Liczba samochodów w przeliczeniu na tysiąc mieszkańców posiadanych przez poznaniaków nie odbiega od miast Europy Zachodniej, co powoduje codzienne problemy komunikacyjne w mieście. W ostatnich latach rozbudowywane są drogi i modernizowane istniejące linie tramwajowe. Jednak korki narastają - wielu mieszkańców przeprowadza się do sąsiednich gmin i dojeżdza do pracy samochodem.
Dlatego Instytut Sobieskiego zdecydował się wywołać dyskusję na temat rozwoju infrastruktury transportowej. Celem debaty jest omówienie priorytetów rozwoju transportu w mieście, w tym zaprezentowanie przykładu Rennes - miasta partnerskiego Poznania, w którym osiem lat temu otworzono pierwszą linię metra, natomiast wiosną 2009 zaakceptowano plany budowy drugiej linii. Rennes ma dwa razy mniej mieszkańców niż Poznań. Dla pełnego obrazu dodajmy, że w Rennes nie istnieje sieć tramwajowa.
Jak miasto zamierza rozwiązywać problemy transportowe ? Dlaczego zbudowano metro w Rennes i jak długo to trwało? Czy metro (lub pre metro) w Poznaniu ma uzasadnienie ? Jaki może być przebieg oraz ile może kosztować ?
Do udziału zaprosiliśmy: Wojciecha Kręglewskiego przewodniczącego Komisji Polityki Przestrzennej Rady miasta Poznania, Morvana le Berre, obywatela Rennes w latach 80-90, adwokata kancelarii Wardyński i Wspólnicy, Michała Beima eksperta Instytutu Sobieskiego, doktora nauk geograficznych.
Debata odbędzie się 18 lutego 2010 w Poznaniu, o godz 17, w siedzibie Cafe Gazeta przy ul. 27 Grudnia nr 3 (budynek Gazety Wyborczej).
Paweł Szałamacha
Poznaniak, czasowo od szeregu lat w Warszawie. Wiceminister skarbu w rządzie PIS. Prawnik z wykształcenia, publicysta. W latach 2008-2011 prezes Instytutu Sobieskiego.
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Gospodarka