Cat100 Cat100
134
BLOG

Przeprosiny Kompanii Piwowarskiej ?

Cat100 Cat100 Gospodarka Obserwuj notkę 12

Tekst zamieszczony na stronie Kompanii Piwowarskiej:

"Szanowni Państwo!

Pragnę przeprosić Panów Posłów Ryszarda Czarneckiego oraz Marka Migalskiego a także Tych wszystkich Państwa, którzy poczuli się urażeni niefortunną lokalizacją reklamy naszego piwa LECH Premium. Ponieważ kontrakt na wynajem tej lokalizacji wygasł z końcem lipca, dziś rozpocznie się demontaż tej reklamy.

Korzystając z okazji pragnę oświadczyć, że kampania „Spragniony wrażeń. Zimny Lech” jest reklamą dotyczącą wyłącznie jednego z walorów piwa LECH Premium, jakim jest orzeźwienie. Hasło zawierające frazę „Zimny LECH” pojawiło się na polskim rynku już w lutym 2009 roku. Tegoroczna kampania to efekt konsekwentnego wspierania jednego z atrybutów piwa LECH jakim jest orzeźwienie i nie ma to żadnego związku z niedawnymi tragicznymi wydarzeniami, które wstrząsnęły naszym krajem. Koncepcja realizowanej obecnie kampanii reklamowej powstała w grudniu 2009 r.

Celem naszej akcji jest promowanie możliwości wygrania przez dowolne miasto w Polsce tzw. mega-imprezy z truckiem pełnym zimnego LECHa, jako jedną z wielu nagród i atrakcji. Rozpoczęcie tych działań nie jest jakąkolwiek próbą wykorzystania emocji czy uczuć patriotycznych Polaków, które pojawiły się w związku z tragicznymi wydarzeniami w Smoleńsku.

Nasze działania poprzedziliśmy przeprowadzonym po zakończeniu okresu żałoby narodowej badaniem opinii na temat odbioru reklamy oraz hasła z wykorzystaniem frazy „Zimny LECH” przez szerokie grono Polaków. Badanie, przeprowadzone na reprezentatywnej grupie Polaków przez renomowaną firmę badawczą Millward Brown SMG/KRC, dostarczyło jednoznacznych dowodów na to, iż użycie hasła, o którym mowa nie uraża uczuć przytłaczającej większości Polaków, ze szczególnym uwzględnieniem elektoratu Prawa i Sprawiedliwości. Poziom odrzucenia tej reklamy nie odbiega od standardowego poziomu odrzucenia dowolnej reklamy. Jednocześnie dołożyliśmy wszelkich starań, aby hasło pojawiało się wyłącznie w kontekście grafiki silnie ukazującej atrybuty kolorystyczne i graficzne naszej marki oraz wizerunek oszronionego, zmrożonego trucka. Konsekwencją uznania tej kampanii reklamowej za dopuszczalną było umieszczenie reklam w bardzo wielu lokalizacjach na terenie całego kraju, w tym. na elewacji krakowskiego Hotelu Forum, oddalonego o ponad 1 kilometr od Wzgórza Wawelskiego.

Szczerze zapewniam, że naszą intencją nigdy nie było i nie jest obrażanie czyichkolwiek uczuć patriotycznych, przekonań politycznych, religijnych, światopoglądowych czy też naruszanie czci kogokolwiek. Wszystkie osoby, które mogły poczuć się dotknięte naszymi działaniami pragnę szczerze przeprosić. Wszelkie skojarzenia hasła „Spragniony wrażeń. Zimny LECH” z osobą zmarłego Lecha Kaczyńskiego uznaję za wysoce niesmaczne, nieuzasadnione i niestosowne. Uważam, że nie powinniśmy ulegać głosom tych, którzy w niestosowny sposób próbują narzucić inną interpretację hasła „Spragniony wrażeń. Zimny LECH” niż ta, która ma się kojarzyć wyłącznie z dobrze schłodzonym, orzeźwiającym piwem wysokiej jakości.

Z wyrazami szacunku,

Paweł Kwiatkowski
Dyrektor ds. Korporacyjnych Kompanii Piwowarskiej"

 

ODPOWIEDŹ:

biuro.prasowe@kp.sabmiller.com

Pan Paweł Kwiatkowski.


 Szanowny Panie, o niestosowności Waszej reklamy dotyczącej promocji piwa LECH, KP wiedziała od dawna. Z nieznanych mi powodów uważaliście, że jest świetna i przynosi Wam zyski. Eskalacja Waszych działań  poprzez wyeksponowanie olbrzymiego baneru na hotelu Forum w Krakowie, spowodowała stosowne wnioski Panów Czarneckiego i Migalskiego. Uważam, że listy z protestem wysyłane również do KP i właścicieli powierzchni, które KP wykorzystała do tej reklamy są jednym z najważniejszych działań społecznego oporu przeciwko dalszemu opluwaniu ideałów ważnych dla dużej części społeczeństwa polskiego. Pana przeprosiny zamieszczone na stronie KP byłyby sensownym rozwiązaniem gdyby nie dalsze pokrętne tłumaczenia. Kampania Piwowarska miała pełną świadomość niestosowności reklamy, baner w Krakowie został umieszczony celowo, w innych miastach tak wyeksponowanej reklamy piwa Lech nie było. W związku z tym uważam, że Pana przeprosiny są nieszczere, obłudne. Do zmiany w zakresie reklamy KP będę unikał zakupu wyrobów Kompanii Piwowarskiej, jednocześnie będę informował o tym i namawiał do podobnych działań wszystkie znane mi osoby.

Cat100
O mnie Cat100

Jestem obserwatorem zmieniającego się świata i Polski, niezawodowo interesuję się ekonomią i fizyką.

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (12)

Inne tematy w dziale Gospodarka