazasz, wspoprace Pana Zagrodzkiego z Markiem Tomaszem, czy tez Pani Ewy nazwanej dezinformatorka, o samym Macierewiczu opluwanym regularnie nie wspomne.

pozdrawiam