Cat100 Cat100
197
BLOG

Równiejsi

Cat100 Cat100 Polityka Obserwuj notkę 0

Wcześniej.
 
W ostatnich miesiącach policja dwa razy przyłapała go, gdy jechał 200 km/h.
 
– Byłem w Pomorskim Ośrodku Ruchu Drogowego w celu obniżenia punktów karnych o sześć. Dostałem mandat za zbyt szybką jazdę. [Jarosław Wałęsa]
 
Miesiąc przed wypadkiem na szosie.
 
- Żużel to moje nowe hobby. Jest dość niebezpieczny, ale o to właśnie w nim chodzi. Inaczej nie byłoby tej adrenaliny. Absolutnie ten wypadek nie zraził mnie do żużlu. Mimo, że była to moja pierwsza próba i tak się skończyła, zamierzam dalej próbować swoich sił w żużlu.[Jarosław Wałęsa]
 
- Uwielbiam motory i wszystko co z nimi związane. Jazda na motorze była moim marzeniem, od kiedy byłem nastolatkiem. Na co dzień jeżdżę motorem Hondą CBR 1000 RA. Innego środka transportu nie posiadam i nie zamierzam tego zmieniać. [Jarosław Wałęsa]
 
- Proszę wsiąść na motor i przejechać się, poczuć ten wiatr, tę wolność. [Jarosław Wałęsa]
 
- Jego biuro poselskie poinformowało, że często pokonywał trasę Warszawa – Gdańsk. Często. I znajomym mówił, że jego rekord na niej to 2 godziny i sześć minut. To oznacza, że średnia prędkość to 160- 170 km na godzinę. Google Maps wylicza tę podróż na prawie sześć godzin po polskich drogach [Tomasz Machała].
 
HONDA CBR 1000 RR
Typ silnika: Chłodzony cieczą, rzędowy, 4-cylindrowy, 4-suwowy, 16-zaworowy, DOHC
Pojemność: 998 cm3
Średnica x skok tłoka: 75 x 56,5 mm
Stopień sprężania: 12,2:1
Układ zasilania: Elektroniczny wtrysk paliwa PGM-DSFI
Max. moc:126,4 kW/11250 min-1 (95/1/EC)
Max. moment obrotowy: 114,5 Nm/10000 min-1 (95/1/EC)
Układ zapłonowy: Sterowany komputerowo cyfrowy tranzystorowy z elektronicznym wyprzedzeniem
Rozrusznik: Elektryczny
Skrzynia biegów: 6-biegowa
Przeniesienie napędu: Łańcuch typu O-ring Nr 530
Wymiary (dł. x szer. x wys.): 2030 x 720 x 1118 mm
Masa pojazdu w stanie suchym: 176 kg
Opony przednie: 120/70ZR17M/C(58W)
Opony tylne: 190/50ZR17M/C(73W)
Zawieszenie przednie: 43-milimetrowy w pełni regulowany odwrócony widelec teleskopowy HMAS typu cartridge z bezstopniową regulacją napięcia wstępnego oraz siły tłumienia dobicia i odbicia, skok 120 mm
Zawieszenie tylne: Zespolone typu Pro-Link z amortyzatorem gazowym z zewnętrznym zbiornikiem gazu, z 13-stopniową regulacją napięcia wstępnego oraz bezstopniową regulacją siły tłumienia dobicia i odbicia, skok 135 mm
Hamulce przednie: Hydrauliczne, podwójne tarczowe 320 x 4,5 mm, z zaciskami czterotłoczkowymi i klockami ze spieków metalicznych
Hamulce tylne: Hydrauliczne, tarczowe 220 x 5 mm, z zaciskami jednotłoczkowymi i klockami ze spieków metalicznych
Prędkość max.: 300km/h
 
Wypadek.
 
- Na obrotomierzu mamy wartość między 9 a 10 tys. obrotów. Takie obroty ten motocykl może mieć na pierwszym biegu, gdy jedzie z prędkością 70-80 km/h, a przy drugim biegu, gdy jedzie 120-150 km/h. A biegów jest sześć...[expert]
 
- Pan Wałęsa podczas wypadku doznał niezwykle ciężkiego urazu, głównie w obrębie układu kostnego, złamane miał m. in.: obie kości udowe, miednicę, oba przedramiona, żebra oraz uszkodzony kręgosłup w sumie 37 złamań i przeszedł aż 17 operacji. [lekarz z Wojskowego Instytutu Medycznego]
 
Sąd.
 
- Gdy po wypadku w pracy, do której chodzić musimy, zły los odbierze nam zdrowie i sens życia, unieruchamiając na zawsze w łóżku, ZUS wypłaci odszkodowanie - niespełna 12 tysięcy złotych. Za śmierć dziecka PZU po wielu bojach wypłaciło rodzicom 8 tysięcy. A za szaleństwa na motocyklu, które zakończyły się w rowie, europoseł Jarosław Wałęsa żąda 100 tysięcy. [kobi]
 
– Prokuratorzy uznali, że nie ma bezpośredniego związku miedzy prędkością, z jaką jechał pan Wałęsa, a tym, ze doszło do wypadku.  Biegli orzekli, że gdyby pan Wałęsa jechał z dozwoloną prędkością, do tego wypadku i tak by doszło. [Iwona Śmigielska-Kowalska, rzecznik Prokuratury Okręgowej w Płocku]
 
– Jeżeli prokuratura uznała, że niezależnie od tego, czy pan Wałęsa jechał 90 kilometrów czy 115 wypadek miał miejsce tylko z winy kierowcy toyoty, to pan Wałęsa odpowie tylko za przekroczenie prędkości.[ prof. Piotr Kruszyński]
Cat100
O mnie Cat100

Jestem obserwatorem zmieniającego się świata i Polski, niezawodowo interesuję się ekonomią i fizyką.

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze

Inne tematy w dziale Polityka