Beem.Deep Beem.Deep
597
BLOG

Co dalej?

Beem.Deep Beem.Deep Blogi Obserwuj temat Obserwuj notkę 34
Właściciele salon24.pl zablokowali możliwość komentowania notek redakcyjnych - prawdopodobnie z powodu konieczności moderowania. Być może blokada jest tylko czasowa, wakacyjna, a być może stała. Nie jest przy tym wykluczone, że rozszerzą blokadę na pozostałe blogi, a jeśli to nastąpi, dla mnie będzie to ostatni dzień pobytu na salonie. Byłaby to, w mojej ocenie, wielka strata, bo salon24.pl jest ewenementem na skalę kraju - od wielu lat jest najlepszym w Polsce miejscem do dyskusji na przeróżne tematy, w dodatku z ludźmi, którzy często reprezentują diametralnie odmienne światy wartości. Oczywiście, pomijając trolli.

Każdy kij ma dwa końce, ten również, przeto pożyjemy, zobaczymy. Plusem decyzji właścicieli jest częściowe wyeliminowanie jednodniowych trolli, które na prywatnych blogach będą musiały udawać osoby rozgarnięte (jeśli to w ogóle możliwe), potrafiące rzeczowo dyskutować, w dodatku kulturalne, bo inaczej wylecą z hukiem. Minusem jest to, że na blogach redakcyjnych - oprócz trolli - pojawiało się w formie komentarzy mnóstwo dodatkowych informacji z różnych stron świata i to było wartością dodaną, a często motywującą.

Nie ukrywam, że w ostatnich latach mnie również często ponosiło, czasami z bezradności, bo trolle najczęściej były bezkarne. Ba! Ostatnio Administracja skasowała mój niezbyt kulturalny komentarz, który był odpowiedzią na chamstwo i wulgarne zachowanie jednego z trolli, ale jego komentarz zachowała. Można i tak. 

Nie wiem również, czy za decyzją właścicieli nie stoi chęć zachęcenia aktywnych blogerów do częstszego pisania notek, by dyskusje przeniosły się do nich. Większość z nas pilnuje bowiem swoich blogów, chociaż - o czym już wspomniałem - trolle zachowują się w nich o niebo kulturalniej. Przykładowo, na mojej liście zbanowanych jest tylko kilku z nich. Jak wiadomo, trolle i tak nie bardzo się tym przejmują, bo następnego dnia meldują się z nowym nickiem i zaczynają akcję obrzydzania s24 na nowo. 

Nie mam pojęcia, czy moje rozumowanie jest poprawne, bo Administracja nie ma zwyczaju informowania blogerów o swoich zamierzeniach, więc rzuciłem w przestrzeń kilka przemyśleń. Co o tym wszystkim sądzicie?

Beem.Deep
O mnie Beem.Deep

1. Nie prowadzę bloga dla trolli, debili i "anonimowych" dziennikarzy oddelegowanych na odcinek. 2. Nie mam czasu na dyskusję z niekumatymi lemingami oraz z osobami, które używają dowolnych argumentów w dowolnej sprawie. 3. Proszę o powstrzymywanie się od ataków personalnych na innych blogerów oraz o merytoryczną dyskusję na główny temat notki.

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (34)

Inne tematy w dziale Kultura