Paweł Szałamacha Paweł Szałamacha
601
BLOG

Metro w Rennes - Metro w Poznaniu ?

Paweł Szałamacha Paweł Szałamacha Gospodarka Obserwuj notkę 11

Liczba samochodów w przeliczeniu na tysiąc mieszkańców  posiadanych przez  poznaniaków nie odbiega od  miast Europy Zachodniej, co powoduje codzienne problemy komunikacyjne w mieście. W ostatnich latach rozbudowywane są drogi i modernizowane istniejące linie tramwajowe. Jednak korki narastają  - wielu mieszkańców przeprowadza się do sąsiednich gmin i  dojeżdza do pracy samochodem.

Dlatego Instytut Sobieskiego zdecydował się wywołać dyskusję na temat rozwoju infrastruktury  transportowej. Celem debaty jest omówienie priorytetów rozwoju transportu w mieście, w tym zaprezentowanie przykładu Rennes - miasta partnerskiego Poznania, w którym osiem lat temu otworzono pierwszą linię metra, natomiast wiosną 2009 zaakceptowano plany budowy drugiej linii. Rennes ma dwa razy mniej mieszkańców niż Poznań. Dla pełnego obrazu dodajmy, że w Rennes nie istnieje sieć tramwajowa.

Jak miasto zamierza rozwiązywać problemy transportowe ? Dlaczego zbudowano metro w Rennes  i jak długo to trwało? Czy metro (lub pre metro) w Poznaniu ma uzasadnienie ? Jaki może być przebieg oraz ile może kosztować ?


Do udziału zaprosiliśmy: Wojciecha Kręglewskiego przewodniczącego Komisji Polityki Przestrzennej Rady miasta Poznania, Morvana le Berre, obywatela Rennes w latach 80-90, adwokata kancelarii Wardyński i Wspólnicy, Michała Beima eksperta Instytutu Sobieskiego, doktora nauk geograficznych.

Debata odbędzie się 18 lutego 2010 w Poznaniu, o godz 17, w siedzibie Cafe Gazeta przy ul. 27 Grudnia nr 3 (budynek Gazety Wyborczej).

Paweł Szałamacha

 

 

Poznaniak, czasowo od szeregu lat w Warszawie. Wiceminister skarbu w rządzie PIS. Prawnik z wykształcenia, publicysta. W latach 2008-2011 prezes Instytutu Sobieskiego.

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (11)

Inne tematy w dziale Gospodarka