Komentarze do notki: Przyczyna katastrofy rosyjskiego Tu154 pod Soczi - rakieta klasy stinger?

« Wróć do notki

Almanzor29 grudnia 2016, 22:34
@JAROSŁAW KLIMENTOWSKI"Na razie nic na zamach nie wskazuje, co oczywiście może się w przyszłości zmienić...
Na razie nic na zamach nie wskazuje, co oczywiście może się w przyszłości zmienić...
"


Ja bym powiedział inaczej. Na razie nic nie wskazuje żeby hipotezę zamachu można było wykluczyć. A źródła (media) rosyjskie wykluczyły zamach a priori, zanim jakakolwiek część wraku została wydobyta.

W czasie kilku godzin po wypadku najbardziej miarodajnym źródłem informacji powinny być zeznania kontrolerów z wieży. Przeczytałeś jakiekolwiek info co oni widzieli? Nie mieli nic do powiedzenia? Zabroniono im mówić? A może profilaktycznie siedzą?

Hipotezę wybuchu Tu/Soczi sfalsyfikować może dokumentacja całego fotograficzna wraku pokazana tak, że dowodzi iż nie ma w nim przebić. Póki co fotografii elementów kadłuba zwłaszcza okolic kokpitu nie pokazano

AE911truth.org30 grudnia 2016, 07:38
@JAROSŁAW KLIMENTOWSKIJa przejrzałem wszystkie karty Jeppesena z 2012 roku i jest tam tylko jedna procedura odlotu na płc-zach, płc-wsch., chociaż dotyczy innego pasa.
Karta którą podałeś jako argument zawiera liczby, odległości w km ?
Porównaj z miejscem upadku samolotu i czasem lotu.


Co do rozbiegu, różnica 70-120 sekund pasuje do oderwanie od pasa-rozpoczęcie rozbiegu.
Jednakże pojawiał się też początkowo czas lotu 20 minut, który bardziej pasuje do miejsca upadku samolotu i odległości z tej mapki.
Ten komentarz został ukryty. Aby przeczytać, wyłącz filtr treści.
AE911truth.org30 grudnia 2016, 07:59
@ALMANZOR - w/g ruskich zamach nadal rozpatrywany.Masz nieaktualne wiadomości. Staram się uzupełniać na bieżąco tutaj:

http://ae911truth.org.salon24.pl/742111,ostrzezenie-dla-putina-czyli-zestrzelenie-tu-154#comment_12209888

Hipoteza zamachu nadal jest rozpatrywana, wśród 6 innych.

Начальник службы безопасности полетов авиации вооруженных сил России Сергей Байнетов заявил, что версия крушения Ту-154 в результате теракта пока сохраняется. «Кроме взрыва на борту могло быть какое-то механическое воздействие. Не обязательно теракт был связан со взрывом»,— приводит ТАСС слова представитель ведомства. Он добавил, что взрыва на борту самолета зафиксировано не было.

http://www.kommersant.ru/doc/3185262?utm_source=kommersant&utm_medium=all&utm_campaign=hotnews

Dla Klimentowskiego, wyjątkowo przetłumaczę:

Szef służby bezpieczeństwa lotnictwa sił zbrojnych Rosji Siergiej Bajnetov powiedział, że wersja o katastrofie Tu-154 w wyniku ataku terrorystycznego jest nadal rozważana. "Poza eksplozją na pokładzie mógł wystąpić problem mechaniczny. Niekoniecznie atak był związany z wybuchem "- cytuje słowa przedstawiciela agencji TASS. Dodał, że eksplozja na pokładzie samolotu nie była zarejestrowana.
Ten komentarz został ukryty. Aby przeczytać, wyłącz filtr treści.
niegracz30 grudnia 2016, 15:51
@AE911TRUTH.ORGW Echu Moskwy ciekawe obserwacje Marka Sołonina
( historyka II wojny)
Mark celnie zauważa że zniszczenia samolotu sa znacznie wieksze
niż wynikałoby to z prawdopodobnych parametrów zderzenia z wodą.

Przytoczył szereg takich przypadków ( choc wiekszosc przy mniejszej prędkosci)

np ten w Japonii- DC-8
spadł tuz po starcie odłamał mu sie dziób i skrzydło
ciekawostka: raport w jezyku japonskim - ale tu sa zdjęcia:

i 2. obserwacja Sołonina:
- dlaczego tak trudno znaleźć ciała
i dlaczego tak wiele było rozczłonkowanych

---
Inna kwestia podniesiona juz przez internautow:
po co było międzylądowanie
skoro Tu-154 miał wystarczający zasie by lecieć bezpośrednio

- Tu-154 miał wyst



http://www.mlit.go.jp/jtsb/aircraft/download/58-3-JA8061-07.pdf


AE911truth.org31 grudnia 2016, 15:14
@NIEGRACZPodawałem info o znalezieniu ciała 6 km od brzegu.
Info o 15 km rozrzutu szczątków, cytował to Żyrinowski.

Dla mnie najprostszym zarzutem jest - gdzie są zdjęcia fragmentów kadłuba ?
Czemu fragmenty i ciała są wożone do Chosty, skoro pod bokiem jest port w Adlerze.
Ten komentarz został ukryty. Aby przeczytać, wyłącz filtr treści.
Witek1 stycznia 2017, 17:36
@ALMANZOR - głos najlepiej poinformowanego dziennikarza w RFя на этих днях встречался и с некоторыми членами комиссии и с военными летчиками, которые пилотировали в разное время подобные модификации Ту-154 Б2. И я говорил уже, у меня складывается такое ощущение, что главной причиной был перегруз. У них складывается впечатление, у них складывается впечатление, они мне про это рассказывали.

Перегруз – это разгильдяйство. Для военного самолета, летящего в зону боевых действий, это разгильдяйство.

Вторая история: груз, которые не был закреплен, видимо, как они считают из того, что они знают по открытым источникам и по их разговорам внутри Министерства обороны, и была нарушена центровка. Все остальное, что называется – ошибки пилотов и так далее – все остальное прилагается. Самое главное – были нарушены инструкции, которые пишутся кровью, связанные с грузом.

На сегодняшний день эта версия кажется мне наиболее убедительной, потому что я слышу это от людей, которые пилотировали и пилотируют до сих пор подобные самолеты.
AE911truth.org1 stycznia 2017, 19:53
jESZCZE JADNO "PEWNE ROSYJSKIE ŹRÓDŁO"08:22 26.12.2016(zaktualizowano 10:57 26.12.2016) Krótki link
131843265

Specjaliści przeanalizowali dane obiektywnej kontroli z radarów, aby dokładniej określić trajektorię lotu Tu-154, który rozbił się 25 grudnia. Wyjaśnili, że samolot spadł w odległości sześciu kilometrów od brzegu, informuje departament informacji i masowych komunikacji Ministerstwa Obrony Rosji.
Ten komentarz został ukryty. Aby przeczytać, wyłącz filtr treści.
Almanzor2 stycznia 2017, 11:10
@WITEKTeoria przesunięcia się nieodpowiednio umocowanego ładunku jest zgodna ze zdarzeniami. Rzeczywiście przebieg zdarzeń byłby taki zaistniał gdyby źle zamocowany ładunek przesunął się do tyłu samolotu podczas jego ostrego wznoszenia. Spowodowałoby to utratę stateczności w locie i możliwość wykonania przez samolot niekontrolowanego zwrotu.

Nie byłby to ani "błąd pilota" ani zacięcie mechanizmu chowania klap, co sugerowano na wstępie, a co raczej nie byłoby zdarzeniem katastrofalnym.

Pozdrawiam Noworocznie wszystkich Gości.
Oby 2017 by dla na lepszy niż 2016 ale gorszy niż 2018 (!)

AE911truth.org2 stycznia 2017, 11:45
@ALMANZOR wysil się troszkę.Teoria przesunięcia się nieodpowiednio umocowanego ładunku jest zgodna ze zdarzeniami.

Jakimi zdarzeniami ? Odsyłam do swoich notek, masz tam wiele cytatów i porównanie "faktów".
W odległości 1500-1800 m od brzegu głębokość morza jest poniżej 10 m, a nie 50-70 jak jest podawane w "oceanie faktów" firmowanych nawet przez MO Rosji.

Policz sobie 70 sekund razy 80 m/s, jaką to daje odległość ?
Teraz odejmij od odległości 1800 m od brzegu.......daje to długość rozbiegu ok. 800 m.
W pełni obciążony Tu-154 da radę wznieść się po takim rozbiegu ?
Wow !
Ten komentarz został ukryty. Aby przeczytać, wyłącz filtr treści.
Almanzor2 stycznia 2017, 18:46
@AE911TRUTH.ORGDotychczasowe dane dotyczące katastrofy są bardzo chaotyczne i nieprecyzyjne. Ty podałeś info datowane 26. grudnia 2016 o 8 rano, tak jak moja notka :)>

Ale wydając tę notkę informacje te już znałem (różnica czasów)

Podają odległość upadku 6 km od brzegu. Były info temu przeczące, np że odłamki samolotu leżą kilkaset metrów od brzegu.

Pomimo wszystko uważam, że wariant podany wyżej przez Witka (o przesunięciu do tyłu wadliwie zamocowanego bagażu podczas ostrego wznoszenia) jest równie prawdopodobny jak moja wersja ataku stingerem. Przy przemieszczeniu środka masy do tyłu poza środek aerodynamiczny samolot staje się niestabilny. Drobne wychylenie zwiększa się gwaltownie w sposób niemożliwy do opanowania podobnie jak przesunięcie środka masy statku powyżej środka wyporu powoduje jego przewrócenie na grzbiet.

Rozstrzygnie obejrzenie układanego właśnie wraku na sporządzonym już obrysie. Brak przestrzelin kadłuba wraku sfalsyfikuje moją wersję zamachu i bardzo uprawdopodobni hipotezę źle umocowanego bagażu.
Almanzor2 stycznia 2017, 18:49
@AE911TRUTH.ORG 12:45Wersję przeciążenia samolotu wykluczam.
Jarosław Klimentowski2 stycznia 2017, 19:20
@ALMANZORTrudno sobie jednak wyobrazić takie przesunięcie ładunku w samolocie pasażerskim. Bagaże się nie przesuną, przecież są w bagażniku. Coś masywnego w kabinie pasażerskiej? Słaba ta teoria. Jeśli już, to samolot musiałby wystartować ze środkiem ciężkości poza tylnym zakresem i to nawet jest w miarę spójne z jego dalszym lotem.
AE911truth.org3 stycznia 2017, 06:54
@JAROSŁAW KLIMENTOWSKI @ALMANZOR

Obaj nie jesteście łaskawi ustosunkować się do faktów. Zamiast tego snujecie "spiskowe teorie". - Jaka karta obowiązuje aktualnie na Adlerze ? Ta którą podałem ?
- W jakiej odległości od brzegu znajduje się miejsce zerwania kontaktu, uderzenia w wodę.
- Domyślnie powstaje pytanie - jaki był czas lotu (wynika z poprzedniego pytania). To są podstawowe fakty, które trzeba znać.

image

image



Potraficie wyciągnąć wniosek z porównania tych obu mapek ?
Co ważne - ta pierwsza pochodzi z konferencji prasowej Ministerstwa Obrony FR z 25-12-2016.
Później w podawanych informacjach widać rękę słynnego Szojgu, który już 10-04-2010 podał "wirtualną godzinę" KwS - godz. 8:50 (nie 8:56 nie 8:41, 8:50 a bo tak mu się spodobało).
W Soczi jest mowa o 5:50, 20 minutach......a potem 5:27 i 2 minuty.

- Sprawdziliście głębokość morza na przedłużeniu pasa ?
- Sprawdziliście moment i miejsce oderwania od pasa ?
- Oszacowaliście na tej podstawie minimalną odległość od brzegu ?


Zapoznajcie się z "faktami", sprawdźcie je, a potem snujcie dywagacje.

Mogę dodać (a sporo materiałów obejrzałem w temacie), że u Rosjan najpopularniejsze wyjaśnienia to zamach lub awaria klap.
Ten komentarz został ukryty. Aby przeczytać, wyłącz filtr treści.
Almanzor3 stycznia 2017, 10:33
@AE911TRUTH.ORGRzetelność rosyjskich badań można będzie ocenić pozytywnie jeżeli wyłożą wszystkie elementy kadłuba. Zamach w formie jaką przypuściłem wyżej wykluczyć będzie można jeżeli na kompletnie wyłożonym kadłubie nie będzie śladów jego przebić.

Precyzyjna ocena odległości miejsca katastrofy od brzegu większego znaczenia w dochodzeniu przyczyny katastrofy nie ma.

Przemieszczenie bagażu do tyłu spowodowałoby niestabilność lotu i skutki takie jak podano dotychczas. Uważam że jest to wartościowa hipoteza.

Przypuszczenie Jarosława, że bagaż od samego początku był źle rozłożony nie wydaje mi się słuszna, bo samolot rozbiłby się zaraz po pierwszym jego starcie (na Adlerze nikt do luku bagażowego nie wchodził)
AE911truth.org3 stycznia 2017, 14:03
@ALMANZORA ja mówiółem o precyzji ?
Ja mówię o dokładności kilometrowej.

To ruskie nasmarowali na szkicu 6250 m, szkoda że nie 6250,472 m.

Uciekasz od odpowiedzi na pytanie - jaki wniosek wynika z porównania obu mapek ?
Ten komentarz został ukryty. Aby przeczytać, wyłącz filtr treści.