DSB w swoim końcowym raporcie na temat MH17 nie raczyła się odnieść do dużego otworu widniejącego w kilu boeinga będącego najprawdopodobniej skutkiem przejścia pocisku typu AIr to Air. Tym samym DSB wyprzedziła zarówno Komisje MAK jak i Komisje Millera –Laska pod względem niedomówień i nierzetelności w sporządzaniu raportu. Rys.1a pokazuje ten otwór w raz z opisem.
Rys.1a MH17 – niewygodny otwór w brzuchu boeinga.
Zwraca uwagę fakt, że wyrwany został całkowicie jeden z potężnych dźwigarów stojących na drodze pocisku. Drugi z dźwigarów stojący z boku został znacząco odgięty od osi przelotu i okucie tego dźwigara na połączeniu z dolna belką kilu ( na rysunku u góry bo kil leży w pozycji odwróconej) jest ścięte Tak uwidoczniła się siła wybuchu przelatującego pocisku.
Rys.1b Powiększenie kształt otworu
Rys. 1b pokazuje ten sam otwór nieco powiększony, żeby uwypuklić jego zaokrąglony kształt ,gdyż na małej fotografii myląca staje się krawędź dźwigara po drugiej stronie kilu zlewająca się z obrysem opisywanego otworu. Niektórym się wydaje przez to ,że to nie otwór po pocisku a jakiś otwór technologiczny.
Rys.1a i rys. 1b to fragmenty fotografii Reutersa ( autor Maxim Zmeyev http://www.businessinsider.my/graphic-photos-wreckage-malaysia-airlines-crash-ukraine-2014-7/#krO
i chętnie wykorzystywanej przez inne agencje i media zaraz po „katastrofie” patrz rys.1 .
Rys. 1 Odwrócony Kil i prawa burata boeing MH17 1 Fotografia Reutersa
Ten otwór był używany w lipcu jako dowód na zestrzelenie rakietą. Gdy się okazało ,że ślady rakiety BUK widnieją na kokpicie i osłonie lewego silnika przestano się nim zajmować, bo przestał pasować do oficjalnego scenariusza. Stał się politycznie niepoprawny.
Patrząc na fotografie Reutersa widzimy ,że nie jest to jedyny widoczny podejrzany otwór. Z prawej strony widać jak gdyby ciąg dalszy wędrówki pocisku w postaci kolejnego otworu o postrzępionych i osmolonych brzegach. Wypisz wymaluj miejsce wyjścia czuba rakiety. Ten drugi otwór znajduje się w leżącej tam prawej burcie samolotu, gdzieś na wysokości okien. Rys.2
Rys.2 Otwór wlotowy w kilu i wylotowy w prawej burcie boeinga
Rys.2 został sporządzony przeze mnie na podstawie reprodukcji fotografii Reutersa dostępnej tutaj. (http://friendsmania.net/admissions/wp-content/uploads/2014/07/Flight-MH17-Victims-Bodies-were-Looted.jpg Wykorzystałem istniejąca nieco rozjaśnioną reprodukcje fotografii Reutersa z podbitymi kolorami dla uwypuklenia istotnych cech dyskutowanych otworów.
Szczątki kila boeinga wraz z leząca obok prawą burtą znajdują się na skraju wsi Grabowe , gdzie spadły części centralne samolotu i gdzie był największy pożar.
Żeby uzmysłowić sobie , gdzie uderzył pocisk A-A w boeinga obejrzyjmy kil z innej strony.
Rys.3 Szczątki kilu widziane z innej strony widoczna zachowana tylna powłoka przyczepiona od dołu do kila.
Źródło: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/07/23/article-2702731-1FE6AA6800000578-839_634x423.jpg
Strzałką zaznaczone miejsce otworu. Widzimy ,że pocisk uderzył z lewej strony boeinga.
Na skraju wypalonych traw leży dalsza część kilu widoczne dwie główne szyny i dolna powłoka.
Rys.4 Przednia część powłoki podbrzusza boeinga z osmaleniami
Na podstawie http://media.themalaysianinsider.com/assets/uploads/articles/REUTERS_MH17_WRECKAGE_24072014.JPG
Ciekawostką jest osmolenie i ślady wysokiej temperatury pomimo ,że powłoka leży praktycznie z dala od centrum pożaru i przynajmniej zaznaczona na rysunku część ( prawy górny róg) nie mogła osmalić się od niewielkiego pożaru traw w poblizu. Ona już osmolona i gorąca spadła w to miejsce z nieba.
Obejrzyjmy jak wygląda nasz otwór z drugiej strony.
Rys5. Kil boeinga widok z lewej strony
Źródło https://www.flightglobal.com/assets/getasset.aspx?itemid=56700
Dół kilu jest mocno popalony od szalejącego tu pożaru paliwa dlatego ślady przebicia odłamkami pocisku rakietowego na dole kilu wyglądają dość nietypowo. Natomiast góra została jedynie okopcona pożarem i dobrze zachowały się resztki powyrywanych wybuchem głowicy pocisku dźwigarów.
Rys. 5a Powiększenie widać otwór wlotowy i ślady wysokiej temperatury wokół niego. Z lewej u góry szczątki wyrwanych dźwigarów
Głowica pocisku wybuchła już po wtargnięciu do samolotu. Boczna (lewa) wiązka wybuchu dokonała zniszczeń dźwigarów widocznych na rys. 5a Natomiast „prawa” boczna wiązka wybuchała jeszcze po przebiciu kila stąd odgięty dźwigar po drugiej ( prawej) stronie kilu. Tak czy inaczej wybuch nastąpił wewnątrz samolotu co musiało doprowadzić do jego rozerwania.
Rys. 6 Kil boeinga widok lewej strony
Źródło https://taboodada.files.wordpress.com/2014/12/malaysian-airlines-mh-17-014.jpg
Rys.6 pokazuje fotografie w lepszej rozdzielczości pokazujący kil z lewej strony. Niestety sam otwór po pocisku jest zasłonięty przez jakąś tkaninę. Za to ładnie widać rozerwane dźwigary i blachy poszycia. Blachy te musiały być dziurawione odłamkami głowicy ,a później wdarł się jeszcze pożar ,który trochę zniekształcił ślady zniszczeń powybuchowych ale tylko na dole rysunku rys. 6a i 6b. U góry pożar jedynie okopcił wrak.
Rys.6a Powyrywane dźwigary wybuchem
Rys. 6b Podpis rakiety A-A ślady szrapneli prętowych.
Na rys. 6b ( powiększenie fragmentu rys.6) oprócz wyrwanych ( jeden ścięty – nie był mocowany bocznie do ściany) dźwigarów widać jeszcze ślady przebicia odłamkami głowicy ściany głównej kila . kształt wskazuje na odłamki prętowe czy też prętowe typu delta takie jakich używa się w pociskach air to air.
Żeby lepiej umiejscowić opisywany otwór popatrzmy na kil boeinga w czasie produkcji w Indonezji
Rys.7 Spód boeinga z widocznym kilem na hali produkcji montażowej w Indonezji
Źródło https://www.flickr.com/photos/flightblogger/9225460027/in/album-72157634517056887/
Rys 7a Zestawienie kilu w montowni i fotografii Reutersa (belingcat http://i.imgur.com/wtmtkMj.jpg https://bellingcat.checkdesk.org/en/report/50 ,
Rys. 7a pokazuje zestawienie fotografii Reutersa z otworem po pocisku na tle konstrukcji w montowni z zaznaczonymi odpowiadającymi sobie punktami. Zdjęcie pochodzi z forum beljngcat,
Według mnie odpowiedniość nie jest tu zaznaczona zbyt precyzyjnie. No ale to tylko belingcat.
Jeroen Akkermans zrobił zdjęcie szczątków kabiny wypoczynkowej https://www.flickr.com/photos/jeroenakkermans/15825312471/in/album-72157649358752251/lightbox/
Rys. 8 Osmolenia kabiny wypoczynkowej załogi
Widać na nim ,że o ścianę kabiny rozbijały się jakieś gorące dymiące cząstki zostawiając gwiaździste ślady. Podobnie widać nadpalona kanapę przy czym niewielkie ilości wypalonej trawy wkoło sugerują ,że to trawa zajęła się od żarzących się szczątków spadłych z nieba a nie na odwrót W pobliżu wypalonego fragmentu kanapy nie widać spalonej trawy . podobnie mocno osmolony fragment ściany z lewej strony zdjęcia musiał już w takim stanie spaść z nieba. Świadczy to o pożarze we wnętrzu boeinga na skutek wewnętrznego wybuchu.
Rys.9 Usytuowanie kabiny wypoczynkowej załogi w samolocie
Źródło: http://graphics.wsj.com/mh17-crash-map/img/crew-rest-bunks.png
Rys.9 pokazuje umiejscowienie kabiny wypoczynkowej dla załogi. Widzimy ,że przylega ona do obszaru w którym wybuchł pocisk A-A. To wyjaśnia osmolenia ślady pożaru i ślady uderzeń gorących cząstek o ścianę.
DSB całkowicie zignorowała opisane tu fakty : otwór ,wyrwane dźwigary przebicia odłamkami i ślady pożaru we wnętrzu boeinga . Co więcej w raporcie napisano ,że żadnego wybuchu ani pożaru we wnętrzu samolotu nie było. Oooo jakież to podobne do raportów ze Smoleńska.
Rys. 10 Szczątki kilu w rogu hangaru w Holandii . Z dala od kamer reporterów.
Źródło: http://media.themalaysianinsider.com/assets/uploads/articles/Netherlands-MH17_wreckage_viewing-family_members-040315-afp.jpg
Szczątki Kilu zostały przewiezione do Holandii i… rzucono je w kąt hangaru rys. 10. Jak widać na rys.10 dziennikarzy nie dopuszcza się za blisko do tych szczątków jeszcze wypatrzą dziurę po pocisku A-A i będą zadawać niewygodne pytania.
Moje pytanie jest takie kto zawiadomi prokuraturę holenderską w sprawie ukrywania dowodów przez DSB ?
Inne tematy w dziale Polityka