Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka
588
BLOG

JET Air klucz do tajemnicy smoleńskiej

Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 2


Trwa Komisja ŚLEDCZA W SPRAWIE AMBER Gold.

Dzisiaj przesłuchiwany był z-ca prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego Zbigniew Mączka.

"Nie przypominam sobie. Dzień Dobry i Do widzenia". Takie były rozmowy w sprawie kondycji finansowej JETAir i OLT Express Regional i OLT Poland.

ULC wydał Białą Księgę.

Warto ją szczegółowo przeaanalizować. Dlaczego 150 000 pasażerów zostało z biletem lotniczym w kieszeni bez realizacji umowy przez przewoźnika OLT Express następcy JET Air.


Biała Księga - OLT Express Regional sp. z o.o., OLT Express Poland ...

ulc.gov.pl/.../1903-biaa-ksiga-olt-express-regional-sp-z-oo-olt-expr...
Translate this page
Feb 5, 2013 - Urząd Lotnictwa Cywilnego to instytucja rządowa, powstała na ... Biała Księga - OLT Express Regional sp. z o.o., OLT Express Poland Sp. z ...

[PDF]Biała Księga z zał.-4 luty 2013 - Polska Agencja Żeglugi Powietrznej

www.pansa.pl/aap/biala_ksiega_OLT_06.02.2013.pdf
Translate this page
URZĄD LOTNICTWA CYWILNEGO. PROCES PRZYZNANIA, NADZORU I ZAWIESZENIA. KONCESJI NA PRZEWÓZ LOTNICZY DLA. OLT EXPRESS ...

Biała Księga ws. OLT - Lotnicza Polska -

lotniczapolska.pl/Biala-Ksiega-ws--OLT,28407
Translate this page
Feb 5, 2013 - Urząd Lotnictwa Cywilnego opublikował Białą Księgę – dokument obejmujący proces przyznania, nadzoru i zawieszenia koncesji na przewóz ...


OLT Express jako spadkobierca przejęło firmę JET Air.

http://www.pansa.pl/aap/biala_ksiega_OLT_06.02.2013.pdf


URZĄD LOTNICTWA CYWILNEGO 

PROCES PRZYZNANIA, NADZORU I ZAWIESZENIA KONCESJI NA PRZEWÓZ LOTNICZY DLA OLT EXPRESS REGIONAL SP. Z O.O. OLT EXPRESS POLAND SP. Z O.O. BIAŁA KSIĘGA 


Spis treści: Wstęp .................................................................................................................................................................................. 5 Dział I: Wprowadzenie ....................................................................................................................................................... 6 1. Informacje ogólne ......................................................................................................................................... 6 2. Podstawy prawne ........................................................................................................................................... 6 3. Definicje ......................................................................................................................................................... 6 4. Pojęcie koncesji ............................................................................................................................................. 8 Dział II: Procedura przyznania koncesji przewoźnika lotniczego .................................................................................... 10 1. Ogólne warunki przyznania koncesji przewoźnika lotniczego ................................................................. 10 2. Wniosek ..................................................................................................................................................... 10 2.1. Treść wniosku ................................................................................................................................ 10 3. Dokumenty ................................................................................................................................................ 11 3.1. Dokumenty załączane do wniosku ................................................................................................. 11 3.1.1. Lista dokumentów dołączonych do wniosku przez wnioskodawcę…………………………….11 3.1.2. Lista dokumentów dołączanych dodatkowo przez wnioskującego o wydanie koncesji na wykonywanie przewozów lotniczych przy użyciu statków powietrznych bez ograniczenia maksymalnej masy startowej oraz liczby miejsc pasażerskich………………………………………..12 3.1.3. Lista dokumentów dołączanych dodatkowo przez wnioskującego o wydanie koncesji na wykonywanie przewozów lotniczych przy użyciu statków powietrznych o maksymalnej masie startowej poniżej 10 ton lub posiadających mniej niż 20 miejsc pasażerskich…………………………………………………...………………………………...……..12 4. Termin rozpatrzenia wniosku. ................................................................................................................... 13 5. Weryfikacja dokumentów ......................................................................................................................... 14 5.1. Warunki prawne przyznania koncesji……………………………………………….……………14 5.1.1. Formalnoprawne warunki przyznania koncesji…………………………………………………14 5.1.2. Materialnoprawne warunki przyznania koncesji……………………………………………..…14 5.1.2.1. Warunki finansowe przyznania koncesji……………………………………………….……..14 5.1.2.2. Skutki uchybień materialno-prawnych………………………………………………………..15 5.1.2.3. Okoliczności wymagające wyjaśnienia…………………………………………………….…15 6. Odmowa udzielenia koncesji……………………………………………………………………….…….15 7. Udzielenie koncesji……………………………………………………………………………………….15 Dział III: Obowiązki koncesjonariusza wobec Prezesa ULC ...................................................................................... …17 1.Przedstawianie dokumentacji świadczącej o utrzymywaniu zdolności do wypełniania zobowiązań finansowych.. ................................................................................................................................................ 17 1.1. Przedstawianie przez przewoźnika sprawozdań finansowych……………………………………….....17 1.2. Bieżąca weryfikacja oceny sytuacji finansowej przewoźnika………………………………………….17 2. Powiadamianie o zmianach strukturalnych bądź mających znaczny wpływ na sytuację finansową przewoźnika .................................................................................................................................................. 17 3. Wyłączenia ................................................................................................................................................ 18 4. Pozostałe obowiązki .................................................................................................................................. 19 4.1. Przedstawianie dokumentu potwierdzającego objęcie przewoźnika ubezpieczeniem OC ............. 19 4.2. Informowanie Prezesa ULC o zmianach mających odzwierciedlenie w treści koncesji ................ 19 Dział IV: Okres ważności koncesji .............................................................................................................................. …21 1. Przedkładanie koncesji do ponownego zatwierdzenia............................................................................... 21 Dział V: Zawieszenie lub cofnięcie koncesji. Koncesja tymczasowa. ......................................................................... …23 1. Zawieszenie lub cofnięcie koncesji ........................................................................................................... 23 2. Koncesja tymczasowa ............................................................................................................................... 24 Dział VI: OLT Express Regional sp. z o. o.. ................................................................................................................ …25 1. Uzyskanie oraz zmiana koncesji ............................................................................................................... 25 2. Nadzór finansowy...................................................................................................................................... 26 2.1. Sytuacja finansowa Jet Air sp. z o.o. na tle sprawozdania finansowego za rok 2010……………….....26 2.2. Podwyższenie kapitału zakładowego w sierpniu 2011 r ........................................................................ 26 2.3. Podwyższenie kapitału zakładowego w grudniu 2011 r…………………………….………………….27 3. Zawieszenie koncesji……………………………………………………………………..………………27 4. Przedkładanie koncesji do ponownego zatwierdzenia……………………………………………..……..28 Dział VII: OLT Express Poland sp. z o. o.. .................................................................................................................. …30 1. Uzyskanie oraz zmiana koncesji ............................................................................................................... 30 2. Nadzór finansowy...................................................................................................................................... 30 3. Zawieszenie koncesji ................................................................................................................................. 30 Dział VIII: Informacje dodatkowe... ............................................................................................................................ …32 Dział IX: Podsumowanie nadzoru rynkowego Prezesa ULC wobec przewoźników z grupy OLT .................................33 Dział X: Nadzór Prezesa ULC nad przewoźnikami z grupy OLT w pozostałych obszarach…………………………....35 1. Ochrona lotnictwa cywilnego .................................................................................................................... 35 Strona 3 z 173 1.1. Program ochrony przewoźnika lotniczego ............................................................................................. 35 1.2. Wykonywanie wewnętrznej kontroli jakości .......................................................................................... 35 1.3. Bieżący nadzór nad spełnieniem wymogów z zakresu ochrony ............................................................. 36 2. Certyfikacja przewoźników lotniczych ..................................................................................................... 36 2.1. Proces certyfikacji .................................................................................................................................. 36 2.2. Działania administracyjne Urzędu .......................................................................................................... 36 2.2.1. OLT Express Poland sp. z o.o. ............................................................................................................ 36 2.2.2. OLT Express Regional sp. z o.o. ......................................................................................................... 37 2.3. Umowy leasing zawierane przez spółki OLT Express Regional sp. zo.o. i OLT Express Poland sp. z o.o.. ....................................................................................................................................................... 38 2.4. Ilość użytkowanych statków powietrznych. ........................................................................................... 39 2.5. Informacje dotyczące pracowników. ...................................................................................................... 39 3. Ochrona praw pasażerów .......................................................................................................................... 39 3.1. Uprawnienia Urzędu ............................................................................................................................... 39 3.2. Działania Urzędu w sprawach przewoźników z grupy OLT .................................................................. 40 3.2.1. Działania zapobiegawcze .................................................................................................................... 40 3.2.2. Rozpatrywanie skarg ........................................................................................................................... 40 4. Technika lotnicza ......................................................................................................................................41 4.1.Certyfikacja i bieżący nadzór organizacji obsługowych (AMO) i organizacji zarządzania ciągłą zdatnością do lotu (CAMO) .................................................................................................................. 41 4.2. Działania administracyjne Urzędu .......................................................................................................... 41 4.2.1. OLT Express Poland sp. z o.o. ............................................................................................................ 41 4.2.2. OLT Express Regional sp. z o.o. ......................................................................................................... 42 Dział XI: Podsumowanie.. ............................................................................................................................................ …45 Dział XII: Załączniki.. .................................................................................................................................................. …46 Załącznik nr 1 – oś czasu OLT Express Regional sp. z o.o. ..................................................................................... …46 Załącznik nr 2 – oś czasu OLT Express Poland sp. z o.o. ........................................................................................ …47 Załącznik nr 3 – koncesja Jet Air sp. z o.o. z dnia 29 marca 2004 r. ...................................................................... …48 Załącznik nr 4 – koncesja Jet Air sp. zo.o. z dnia 31 października 2004 r. ........................................................... …53 Załącznik nr 5 – zmiana koncesji Jet Air sp. z o.o. decyzją z dnia 23 września 2008 r. ........................................ …58 Załącznik nr 6 – rozszerzenie koncesji Jet Air sp. z o.o. decyzją z dnia 19 czerwca 2009 r. ................................ …64 Załącznik nr 7 – zmiana koncesji OLT Express Regional sp. z o.o. decyzją z dnia 28 lutego 2012 r. ................ …74 Załącznik nr 8 – zmiana koncesji OLT Express Regional sp. z o.o. decyzją z dnia 14 marca 2012 r. ................. …76 Załącznik nr 9 – zawieszenie koncesji dla OLT Express Regional sp. z o.o. w dniu 27 lipca 2012 r. ................. …79 Załącznik nr 10 – koncesja Yes Airways sp. z o.o. z dnia 29 kwietnia 2011 r. .......................................................... 82 Załącznik nr 11 – zmiana koncesji OLT Jetair City sp. z o.o. decyzją z dnia 20 grudnia 2011 r ............................ 89 Załącznik nr 12 – zmiana koncesji OLT Express Poland sp. z o.o. w dniu 9 stycznia 2012 r. ............................ .…91 Załącznik nr 13 – zmiana koncesji OLT Express Poland sp. z o.o. w dniu 9 lutego 2012 r. ................................. …93 Załącznik nr 14 – zawieszenie koncesji dla OLT Express Poland sp. z o.o. w dniu 31 lipca 2012 r. .................. …95 Załącznik nr 15 – wymogi do uzyskania / utrzymania koncesji-OLT Express Regional sp. z o.o ....................... …98 Załącznik nr 16 – wymogi do uzyskania / utrzymania koncesji-OLT Express Poland sp. z o.o ........................ …102 Załącznik nr 17 – rejestr umów wet lease ............................................................................................................... …104 Załącznik nr 18 – raport zalecenia zatwierdzenia wg PART 145- OLT Express Regional sp. z o.o .................. …107 Załącznik nr 19 – raport zalecenia zatwierdzenia wg M.A. podczęść G-OLT Express Regional sp. z o.o ........ …125 Załącznik nr 20 – raport zalecenia zatwierdzenia wg M.A. podczęść G-OLT Express Poland sp. z o.o ........... …142 Załącznik nr 21 – wykaz inspekcji – OLT Express Regional sp. z o.o.................................................................. …154 Załącznik nr 22 – wykaz inspekcji – OLT Express Poland sp. z o.o ..................................................................... …165 Załącznik nr 23 – statystyka audytów OLT Express Poland sp. z o.o. ................................................................. …170 Załącznik nr 24 – statki powietrzne wpisane do rejestru na dzień 21.09.2012 .................................................... …171 Załącznik nr 25 – statki powietrzne wykreślone z rejestru na dzień 21.09.2012 ................................................. …172 


Firma JET Air pana Wicherka funkcjonowała jako dorożka lotnicza dla VIP-ow w latach  2009-2011.


Related image


Related image


Coraz bardziej popadając w długi.

Jak działala. Na telefon czy SMS-a. Czy otrzymywała zapłaty za zrealizowane loty realizowane na konkretne zamówienie np. z kancelarii premiera Tuska.

Czy wystarczył tylko telefon od ministra Arabskiego.

Image result for lot premiera Tuska z Gdańska do Warszawy w dniu 10.04.2010

Kto byl na pokladzie ?

Sprawa okryta tajemnicą TAJNE/POUFNE.

Zostały faktury po JETAir, czy wszystko zostało przemielone.


Oto przykład: funkcjonowania firmy JETAir

http://skrzydla.org/photodb.php?stp=true&t_reg=SP-KWF


British Aerospace Jetstream 32EP

  • Lotnisko: Gdańsk - Port lotniczy im. Lecha Wałęsy (EPGD)
  • ICAO: EPGD
  • Kraj: Polska
  • Autor: Paweł Osuch profile
  • ID: 23937
  • odsłon: 585
  • Dodaj do ulubionych
British Aerospace Jetstream 32

British Aerospace Jetstream 32EP

  • ID: 23863
  • odsłon: 715
  • Dodaj do ulubionych
British Aerospace Jetstream 32

British Aerospace Jetstream 32EP

  • ID: 23445
  • odsłon: 489
  • Dodaj do ulubionych
British Aerospace Jetstream 32

British Aerospace Jetstream 32EP

  • ID: 22448
  • odsłon: 678
  • Dodaj do ulubionych
British Aerospace Jetstream 32

British Aerospace Jetstream 32EP

  • ID: 22430
  • odsłon: 1220
  • Dodaj do ulubionych
British Aerospace Jetstream 32

British Aerospace Jetstream 32EP

  • ID: 22424
  • odsłon: 619
  • Dodaj do ulubionych
British Aerospace Jetstream 32

British Aerospace Jetstream 32EP

  • ID: 22423
  • odsłon: 511
  • Dodaj do ulubionych









http://skrzydla.org/photo-British-Aerospace-Jetstream-32-22774


To z usług tej firmy korzystali członkowie rządu premiera Donalda Tuska, łącznie z nim samym rano po godzinie 8:00 czasu CEST w (7:00 UTC) w dniu 10 kwietnia 2010 roku w locie z Gdańska do Warszawy.

http://albatros.salon24.pl/383378,loty-znane-i-nieznane-10-04-2010-roku-cz-i

 


image


http://photos.skrzydla.org/2010-04-10/46158.jpg


http://skrzydla.org/photo-British-Aerospace-Jetstream-32-22744


image

 

http://photos.skrzydla.org/2010-04-09/46072.jpg



http://skrzydla.org/photodb.php?stp=true&t_reg=SP-KWN

Oto przykład:



British Aerospace Jetstream 32

British Aerospace Jetstream 32

  • Airport: Kraków-Balice - Port lotniczy im. Jana Pawła II (EPKK)
  • ICAO: EPKK
  • Country: Polska
  • Photographer: MARCEL SADOWSKI profile
  • ID: 22774
  • views: 632
  • Dodaj do ulubionych
British Aerospace Jetstream 32

British Aerospace Jetstream 32


Zakorzeniony w historii Polski i Kresów Wschodnich. Przyjaciel ludzi, zwierząt i przyrody. Wiara i miłość do Boga i Człowieka. Autorytet Jan Paweł II

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (2)

Inne tematy w dziale Polityka