Wywalony flyga poruszył temat Eurocontrol. I bardzo dobrze. Od dłuższego czasu (roku?)
na blogach (albatros) sygnalizowano konieczność zwrócenia się do Eurokontrol i PANSY (Polska Agencja Żeglugi Powietrznej ) o logi i potwierdzenia o przelocie TU154 101.
Nic w tej sprawie nie przedostało się do mediów ani Zespół Parlamentarny nie wykonał żadnego ruchu aby takie dane pozyskać.
Ciekawe dlaczego? Czy to był tajny lot? Może wówczas tak, ale teraz to można chyba pokazać zapisy. Tak samo dane z transpondera rejestrowane przez naziemne kontrole na pewno były przez jakiś czas dostępne. Gdzie one są?
PIKO17:25
Chcialam przypomniec, ze to a uswiadomilam wam mandzurscy istnienie moich sasiadow czyli Eiroconrtrol.
http://czarownica.salon24.pl/377312,prezent-na-nowy-rok-dla-fym-a-pomoce-naukowe-do-jego-ksiazki
rzed startem samolotu załoga zgłasza plan lotu. W planie lotu znaleźć można m. in. wysokość, prędkość, SID i STAR (procedury odlotu i przylotu) oraz trasę. Pilot nie lata tak, jak mu się podoba, lecz według ściśle ustalonej trasy, przebiegającej między umownymi punktami meldunkowymi (intersections). Operator FSW (Flight Strip Workstation) w Warszawie kontaktuje się z ośrodkiem kontroli w Haren (niedaleko Brukseli), gdzie znajduje się CFMU (Central Flow Management UNIT). CFMU odpowiada za loty nad Europą. Przygotowuje miejsce dla samolotu i wydziela korytarz powietrzny dla niego przeznaczony, czyli pas przestrzeni powietrznej o szerokości 10 km i wysokości 1000 stóp (około 300 m). Jeśli znajdzie się miejsce na wykonanie lotu, CFMU aktywuje plan lotu i zwraca do ośrodka kontroli, który go tam przesłał. W naszym przypadku jest to Agencja Ruchu Lotniczego w Warszawie (wysyła ona plan lotu na około 2 godziny przed odlotem samolotu). Załoga otrzymuje wydruk planu lotu oraz informacje pogodowe na tzw. briefingu (odprawy załóg) w ARL. Może też zdarzyć się tak, że niebo jest zatłoczone i wtedy lot jest opóźniony - odleci dopiero, gdy znajdzie się dla niego wolny korytarz.
Zabezpieczone korytarze, to chodzi o to, że nie wszystkie są stale czynne, są różne rodzaje korytarzy (4 kategorie dróg lotniczych - albo stałe albo 3 rodzaje warunkowych) i trzeba sprawdzić w planie lotu, czy na pewno lot jest planowany po tych czynnych i bezpiecznych.
Po prostu kontrola lotów, czyli ATC musi wiedzieć, którymi korytarzami będzie leciał dany samolot, aby zapewnić mu bezpieczeństwo i móc zarządzać płynnością ruchu lotniczego.
Jeśli na danej częstotliwości zgłasza się kontrolerowi samolot, to on bez planu lotu by nie wiedział nawet dokąd leci, co zaś mówić o prowadzeniu go. Musi mieć też możliwość ponad wszelką wątpliwość zidentyfikować go na radarze, przecież, aby zapewnić samolotom separację od siebie musi świetnie wiedzieć która kropka, to który samolot. Do tego służą sygnały wysyłane na wieżę przez transpondery samolotów. Gdy kontroler zidentyfikuje już samolot na radarze ma obowiązek powiedzieć pilotom "radar contact". Poza tym na każdy lot musi być zapewniona służba alarmowa (oznacza to, że jeśli z samolotem nie ma kontaktu, trzeba zorganizować akcję poszukiwawczo-ratowniczą, bez planów lotu nie dałoby się takiego zabezpieczenia zorganizować, w planie wpisuje się także cechy rozpoznawcze samolotu, np kolor, znaki rejestracyjne i to jakie ma wyposażenie ratownicze i łączność ratowniczą), a także służbę informacji powietrznej - bez planów lotu kontrolerzy nie wiedzieliby jakie informacje przekazywać załodze (np. nad Białorusią, że w Smoleńsku jest mgła), a bez takiej możliwości nie mieliby jak zapewnić bezpieczeństwa ruchy lotniczego. Po to są właśnie plany i zezwolenia na odlot. Nie ma zezwolenia ATC - samolot nie może wylecieć, bo go kontrola w Warszawie nie wypuści.
Drogi Piko nie wiem dlaczego dale udaejesz, ze nie wiesz o coà chodzi.
Ktos ci tam podrzuca akies badziewie, ale toà ty wichodzisz na t(zw durnia, bo ty firmuesz.
Zespol parlamentarny nie est( chlopceml na posylki dla chlop^cow ze WSI , wiec zalozcie wreszcie te stowarzyszenie pokrazywdzonych i sami sie staracie o udowodnienie wasze maskirowki.
Mmariolka z Antwerpii ma niedaleko do Eurocontrol, dawalam nawet mapke kiedys))))
https://twitter.com/eurocontrol
http://people.cs.kuleuven.be/~dirk.craeynest/ada-belgium/events/96/961122-abs-euro.html
Do pracy mandzurscy!!
Jestem czarowica wredna , podstepna.Uwaga , bije ludzi miotla po glowie, ewentualnie podstawiam miotle i podcinam nogi .Mam kotke,ktora drapie i gryzie, wiec ostrzegam, zastanowic sie przed wejsciem.
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Rozmaitości