W roku 2008 Czesi zakupili w firmie Airbus dwa statki powietrzne typu A319 w wersji LUX, powiem więcej w wersji "500 +".
http://www.jetphotos.net/showphotos.php?offset=60&where=|Airbus%20A319-115(CJ)||||||6|||||||Airbus%20A319-115(CJ)|||||||||||||||||||||||||||||||||
http://www.army.cz/scripts/detail.php?id=8587
First Czech Air Force AIRBUS Arrived
The first new transport aircraft AIRBUS A-319 Corporate Jetliner landed at its future home airport at Prague Kbely on 30th January 2007.
The delivery of the first AIRBUS A-319CJ starts the renewal of Czech Air Force fleet of transport aircraft. The flight from the manufacturer's airport of Airbus S.A.S. in Hamburg, Germany, lasted 57 minutes.

The second piece of the same type will fly in the Czech Republic in the second half of the year. The new aircraft replace two pieces of Soviet made Tupolev Tu-154 transport aircraft.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Czeskie_Si%C5%82y_Powietrzne#/media/File:Czech_Air_Force_Airbus_A319CJ_Osokin.jpg

http://static.panoramio.com/photos/large/57041288.jpg
Takimi samolotami latają siły powietrzne kilkunastu państw w tym Rosji, Włoch, Francji, Malazji, Kataru i innych.
http://www.airliners.net/search?aircraft=2635&display=detail&page=73
W zależności od konfiguracji samolot ten bierze na pokład od 19 do 50 pasażerów VIP.
Pan Przezydent Czech lub Premier może odbyć daleką podróż w łóżku.

Comlux ACJ319 at ABACE 2015

Samolot dla Prezydenta RP- 500+ Airbus A-319 - blog Albatros ... z ...

Airbus ACJ319 (A319-115/CJ) - Untitled | Aviation Photo #1426919 ...
Opublikowany 15.05.2015
This video shows the luxurious Comlux ACJ319 private jet version of the airliner. Featuring a beautiful interior, comments by Asian Skies Jeff Lowe and Liz Moscrop having a cup of tea on board :)
http://www.airliners.net/photo/Czech-Republic-Air-Force/Airbus-ACJ319-(A319-115-CJ)/1739943

PHOTO DETAILS
Jednocześnie postawiono "na kołki" dwa TUPOLEWY młodsze od naszych z linii produkcyjnej w Federacji Rosyjskiej.
http://static.panoramio.com/photos/large/57041288.jpg

http://static.panoramio.com/photos/large/57041309.jpg

http://www.army.cz/scripts/detail.php?id=6228
Homepage » Armed Forces » Equipment » Air Force Equipment » Planes » History: Tu-154 Transport Aircraft (Decommissioned in 2007)
History: Tu-154 Transport Aircraft (Decommissioned in 2007)
This is a Russian three-engine jet transport aircraft having the NATO code of “CARELESS”. It is designed for medium-range flights. The first prototype of this aircraft aimed at replacing Tu-104, Il-18, and An-40 made its first flight on 4 October 1968.
Until now, almost 1000 of these aircraft have been produced.
The aircraft are no longer operational with the Czech Air Force. They were replaced by two AIRBUS 319CJ aircraft in 2007.
Besides version “M”, there is also the Tu-154 B-2 aircraft of an older version within the Czech Air Force. It is equipped with three jet engines Kuzněcov NK-8-2U with an output of 103 kN each. The avionics of the Tu-154 meet international regulations.
The pressurised and air-conditioned passenger compartment for 116 people (108 in the Tu-154 B-2 version), is possible to be reconfigured into a salon variant for the transport of governmental officials or other V.I.Ps.
Basic Tactical-technical Data of Tu-154M
- Tactical operation range with full fuel tanks and 5,450 kg of cargo: 6,600 km
- Tactical operation range with maximum load: 3,700 km
- Maximum travelling speed: 935 km per hour
- Flight ceiling: 12,100 metres
- Maximum take-off weight: 100,000 kg
- Weight of empty aircraft: 55,300 kg
- Maximum load: 18,000 kg
- Maximum fuel: 39,750 kg
- Type of engines: 3 x Aviadvigatel D-30KU-154-II
- Maximum thrust of engines: 104 kN each
- Number of passengers: up to 116
- Wingspan: 37.55 metres
- Length: 47.90 metres
- Height: 11.40 metres
- Crew: 5
Picture Attachment

Od tego czasu VIP-y naszych Przyjació mają się dobrze, nikt ich nie porwał na szczęście dla tego sympatycznego Narodu.
Tupolewy stoją na kołkach na lotnisku KBELY. Jest to historyczne lotnisko z którego w roku 1950 91949) Eduard Prchal samolotem Dacota DC3 uciekł do Berlina Zachodniego a następnie do Angli.
To pilot Liberatora na pokładzie którego wyłowiono z wody ciało Generała Sikorskiego 4 lipca 1943 roku po godzinie 23:10.
>>>
Czesi czekali do roku 2014 na polskich badaczy smoleńskich i się nie doczekali.
Ci mogą tylko modelować !
Kiedy tam na lotnisku KBELY wszystko było, a może jeszcze jest, zostało podane na tacy.
https://www.researchgate.net/publication/277077227_Analysis_of_Accidents_of_the_Tu-154_Aircraft
Abstract
statistics look as follows: 73 accidents and incidents with 3013 fatalities, 4 other occurrences (hull loss) without fatalities, 5 criminal occurrences (hull loss excluding hijackings) with 232 fatalities and 3 hijackings with 13 fatalities. Five fatal accidents resulted from criminal or military actions, several other from poor runway conditions, cargo overloading, mid-air collision, mechanical problems, running out of fuels, cargo fires, fires during refueling, pilot errors and several accidents remain unexplained. Between May 1970 and February 2013 in total of 1026 Tu-154 aircraft have been delivered to carriers. The fatalities-to-number of delivered aircraft ratio is 3013/1026 = 2.937. Air accidents with explosion have been highlighted and compared with explosions inside cylindrical vessels and tubes (analogy to a fuselage). Professional methods of detection of explosions have been discussed. Positive explosive evidence on metals and fabrics related to crash site, wreckage, metal parts, textiles and laboratory techniques have been summarized. Streszczenie Od 19 stycznia 1973 (Praga, Ruzyno) do 1 stycznia 2011 (lotnisko Surgut, Okreg Autonomiczny Khanty-Mansi) mialo miejsce 114 powaznych wypadkow oraz incydentow z nienaprawialnym zniszczeniem kadluba samolotow Tu-154, zarowno pasazerskich jak i do przewozu ladunkow. Wg badan autora najbardziej wazne statystyki prezentuja sie nastepujaco: 73 wypadki z 3013 ofiarami smiertelnymi, 4 inne zdarzenia (zniszczenia kadluba) bez ofiar smiertelnych, 5 wypadkow kryminalnych (zniszczenie kadluba nie wliczajac porwan) z 232 ofiarami smiertelnymi oraz 3 porwania z 13 ofiarami smiertelnymi. Na skutek dzialan kryminalnych lub militarnych mialo miejsce 5 powaznych katastrof, kilka innych na skutek zlej nawierzchni pasa startowego, przeciazen ladunkiem, kolizji w powietrzu, problemow mechanicznych, wyczerpania paliwa, pozaru, bledu zalogi oraz kilka wypadkow pozostaje niewyjasnionych. Od maja 1970 do lutego 2013 zostalo dostarczonych przewoznikom 1026 samolotow Tu-154. Stosunek liczby ofiar smiertelnych do liczby dostarczony samolotow wynosi 3013/1026 = 2.937. Zaakcentowanie zostaly katastrofy wywolane lub polaczone z eksplozja, ktore porownano do eksplozji wewnatrz zbiornikow cylindrycznych oraz rur (podobnych do kadluba). Przedyskutowano fachowe metody wykrywania eksplozji. Przedstawiono w skrocie jak udowodnic ekxplozje na podstawie badania pola katastrofy, wraku, czesci metalowych, tkanin oraz badan laboratoryjnych. Słowa kluczowe – analiza, eksplozja, incydenty lotnicze, ofiary smiertelne, samolot Tu-154, statystyki, wypadki lotnicze, zniszczenie kadluba.
Czemuś głupi ?
http://tram-pol-ina.cz/praga-dla-dzieci/pozostale/muzeum-lotnicze-kbely/
dobra zabawa z POLskim akcentem!
Muzeum Lotnicze Kbely, Praga 9
Muzeum Lotnicze Kbely to atrakcja nie tylko dla małych i dużych chłopców. Muzeum zostało założone w 1968 roku w arealu historycznego lotniska wojskowego Praha – Kbely. Pod względem liczby, jak i wartości zgromadzonych tutaj eksponatów, muzeum jest jednym z większych w Europie. Aktualnie w swoich zbiorach ma 275 samolotów, z czego 10 może jeszcze latać. Niektóre samoloty to prawdziwe unikaty. Tylko część z nich wystawiona jest w historycznych hangarach, które pochodzą z czasów I wojny światowej i okresu międzywojennego.
W arealu muzeum znajduje się sklepik z pamiątkami, mały bufet, parę stolików pod parasolem, maleńka piaskownica (bez zabawek) i dwie huśtawki – samoloty na sprężynach. Z klasycznych atrakcji dla dzieci niewiele, ale większość dzieci i tak będzie zachwycona różnymi typami samolotów, helikopterów i innych pojazdów, które mogą z bliska obejrzeć. Większość eksponatów znajduje się „pod dachem”, a odległości pomiędzy hangarami są niewielkie dlatego śmiało można się tu wybrać w pochmurne, a nawet deszczowe dni.
Muzeum otwarte jest od 28 kwietnia do 28 października codziennie, z wyjątkiem poniedziałków, w godz. od 10:00 do 18:00. Hangary zamyka się już o godz. 17:30. Wejście do muzeum, jak i parking w pobliżu są bezpłatne.
Strona internetowa: http://www.vhu.cz/cs/stranka/letecke-muzeum/
Do roku 2013 nic z nimi się nie działo. Oprócz zakazu robienia zdjęć wysokiej rozdzielczości na statywie.
W roku 2014 zaczął się ich demontaż. Czyżby strona Polska poprosiła o jeden egzemplarz bo wiadom przecież że Rosjanie nieszczęsny wrak "TU-154M PLF101" wydadzą albo i nie.
Szanse są coraz bardziej mizerne. Putin nie pozbędzie się fundamentalnych dowodów o "MASKIROWCE" na Siewiernyj XUBS". Inaczej byłby po prostu głupi. A tak rozgrywa partię szachów zgodnie ze swoim rozdaniem, kładąc wszelki teorie wybuchowe na łopatki.
http://www.smolenskcrashnews.com/polish-plane-crash-timeline.html
Based on Leszek Misiak, Grzegorz Wierzchołowski's article written for GazetaPolska.pl
Translated by Jola D.
This article is published under the Greater Public Good Doctrine.
------
Footnotes:
Może
https://www.researchgate.net/figure/277077227_fig20_Fig-25-Split-skin-of-the-fuselage-resting-upside-down-of-the-Tu-154M-PLF-101-along
LITERATURA:
https://picasaweb.google.com/102239713556118879971/PragueApr8?authkey=Gv1sRgCMHIto3ZjoKEyAE#5566878635275307698

http://albatros.salon24.pl/533816,dwa-zoltka-tu154m-plf-101-dal-po-garach-w-pradze
4.09.2013 21:30Kategoria: Polityka Odsłon: 1443 9 Komentuj
Dwa żółtka - TU154M PLF 101 "Dał po garach" w Pradze???
Dwa „żółtka” TU154M PLF101 na płycie lotniska Ruzyne w Pradze LKPR 8.04.2010
„TU154M PLF 101 Dał po garach w Pradze”???
Pamięci Matki śp. Wiktorii pracę tę poświęcam.
To było POKOLENIE LUDZI NIEZŁOMNYCH dla przypomnienia Panu Prezesowi Jarosławowi Kaczyńskiemu.
Badanie „żółtek” jak niżej wg Antoniego Maciarewicza mija się z CELEM POSZUKIWANIA PRAWDY.
Mamy zdjęcia i film z Pragi 8 kwietnia 2010 roku - Gdzie są zdjęcia z Okęcia? Gdzie!!!
Motto tej Notki:
Materiały do analizy:
https://en.wikipedia.org/wiki/Slovak_Government_Flying_Service

Slovak Government Flying Service Tupolev Tu-154M Lux (OM-BYO) on the airport in Zagreb in 2010
- CC BY-SA 3.0
- File:Tupolev Tu-154M Slovak Republic.jpg
- Uploaded: 19 February 2010
http://www.aeroflight.co.uk/waf/czech/gov/types/czech-govt-aircraft.htm#tu154
Tupolev Tu-154 * Retired *
Four Tu-154B and three Tu-154M acquired in 19??. Used by the Government for VIP transport. Three sold, one to Slovakia in 1993 and three to the Air Force.
Serial |
c/no. |
Prev. Identity |
Delivered |
Fate/Notes |
OK-BYA |
82800018.80A-420 |
|
19?? |
Tu-154B-2, to 0420 March 1989 |
OK-BYB |
93810016.81A-488 |
CCCP-85488 |
19?? |
Tu-154B-2, to OK-LCP Apr 1992 |
OK-BYC |
93810044.81A-517 |
CCCP-85517 |
19?? |
Tu-154B-2, to OK-LCS 1990 |
OK-BYD |
84A-601 |
CCCP-85601 |
19?? |
Tu-154B-2, to 0601 Feb 1991 |
OK-BYO |
89A-803 |
|
19?? |
Tu-154M, to Slovakia OM-BYO 1993 |
OK-BYP |
90A-858 |
|
19?? |
Tu-154M 'Salon', to OK-VCP Sept 1992 |
OK-BYZ |
96A-1016 |
|
19?? |
Tu-154M, to 1016 Jan 1999 |
OK-VCP |
858 |
|
19?? |
noted June 1996 |
References:
- European Air Forces Directory 2005/06 (Mach III)
- OK-AAA
Yak-40 OK-BYE seen in May 1991.
(photo, Torsten Maiwald)
http://russianplanes.net/sern/90A858
http://www.airport-data.com/aircraft/OK-BYZ.html
http://www.airport-data.com/aircraft/OK-BYP.html
http://www.airport-data.com/aircraft/OK-VCP.html
http://www.airport-data.com/aircraft/RA-85841.html
http://www.airport-data.com/search/search2.html?field=model&search=Search&code=Tupolev+Tu-154M
http://www.airport-data.com/search/search2.html?field=model&search=Search&code=Tupolev+Tu-154M
http://rzjets.net/aircraft/?parentid=2005&typeid=183&frstatus=3
7 Aircraft found
http://www.czechairspotters.com/search.php?generic_type=t92
http://www.airfighters.com/photo/54106/M/Czech-Republic-Air-Force/Tupolev-Tu-154M/1003/

Air Force: |
More: Czech Republic - Air Force |
Aircraft: |
More: Tupolev Tu-154M Photos |
Registration: |
1003 (cn 00A1003) |
Location: |
More: Caslav (LKCV) - Czech Republic |
Photo Date: |
April 26, 2007 |
Photographer: |
More: Milos Ruza
Contact  |
Photographer Remarks: |
|
Photo added to database on: |
August 08, 2010 |
Distinct Views: |
604 (detailed stats) |
Zakorzeniony w historii Polski i Kresów Wschodnich. Przyjaciel ludzi, zwierząt i przyrody. Wiara i miłość do Boga i Człowieka. Autorytet Jan Paweł II
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka