Arnold Buzdygan Arnold Buzdygan
814
BLOG

Zostań klientem PLUS GSM – zażądają od Ciebie nawet 40 tys. zł “

Arnold Buzdygan Arnold Buzdygan Rozmaitości Obserwuj notkę 0

Jesteś klientem Polkomtel SA świadczącego usługi jako PlusGSM, 36.6 , Sami Swoi? Albo planujesz być?  To miej Cię Boże w opiece!
Albo już dziś zacznij zbierać po 5 tys. złotych od każdego numeru

Wielokrotnie już na tym blogu pisałem o tym jak Polkomtel SA okrada swoich klientów (tu i tu i tu). Ale to wszystko to drobne w stosunku do tego jakie teraz mają przejścia ludzie którzy parę lat temu skorzystali z oferty abonamentowej lub MIXowej Polkomtel SA – przekracza wszelkie granice pojmowania.  To jest prawdziwa BOMBA!

Otóż zaczyna się od otrzymania z Polkomtel SA wezwania do zapłaty po 5 tys. złotych od każdego numeru tytułem “kary umownej” za “zerwanie umowy z winy abonenta“. Od “rekordzisty” co miał 8 kart Polkotel chce 40 tys. złotych !
Zwracam uwagę – żądanie nie dotyczy zapłaty za “darmowy” telefon, ani za jakieś (niezapłacone) rozmowy.  To “kara umowna” za rzekome zerwanie umowy z winy abonenta.
Myślicie sobie  “no dobra – przysłali sobie śmieszne pisemka i co z tego? Wyrzucić do kosza i zapomnieć
Nic z tego!
Polkomtel nie dał zapomnieć o sobie “dłużnikom”.
Chwilę później w ich miejscach pracy i domach pojawili się windykatorzy z firmy Kruk SA i dosłownie awanturując się, krzycząc – przy współpracownikach i klientach – żądali zapłaty xx tysięcy z tytułu “popełnienie przestępstwa przeciwko Polkomtelowi” zanim sprawa trafi na drogę postępowania karnegoi będzie niepotrzebny wyrok w życiorysie”.
Potem są jeszcze telefony o różnych porach dnia, czy “dłużnik zdecydował się wreszcie dobrowolnie spłacić dług zanim przyjdzie komornik i zabierze auto, mieszkanie  i telewizor.”

“Dłużnicy”, z którymi rozmawiałem nie zdecydowali się – a co Ty byś zrobił?  – więc pewnie czeka ich przeprawa sądowa, czyli kolejne nerwy, strata czasu i wydatki.
Jak widać korzystanie z usług Polkomtel SA przynosi w życiu wiele nowych doświadczeń.

Jeżeli jesteś jednym z takich “dłużników” proszę o kontakt na email arnold@buzdygan.com lub gg: 5176712  , ponieważ w maju osoby te złożą zbiorowy pozew przeciwko Polkomtel SA.

Oczywiście sprawą będę się intensywnie zajmował.

Nie omieszkam przy tym zapytać się UOKiK oraz UKE co chcą zrobić z tym fantem. Szczególnie jestem ciekaw co zrobi UOKiK, który wali milionowymi karami za źle postawione przecinki w umowach.
Znam też już stanowiska rzeczników Kruk SA i Polkomtel SA, które są kompletnie rozbieżne :)   Zamieściłem je na samym końcu.

Jak dla mnie Polkomtel SA najzwyczajniej w świecie dopuszcza się w tym przypadku próby wyłudzenia pieniędzy i wnosząc sprawę do sądu będzie próbował udawać, że jego działania są praworządne.
Dlaczego tak uważam? Bo Polkomtel SA doskonale wie, że:

1. Kara umowna została uznana przez Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów jako niedozwolona , ponieważ  prawo jasno stanowi, że
wysokość roszczenia z tytułu jednostronnego rozwiązania umowy przez abonenta lub przez dostawcę usług z winy abonenta przed upływem terminu, na jaki umowa została zawarta nie może przekroczyć wartości ulgi przyznanej abonentowi pomniejszonej o proporcjonalną jej wartość za okres od dnia zawarcia umowy do dnia jej rozwiązania”.
Art.56. ust. 6 . ustawy Prawo Telekomunikacyjne

2. Wg kodeksu cywilnego kary umownej można żądać tylko od kogoś kto a) miał wobec nas świadczenie niepieniężne, b) przez niewywiązanie się z tego świadczenia ponieśliśmy stratę, c) potrafimy wykazać pełny związek pomiędzy poniesieniem konkretnej straty a niewywiązanie się ze świadczenia niepieniężnego.

3. Grożenie wszczęciem postępowania karnego w celu uzyskania spłaty (nawet należnego) długu jest przestępstwem, jest to tzw. groźba bezprawna wymieniona w art. 12 kodeksu karnego.

4. Polkomtel zawarł ugodę z UOKiK i 1 lipca 2009 roku zmienił swoje umowy i regulaminy.  Nie znam szczegółów tej ugody, ale z relacji prasowych wynika, że dotyczyło to między innymi bezprawności kary umownej wpisanej do regulaminu. Czekam na odpowiedź z UOKiK na zapytanie o szczegóły.

Jak mówiłem sprawą będę się dalej zajmował, więc wkrótce kolejne odcinki serialu “Polkomtel chce dziesiątek tysięcy od swoich klientów” w tym skany żądań Polkomtel SA.

A teraz obiecane stanowiska:

Polkomtel SA:

Szanowny Panie

Informuję, że Polkomtel S.A. korzysta z usług windykacyjnych
świadczonych przez KRUK S.A.(na podstawie zawartej umowy 
w tym zakresie). Jest to działalność nastawiona przede
wszystkim na odzyskanie należności na zasadach 
polubownych/pozasądowych. Są to należności
przysługujące Polkomtel S.A. od byłych klientów/dłużników,
które wynikają również z tytułu kar umownych, jakie przysługują
 Polkomtel S.A. zgodnie z umowami zawartymi z klientami.
Działalność windykacyjna KRUK S.A. jest korzystna dla 
klientów/dłużników, gdyż pozwala na uniknięcie dodatkowych
kosztów związanych z zadłużeniem, jakie powstają na etapie
postępowania sądowego i umożliwia spłatę zadłużenia w dogodnych
ratach. W przypadku braku spłaty zadłużenia na tym etapie 
polubownym Polkomtel S.A. może podjąć
dalsze kroki windykacyjne dozwolone prawem m.in. może skierować
pozew do sądu.
Informuję, że szczegóły dotyczące działań windykacyjnych
realizowanych przez Polkomtel S.A. (kwoty, liczby,
procedury itp.) stanowią tajemnicę
przedsiębiorstwa i nie możemy ich udostępnić.

Z poważaniem
Adam Suchenek
Rzecznik Prasowy, Kierownik Zespołu ds. Komunikacji
Biuro Komunikacji Korporacyjnej
Polkomtel S.A.

Kruk SA:

Witam i bardzo dziękuję za kontakt z naszą firmą. 

Cieszę się, że postanowili Państwo zweryfikować posiadane
informacje także u drugiej strony. Nie będzie żadnego problemu
z przygotowaniem odpowiedzi na Państwa pytania. Ponieważ w dniu 
dzisiejszym i jutrzejszym jesteśmy poza
biurem, prześlemy je Państwu w środę.
Cieszę się, że zwrócili się Państwo do nas z tymi pytaniami,
bo dzięki temu zaistnieje okazja do wyjaśnienia zawartych w nich 
nieprawdziwych stwierdzeń.

Już teraz bazując wyłącznie na mojej obecnej wiedzy (którą 
poszerzę jeszcze przygotowując dla Państwa odpowiedź w tej sprawie)
mogę poinformować, że nasza firma nie świadczy usługi windykacji 
terenowej dla tego Klienta, zatem
praktyki, o których Pan pisze nie mogą mieć miejsca. [..]  

Z poważaniem
Iwona Słomska

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości