Landsat-5_10.04.15_08_44_34
Landsat-5_10.04.15_08_44_34
Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka
4110
BLOG

Spojrzenie na niebo - Po katastrofie Smoleńskiej …

Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka Technologie Obserwuj notkę 11

 

Po katastrofie Smoleńskiej …

+ Pamięci ŚP. Dr inżyniera Eugeniusza Wróbla

 

ŚP. Dr inż. Eugeniusz Wróbel Specjalista od nawigacji lotniczej.

Jeden z najlepszych w Polsce specjalistów z zakresu komputerowych systemów sterowania lotem samolotów ginie w nieprawdopodobnych okolicznościach –

W prywatnych rozmowach podawał w wątpliwość, że wrak na Siewiernym to Tu-154 Lux o numerze bocznym 101.  

+ piątek 15 Października 2010 +

 

 

 

 

http://www.youtube.com/user/eugeniuszwrobelpl#p/u/3/aid5v8nKTvY

http://www.youtube.com/user/eugeniuszwrobelpl#p/u/2/ahPwLmMqplc

 za stroną http://www.eugeniuszwrobel.pl

 

http://media.wp.pl/kat,1022941,wid,12770024,wiadomosc.html?ticaid=1d1b9

http://i.wp.pl/a/f/jpeg/25529/eugeniusz_wrobel_pap180.jpeg

http://media.wp.pl/kat,1022941,wid,12770024,wiadomosc.html?ticaid=1d1b9

http://www.wykop.pl/link/500311/tragicznie-zmarly-inz-wrobel-byl-zaangazowany-w-sledztwo-smolenskie/

http://www.wykop.pl/link/500215/podejrzana-smierc-eugeniusza-wrobla/

http://www.zwpsw.fora.pl/sprawy-biezace,5/inz-wrobel-byl-gotow-do-polemiki-z-mak,3971.html

Pół roku po katastrofie i na trzy dni przed publikacją przez MAK raportu na temat przyczyn katastrofy na lotnisku Smoleńsk Siewiernyj w nieprawdopodobnych okolicznościach ginie dr inż. Eugeniusz Wróbel. Wykładowca na Politechnice Śląskiej spełniał wszelkie kryteria, aby być powołanym w skład biegłych polskiej prokuratury. Należał do nielicznego grona ekspertów, którzy doskonale orientują się w tematyce lotniczej i są w stanie poddać merytorycznej ocenie dokument moskiewskiego Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego. 

Doktor inż. Eugeniusz Wróbel wykładał na Wydziale Automatyki, Elektroniki i Informatyki Politechniki Śląskiej w Gliwicach. Był wybitnym specjalistą od komputerowych systemów sterowania lotem samolotów. W swojej pracy naukowej zajmował się również tematyką z zakresu teleinformatyki w transporcie lotniczym. Był specjalistą od precyzyjnej nawigacji satelitarnej dla lotnictwa, specjalizował się też w kwestiach światowych i europejskich instytucji i organizacji transportu lotniczego oraz w przepisach lotniczych krajowych i unijnych. W latach 90. był wicewojewodą katowickim. Z jego inicjatywy powstało Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze, które pod jego nadzorem doprowadziło do uruchomienia i rozbudowy Międzynarodowego Portu Lotniczego "Katowice" w Pyrzowicach. W latach 1998-2001 jako ekspert sejmowej Komisji Transportu i Łączności oraz doradca kolejnych ministrów transportu i gospodarki morskiej uczestniczył m.in. w opracowaniu projektu prawa lotniczego. Od listopada 2005 do grudnia 2007 roku pełnił funkcję wiceministra w resorcie transportu. Ostatnio zaangażowany był m.in. w tworzenie Centrum Kształcenia Kadr Lotnictwa Cywilnego Europy Środkowo-Wschodniej przy Politechnice Śląskiej. 
Wróbel był specjalistą od programowania w asemblerze, współautorem publikacji o zastosowaniu odbiornika PolaRx3 firmy Sentrino w nawigacji samolotów. Jest to różnicowy odbiornik nawigacji satelitarnej GPS działający na dwóch częstotliwościach i sygnałach o bardzo wysokiej precyzji, odporny na zakłócenia zewnętrzne. Eugeniusz Wróbel niedawno był moderatorem na międzynarodowej konferencji poświęconej problemom nawigacji lotniczej. W prywatnych rozmowach podawał w wątpliwość, że wrak na Siewiernym to Tu-154 Lux o numerze bocznym 101. 
Jak podkreślił w rozmowie z nami poseł Jerzy Polaczek (PiS), minister transportu w rządzie PiS, który blisko współpracował z Eugeniuszem Wróblem, już wiadomość o zaginięciu wzbudziła jego niepokój, a informacje o okolicznościach śmierci sugerujących udział w zdarzeniu jego syna przyjmuje z niedowierzaniem. Jak zaznacza, Eugeniusz Wróbel miał wzorową rodzinę, dorosłe dzieci, usamodzielnione i zawodowo czynne. Był osobą bardzo zaangażowaną, także w kwestie związane z katastrofą smoleńską, służył swoim doświadczeniem i wiedzą na temat lotnictwa. Polaczek konsultował z nim treść części interpelacji poselskich kierowanych w sprawie wyjaśnienia przyczyn katastrofy samolotu z prezydentem RP na pokładzie. - Był w tym temacie wyjątkowo na bieżąco. Mogę śmiało powiedzieć, że Eugeniusz był jedną z niewielu osób w kraju, które w sensie intelektualnym i przedmiotowym byłyby w stanie formułować wnioski i uwagi, słowem - odnosić się do całokształtu raportu MAK - ocenił. 
Z ustaleń prokuratury wynika, że Eugeniusz Wróbel został zamordowany we własnym domu, a jego ciało wrzucono do Zalewu Rybnickiego. Do zabójstwa przyznał się jego syn Grzegorz, który złożył obszerne wyjaśnienia, jednakże wczoraj w prokuraturze odwołał swoje wcześniejsze zeznania. Śledczy nie chcą podać, czy posiadają informacje wskazujące na udział innych osób w zbrodni oraz jaki był jej motyw.
 

Autor: Marcin Austyn  Nasz Dziennik


Eugeniusz Wróbel www.eugeniuszwrobel.pl/

Witamy na oficjalnej stronie Eugeniusza Wróbla. Strona składa się z dwóch części: informacyjnej (szare przyciski powyżej) i wspomnieniowej (niebieskie ...

… Cześć Jego Pamięci.

Kontrola ruchu lotniczego

http://www.globusworld.net/

Za:

http://heading.pata.pl/radar10.htm

System kontroli ruchu lotniczego.

„Kontrola ruchu lotniczego zapewnia bezpieczny lot samolotom wewnątrz części przestrzeni powietrznej, wydzielonej dla potrzeb lotnictwa cywilnego. Część ta nosi nazwę przestrzeni kontrolowanej, i obejmuje drogi lotnicze, strefy kontrolowane portów lotniczych i rejony lotnisk lub węzłów lotnisk cywilnych i wojskowych.
Drogi lotnicze, czasem zwane korytarzami, można porównać do rur w powietrzu (o określonej szerokości i przedziale wysokości), którymi lecą samoloty. Nad lotniskami można sobie wyobrazić "zbiorniki" sięgające do ziemi, w których zbiegają się drogi powietrzne. Między drogami i pod nimi rozciąga się tak zwana przestrzeń operacyjna, obejmująca przestrzeń lotów swobodnych i strefy dla lotnictwa wojskowego. Z przestrzeni operacyjnej są wyłączone obszary niebezpieczne i zakazane dla lotnictwa. Przestrzeń powietrzna kraju stanowi jeden lub więcej rejonów informacji lotniczej (FIR - Flight Information Region).
Lot statku powietrznego przebiega po ustalonej trasie wewnątrz przestrzeni kontrolowanej. Przed startem osoba upoważniona przez dysponenta samolotu (własciciela, pilota lub biuro linii lotniczych) zgłasza plan lotu, opisujący trasę, typ i wyposażenie samolotu. Plan lotu musi dotrzeć do kontroli ruchu lotniczego w rejonach informacji lotniczej nad którymi lot ma się odbyć. Trasa lotu jest opisana według punktów meldunkowych wyznaczanych przez naziemne pomoce radionawigacyjne.

Zadaniem kontroli ruchu lotniczego jest zapewnienie bezpiecznych separacji (odstępu w pionie i w poziomie) między samolotami, korzystającymi z przestrzeni kontrolowanej. Na to zadanie składa się udzielanie pilotom dyrektyw, dotyczących zmian kursu i wysokości (tzw. wektorowanie), oraz udzielanie informacji o sytuacji w powietrzu, warunkach meteorologicznych i ewentualnych ograniczeniach. Bezwzględnym warunkiem utrzymania separacji jest właściwa identyfikacja poszczególnych statków powietrznych w przestrzeni i utrzymywanie aktualnej informacji o ich stanie lotu, kursie, wysokości, oraz o dalszej trasie.
Praca kontrolera ruchu lotniczego jest odpowiedzialna i dość ciężka. Prowadząc kilkanaście samolotów o różnych właściwościach trzeba przewidywać "kilka ruchów wprzód", czy działanie dla uniknięcia jednej niebezpiecznej sytuacji nie prowadzi do powstania następnej. Kontrolerzy ruchu lotniczego mają status licencjonowanego personelu lotniczego, w związku z czym ich umiejętności i poziom wyszkolenia musi odpowiadać rygorystycznym normom.

Często ludzie pytają: "A to po co ? Przecież pilot widzi, gdzie leci". Zasadniczo widzi, ale mało - to nie myśliwiec ze wspaniałą widocznością we wszystkich kierunkach. Poza tym krótko - przy prędkościach rzędu 900 km/h samolot z naprzeciwka mija go w ciągu kilku sekund od zauważenia.
I po trzecie - last, but not the least - ten gość za sterami ma do prowadzenia ciężki samolot z kilkudziesięcioma czy kilkuset pasażerami, i nie może przez parę godzin kręcić głową na wszystkie strony jak jaki wróbel, żeby w razie draki robić bojowe uniki.

Kontrolę tworzą trzy ogniwa, odpowiedzialne za poszczególne fazy lotu: kontrola lotniska, czyli wieża, kontrola zbliżania i kontrola obszaru. Dwa pierwsze są obecne na lotniskach: wieża na każdym, zbliżanie na lotniskach komunikacyjnych, czyli tych utrzymujących stałe połączenia lotnicze i port lotniczy. Zadania tych organów najlepiej pokazać na przykładzie Warszawy, gdzie wszystko jest na miejscu w Centrum Zarządzania Ruchem Lotniczym.”

Link do przykładowych rozwiązań systemowych w zakresie urządzeń kontroli ruchu lotniczego.

http://northropgrummaninternational.com/index.php/Air-Traffic-Management.html?gclid=CMjw8ouAwqsCFYK-zAodDT0Wrw

Air Traffic Management

http://www.youtube.com/watch?v=R7o_Gk_26kI&feature=player_embedded#!

http://northropgrummaninternational.com/index.php/ATM-Location.html

http://gpsgate.com/products/gpsgate_server?gclid=COrqkquCwqsCFcO-zAodA1-wug

GpsGate Server

GpsGate Server is a web based GPS tracking platform for Real time tracking, Alert management and Reporting.


GpsGate Server is a future proof platform with support for hundreds of tracking devices, a large number of maps and any language.
GpsGate Server grows with your business, you can start small and grow to thousands of tracked objects on the same platform. It is easy to get started with the included applications, and you can configure applications to your needs.

 

http://googleads.g.doubleclick.net/pagead/ads?client=ca-pub-6451631730221546&output=html&h=15&slotname=1596047838&w=728&lmt=1317276439&flash=10.3.183

 

http://www.altus-ps.com/

 

  

 

Zdjęcie 1 GPS wersja stacjonarna do wysokiej klasy pomiarów geodezyjnych: dokładność pozycjonowania +-2 mm. Istnieje wersja lotnicza o precyzji pozycjonowania 0,6 m.

 

http://www.altus-ps.com/images/stories/altus-home-02.jpg

http://www.altus-ps.com/support/downloads/category/4-brochures.html

 

Zdjęcie 2 Praca geodetów z systemem cyfrowym  GPS . Material reklamowy firmy ALTUS

Opis urządzeń nawigacyjnych GPS za:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Global_Positioning_System

Nowy typ urządzeń to odbiorniki GPS połączone z funkcją logowania danych - tzw. datalogger GPS lub rejestrator trasy. Umożliwiają one zapis przebytej trasy bez konieczności uruchamiania dodatkowych urządzeń. Możliwość zapisu sięga od kilkuset punktów do kilkuset tysięcy punktów w zależności od modelu i producenta. Zapisaną trasę można wykorzystać do zobrazowania drogi na darmowych (Google Earth, Google Maps) i płatnych mapach (Automapa, MapaMap, eMapa, Nawigator) w zależności od producenta urządzenia. Umożliwia to monitorowanie pracy kierowców lub innych pracowników mobilnych. Dzięki połączeniu zapisanej trasy oraz wykonanych na niej zdjęć możemy każdej fotografii przypisać miejsce jej wykonania - jest to tzw. Geotagging lub w tej konkretnej formie Phototagging (spolszczone nazwy to Tagi geograficzne, Tagowanie geograficzne). Dzięki temu możemy w łatwy sposób inwentaryzować umiejscowienie obiektów lub zdarzeń. Jest to tanie rozwiązanie wykorzystywane przez różnego rodzaju służby na całym świecie.

 

Kontrola ruchu lotniczego w czasie realnym - rzeczywistym

 

Aby zostać kontrolerem ruchu lotniczego trzeba spełnić bardzo rygorystyczne wymagania tak w zakresie wiedzy naukowo-technicznej systemów zarządzania ruchem lotniczym, wiedzy dotyczącej nie tylko nawigacji lotniczej ale charakterystyk statków powietrznych, wiedzy meteorologicznej, znajomości języka angielskiego oraz cały profil badań psycho-fizycznym do pracy w warunkach olbrzymiego stresu tj . podczas „Zagęszczenia statków powietrznych w STREFIE”. Kontrolerzy pracują w ZESPOLE pod kierownictwem Szefa Zmiany. Ale odpowiedzialność jest karna jest INDYWIDUALNA przypisana do konkretnej OSOBY.

 

Personel ten przechodzi okresowo badania psychologiczne i medyczne zgodnie z przyjętą procedurą – wymagane badania kontrolne dopuszczające do pracy.

Podobnie jak personel latający.

Personel jest stowarzyszony w ramach organizacji krajowej i międzynarodowej dbającej o bezpieczeństwo pasażerów i ładunku.

http://www.eurocontrol.int/

EUROCONTROL, The European Organisation for the Safety of Air Navigation

http://www.ead.eurocontrol.int/eadcms/eadsite/index.php.html

 

http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/14-samoloty_na_wysokosciach_przelotowych/

 

http://forum.rnavspotters.pl/viewforum.php?f=7&sid=1f0016128259084ef3b2b271c05d1649

Sieć nawigacyjna „Korytarzy powietrznych nad Polską” – każdy o przeciętnej szerokości 18 km

http://i560.photobucket.com/albums/ss43/pol574/UpperAirRouteMay6POLAND.jpg

Zdjęcie 3 Sieć nawigacyjna „Korytarzy powietrznych nad Polską” – każdy o przeciętnej szerokości 18 km

za

http://i560.photobucket.com/albums/ss43/pol574/UpperAirRouteMay6POLAND.jpg

 

http://www.libhomeradar.org/

Przez kilka dni obserwowałem FORUM lotnicze SPOTTERÓW

Jest to jako hobby bardzo pasjonujące zajęcie poparte bardzo dużą wiedzą lotniczą. Trzeba mieć do tego odpowiedni sprzęt obserwacyjny i fotograficzny.

Czy w przypadku TRAGEDII SMOLEŃSKIEJ Ich pomoc okaże się cenna - Czas pokaże. Zainteresowanie biegiem tragicznych wydarzeń w m-cu od 10 – 27 kwietnia było bardzo duże.

http://lotnictwo.net.pl/gallery_foto_search_results.php

http://spotting.net.pl/informacje4.html

 

http://forum.rnavspotters.pl/viewtopic.php?t=469

 

http://spotting.net.pl/galeria20.html

 

 

Zdjęcie 4 Drogi na niebie – Drogi bezpieczne z FORUM http://www.spottin.net.pl

http://www.spotting.net.pl/img/apr2010/08kwi10UL986G1618UAE9953AMS-DXBB744N408MC_3.jpg

 

 

08kwi10 UL986 G1618
UAE9953 pod smugą THA921

 

http://www.spotting.net.pl/img/apr2010/18kwi10021.jpg

 

Zdjęcie 5 Drogi na niebie – Niebiesko-szara CASA z Ciałami Pary Prezydenckiej Lotnisko Balice w Krakowie w dniu 18 kwietnia 2010 roku. Drogi powietrzne z FORUM http://www.spottin.net.pl

 

http://www.spotting.net.pl/img/apr2010/18kwi10021.jpg

 

Tematyka na FORUM jest wielostronna i dotyczy zagadnień także bezpieczeństwa lotów.

 http://spotting.net.pl/galeria20.html

 

http://forum.rnavspotters.pl/index.php

http://forum.rnavspotters.pl/viewforum.php?f=7&sid=1f0016128259084ef3b2b271c05d1649

 

http://www.ead.eurocontrol.int/eadcms/eadsite/index.php.html

 

http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/14-samoloty_na_wysokosciach_przelotowych/8-drogi_lotnicze_nad_polska_europa-10.html

http://img165.imageshack.us/img165/3606/korytarzetz3.jpg

 

http://radar.piopawlu.net/

http://radar.piopawlu.net/radars

Czy LOT PFL 101 w dniu 10 kwietnia 2010 roku był w pełni monitorowany od STARTU do tragicznych wydarzeń w powietrzu czy na Ziemi ?. W przedmiocie zagadnienia i sprawy  nie ulega to żadnych wątpliwości.

Na dowód osobom postronnym a zainteresowanym TEMATEM” smoleńskim” dostępne są takie informacje…

Usiądźcie Państwo wygodnie przed monitorem. Za chwilę Wasi bliscy lecą do Hurghady na zasłużony odpoczynek. Myślami jesteście z Nimi.

 

HURGHADA International Airport, Egypt: live flight arrivals and ...

hurghada-airport.co.uk/ - Tłumaczenie strony

HURGHADA International Airport - Gateway to Egypt's Red Sea Riviera. Hurghada airport flight arrivals and departures, airport map, airport photos.

Live flight information - Airlines - Passenger services - Airport map

Zdjęcie 6 Wizualizacja lotów w przestrzeni powietrznej Europy i Afryki W DNIU 28 WRZEŚNIA 2011 ROKU.

Ale możecie coś więcej..

Odbędziecie tą podróż razem z Nimi. Proszę tylko kliknąć tutaj. Zwłoka czasu ze względu bezpieczeństwa Ich lotu to tylko 5 minut.

http://www.flightglobal.com/atlas/map/

beta | v1.87

Zdjęcie 7 Wizualizacja lotów w przestrzenie powietrznej Polski w dniu 28 września 2011 roku godz.: 14:48 CEST.

 

Zdjęcie

Zdjęcie 8 Wizualizacja lotów w przestrzenie powietrznej Polski w dniu 28 września 2011 roku godz.: 15:05 CEST.

 

Zdjęcie 9 Wizualizacja lotów w przestrzenie powietrznej Polski w dniu 28 września 2011 roku godz.: 15:14 CEST.

 

Zdjęcie 10 Wizualizacja lotów w przestrzenie powietrznej Polski w dniu 28 września 2011 roku godz.: 15:21 CEST.

 

http://www.sat24.com/eu?ir=true

http://www.flightradar24.com/

http://www.flightradar24.com/#!/planes.php

Profesjonalne oprogramowanie umożliwia monitorowanie każdego statku powietrznego który musi być wyposażony w odpowiedni transponder GPS nadający sygnał co 0,1 s; 1 s; 5 s.

W TAKIE TRANSPONDERY BYŁY WYPOSAŻANE WSZYSTKIE SAMOLOTY JAK-40 i TU-154M UDAJĄCE SIĘ W PRZESTRZEŃ POWIETRZNĄ Federacji Rosyjskiej w dniu 10 kwietnia 2010 roku w godzinach porannych.

Rząd Australii i Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej oraz

 EUROCONTROL, The European Organisation for the Safety of Air Navigation

udostępnił narzędzia do transparentnego monitorowania przestrzeni powietrznej obejmującej wszystkie statki powietrzne tak cywilne jak i wojskowe. Przestrzeń publiczna z zachowaniem kryterium bezpieczeństwa w każdym przypadku winna być transparentna. Inaczej mamy do czynienia z totalitaryzmem mniej lub bardziej „zakumuflowanym”.

Dane te są dostępne dla Agendów Kontroli Ruchu Lotniczego  uprawnionych także na: Okęciu i COP , a z całą pewnością dla:

*   TRYBUNAŁU PRAW CZŁOWIEKA W STRASBURGU

 

Tutaj nie ma żadnych wątpliwości!.

W sprawie Smoleńskiej w przestrzeni publicznej ma miejsce świadome, celowe mijanie się z PRAWDĄ czyli świadome KŁAMSTWO.

 

Zdjęcie 11 Wizualizacja lotów w przestrzenie powietrznej Polski, Litwy, Białorusi i Federacji Rosyjskiej w dniu 28 września 2011 roku godz.: 15:59 UTC.

 

Zdjęcie 12 Wizualizacja lotów w przestrzenie powietrznej Polski, Litwy, Białorusi i Federacji Rosyjskiej w dniu 28 września 2011 roku godz.: 15:11 UTC:  Na „trasie” KLM904

 

Zdjęcie 13 Wizualizacja lotów w przestrzenie powietrznej Polski, Litwy, Białorusi i Federacji Rosyjskiej w dniu 28 września 2011 roku godz.: 19:16 UTC: . :  Na „trasie” DLH1450

Z pozyskanych danych mamy pełną informację o:

·      typie samolotu,

·      Nr rejestracyjny i Kraj pochodzenia przewoźnika,

·      prędkość i wysokość lotu,

·      położenie czasowo-przestrzenne z dokładnością zegara atomowego.

·      Historię przebiegu lotu co do minuty można odtworzyć:

- do 16 dni wstecz.

 

Introduction

How does it work?

Flightradar24.com shows live airplane traffic from different parts around the world. The technique to receive flight information from aircraft is called ADS-B. That means the Flightradar24.com can only show information about aircraft equipped with ADS-B transponders. Today about 60% of the passenger aircraft and only a small amount of military and private aircraft have an ADS-B transponder. Please read more below about which airplane models are visible on Flightradar24.com.

Where do you have coverage?

Flightradar24.com has a network of about 300 ADS-B receivers around the world that receives plane and flight information from aircraft with ADS-B and sends this information to a server, and then displays this information on a map on Flightradar24.com. Only aircraft within the coverage area of the 300 receivers are visible.

Flightradar24.com covers about 90% of Europe. There is also some coverage in USA, Canada, Australia, Brazil, Middle East, Japan and other parts around the world. Please read more below about coverage and how to improve coverage in your area.

 

http://www.flightradar24.com/#!/about.php

 

 

http://www.flightstats.com/go/Home/home.do

 

Wydarzenia w strefie powietrznej Polski, Białorusi, Federacji Rosyjskiej, Ukrainy, Litwy: w dniu 10 kwietnia 2010 roku.

Ciągle zadajemy sobie te PYTANIA.

 

Śledzenie przebiegu wydarzeń w dniu 10 kwietnia 2010 roku.

Czy było możliwe?

Tak z całą pewnością tak. Dane te zostały zarchiwizowane. Prosimy o ich ujawnienie!

Wręcz Domagamy się ich ujawnienia!!!.

 

 
 

Zdjęcie 14 Wizualizacja zarejestrowanych danych o ruchu w przestrzeni powietrznej Polski i Białorusi w czasie OFF Line. Niebieski kropki wszystkie statki powietrzne cywilne bez kategoryzacji przewoźnika

Zdjęcie 15 Wizualizacja zarejestrowanych danych o ruchu w przestrzeni powietrznej Polski i Białorusi w czasie OFF Line. Niebieski kropki wszystkie statki powietrzne cywilne bez kategoryzacji przewoźnika. Kropka filetowa – samoloty wojskowe tutaj MIG-29. Taki sygnal nadały transpondery JAK-40 – ów i TU-154M PLF101.

 

Zdjęcie 16 Wizualizacja zarejestrowanych danych o ruchu w przestrzeni powietrznej Polski i Białorusi w czasie OFF Line. Niebieski kropki wszystkie statki powietrzne cywilne bez kategoryzacji przewoźnika. Kropka filetowa – samoloty wojskowe tutaj MIG-29. Taki sygnal nadały transpondery JAK-40 – ów i TU-154M PLF101. Linie czerwone – hipotetyczne lotniska zapasowe dla TU-154M

 

Zdjęcie 17 Wizualizacja zarejestrowanych danych o ruchu w przestrzeni powietrznej Polski i Białorusi w czasie OFF Line. Niebieski kropki wszystkie statki powietrzne cywilne bez kategoryzacji przewoźnika. Kropka filetowa – samoloty wojskowe tutaj MIG-29. Taki sygnal nadały transpondery JAK-40 – ów i TU-154M PLF101. Linie czerwone – hipotetyczne lotniska zapasowe dla TU-154M

 

Link: DAFIF

http://radar.piopawlu.net/radars

 

http://www.libhomeradar.org/

 

http://www.flightglobal.com/atlas/map/

 

http://www.flightradar24.com/

http://www.flightradar24.com/#!/about.php

Which aircraft are visible on the map?

Common aircraft models that are visible on the map (have ADS-B):

·       All Airbus models (A300, A310, A318, A319, A320, A321, A330, A340, A380)

·       BAe ATP

·       BAe Avro RJ70

·       BAe Avro RJ85

·       BAe Avro RJ100

·       Boeing 737

·       Boeing 747

·       Boeing 757

·       Boeing 767

·       Boeing 777

·       Boeing 787

·       Most new deliveries of Embraer E190

·       Fokker 70

·       Fokker 100

·       Gulfstream V

·       Gulfstream G500/G550

·       McDonnell Douglas MD-10

·       McDonnell Douglas MD-11

·       Sukhoi SuperJet 100

·       Some newer Ilyushin and Tupolev for example Il-96 and TU-204

Common aircraft models that are NOT visible on the map (no ADS-B):

·       ATR-42

·       ATR-72

·       Boeing 707

·       Boeing 717

·       Boeing 727

·       Boeing 737-200

·       Boeing 747-100

·       Boeing 747SP

·       All CASA models

·       All Bombardier Dash models

·       All Bombardier CRJ models

·       Dornier 328

·       All Embraer models

·       Jetstream 32

·       Fokker 50

·       McDonnell Douglas DC-9

·       McDonnell Douglas MD-8x

·       McDonnell Douglas MD-9x

·       Saab 340

·       Saab 2000

·       "Air Force One"

·       Most military airplanes

Of course there are exceptions. For example one Lufthansa CRJ900, one LOT ATR-72, one Wideroe Dash, some MD8X from Onur Air, some Saab 340 in Australia, latest deliveries of Embraer ERJ-190, and some private Cessnas are visible.

How can I increase coverage in my area?

Coverage on Flightradar24.com is dependent of flight data from private ADS-B receivers around the world. If you want to improve coverage in your area, you have to buy an ADS-B receiver. If you already have a SBS-1(er), AirNav Radarbox or any other ADS-B receiver running Basestation, Radarbox Pro or Planeplotter software you can share your flight data with Flightradar24.com

Can you cover my airport please?

Please read answer abowe.

How do I share my receiver with Flightradar24.com?

If you have an ADS-B receiver and want to share data received by your receiver, with Flightradar24.com, send and short e-mail to info@flight24.com with information about your location (city or closest airport). In a couple of days we will send you a small program that is easily installed on your computer. Once the software is installed, your computer will send flight information from your area to our server and the map on Flightradar24.com. The bandwidth used by the software is very small, about 500 MB per month (15 MB per day). Several of Flightradar24.com receivers are using GPRS/3G/mobile broadband to send information to the map.

Is there a minimum time per day that I have to be connected to the network?

There is no defined time that you have to be online with your receiver. However, as soon as you connect your radar to the network, and coverage is increased, there are users how will start following air traffic in your area. This users would of course appreciate if the receiver is online as much as possible. And so would we.

What ADS-B receivers are there on the market and what is the cost to buy one?

The two most popular ADS-B receivers on the market are SBS-1 from Kinnetic Aviation and AirNav from Airnav Systems. The cost to buy a receiver is about 500 Euro. To get better coverage we recommend to buy an external antenna and place it as high as possible with 360 degrees clear site in all directions. The price for an antenna is about 100 Euro. Try to use as short antenna cable as possible or use a low-loss-cable to make the signal loss as small as possible. It's also possible to use an signal amplifier to make the signal stronger and increase coverage. The receiver needs to be connected to a computer to make it possible to see the air traffic.

What is the coverage area of an ADS-B receiver?

The coverage depends on many different things. The most important is that the antenna is placed with 360 degrees visibility, as high as possible above surrounding terrain. Normally the coverage is about 250-350 km in all directions, but it's possible to have up to about 450 km of coverage in good conditions with a signal amplifier.

Last week Flightradar24.com had coverage over my house, but not any more. Why?

Flightradar24.com is a network of receivers around the world. Some receivers are online 24/7 and others are only online from time to time. There are many reasons why a receiver is offline. There can be a technical problems with the receiver, with the antenna or the computer. It can also be a problem with the Internet connection to the receiver. Or the owner of the receiver has closed down his receiver and moved to another location. With over 300 receivers connected to the network, Flightradar24.com cannot tell why different receivers are offline, and when they will be back online. If you want to be sure to have coverage in your area, buy one receiver and connect it to Flightradar24.com :)

Links:

·       Kinetic-avionics.co.uk - Kinetic Avionics is the producer of the SBS-1 »

·       Hamradio.co.uk - You can buy the SBS-1 at this store »

·       Hamradio.co.uk - Here you can find a lot of accessories like antennas, cables and amplifiers »

·       Wimo.de - Sells both the SBS-1 and a lot of good parts useful for setting up a radar.Cables, adaptors, antennas and such »

·       Airnavsystems.com - Airnav Systems is the producer of the Airnav radarbox »

·       Airnavsystems.com - You can buy the Airnav radarbox directly at Airnav Systems »

Web browsers

This site relies heavily upon the use of javascript. Javascript is code that runs on the clientside (in your browser). Internet Explorer doesn't perform well with javascript, so we do not recommend using Internet Explorer. For best performance we recommend you to download and use Google Chrome, Mozilla Firefox or Opera.

 

http://www.google.pl/search?q=globalais+net+dafif+kml+By+Country&channel=linkdoctor

1.    Worldwide DAFIF database in Google Earth [Archive] - PPRuNe Forums

Tłumaczenie strony

www.pprune.org › ...› Ground & Other Ops Forums › ATC Issues

Liczba postów: 10 - Liczba autorów: 7 - Ostatni post: 12 Lis 2007

Open Temporary places, DAFIF and then navigate to your country of choice. ...http://globalais.net/dafifkml/dafifByCountry.kmz ... Another of our projects is attempting to convert upper air wind data into KML for viewing in 3D, ...

2.    [KML] 

DAFIF

bbs.keyhole.com/ubb/download.php?Number=467932

Format pliku: KML Document - Wyświetl w Mapach Google
DAFIF. kml_Url. kml_href, http://globalais.net/dafifkml/dafifByCountry.kmz.

3.    [KML] 

Transportation

bbs.keyhole.com/ubb/download.php?Number=221459

Format pliku: KML Document - Wyświetl w Mapach Google
... biplane, is still in service in the military of some countries and in ...

Pokaż więcej wyników z keyhole.com

4.    Home of the PocketFMS Foundation • View topic - Big DAFIF database ...

Tłumaczenie strony

www.pocketfms.com/phpBB3/viewtopic.php?f=6&t=2168

10 Jul 2006 – The worldwide DAFIF database has been converted to the GE format. This is downloadable at : http://globalais.net/dafifkml/dafifByCountry.kmz ... a PC (or even a mac), just go in the database and select some items of your country... It's a lot more fun watching the kml files (made by Alens program from the ...

5.    Potential Datasources - OpenStreetMap Wiki

Tłumaczenie strony

wiki.openstreetmap.org/wiki/Potential_Datasources

We have imported GNS data in some countries, usually where mapping is not ....http://www.ipgp.net will show a map with the location of an IP address. ... DAFIF. Defense Aeronautical Flight Information File. Published by the US ... from the wikipedia one, and can be accessed with rss, xml and kml feeds from their site. ...

6.    infinity.backspace's blog :: Google Earth 각종 Air Navigation ...

Tłumaczenie strony

gpio.tistory.com/36

2007 12 1 – World operational Runway DAFIF World operational ILS World operational NAVAIDS upper DAFIF (6619) World operational NAVAIDS lower ...

7.    [PDF] 

Technical Nomenclature

www.wwdforum.com/uploads/4/DGTTN-2008-05-03.pdf

Format pliku: PDF/Adobe Acrobat
3 May 2008 – .aero Aeronautical (Internet Domain type) aerogel .... AGPS Assisted Global Positioning System (GPS over the internet.... in over 11 countries...

Aby pokazać najbardziej trafne odpowiedzi, pominięto kilka bardzo podobnych stron do tych 7 już wyświetlonych.
Jeśli chcesz, możesz
 powtórzyć szukanie we wszystkich stronach wraz z pominiętymi wcześniej.

[INNE] Bazy danych wypadków lotniczych

Linki do baz danych o wypadkach lotniczych:

http://www.mi.gov.pl/2-4821a237de95c.htm
http://www.airdisaster.com
http://tamaircrash.blogspot.com
http://www.baaa-acro.com
http://aviation-safety.net/
http://www.jacdec.de
http://www.avherald.com

 

CYWILIZACJA może się rozwijać TYLKO w duchu poszanowania PRAWDY i SPRAWIEDLIWOŚCI SPOŁECZNEJ.

 

Zakorzeniony w historii Polski i Kresów Wschodnich. Przyjaciel ludzi, zwierząt i przyrody. Wiara i miłość do Boga i Człowieka. Autorytet Jan Paweł II

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (11)

Inne tematy w dziale Technologie