Witold Janowicz Witold Janowicz
100
BLOG

Szczegóły konkursu na prezesa ZUS

Witold Janowicz Witold Janowicz Polityka Obserwuj notkę 1

Po zamieszczeniu przez rzecznika ZUS informacji o wyborze w drodze konkursu nowego prezesa ZUS pana Zbigniewa Derdziuka, starałem się dociec jak wyglądała procedura wyboru nowego prezesa. Najpierw zapytałem rzecznika o szczegóły konkursu. Niestety od rzecznika otrzymałem lakoniczną informację, iż to nie on organizował konkurs i na temat owego konkursu nie ma nic do powiedzenia.  Sprawą zainteresowałem się z uwagi na niezwykle krótki okres jaki minął od ogłoszenia konkursu do wyboru prezesa. Miałem również nadzieję na uzyskanie bardziej precyzyjnych informacji na temat decyzji o wyborze właśnie tego kandydata. 

Postanowiłem zatem zapytać u źródeł czyli w Ministerstwie Pracy i Polityki Socjalnej. 

Poniżej zamieszczam tekst przesłanego do Pani Minister Fedak zapytania oraz tekst odpowiedzi jaką uzyskałem. 

W związku z ogłoszeniem wyników konkursu na stanowisko prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, uprzejmie proszę o podanie szczegółów przeprowadzonego konkursu.
Szczególnie interesują mnie informacje dotyczące liczby osób, które przystąpiły do konkursu na stanowisko Prezesa ZUS oraz osobowy skład komisji konkursowej.
Proszę również o podanie informacji w jakich mediach mogę zaznajomić się z warunkami konkursu. Oczywiście jestem tego świadom, iż odpowiedzi na powyższe pytania powinienem uzyskać poprzez rzecznika prasowego ZUS.
Jednakże cytując słowa rzecznika (...) to nie ja organizowałem konkurs (...) w związku z powyższym rzecznik oświadczył publicznie, iż nic na temat konkursu nie wie.

Dziękuję za pilną odpowiedź.
 

Odpowiedź z Ministerstwa. 

Ogłoszenie o naborze na stanowisko Prezesa ZUS opublikowane było (i jest
dostępne) w Biuletynie Informacji Publiczne Ministerstwa Pracy i Polityki
Społecznej (na lewym marginesie - zakładka ogłoszenia) oraz w Biuletynie
Informacji Publiczne Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
W odpowiedzi na ogłoszenie wypłynęło 19 ofert. Po analizie formalnej
złożonych dokumentów do dalszego etapu konkursu zakwalifikowano 12
osób.

(See attached file: Zarządzenie Nr 8.doc)

Biuro Prasowe MPiPS
 

Wnioski pozostawiam czytelnikom. 

 

Wilk wilkowi Polakiem

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka