Mimo sezonu letniego to nie TEMAT OGÓRKOWY.
http://www.airport.gdansk.pl/airport/environmental-protection/
Port Lotniczy Gdańsk Sp. z o.o. realizuje szereg działań związanych z wdrożeniem wymagań ochrony środowiska określonych zarówno dla normalnej działalności eksploatacyjnej, jak i prowadzonej działalności inwestycyjnej.
Systematyczne działania w tym zakresie koncentrują się na zagadnieniach:
- Ochrony przed hałasem lotniczym i komunikacyjnym;
- Gospodarki wodami opadowymi;
- Gospodarki odpadami;
- Ograniczania emisji niezorganizowanej do powietrza.
Od 2010 r. Spółka prowadzi system ciągłego monitoringu hałasu lotniczego, pozwalający na rejestrację wszystkich wykonywanych operacji lotniczych. Po zakończeniu I etapu rozbudowy portu lotniczego zmodyfikowane zostały również, we współpracy z Polską Agencją Żeglugi Powietrznej, procedury wykonywania operacji startów i lądowań. Objęły one m.in. procedurę płynnego podejścia do lądowania (CDA). Celem techniki CDA jest zapewnienie załogom warunków do optymalizacji profilu podejścia do lądowania statku powietrznego w celu zredukowania wpływu hałasu lotniczego na otoczenie i, w miarę możliwości, zredukowania zużycia paliwa lotniczego i emisji spalin.
Prowadzone inwestycje umożliwiły uporządkowanie gospodarki wodnej w 7 zlewniach wód deszczowych, na których położone jest lotnisko. Port Lotniczy w Gdańsku dokonuje bieżącej kontroli i konserwacji urządzeń wodnych;
W Porcie Lotniczym w Gdańsku prowadzona jest selektywna zbiórka odpadów, których bezpieczne dla środowiska zagospodarowanie powierza się wyspecjalizowanym firmom zewnętrznym.
Nowoczesne urządzenia grzewcze i środki transportowe oraz utworzenie parkingów lotniskowych przyczyniły się do lepszego zarządzania emisjami do powietrza.
Źródłem dodatkowych wymagań dla fazy przygotowania i realizacji inwestycji jest obecnie również decyzja o środowiskowych uwarunkowań zgody na realizację przedsięwzięcia pn. „Rozbudowa Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy”.
Na bazie danych monitoringu środowiska i analizy porealizacyjnej I etapu rozbudowy projektowane jest obecnie utworzenie wokół lotniska obszaru ograniczonego użytkowania. Obszar ten będzie uwzględniał stan po rozbudowie lotniska. Obszar ograniczonego użytkowania tworzy Sejmik Województwa w drodze uchwały.
Wszystkie prowadzone działania w zakresie ochrony środowiska zostały pozytywnie zweryfikowane podczas kompleksowej kontroli Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w roku 2013. Priorytetem Portu Lotniczego Gdańsk Sp. z o.o. jest wdrożenie takich procedur i działań, które przyniosą długofalowe korzyści zarówno społeczności lokalnej, jak i środowisku naturalnemu.
https://inzynieria.com/wpis-branzy/projekt/10/9700,centralny-port-lotniczy-bedzie-w-mszczonowie
W ciągu ostatnich kilku lat jednak projekt nie posunął się do przodu.
Według jednego z pierwszych projektów opracowanych przez hiszpańskie konsorcjum Ineco Sener
na lokalizację lotniska wybrano kilka miejscowości: Baranów, Mszczonów i Sochaczew na Mazowszu
oraz Babsk w Łódzkiem. Decyzja co do wyboru Mszczonowa jest poparta tym, iż w przyszłości mają
się tam zbiegać szybka kolej ze modernizowaną Centralną Magistrala Kolejową. Kolej ma łączyć
Warszawę z Poznaniem i Wrocławiem (przez Łódź) a CMK łączy stolicę z Katowicami.
W planach założono, że obie linie będą się zbiegać tuż przy CPL w odległości 5 km od A2.
Takie rozwiązanie pozwoli przedostać się na perony pod centralnym terminalem CPL w ciagu 12 min
z Warszawy, 28 minut z Łodzi oraz 55 minut z Krakowa, Katowic i Poznania.
Jeśli plany budowy lotniska się powiodą, to powinno ono powstać przed tym, ja wybudowana
zostanie linia szybkiej kolei, a więc przed 2019-2020 r.
Czytaj więcej na: https://inzynieria.com/wpis-branzy/projekt/10/9700,centralny-port-lotniczy-bedzie-w-mszczonowie © inzynieria.com
http://www.polskaniezwykla.pl/web/place/17954,grojec-zaglebie-sadownicze.html
W tym miejscu w Polsce rosną najlepsze jabłka na świecie. To dlaczego w hipermarketach kupujemy brazylijskie?
http://metrowarszawa.gazeta.pl/metrowarszawa/1,141635,19126183,nie-dbamy-o-wizerunek-polskiego-jablka.html
Polskie jabłka (Hubert Filipiak - sadownik/ metrowarszawa.pl)
Wchodzicie do sklepu, widzicie skrzynie po brzegi wypełnione jabłkami, bierzecie je do rąk, oglądacie z każdej strony w poszukiwaniu ewentualnych obić. Wybieracie oczywiście to najbardziej czerwone, z gładką, świecącą skórką. Czy zastanawiacie się, skąd się to jabłko właściwie tam wzięło? Jaką drogę musiało przebyć, żeby trafić w wasze ręce? Czy dotarło z Brazylii, a może z całkiem niedaleka - spod samej Warszawy. Niewielu wie, ale to właśnie tam mieści się największe zagłębie sadownicze w Europie i to tam na tysiącach drzewek rosną jedne z najsmaczniejszych i najzdrowszych jabłek na świecie.
http://www.polskieradio.pl/42/3168/Artykul/1640248,Centralny-Port-Lotniczy-czy-duoport-ModlinLotnisko-Chopina
Centralny Port Lotniczy, czy duoport Modlin-Lotnisko Chopina?
ostatnia aktualizacja:06.07.2016 18:28
Budowa Centralnego Portu Lotniczego będzie zależała m.in. od sytuacji i pozycji na rynku PLL LOT - mówili w środę w Sejmie przedstawiciele resortu infrastruktury oraz skarbu. Poinformowali, że powstanie zespół, który opracuje strategię rozwoju rynku lotniczego w Polsce.
Lotnisko centralne może zagrozić lotniskom regionalnym.Foto: Glow Images/East News
Wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit na środowym posiedzeniu sejmowej komisji infrastruktury poinformował, że szef MIB Andrzej Adamczyk skierował wniosek o powołanie międzyresortowego zespołu, który ma przyjrzeć się i opracować strategię rynku lotniczego w Polsce. Zespół ma zająć się również koncepcją budowy Centralnego Portu Lotniczego, w tym odpowiedzią na pytanie, czy jego budowa ma sens. Do 2060 r. podwoi się liczba pasażerów polskich portów lotniczych
W 2015 r. polskie porty lotnicze obsłużyły ponad 30 mln pasażerów. Według szacunków Urzędu Lotnictwa Cywilnego w 2030 r. będzie to już 60 mln osób.
"Przed nami stają pytania na ile i jak poszczególne lotniska przejmą ten ruch, gdzie się pojawią największe wzrosty, a także jakie miejsce w tym wszystkim będzie miał LOT" - powiedział Szmit.
Ocenił, że chętnych zagranicznych inwestorów na budowę takiej wielomiliardowej inwestycji nie brakuje, problemem jest jednak m.in. to, jak taki centralny port wpłynie na funkcjonowanie lotnisk regionalnych.Centralny Port Lotniczy może zaszkodzić portom regionalnym̶ Chodzi o to, by była to inwestycja, nad którą zapanujemy, żeby korzyści nie były tylko pustym hasłem. Konsekwencje odbiją się na portach regionalnych, gdzie zainwestowano miliardy złotych z unijnych i publicznych funduszy. W planach do 2020 r. w portach regionalnych ma być zainwestowane ponad 2,3 mld zł. Jeżeli byłaby decyzja o Centralnym Porcie Lotniczym, to (planowanie wydatków portów regionalnych - PAP) też musi ulec rewizji - zwrócił uwagę.
Marek Kochaniak z resortu budownictwa i infrastruktury dodał, że udział portów regionalnych w przewozie pasażerów rośnie. Dziś obsługują ponad 60 proc. pasażerów, pozostałą część obsługuje Lotnisko Chopina w Warszawie.Dużo zależy od kondycji LOTu
Przedstawiciel MIB zauważył, że decyzja o budowie centralnego portu będzie "bardzo trudna" i nie zapadnie w ciągu tygodni. Dodał, że zależeć będzie m.in. od sytuacji rynkowej polskiego narodowego przewoźnika, czyli LOT-u. Przypomniał, że LOT wychodzi na prostą, ale też konkuruje z liniami niskokosztowymi. W tym roku LOT ma zarobić 125 mln zł
Spółka informowała, że na koniec czerwca skumulowany zysk na działalności podstawowej wyniesie ok. 30 mln zł. Na koniec roku LOT na lataniu ma zarobić ponad 125 mln zł.
Kochaniak dodał, że linie niskokosztowe w 2015 r. przewiozły trzykrotnie więcej pasażerów niż LOT.
Wiceminister skarbu Mikołaj Wild dodał, że rynek lotniczy osiągnął już poziom, w którym należy promować połączenia hubowe. "Naturalnym hubem dla LOT-u jest Lotnisko Chopina i od możliwości rozwojowych, które jest w stanie zaoferować port w Warszawie, zależy też decyzja czy należy poszukiwać jakiś alternatyw dla tego portu, czyli być może decyzja w przedmiocie Centralnego Portu Lotniczego (...). Z perspektywy LOT, taka forma strategii wspinającej ruch hubowy, która polegałaby na stworzeniu Centralnego Portu Lotniczego byłaby rozwiązaniem w 100 proc. pozytywnym, ale oczywiście projekt trzeba policzyć i nad tym trwają nasze ustalenia" - powiedział wiceszef MSP.Gdzie centralny port lotniczy?
Idea powstania centralnego portu lotniczego nie jest nowa, a dyskusja o ewentualnej jego lokalizacji trwa od lat. Nowy port miałby być dobrze skomunikowany z dużymi miastami kolejami dużych prędkości i obsługiwać miliony pasażerów rocznie. Wśród ewentualnych lokalizacji wymienia się m.in. Mszczonów, czy gminę Baranów koło Grodziska Mazowieckiego. Niedawno prezydent Kielc przekonywał, że odpowiednim miejscem dla tej inwestycji mogą być Obice k. Kielc, które leżą między dwoma dużymi portami w Krakowie i w Warszawie.A może duoport – Modlin-Chopina?
Drugim pomysłem jest koncepcja duoportu łączącego Lotnisko Chopina z lotniskiem w Modlinie, który miałby rozwiązać problem ograniczeń w rozbudowie i przepustowości Okęcia. W ub. r. lotnisko Chopina obsłużyło ponad 11 mln pasażerów; docelowo ma odprawiać 25 mln pasażerów rocznie, na co pozwala jego przepustowość.PAP, jk
http://natemat.pl/148967,gigantyczne-lotnisko-widmo-sprzedane-za-10-tys-euro-jego-wybudowanie-kosztowalo-100-000-razy-wiecej
Gigantyczne lotnisko-widmo sprzedane za 10 tys. euro. Jego wybudowanie kosztowało 100 000 razy więcej
To jedna z najbardziej chybionych inwestycji. Nie tylko w Hiszpanii, ale chyba w całej Unii Europejskiej. Port lotniczy Ciudad Real właśnie znalazł kupców. Za 10 tys. euro przejęło go konsorcjum chińskich inwestorów. Problem w tym, że zbudowanie kompleksu kosztowało 100 tys. razy więcej, czyli okrągły miliard euro.
Przy okazji kryzysu greckiego przypomniano sobie o niszczejących arenach Igrzysk Olimpijskich w 2004 roku. Ale nie tylko tam mają problemy z koszmarnie drogimi inwestycjami, z których nikt nie korzysta. W Hiszpanii właśnie znaleziono kupców na port lotniczy Ciudad Real. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie cena: 10 tys. euro. I jej porównanie z kosztami budowy: 1 mld euro.
Obiekt przejęła grupa chińskich inwestorów. Chce z niego uczynić hub dla firm z Państwa Środka, które planują podbój Półwyspu Iberyjskiego. Jeszcze do końca września może się jednak zgłosić ktoś, kto zaoferuje za lotnisko 28 mln euro, czyli cenę ustaloną jako oczekiwana przez władze.
Hiszpańskie lotnisko-widmo•youtube.com/DW (English)
Lotnisko miało być odciążeniem dla głównego portu lotniczego Madrytu, ale też z racji centralnego położenia miało się stać centralnym portem lotniczym Hiszpanii. Podobny pomysł dotyczący Polski miał kilka lat temu minister infrastruktury Cezary Grabarczyk, który chciał budować takie lotnisko pod Łodzią. Patrząc na los Ciudad Real to dobrze, że akurat tej obietnicy PO nie dotrzymała.
To temat NA POWAŻNĄ DYSKUSJĘ PANIE KORNELU I MATEUSZU MORAWIECKI.
Ziemia obiecana.
Okolice ŻYRARDOWA, MSZCZONOWA, SOCHACZEWA, SKIERNIEWIC, KOŃSKIE
i GRÓJCA.
Tak Grójca - największe zagłębie OWOCOWO-SADOWNICZE w EUROPIE.
Na pana pomysły profesor Pieniążek twórca Polskiego sadownictwa w Polsce i w Europie w GROBIE SIĘ PRZEWRACA.
LOTNISKO TRANSKONTYNENTALNE - panów pomysł na wielki biznes ! Tylko dla KOGO ?
Śmierć polskiego rolnictwa i sadownictwa na tym terenie.
ZIEMIA OBIECANA ?

波兰电影之王病逝,古典时代的良知随他而去_第一财经

Jak w Łodzi rodził się polski kapitalizm
http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/325169,wielki-powrot-poznanskich-do-ziemi-obiecanej,id,t.html

Potomkowie Izraela Kalmanowicza Poznańskiego w czasie trzydniowego łódzkiego zjazdu rodzinnego zrobili sobie pamiątkowe zdjęcie przed kominkiem w sali jadalnej pradziadka. ©Jakub Pokora
http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/325169,wielki-powrot-poznanskich-do-ziemi-obiecanej,id,t.html
Potomkowie Izraela Kalmanowicza Poznańskiego w czasie trzydniowego łódzkiego zjazdu rodzinnego zrobili sobie pamiątkowe zdjęcie przed kominkiem w sali jadalnej pradziadka. ©Jakub Pokora Do Łodzi zjechali potomkowie rodu Poznańskich. Z Wielkiej Brytanii, Francji, Kanady, Stanów Zjednoczonych i Brazylii. Kim są, jak potoczyły się ich losy, co czują będąc w mieście pradziadka?
Czytaj więcej: http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/325169,wielki-powrot-poznanskich-do-ziemi-obiecanej,id,t.html
Czytaj więcej: http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/325169,wielki-powrot-poznanskich-do-ziemi-obiecanej,id,t.html
http://www.stefczyk.info/wiadomosci/gospodarka/nowa-ustawa-ma-bronic-rolnikow-przed-dyktatem-sieci-handlowych,20681680573
Nowa ustawa broni rolników przed dyktatem sieci handlowych
21.07.2017

Nowa ustawa broni rolników przed dyktatem sieci handlowych
Zbigniew Kuźmiuk, europoseł PiS komentuje ustawę o eliminowaniu nieuczciwych praktyk handlowych w obrocie produktami rolno-spożywczymi, która weszła w życie 12 lipca. Podkreśla, że dotychczas rolnicy dostarczający swoje produkty do wielkich sieci handlowych był praktycznie bezbronni. Teraz to się zmienia.
Kuźmiuk podkreśla, że wejście w życie ustawy jest realizacją kolejnego zobowiązania wyborczego Prawa i Sprawiedliwości. Przypomina, że partia Jarosława Kaczyńskiego deklarowała rolnikom i producentom żywności wyeliminowanie nieuczciwych praktyk handlowych w tej dziedzinie.
Deputowany do Parlamentu Europejskiego wylicza swoje spostrzeżenia związane z nowym prawem i poprzedzającą go praktyką.
1. (...) Liczni producenci żywności w tym głównie z branż mleczarskiej i mięsnej od lat skarżyli się na wykorzystywanie swojej przewagi kontraktowej szczególnie przez duże sieci handlowe, a skargi do UOKiK na te praktyki niewiele dawały.
Sieci handlowe nakładały i ciągle nakładają na dostawców wiele opłat dodatkowych takich jak: za powierzchnię ekspozycyjną i sprzedażową, za usługi reklamowe, za przekazywanie informacji o sprzedaży wyrobów w poszczególnych placówkach handlowych, czy też sfinansowania promocji albo z tytułu otwarcia nowej placówki handlowej.
Sieci handlowe z reguły narzucały producentom żywności wzory umów na dostawy produktów bez możliwości negocjowania ich treści, w tym także w odniesieniu do terminu płatności za nie.
Często też zdarzały się praktyki jednostronnego zrywania umów przez sieci handlowe, czy też wydłużania terminów płatności za dostarczane towary, a przy protestach dostawców, rezygnowano z ich usług.
2. Wprowadzona ustawa nakazuje Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczynania postępowania z urzędu jak również na skutek wniosku złożonego na piśmie przez dostawcę, który uzna, że handlowcy stosują wobec niego nieuczciwe praktyki.
Kara stosowana przez UOKiK może sięgać aż 3% obrotu firmy w roku obrotowym poprzedzającym rok nałożenia kary i może być stosowana nawet w przypadku, gdy przedsiębiorca choćby nieumyślnie, dopuścił się naruszenia zakazu nieuczciwego wykorzystywania przewagi kontraktowej.
Należy przy tym zaznaczyć, że przepisy tej ustawy stosuje się w odniesieniu do tych podmiotów, kiedy łączna wartość obrotów (w roku wszczęcia postępowania) miedzy dostawcami a nabywcami przekracza 50 tys. zł w roku oraz obrót dostawcy lub nabywcy (w roku poprzedzającym postępowanie), który stosował przewagę kontraktową, przekroczył 100 mln zł.
Chodzi o to, aby UOKiK-u nie zalały skargi dotyczące drobnych transakcji, aby urząd ten mógł zająć się na poważnie nieuczciwymi praktykami w obrocie produktami rolnymi i spożywczymi stosowanymi przez duże sieci handlowe.
3. O ile wejście w życie tej ustawy z radością przyjmują producenci żywności, w tym także rolnicy, to organizacje reprezentujące handlowców wypowiadają się o niej krytycznie, twierdząc nawet, że „grozi ona destabilizacją polskiego rynku spożywczego”.
Oczywiście duże sieci handlowe, które nagminnie stosowały tego rodzaju praktyki wobec swoich dostawców, burzą się, ponieważ kończy się w ten sposób łatwe osiąganie dodatkowych zysków, ale także możliwość finansowania wymuszonym na nich, długookresowym „kredytem kupieckim”.
Czytaj oryginalny artykuł na: http://www.stefczyk.info/wiadomosci/gospodarka/nowa-ustawa-ma-bronic-rolnikow-przed-dyktatem-sieci-handlowych,20681680573#ixzz4nZFxEIH4
po strajkach rolników i TOTALNEJ BLOKADZIE PORTU LOTNICZEGO W MSZCZONOWIE MOŻE BYĆ TAK
POLICJA NIE POMOŻE !
http://wiadomosci.dziennik.pl/swiat/artykuly/495585,hiszpanskie-lotnisko-widmo-sprzedane-chinczycy-zaplacili-10-tysiecy-euro.html
Hiszpańskie lotnisko widmo sprzedane! Chińczycy zapłacili 10 tysięcy euro
17.07.2015, 19:41 | Aktualizacja: 17.07.2015, 19:55
Chińska grupa przemysłowa Tzaneen Internacional kupiła lotnisko w centrum Hiszpanii. Chińczycy byli jedynymi, którzy wzięli udział w licytacji portu lotniczego w Ciudad Real. Jego budowa kosztowała 450 milionów euro. Od sześciu lat stał pusty. Chińczykom sprzedano go za 10 tysięcy euro.
Ciudad Real dzieli od Madrytu 200 kilometrów. Zbudowane tam lotnisko miało przejąć od hiszpańskiej stolicy część pasażerów. Podróżni wolą jednak latać z madryckiego Barajas. Dlatego w 2009 roku lotnisko ogłosiło upadłość, a przed dwoma laty wystawiono je na sprzedaż za 100 milionów euro.
Od tamtej pory zgłosiło się 12 kupców, ale żadna transakcja nie została sfinalizowana. Do dzisiaj, kiedy to chińscy przemysłowcy jako jedyni wzięli udział w przetargu. Ponieważ sąd gospodarczy, w którym przetarg się odbył, nie wyznaczył kwoty, od jakiej można było licytować, musi zaakceptować ofertę Chińczyków.
Prawnik Tzaneen Internacional po transakcji powiedział, że... przepłacił. Przypomniał, że lotnisku odebrano drogie pozwolenia na funkcjonowanie, a pas startowy i budynki wymagają remontów.
https://www.facebook.com/pg/Morawiecki/posts/
Komentarze
Zakorzeniony w historii Polski i Kresów Wschodnich. Przyjaciel ludzi, zwierząt i przyrody. Wiara i miłość do Boga i Człowieka. Autorytet Jan Paweł II
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka