![Śmierć i agresja w gimnazjum - zobacz szokujący film](http://i.wp.pl/a/f/jpeg/27524/nastolatek_kamien_640.jpeg)
Panuje zgodna opinia, że gimnazja są fazą w kształceniu i wychowaniu dzieci ,która ich totalnie demoralizuje, a rozwój intelektualny wstrzymuje, lub wręcz deformuje.
Opinia ta – moim zdaniem – jest prawdziwa.Dziesiątki badań socjologicznych zrealizowanych przez różne uczelnie w kraju przynoszą jednolity obraz :gimnazja polskie to czas i miejsce zdzieczenia dzieci w wieku 13-16 lat.
Uczniowie ,którzy przychodzą do liceów i techników po trzyletniej nauce w gimnazjum ,nie wykazują wiedzy nawet na poziomie 6 klasy szkoły podstawowej, są brutalni, agresywni, uzależnieni od alkoholu i narkotyków.
Wyjście z tej sytuacji jest proste.
Należy zlikwidować gimnazja ,dodać do szkoły podstawowej klasę siódmą, oraz obniżyć wiek obowiązku szkolnego do 14 roku życia włącznie[tylko w zakresie szkoły podstawowej].
Obowiązek szkolny do 18 roku życia jest absurdem społecznym i niezgodny z psychologią rozwojową.
Jednocześnie w szkołach średnich każdego typu wprowadzić odpłatność za naukę, egzaminy wstępne dokonujące selekcji uczniów pod kątem zdolności do nauki, prawo nie promowania z klasy do następnej klasy wyższego rzędu, uczniów nie spełniających ustalonych kryteriów, oraz prawo relegowania ucznia ze szkoły za złe prowadzenie się.
Reforma struktury oświaty według tego projektu, nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi nakładami finansowymi, samorządy zyskują wolne budynki/ lokale, zmniejsza się zatrudnienie i osobowy fundusz płac, zmniejszają się nakłady finansowe na prowadzenie szkolnictwa średniego.
W życiu rodziny zniknąłby absurdalny i kosztowny przymus kształcenia dzieci niezdolnych do nauki.
Minister oświaty, który wdroży taką reformę uratuje-w dłuższej perspektywie- zdrowie fizyczne i moralne wielu roczników młodego pokolenia.
No modern scientist comes close to Einstein's moral as well as scientific stature (John Horgan)
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Kultura