Spółka DSS budująca jeden z odcinków A2 złożyła wniosek o upadłość z możliwością układu. Zakończenie budowy jest więc bardzo mało prawdopodobne. http://www.parkiet.com/artykul/1226515-DSS-chce-ukladu.html
Platforma zmarnowała cztery i pół roku. Ze strony jej zwolenników słyszeliśmy argument, że nie popełnia błędów ten, kto nic nie robi.
PO popełniała błędy zbyt proste, szkolne.
Po pierwsze: zmarnowanie ponad roku (cały 2008 i początek 2009) na negocjacje w trybie partnerstwa publiczno-prywatnego z niedoszłym koncesjonariuszem. Każdy, kto w realnym biznesie zrealizował kilka projektów, przenegocjował kontrakt, wie o tym, że skoro druga strona ma świadomość, iż rząd chce mieć autostradę do określonej daty, to BĘDZIE licytowała w górę.
Na pierwszym błędzie, PO nic się nie nauczyła. Była połowa 2009.
Po drugie: wybór COVEC.
Wybrano COVEC wg kryterium najniższej ceny, firmę bez żadnej obecności w Polsce. Po pierwszej nauczce, należało wprowadzić kryteria merytoryczne do przetargu, tak aby nie zamykać konkurencji, ale jednocześnie uzyskać wiarygodnego kontrahenta.
Po trzecie: wybór DSS.
Powielenie - z modyfikacjami- błędu nr 2.
Platforma przed szkodą i po szkodzie głupia.
Paweł Szałamacha
Poznaniak, czasowo od szeregu lat w Warszawie. Wiceminister skarbu w rządzie PIS. Prawnik z wykształcenia, publicysta. W latach 2008-2011 prezes Instytutu Sobieskiego.
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka