Lata 1920-30 XX wieku w Chinach to okres niepokoju w czasach republikańskich, okres prosperujący w przemyśle, handlu i kulturze. Mieszanka kosmopolityczna miast takich jak Shanghai, uprzemysłowiona Mandżuria pod japońską okupacją, kontrasty i wielki kryzys to również charakterystyczne puntky tej epoki.
W tym kontekście rozwija się artystyczny przemysł tworzenia plakatów reklamowych, głównie w Shanghai’u wraz ze wzrostem gospodarczym i rozprzestrzenieniem się produktów konsumpcyjnych zwiazanych z obcą okupacją.
Plakaty te czysto komercyjne, są tworzone dla klientów chińskich i zagranicznych, są przeznaczone przede wszystkim dla sklepów i domów handlowych. Są one zapożyczone z chińskich tradycji ilustrowanych kalendarzy i zdjęć na nowy rok, będąc połączeniem zachodnich technik litograficznych z 1878 roku.
Szczególny rozwój plakatów reklamowych można zaobserwować z początkiem lat 1920.
Istnieją dwa typy reklam zachęcające produkty narodowe lub zagraniczne:
· sceny z dawnych Chin przedstawiające ważne wydarzenia historyczne w Chinach, legendy i opowieści ludowe
· sceny z życia współczesnego, gdzie uśmiech kobiety jest głównym nośnikiem reklamy
Wśród towarów konsumpcyjnych najczęściej są reprezentowane plakaty z markami papierosów. Niektóre z nich nawet reklamują pozytywne korzyści dla zdrowia lub też zapewniają ... szybkie wzbogacenie się.
Pilęgnacja ciała, mydła, obuwie, galanteria i żywność to inne strony reklam. To wszystko jest chwytem komercyjnym zachęcającym klientów do zakupu towarów popularnych lub potrzebnych w codziennym życiu. Króluje luksus i radość życia.
Poprzez pokazywanie kobiet z zachodnimi wpływami, reklamy są odzwierciedleniem ówczesnego okresu, dobrobytu oblicza zamożnych klas społecznych.
Zapraszam:
Inne tematy w dziale Rozmaitości