Wymaz osmolenia z powierzchni ogonowej wraku na polance smoleńskiej
Wymaz osmolenia z powierzchni ogonowej wraku na polance smoleńskiej
Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka
296
BLOG

Budy smalone "smoleńskie" czy duby smalone?

Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka Polityka Obserwuj notkę 3

Będę odrabiał wszystkie lekcje, a nie tylko te, które mnie pasują i bardzo lubię.

Kończy się marzec 2019 roku przypominam Historię przez duże litery: jest rok 1956.


Podkomisja smoleńska do tablicy w auli pod czujnym okiem publiczności na Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie !

Smoleńsk to jeden z "zakrętów" naszej HISTORII. Wrak z sadzą czy bez sadzy. Lot czy nielot?

image

Zaćmienie słońca obserwowane przez zakopconą od lampy naftowej szybę "okiem uzbrojonym".

image

Zakopcony ogon samolotu TU154M EW-85741 Belavia w EPWA Okęcie 15 czerwca 2014 roku w Warszawie jak PLF 101 w Pradze 8.04.2010 roku

Chlopcy z 36. Pulku w Pradze--Tu-154 '101'--April 8, 2010

https://www.salon24.pl/u/albatros/842930,budy-smalone-czy-loty-i-nie-loty,2


Czaputowicz do ambasadora Rosji: Oczekuję zwrotu wraku rządowego samolotu

Dział: Polityka, Temat: Katastrofa smoleńska


Nie widzę podstaw do dalszego przetrzymywania przez stronę rosyjską wraku samolotu rządowego, który rozbił się pod Smoleńskiem i oczekuję jego zwrotu – zwrócił się szef MSZ Jacek Czaputowicz na spotkaniu z ambasadorem Rosji Siergiejem Andriejewem.

Polska oczekuje zapewnienia swobodnego dostępu do miejsca katastrofy i wznowienia współpracy przy budowie pomnika ofiar – podkreślił minister spraw zagranicznych.


Duby smalone:

Mów takim do rozumu, to ziewają, ale praw im duby smalone o świętej źrenicy wolności szlacheckiej, ekscytuj bajędą o równości z królami […] a wydzieraj się przy tym ze wszystkiej mocy, machaj rękoma jak wiatrak, to się w końcu z czułości popłaczą i gotowi cię nawet porwać na ręce a ogłosić zbawcą ojczyzny.[5]

image

"Sprzedający sadzę" przedstawiony na XVIII wiecznym rysunku Jana Norblina

https://pl.wikipedia.org/wiki/Sadza

image

Osadzona sadza na ogonie statku powietrznego TU154M PLF102.

Samolot w locie !


Mechanizm formowania

Sadza w istocie powstaje w wyniku nie tyle spalania, ile pirolizy paliw, która towarzyszy procesowi spalania. W przypadku spalania z występowaniem płomienia sadza zaczyna formować się w najbardziej gorącej części płomienia (zwykle białej lub niebieskiej), gdzie występuje wysoka temperatura i deficyt tlenu. W takich warunkach paliwa organiczne ulegają rozkładowi do krótkich, prostych lub cyklicznych węglowodorów nienasyconych (np: acetylenu czy cyklobutadienu), odpowiednich karborodników oraz gazowego wodoru. Powstające karborodniki i nienasycone węglowodory rekombinują szybko z sobą na skutek czego powstają struktury quasipolimeryczne, które następnie zbijają się w struktury sferyczne, w których zaokludowany jest wodór.

W kolejnym etapie, po opuszczeniu najbardziej gorącej strefy płomienia, ze struktur sferycznych uwalnia się wodór na skutek procesu dyfuzji i jednocześnie świeżo utworzone struktury sferyczne zbijają się w stałe kłębki i łańcuchy. Proces ten ma miejsce w tej części płomienia, która ma barwę jasnożółtą. Typowa temperatura formowania się sadzy to ok. 1400 °C. Jeśli gorąca strefa płomienia jest wystarczająco duża i zawiera wystarczająco dużo tlenu to wówczas pierwotne struktury sferyczne zamiast ulec zbiciu w sadzę ulegają procesowi utleniania i płomień nie generuje sadzy[2].


Aby uzyskać tytuł magistra inżyniera podporucznika trzeba wykazać  się bardzo poważną wiedzą.

TURbiNOWY SiLNik OdRzUTOWY jAkO źRódłO zAgROżEń ...

yadda.icm.edu.pl/yadda/element/.../c/Glowacki_turbinowy_PIL_213_2011.pdf

P Głowacki - ‎2011 - ‎Cytowane przez 7 - ‎Powiązane artykuły

(NOx), sadzy, niespalonych węglowodorów (NHC), tlenku węgla (CO) i ... Słowa kluczowe: turbinowy silnik odrzutowy, komora spalania, spaliny, toksyczne składniki spa- ... od początku prac nad powstaniem silnika odrzutowego wymagania ... Wysoka efektywność przekształcania energii chemicznej paliwa w entalpię ...

PRACE iNSTYTUTU LOTNiCTWA

213, s. 252-257, Warszawa 2011

TURbiNOWY SiLNik OdRzUTOWY jAkO źRódłO zAgROżEń

EkOLOgiCzNYCh

PaWeł GłoWackI*, StefaN SzczecIńSkI**

Urząd Lotnictwa Cywilnego*, Instytut Lotnictwa**

Streszczenie

W artykule przedstawiono najważniejsze mechanizmy powstawania toksycznych składników

spalin w komorach spalania turbinowych silników odrzutowych. Ogólnie opisano jakie parametry

pracy silnika i komory spalania powodują wzrost intensywności tworzenia się tlenków azotu

(NOx), sadzy, niespalonych węglowodorów (NHC), tlenku węgla (CO) i dwutlenku węgla (CO2),

a jakie ograniczają możliwości ich powstawania. Zasygnalizowano również jakie problemy czekają inżynierów silnikowców w przyszłości, związane z koniecznością wymuszania przez odpowiednie regulatory znacznej redukcji emisji toksycznych składników spalin.

Słowa kluczowe: turbinowy silnik odrzutowy, komora spalania, spaliny, toksyczne składniki spalin, ochrona środowiska.

WStęP

Prowadząc rozważania dotyczące lotniczych silników turbinowych często (szczególnie

w opracowaniach popularno – naukowych) traktuje się je jako kombinację” turbina – sprężarka”, uznając układ spalania mieszaniny paliwowo- powietrznej marginalnie i poświęcając

mu o wiele mniej uwagi niż na to zasługuje.

osiągi i sprawność silników zależą w równej mierze od efektywności pracy wszystkich elementów konstrukcyjnych silnika.

od początku prac nad powstaniem silnika odrzutowego wymagania dotyczące działania

komór spalania pozostają niezmienne:

– Wysoka efektywność przekształcania energii chemicznej paliwa w entalpię produktów spalania

– Minimalny spadek ciśnienia

– Jak najmniejsze pole przekroju poprzecznego

– konstrukcja lekka, trwała i niekosztowna

– Stabilna praca na całym zakresie prędkości obrotowych silnika oraz prędkości i wysokości

lotu bez możliwości zgaśnięcia

– łatwość rozruchu silnika zarówno na ziemi jak w powietrzu

– Spalanie całkowite w celu uniknięcia odkładania się (depozytu) węgla

– Wysoka podatność obsługowa

tuRBINoWy SILNIk oDRzutoWy Jako źRóDło zaGRożeń ekoLoGIczNycH 253

I do tego obecnie:

– Minimalizacja emisji NCh,CO,CO2,NOx,sadzy,SOx,NMVOCs1 na wszystkich zakresach

pracy silnika i warunkach lotu

– Redukcja hałasu emitowanego podczas procesu spalania i pracy silnika jako całości

– Możliwość stosowania wielu rodzajów paliwa

formowanie się szkodliwych składników spalin jest związane z temperaturą, czasem i historią koncentracji procesu spalania. charakterystyczne, że koncentracja powstawania tlenku

węgla (co) i niespalonych węglowodorów (NHc) jest najwyższa dla niskich zakresów pracy

silnika i zanika w funkcji wzrostu ciągu silnika. odwrotne zjawisko dotyczy tlenków azotu (Nox)

i dymu, których obecność w spalinach na zakresach małych wartości ciągu jest niezauważalna

a znacznie rośnie wraz ze wzrostem ciągu silnika. Powyższe zależności ilościowe przedstawiono na rys. 1.

Rys. 1. Wielkość emisji dla silników turbinowych w zależności od ciągu silnika

Gas turbine combustion alternative fuels and emissions third edition

arthur H. Lefebvre and Dilip R. Ballal © 2010 by taylor and francis Group, LLc

cRc Press is an imprint of taylor & francis Group, an Informa business

W przypadku śledczych wiedza wszechstronna jest jak najbardziej potrzebna.

Tutaj pani Kopacz ze znajomością życia na Ziemi i kopania metr wgłąb na niewiele się zda.

śmiech na sali audytoryjnej mógłby powiedzieć ktoś:

UMARŁ ZE ŚMIECHU!

Polot - Silniki lotnicze - Turboodrzutowe germańskie - Część 14

Polot.net

Dane silnika BMW 003: Silnik BMW 003 ma jeden wał. Sprężarka osiowa składa się z 7-stopni. Łopatki wykonane ze stali. Komora spalania pierścieniowa z ...

image

Złomiarze

albo dziupla

image


W "Dziupli" w Rosji szybko potrafią klepać. Skąd my to znamy.


"To wszystko zostało sfingowane" - prof. Dakowski o katastrofie w Smoleńsku


Kończy się marzec 2019 roku przypominam Historię przez duże litery: jest rok 1956.

Przerywnik polityczny:

Natolinczycy

image


Władysław Gomułka (1905-82) podczas słynnego przemówienia na placu Defilad 24 października 1956 r. Trzy dni wcześniej wrócił do władzy - został I sekretarzem PZPR. Źródłem ostrych walk frakcji w partii stały się spory o to, jak ma przebiegać destalinizacja. Inteligenccy... (Fot. East News / AFP)

"My kulturnyj narod. My giermańca nie boimsa i idiom wsiegda wpierot" Tak się śpiewało przy ognisku na rajdach studenckich w roku 1968

Zdanie o Władyslawie Gomułce: wlasna żona mu nie pomogła.

W związku z tym, że agresja Izraela na kraje arabskie spotkała się z aplauzem w syjonistycznych środowiskach Żydów – obywateli polskich, którzy nawet z tej okazji urządzali libacje, pragnę oświadczyć, co następuje: nie czyniliśmy i nie czynimy przeszkód obywatelom polskim narodowości żydowskiej w przeniesieniu się do Izraela, jeżeli tego pragnęli. Stoimy na stanowisku, że każdy obywatel Polski powinien mieć tylko jedną ojczyznę – Polskę Ludową. Podziela to olbrzymia większość obywateli polskich narodowości żydowskiej i służy wiernie naszemu krajowi. Władze państwowe traktują jednakowo wszystkich obywateli Polski Ludowej bez względu na ich narodowość. Każdy obywatel naszego kraju korzysta z równych praw i obowiązków i na każdym ciążą jednakowe obywatelskie obowiązki wobec Polski Ludowej. Ale nie chcemy, aby w naszym kraju powstała piąta kolumna. Nie możemy pozostać obojętni wobec ludzi, którzy w obliczu zagrożenia pokoju światowego, a więc również bezpieczeństwa Polski i pokojowej pracy naszego narodu polskiego, opowiadają się za agresorem, za burzycielami pokoju i za imperializmem.

Opis: przemówienie podczas kongresu Związków Zawodowych w dniu 19 czerwca 1967.

Źródło: Grzegorz Berendt, Od czerwca 67 do marca 68, rp.pl, 19 czerwca 2013.


Już nie wspomnę o CYTATACH z przemówień Pierwszego Sekretarza PZPR Władysława Gomułki.


Pogrzeb NATOLINA nikt po nim nie płacze !

Przemówienie Władysława Gomułki i wiec na Placu Defilad w Warszawie w 1956r.

https://pl.wikiquote.org/wiki/Władysław_Gomułka


Co do Gomułki opinie są podzielone. Ja długo sądziłem, że nie był antysemitą, i to nie tylko dlatego, że jego żona była pochodzenia żydowskiego. Znam jednak dokumenty, w których wspomina on czasy, gdy w latach 40. był sekretarzem generalnym PPR. I jak czytam o „rozrzedzaniu narodowościowym” albo że jest „za dużo towarzyszy żydowskiego pochodzenia”, to przestaję być taki pewny – jak ktoś zaczyna liczyć ministrów pochodzenia żydowskiego, to świadczy to o jego antysemityzmie.

Autor: Jerzy Eisler

Źródło: rozmowa Adama Leszczyńskiego, Marcowi buntownicy, „Ale Historia”, wyborcza.pl, 1 marca 2013.


Smoleńskie zagadki techniczne, sadza osadzona w czasie lotu.


https://www.polot.net/pl/silniki_lotnicze_turboodrzutowe_germanskie_czesc_14


image

Turbinowe silniki odrzutowe jedno- i dwuprzepływowe

w samolotach bojowych

ADAM KOZAKIEWICZ

Wojskowa Akademia Techniczna, Wydział Mechatroniki, Instytut Techniki Lotniczej,

00-908 Warszawa, ul. S. Kaliskiego 2

Streszczenie. Artykuł przedstawia analizę parametrów jednostkowych turbinowych silników odrzutowych

pod względem procesu realizowanego w tych silnikach. Zaprezentowano tendencje zmian ciągu jednostkowego i jednostkowego zużycia paliwa w zależności od roku wprowadzenia silnika do eksploatacji oraz

schematy ideowe silników. Przeanalizowano przebiegi zmian obliczonych parametrów gazodynamicznych wzdłuż kanałów przepływowych turbinowych silników odrzutowych użytkowanych w lotnictwie

wojskowym RP na samolotach bojowych oraz wpływ zakresu lotu na ich przebieg i zakres wartości.

Słowa kluczowe: turbinowe silniki odrzutowe jednoprzepływowe, dwuprzepływowe turbinowe silniki

odrzutowe, parametry jednostkowe, parametry strumienia

Symbole UKD: 621.45

1. Wprowadzenie

Ciągłe dążenie do podwyższania osiągów samolotów bojowych takich jak:

prędkość wznoszenia i prędkość w locie poziomym, wysokość lotu, manewrowość

oraz udźwig i zasięg samolotu przekłada się na konieczność zwiększenia (poprawy)

osiągów ich zespołów napędowych. Wśród nich to przede wszystkim duży ciąg, małe

zużycie paliwa i możliwie chłodne gazy wylotowe w warunkach lotu ustalonego,

a z drugiej strony małe wymiary gabarytowe (zwłaszcza poprzeczne) i mała masa.

Tu dostrzega się znacznie szersze możliwości wyboru osiągów niż w jednoprzepływowych silnikach (do niedawna powszechnie stosowanych w lotnictwie bojowym)

do potrzeb samolotu, wykorzystując dwuprzepływowe silniki odrzutowe. Wartości

tych osiągów we współczesnych samolotach stanowią kompromis w zależności

od przewidywanych zadań lotniczych.

202 A. Kozakiewicz

Brak szczegółowych danych dotyczących przebiegów parametrów gazodynamicznych wzdłuż kanałów przepływowych silnika jednoprzepływowego AŁ-21F3

(z samolotu SU-22) i dwuprzepływowego RD-33 (z samolotu MiG-29) spowodował

potrzebę odtworzenia obliczeniowego osiągów tych silników — wykorzystanych

następnie do porównań i analiz — na tle osiągów silników fi rm zachodnich.

Wykorzystanie zespołu napędowego samolotu opartego o turbinowy silnik

odrzutowy na szeroką skalę nastąpiło w końcu II wojny światowej w wyniku potrzeby uzyskiwania większych prędkości lotu przez ówczesne samoloty bojowe.

Napęd śmigłowy (rys. 1) nie potrafi zapewnić wystarczającej sprawności napędowej

układu przy lotach z prędkością powyżej 700÷800 km/h.

Pierwszym rodzajem turbinowego silnika odrzutowego, który pojawił się

przed ponad 70 laty, był turbinowy jednoprzepływowy silnik odrzutowy. Dzień

12 kwietnia 1937 r. można uznać za początek rozwoju tego rodzaju silników, kiedy

to F. Whittle przeprowadził udane testy na nowym rodzaju silnika WU (Whittle

Unit), a początki samolotu odrzutowego to lot maszyny Heinkel He 178 (z silnikiem

HeS-3B o ciągu 450 kG), który się odbył 27 sierpnia 1939 r.

Wracając do TEMATU: Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie to wielce zasłużona uczelnia.


Mam w ręku pracę magisterską jednego z absolwentów tej UCZELNI.

https://www.researchgate.net/profile/Radoslaw_Przysowa/publication/273137513_Model_przeplywowy_turbinowego_silnika_odrzutowego_D-18/links/54f985a30cf210398e98dc20/Model-przeplywowy-turbinowego-silnika-odrzutowego-D-18.pdf


PRACA DYPLOMOWA

STUDIA WYŻSZE

Temat: Model przepływowy turbinowego

silnika odrzutowego D-18

ppor. Radosław P.

stopień, imię i nazwisko dyplomanta

Wydział Inżynierii Chemii i Fizyki Technicznej

fizyka techniczna

kierunek studiów

termodynamika przepływów

specjalność

płk dr hab. inż. Tadeusz OPARA, prof. WAT

kierownik pracy

WARSZAWA 2001 

Groźne ACTA2 Unii Europejskej mogą skutecznie zablokować dostęp do wiedzy. Pozostaniemy na poziomie Ewy Kopacz i jej wiedzy na temat życia dinozaurów.

A my chcemy wiele rzeczy wyjaśnić.

Wszak tylko PRAWDA jest ciekawa. To słowa Józefa Mackiewicza w kontekście KATYNIA.


Edyta Janeba – Bartoszewicz

Analiza właściwości paliw stosowanych współcześnie w silnikach

statków powietrznych

JEL: Q01 DOI: 10.24136/atest.2019.045

Data zgłoszenia: 15.12.2018 Data akceptacji: 08.02.2019

image

Wymaz z powierzchni ogonowej wraku TU-154 M PLF101 ? wszystko by wyjaśnił.

Gdyby jeszcze wykonać "POSIEW". A tu czysto ogon samolotu jak łza.

Co mu zaszkodziło na niebie w locie czy na ziemi.

W locie ? kiedy dawno już to był nielot!






Zakorzeniony w historii Polski i Kresów Wschodnich. Przyjaciel ludzi, zwierząt i przyrody. Wiara i miłość do Boga i Człowieka. Autorytet Jan Paweł II

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (3)

Inne tematy w dziale Polityka