Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka
405
BLOG

O czym minister Antoni Macierewicz wiedzieć powinien

Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka Polityka Obserwuj notkę 5

Pawłowi L. Blogerowi @3ZET w 1 Rocznicę 4/5 listopada 2016 roku odejścia w krainę wiecznego życia w Panu pracę tę poświęcam.



Czekam od dawna na wizytę ministra Antoniegto Macierewicza w Urządzie Lotnictwa Cywilnego w Warszawie.

https://trojmiasto.tv/Antoni-Macierewicz-oglada-smiglowce-w-Gdyni-24419.html

Szef MON o śmigłowcach podczas wizyty w Gdyni

Minister obrony narodowej Antoni Macierewicz przyleciał we wtorek do 43. Bazy Lotnictwa Morskiego w Gdyni. Na lotnisku w Babich Dołach oglądał pokaz jednego ze zmodernizowanych śmigłowców ratowniczych Anakonda. Zapowiedział również kupno kolejnych maszyn tego typu.

Po co ? Po to aby zadał kilka istotnych PYTAŃ ?

http://www.ulc.gov.pl/_download/bezpieczenstow_lotow/stan_bezpieczenstwa/2011/podrecznik_0511.pdf


PODRĘCZNIK ZARZĄDZANIA BEZPIECZEŃSTWEM (wydanie drugie - 2009) URZĄD LOTNICTWA CYWILNEGO 


Droga JAK  WIDAĆ DŁUGA I DALEKA . BO OD DWÓCH LAT NIE MOŻNA SIĘ DOCZEKAĆ KIEDY JEST WSZYSTKO WŁADNY ZBADAĆ OBOWIĄZUJĄCE PROCEDURY STOSOWANE W LOTNICTWIE WOJSKOWYM I EWENTUALNIE UKARAĆ WINNYCH ZANIEDBAŃ.

Co może się dowiedzieć ? Ano kwestia zapewnienienia bezpieczeństwa lotu do Smoleńska TU154M (i innych statkow powietrznych) np. JAK-a 40 oraz czarteru, którym sam podróżował BOEING 737 POKAZANY NA PLANSZY PRZEZ PUTINA NA KREMLU W DNIU 13 KWIETNIA 2010 ROKU.

Przecież posłowie PiS-u oraz minister Sasin A TAKŻE wieńce w idelnym stanie czymś doleciały.


Ówczesny Marszałek Sejmu Bronisław Komorowski ogłosił późnym popołudniem głosowanie w Sejmie nad ważną Ustawą o zaopatrzeniu Służb Mundurowych.

http://orka.sejm.gov.pl/proc6.nsf/opisy/2062.htm

Rządowy projekt ustawy o Służbie Więziennej

( imagedruk nr 2062 wpłynął 28-05-2009 ) 

OPIS PROJEKTU: - określenie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania Służby Więziennej;
- utrata mocy ustawy z dnia 26 kwietnia 1996 r. o Służbie Więziennej;
POSIEDZENIA KOMISJI Posiedzenia komisji nad projektem EKSPERTYZY I OPINIE Biura Analiz Sejmowych: Ekspertyzy i opinie Biura Analiz Sejmowych Dnia 15-06-2009 skierowano do I czytania na posiedzeniu Sejmu I CZYTANIE NA POSIEDZENIU SEJMUpos. nr 44 dn. 24-06-2009skierowano do:Komisji Sprawiedliwości i Praw Człowieka PRACA W KOMISJACH PO I CZYTANIUsprawozdanie podkomisji:imagez dn. 26-11-2009sprawozdanie komisji:imagedruk nr 2710 z dn. 19-01-2010sprawozdawca:Witold Pahlwniosek komisji:załączony projekt ustawy II CZYTANIE NA POSIEDZENIU SEJMUpos. nr 60 dn. 10-02-2010decyzja:skierowano ponownie do komisji w celu przedstawienia sprawozdaniaskierowano do:Komisji Sprawiedliwości i Praw Człowieka PRACA W KOMISJACH PO II CZYTANIUsprawozdanie komisji:imagedruk nr 2710-A z dn. 11-02-2010sprawozdawca:Witold Pahlwniosek komisji:przyjąć część poprawek III CZYTANIE NA POSIEDZENIU SEJMUpos. nr 61 dn. 19-02-2010temat głosowania:całość projektu ustawygłosowanie:Elektronicznewynik głosowania:425 za, 0 przeciw, 0 wstrzymało się (głos. nr 42)decyzja:uchwalonokomentarz:poprawki, wnioski mniejszości Ustawę przekazano Prezydentowi i Marszałkowi Senatu dnia 22-02-2010 STANOWISKO SENATUuchwała Senatu:imagedruk nr 2858 z dn. 13-03-2010wniósł poprawkiskierowano:dnia 15-03-2010 do Komisji Sprawiedliwości i Praw Człowieka PRACA W KOMISJACH NAD STANOWISKIEM SENATUsprawozdanie komisji:imagedruk nr 2902 z dn. 25-03-2010sprawozdawca:Witold Pahlwniosek komisji:przyjąć poprawki ROZPATRYWANIE NA FORUM SEJMU STANOWISKA SENATUpos. nr 64 dn. 09-04-2010decyzja:przyjęto poprawki Ustawę przekazano Prezydentowi do podpisu dnia 13-04-2010 Dnia 29-04-2010 Prezydent podpisał ustawę UCHWALENIE Tekst ustawy w formacie htmltytuł:o Służbie Więziennej ustawa została uchwalona na pos. nr 64 dn. 09-04-2010adres publikacyjny:Dz.U. Nr 79, poz. 523

Były też i inne np.

http://orka.sejm.gov.pl/proc6.nsf/opisy/2943.htm

VI kadencja
Strona główna Sejmu
Przedstawiony przez Prezydium Sejmu projekt uchwały upamiętniającej 70. rocznicę zbrodni katyńskiej

( imagedruk nr 2943 wpłynął 09-04-2010 ) 

 


Dnia 09-04-2010 skierowano do I czytania na posiedzeniu Sejmu
 
I CZYTANIE NA POSIEDZENIU SEJMU
pos. nr 64 dn. 09-04-2010
decyzja : podjęto uchwałę
komentarz : podjęto przez aklamację
 
UCHWALENIE Tekst uchwały w formacie html Tekst uchwały w formacie pdf
  podjęto uchwałę na pos. nr 64 dn. 09-04-2010
tytuł : upamiętniająca 70. rocznicę zbrodni katyńskiej
adres publikacyjny :

M.P. Nr 21, poz. 198


http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WMP20100210198

M.P. 2010 nr 21 poz. 198

Uchwała Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 9 kwietnia 2010 r. upamiętniająca 70. rocznicę zbrodni katyńskiej

Tekst ogłoszony:
Status aktu prawnego:
obowiązujący
Data ogłoszenia:
2010-04-13
Data wydania:
2010-04-09
Data wejścia w życie:
2010-04-09
Data obowiązywania:
2010-04-09
Organ wydający:
SEJM


W uchwale Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 9 kwietnia 2010 roku upamiętniającą 70. rocznicę zbrodni katyńskiej Monitor Polski Nr 21 poz.198 dnia 13 kwietnia 2010 roku !!!. 
Ani słowem nie wspomina o planowanej obecności Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Lecha Kaczyńskiego w Katyniu w dniu 10 kwietnia 2010 roku

Co minister Antoni Macierewicz wiedzieć powinien na temat systemu ratownictwa SAR SAT







Polska podpisała konwencję międzynarodową ratownictwa na morzu, lądzie  SAR SAT.



http://faktysmolensk.niezniknelo.com/files/pliki/raport/zal/Zalacznik_nr_4.10.1-Analiza_dzialania_zalogi_oraz_samolotu_na_podstawie_rejestratorow.pdf




https://drive.google.com/file/d/0B5sQCL1FrT9FMEk0NzhqeURuZ3c/view



Rejestracja beaconów 406MHz

Na podstawie wymagań rozporządzenia Komisji (UE) nr 965/2012 z dnia 5 października 2012 r. ustanawiającego wymagania techniczne i procedury administracyjne odnoszące się do operacji lotniczych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008, wszystkie statki powietrzne muszą być wyposażone w odpowiednią ilość nadajników sygnału niebezpieczeństwa (ELT lub PLB). 

Wymóg ten nie dotyczy statków powietrznych, o których mowa w załączniku II do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008, gdyż podlegają one wymogowi rozporządzenia wydanego na podstawie art. 159 ust. 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze – rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 5 listopada 2004 r. w sprawie bezpieczeństwa eksploatacji statków powietrznych (Dz. U. Nr 262, poz. 2609). 

Nadajniki muszą umożliwiać jednoczesną transmisję sygnału niebezpieczeństwa na częstotliwości 121,5 MHz i 406 MHz.

Szczegóły dotyczące ilości urządzeń i ich typów zawarte są w odpowiednich załącznikach do rozporządzenia Komisji (UE) nr 965/2012 (PART-CAT, PART-NCC, PART-NCO, PART-SPO), np. dla samolotów innych niż skomplikowane użytkowanych w lotnictwie GA obowiązuje wymóg określony w przepisie NCO.IDE.A.170.

Na podstawie art. 140e ust. 2 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze i rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 4 września 2013 r. w sprawie ewidencji pokładowych i osobistych nadajników sygnału niebezpieczeństwa (Dz. U. poz. 1132) właściciel lub użytkownik nadajnika sygnału niebezpieczeństwa jest zobowiązany do jego rejestracji w ewidencji pokładowych i osobistych nadajników sygnału niebezpieczeństwa, prowadzonej przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Zgłoszenie dokonuje się w formie pisemnej, w postaci papierowej lub elektronicznej, poprzez przesłanie, do Urzędu Lotnictwa Cywilnego prawidłowo wypełnionego formularza rejestracyjnego.

Prawidłowość danych podanych w formularzu musi być potwierdzona podpisem właściciela/użytkownika nadajnika sygnału niebezpieczeństwa.

Przed dokonaniem rejestracji, właściciel/użytkownik nadajnika sygnału niebezpieczeństwa musi dysponować ważnym pozwoleniem radiowym lub wystąpić o wydanie pozwolenia radiowego do Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Wypełniony i podpisany formularz należy przesłać na adres:

Urząd Lotnictwa Cywilnego
Departament Żeglugi Powietrznej
ul. Marcina Flisa 2, 02-247 Warszawa
lub adres e-mail: asar@ulc.gov.pl 
z adnotacją: Formularz-Beacon 406MHz

Formularz rejestracyjny dostępny jest w wersji elektronicznej: docplik do pobrania98.5 KB

W przypadku dodatkowych pytań związanych z rejestracją i protokołami kodowania nadajników sygnału niebezpieczeństwa, prosimy o kontakt z Wydziałem Poszukiwania i Ratownictwa Lotniczego: tel.: (22) 520 72 27

Wzór rejestracji nowego nadajnika sygnału niebezpieczeństwa

ELT: pdfplik do pobrania74.26 KB

EPIRB: pdfplik do pobrania73.75 KB

PLB: pdfplik do pobrania73.65 KB

Protokoły kodowania obowiązujące w Polsce

Urząd Lotnictwa Cywilnego jako Agencja Współpracująca z Międzynarodowym Programem Cospas-Sarsat w porozumieniu z Radą Programu, ustalił następujące protokoły kodowania dla nadajników sygnału niebezpieczeństwa 406MHz, użytkowanych w Polsce – kod kraju 261.

Protokoły kodowania:
pdfplik do pobrania22.21 KB

Protokół Aviation User – umożliwiający zakodowanie czterech nadajników ELT 406MHz na jednym statku powietrznym, z użyciem znaków rejestracyjnych statku powietrznego
pdf plik do pobrania 417.18 Kb

Dla przypadku protokółów bez przekazywania współrzędnych – wiadomość krótka: 

ELT:

  • protokół użytkownika lotniczy (aviation user) z zakodowanym znakiem rozpoznawczym statku powietrznego;
  • protokół użytkownika seryjny (serial user) z zakodowanym 24-bitowym adresem statku powietrznego.

ELT (AP) i ELT (S): protokół użytkownika seryjny (serial user) z zakodowanym numerem seryjnym ELT i numerem certyfikatu typu Cospas-Sarsat.

EPIRB – protokół użytkownika morski (maritime user) z zakodowanym numerem MMSI. 

Dla EPIRB będących na wyposażeniu statków powietrznych – protokół użytkownika seryjny (serial user) z zakodowanym numerem seryjnym EPIRB i numerem certyfikatu typu Cospas-Sarsat.

PLB – protokół użytkownika seryjny (serial user) z zakodowanym numerem seryjnym PLB i numerem certyfikatu typu Cospas-Sarsat.

Dla przypadku protokółów z przekazywaniem współrzędnych – wiadomość długa: 

ELT:

  • protokół lokacyjny użytkownika (user location) z zakodowanym znakiem rozpoznawczym statku powietrznego;
  • protokół lokacyjny użytkownika (user location) z zakodowanym 24-bitowym adresem statku powietrznego;
  • standardowy protokół lokacyjny (standard location) z zakodowanym 24-bitowym adresem statku powietrznego.

ELT (AP) i ELT (S): protokół lokacyjny użytkownika (user location) i standardowy protokół lokacyjny (standard location) z zakodowanym numerem seryjnym ELT i numerem certyfikatu typu Cospas-Sarsat.

EPIRB:

  • protokół lokacyjny użytkownika (user location) z zakodowanym numerem MMSI;
  • standardowy protokół lokacyjny (standard location) z zakodowanym numerem MMSI.

Dla EPIRB będących na wyposażeniu statków powietrznych – standardowy protokół lokacyjny (standard location) z zakodowanym numerem seryjnym EPIRB i numerem certyfikatu typu Cospas-Sarsat.

PLB:

  • protokół lokacyjny użytkownika (user location) z zakodowanym numerem seryjnym PLB i numerem certyfikatu typu Cospas-Sarsat;
  • standardowy protokół lokacyjny (standard location) z zakodowanym numerem seryjnym PLB i numerem certyfikatu typu Cospas-Sarsat.

Numer certyfikatu typu Cospas-Sarsat dostępny jest na stronie internetowej i zdefiniowany jest jako 
C/SNo.:

http://www.cospas-sarsat.int/en/beacons-pro/experts-beacon-information/approved-beacon-models-tacs

Informacje o kodowaniu nadajników sygnału niebezpieczeństwa zawarte są również w dokumentach Cospas-Sarsat:   

C/S G.005 Cospas-Sarsat Guidelines on 406MHz Beacon Coding, Registration, and Type Approval;

C/S S.007 Cospas-Sarsat Handbook of Beacon Regulations; 

C/S T.001 Specification for Cospas-Sarsat 406MHz Distress Beacons.






TAJEMNICE RADIOSTACJI AWARYJNO-RATUNKOWYCH

źródło: raport Millera,zał. 5, str.24źródło: raport Millera,zał. 5, str.24
http://n-15-3.dcs.redcdn.pl/dcs/o2/tvn/web-content/m/p1/f/Z/a/ZalacznikiDoRaportuKoncowego.pdf
Radiostacje awaryjne Zabudowane podczas ostatniego remontu radiostacje awaryjne typu ARM-406AC1 nr 7523242494 i ARM-406P nr 7524241208 oraz ich systemy antenowe zostały uszkodzone w chwili wypadku w stopniu uniemożliwiającym ich zadziałanie. Rys. 36. Radiostacje awaryjne typu ARM-406AC1 (z lewej) i ARM-406P (z prawej) Radiostacja ARM-406P (uruchamiana automatycznie wyłącznikiem przeciążeniowym) – oberwany przewód antenowy i zasilający, zgnieciona obudowa radiostacji. Radiostacja ARM-406AC1 – niewielkie uszkodzenia obudowy (użycie radiostacji wymaga podłączenia anteny i jej uruchomienia przez obsługę). 
Motto: reperkusjie
Jedną z wielu zagadek związanych  z tragedią smoleńską jest tajemnica radiostacji awaryjno-ratunkowych, które nie zadziałały w dniu 10 kwietnia 2010 roku. Samolot TU 154 M był wyposażony w dwie tego typu radiostacje, które zostały zamontowane w czasie ostatniego remontu w 2009 roku: ARM – 406 AC 1 oraz ARM – 406P. Pierwsza była radiostacją przenośną, zaś druga zamontowaną na stałe w samolocie.
Radiostacje awaryjno ratunkowe są to urządzenia działające w ramach międzynarodowego systemu satelitarnego ratownictwa lądowego, powietrznego i morskiego COSPAS-SARSAT.W wypadku awarii lub katastrofy radiostacja , uruchamiana automatycznie (dla samolotów wykorzystywana jest siła grawitacji, dla statków kontakt z wodą), wysyła sygnał do satelity, przekazywany następnie do naziemnych stacji odbiorczych, skąd kierowany jest do centrów kontrolnych, które z kolei zawiadamiają najbliżej położone ośrodki zdolne do dotarcia na miejsce katastrofy i udzielenia niezbędnej pomocy.
Okazuje się, że w dniu 10 kwietnia żadna z tych radiostacji nie wysłała sygnału S.O.S, co eksperci Millera tak wytłumaczyli (str.51 raportu, przypis 38):
 
Zabudowana radiostacja awaryjno-ratownicza była wyłączona z powodu zakłóceń, jakie wprowadzała do pracy innych urządzeń pokładowych. Decyzję taką podjął Szef Sekcji Techniki Lotniczej 36 splt”.
 
Okazuje się, że tuż po powrocie z remontu w Samarze, podczas którego zamontowano owe urządzenia, zanotowano zakłócenia w pracy urządzeń  GPS – 1 oraz GPS – 2, które miała wprowadzać nowa radiostacja awaryjno-ratunkowa. Według pilota Grzegorza Pietruczuka:
 
zakłócenie pracy GPS-1 i GPS-2 mogą mieć bardzo duże znaczenie w nawigowaniu przy podejściu do lądowania”.
 
Podobnego zdania jest Krzysztof Zalewski z pisma „Lotnictwo”:
 
„To bardzo poważna sprawa. W takim przypadku przed ponownym dopuszczeniem samolotu do użytku powinny zostać przeprowadzone badania zgodności elektromagnetycznej, które wykazałyby, czy zamontowane w Samarze radiostacje ratownicze faktycznie zakłócały działanie GPS-1 i GPS-2. Nie wyobrażam sobie, by takich badań nie wykonano”.
 
Czy wykonano sugerowane przez eksperta badania zgodności elektromagnetycznej? Nic na to nie wskazuje, a radiostacje po prostu wyłączono, tak przynajmniej można przeczytać na stronie 51 raportu komisji Millera. Jednak już w załączniku 5 „ Opis uszkodzeń samolotu”, na stronie 24, możemy przeczytać, że urządzenia te nie zadziałały, gdyż zostały uszkodzone w czasie katastrofy:
 
„Radiostacje awaryjne
 
Zabudowane podczas ostatniego remontu radiostacje awaryjne typu ARM-406AC1 nr 7523242494 i ARM-406P nr 7524241208 oraz ich systemy antenowe zostały uszkodzone w chwili wypadku w stopniu uniemożliwiającym ich zadziałanie.
Radiostacja ARM-406P (uruchamiana automatycznie wyłącznikiem przeciążeniowym) – oberwany przewód antenowy i zasilający, zgnieciona obudowa radiostacji. Radiostacja ARM-406AC1 – niewielkie uszkodzenia obudowy (użycie radiostacji wymaga podłączenia anteny i jej uruchomienia przez obsługę)”.
 
W związku z powyższym powstaje pytanie: czy radiostacje nie zadziałały, gdyż zostały uprzednio wyłączone z powodu wywoływanych zakłóceń? Czy może nie zadziałały z powodu  poważnych uszkodzeń, których doznały w chwili rozpadu konstrukcji samolotu, bo najwyraźniej eksperci Millera mieli z tym problem? To ostatnie tłumaczenie jest o tyle dziwne, że przecież tego typu urządzenia są projektowane, podobnie jak czarne skrzynki, z myślą o sytuacjach ekstremalnych. Nie tak dawno mogliśmy przeczytać, jak to złomiarze z Lęborka uruchomili przez przypadek radiostację awaryjno-ratunkową i postawili na nogi służby ratunkowe nie tylko z Polski, ale nawet z Kanady.
Tymczasem 10 kwietnia 2010 roku stała się rzecz niespotykana: samolot wyposażony w nowiuteńkie radiostacje awaryjno-ratunkowe nie wysłał sygnału S.O.S! Jak zatem było tak naprawdę z radiostacjami awaryjno-ratunkowymi w dniu feralnego lotu?  
Dlaczego nie zadziałały?  Wyłączono je, czy zostały uszkodzone w wyniku katastrofy? A jeżeli wyłączono, to którą z nich – stałą, czy przenośną?
A może w Samarze dodano do radiostacji awaryjno-ratunkowych jakiś  „bonus”, który sprawił, że nie zadziałały w chwili katastrofy? Czy ów „bonus” powodował równiez  zakłócenia pracy GPS – 1 i GPS – 2?
 
 
 
 
Opublikowano: 30.01.2012 23:04.
Czy nie zadziałały bo były uszkodzone, czy świadomie ktoś je zdemontował i odpowiada jak kryminalista albo sabotażysta karnie !!!


Image result for rescu 406 af elt

http://bst-tsb.gc.ca/ENG/rapports-reports/aviation/2013/a13h0001/a13h0001.asp



http://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/agent.xsp?symbol=listaglos&IdDnia=1061

1 20:07:24 66. posiedzenie Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej w dniach 5, 6 i 7 maja 2010 roku - głosowanie nad uzupełnieniem porządku dziennego o punkt w brzmieniu: Pierwsze czytanie projektu rezolucji w sprawie wezwania prezesa Rady Ministrów do wystąpienia do władz Federacji Rosyjskiej o przekazanie stronie polskiej prowadzenia postępowania w sprawie katastrofy samolotu TU-154, mającej miejsce 10 kwietnia 2010 r. (druk nr 3032)

Zakorzeniony w historii Polski i Kresów Wschodnich. Przyjaciel ludzi, zwierząt i przyrody. Wiara i miłość do Boga i Człowieka. Autorytet Jan Paweł II

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (5)

Inne tematy w dziale Polityka