Strona wykorzystuje pliki cookies.
Informujemy, że stosujemy pliki cookies - w celach statycznych, reklamowych oraz przystosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Są one zapisywane w Państwa urządzeniu końcowym. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej. Więcej informacji na ten temat.
Trudno ustalić fakty.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-1336065/Continental-Airlines-welder-French-Concorde-crash-John-Taylor-fined-1-700.html
https://motherboard.vice.com/en_us/article/ezz8q7/concorde
CONCORDE, ZDANIEM IKONYConcorde był pierwszym na świecie naddźwiękowym odrzutowcem pasażerskim, zdolnym do prędkości do 1350 km / h.Ale samoloty - zbudowane w ramach anglo-francuskiego traktatu rządowego i po raz pierwszy w 1969 roku - były długo kontrowersyjne i nigdy nie stały się opłacalne.Główny problem pojawił się w dźwięku jego boomu dźwiękowego - głośny hałas zostawił ślad po przerzuceniu samolotu przez barierę dźwiękową.Na początku lat 70. Concorde został pozbawiony możliwości latania z dużą prędkością w większości krajów na całym świecie, umożliwiając pasażerom superbogatym jedynie ograniczone loty transatlantyckie.Mimo że loty z Londynu i Paryża do Nowego Jorku i Waszyngtonu trwały mniej niż połowę czasu innych samolotów pasażerskich, niewielu linii lotniczych chciało ich.Tylko 20 samolotów zostało zbudowanych - a te zostały sprzedane po kosztach subsydiowanych przez rządy francuski i brytyjski państwowym Air France i British Airways.Rozwój samolotów był niezwykle kosztowny, więc jego jedyna awaria - 25 lipca 2000 r. - zabrzmiała dzwonkiem śmierci po tym, jak podniesiono pytania o jego bezpieczeństwo.Choć Concorde poleciał ponownie, koszty poprawy w świecie po 11 września stały się zbyt duże, by je znieść - nawet jako przynosząca straty odznaka prestiżu - a lot na emeryturę odbył się 26 listopada 2003 roku, jak na zdjęciu powyżej.
i Hotelik w Gnosse zmieciony z powierzchni Ziemi. W zgliszczach 2 młode Polki - 19 i 18 lat.
https://motherboard.vice.com/en_us/article/ezz8q7/concorde
But was the freak accident the only thing to bring the Concorde out of the sky? If the plane were around today — which some still fantasize about — it’d be like powering a stretch Hummer with dolphin blood. The airlines couldn’t sell enough tickets on the small plane to even make up for the amount of fuel it needed to guzzle on its journeys, let alone cover maintenance for the technological marvel. (A Concorde’s taxi to the end of a runway used as much fuel as a 737’s flight from London to Amsterdam.) Customers were fine with ordinary travel times for a fraction of the airfare and the plane only took transatlantic journeys, because going over land was too disturbing. Too much noise.
https://www.aerosteles.net/stelefr-concorde-roissy
http://www.crash-aerien.news/forum/anniversaires-t20304.html?start=1140.............
http://www.passion-fred.fr/concorde/btsc/btsc.html