Paweł Szałamacha Paweł Szałamacha
137
BLOG

Autostrada A1 jednak nie na Euro

Paweł Szałamacha Paweł Szałamacha Gospodarka Obserwuj notkę 13

GDDKiA ogłosiła dziś, że projekt budowlany na 180 km autostrady A1 ze Strykowa do Pyrzowic opracowany przez koncesjonariusza Autostrada Południe (AP) wymaga istotnych poprawek. Przypomnijmy, że dwa tygodnie temu GDDKiA zdecydowała, że ze względu na problemy AP z zamknięciem finansowania, odcinek zostanie zbudowany w systemie tradycyjnym, co oznacza, że koncesjonariusz traci całe przedsięwzięcie.

W dzisiejszym komunikacie czytamy ponadto, że GDDKiA liczy na to, iż koncesjonariusz dokona poprawek "jak najszybciej", co pozwoli na uzyskanie pozwolenia na budowę i wybór wykonawcy jesienią.

Nie łudźmy się. Koncesjonariusz stracił szansę na biznes, i teraz miałby jeszcze na własny koszt poprawiać projekt budowlany. Czeka nas raczej wymiana korespondencji pomiędzy GDDKiA a AP i wzrost obrotów branży prawniczej.

Ryzykując znudzenie czytelnika powtórzę moje rekomendacje. Skoncentrować się na 25-30 km odcinku ze Strykowa do Tuszyna. To krótki odcinek pod Łodzią łączący kluczowy węzeł na A2/A1 z gierkówką. I... zapomnieć o partnerstwie publiczno-prywatnym na tym polu. Oznacza on bowiem w naszych warunkach ryzyko publiczne, zyski prywatne.

Paweł Szałamacha

Poznaniak, czasowo od szeregu lat w Warszawie. Wiceminister skarbu w rządzie PIS. Prawnik z wykształcenia, publicysta. W latach 2008-2011 prezes Instytutu Sobieskiego.

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (13)

Inne tematy w dziale Gospodarka