Zapowiedź PIS-u, odrodzenia systemu oświaty w kraju, wywołuje także reakcje świadczące ,iż niektórzy ulegli propagandzie fałszowania rzeczywistego stanu narodowej oświaty, propagandzie uprawianej w ciągu 8 lat przez tych ,którzy świadomie zniszczyli polski system oświatowy .W tym miejscu myślę o tekście zatytułowanym:
„Lepsze wrogiem…o likwidacji gimnazjów.”
Tekst jest próbą obrony realizowanego dotychczas gimnazjalnego systemu kształcenia i wychowania niezgodnego z fizjologią, oraz psychologią organizmu, dzieci. Próba ta ignoruje wiedzę medyczną, oraz psychologiczną ,która jest podstawą takiej, a nie innej strukturyzacji systemu oświaty powszechnej w wielu krajach Europy. Poniżej, telegraficzne ujęcie problematyki ,a dołączona literatura da zainteresowanym - szczegółowe ujęcie
1.Dzieci kończące aktualną szkołę podstawową są w wieku 12-13 lat. Dziewczynki kończą fazę dojrzewania płciowego i przechodzą w fazę dojrzewania osobowego, a chłopcy zaczynają fazę dojrzewania płciowego.
2.Z punktu widzenia medycznego i psychologicznego, w tym okresie dziecko powinno mieć stabilne relacje osobowe ze swoimi dorosłymi opiekunami[ nauczyciele + wychowawca] ,oraz rówieśnikami. To znaczy: powinno być w tej szkole, do której weszło po raz pierwszy. Wtedy szkoła dla niego jest przedłużeniem środowiska rodzinnego, domowego, a wychowawca/wychowawczyni jest w harmonii z rodzicami. Taki długi czas szkolny [w tym samym krajobrazie duchowymi i fizycznym]nie dezintegruje psychiki i duszy dziecka, a ono rozwija się i dojrzewa. Jeżeli pozwolimy mu pozostawać do 14-15 lat życia w tej samej wspólnocie osobowej .
3.Po 8-letniej szkole podstawowej dziecko jest wewnętrznie wzbogacone ,oparte o wzorce moralne i przejście do nowego środowiska osobowego [ liceum, technikum] nie jest wstrząsem, a ten próg[inni nauczyciele, inni koledzy] pokonuje łatwiej ,bo jest wewnętrznie silniejsze.
4.Powyższe punkty 2,3 dobrze znali wszyscy destruktorzy polskiego systemu oświaty[począwszy od p.Handke, a skończywszy na czterech diabolicznych kobietach] ,ale byli [prawdopodobnie dla kasy i sławy]sługusami dyspozytorów i projektantów antynarodowej oświaty.
5.Likwidacja 3-letniego liceum na rzecz 4-letniego, to zarazem powrót do pełnego programu kształcenia. Przywrócenie powszechnego ,obowiązkowego nauczania: historii, biologii, geografii, chemii i fizyki .Reaktywowanie pracownianego systemu nauczania przedmiotów przyrodniczych, systemu przysposobienia obronnego, doskonalenia zawodowego nauczycieli.
Literatura
[1] B.C.J.Lievegoed,Fazy rozwoju dziecka,Akademia,Toruń,1993
[2]A.Bruhlmeier,Edukacja humanistyczna,Impuls,Kraków,1993
[3]M.Sawicki,Hermeneutyka pedagogiczna, Semper,Warszawa,1996
[4]R.Steiner, Sztuka wychowania,Genesis,Gdynia , 2005
No modern scientist comes close to Einstein's moral as well as scientific stature (John Horgan)
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Społeczeństwo