Smuga na niebie.
Czas letnich wakacji minął. Słońca w tym roku 2011 podczas m-ca lipca nie było dużo.
Sierpień był bardziej łaskawy i dla rolników i dla wypoczynku.
Wielu gospodarzy patrzyło w Niebo z modlitwą o kilka dni słonecznych aby zebrać plony zbóż z pola.
Ciężkie to były żniwa. Co roku mieszkańcy wsi dziękują Pani Jasnogórskiej za plon pól, sadów i pasiek oraz hodowli. Tak samo było i w tym roku 4 września br. na Jasnej Górze.
Wielu jak zwykle przebywało na wakacjach z Dziećmi.
Nie wiem czy Państwo wiecie, że tylko około 30% dzieci w wieku szkolnym wyjechało w tym roku na wakacje. Bogaty kraj wg rządzących i biedne dzieci – nie ma co mówić. A gdzie Druga Zielona Irlandia panie Premierze?
http://ekai.pl/wydarzenia/temat_dnia/x45472/uroczystosci-dozynkowe-na-jasnej-gorze/
Taką mamy rzeczywistość w Rzeczypospolitej i tak naprawdę to nie ma się czym pochwalić, oprócz kilku „jaskółek”, ale o tym to w innych notkach.
Podczas pobytu w górach z Małżonką też często spoglądałem w niebo. Mieliśmy na szczęście pogodę jak na zamówienie. Czas wypoczynku to czas nowych przemyśleń, refleksji i planów na przyszłość. Mimo ogłoszenia nowych informacji w postaci dokumentów na bazie których Komisja Państwowa Millera tworzyła „gruntowny raport”, który nic nie wyjaśnił. Stawiając wiadome tezy z prasy i dociekań pani Anodiny. Szerzej u FYM-a, który wraz z komentatorami obnaża miałkość materiału dowodowego Komisji „Millera”.
Dzisiaj usłyszałem z wypowiedzi Pana Ministra Antoniego Maciarewicza o przedłożenie materiałów dowodowych w postaci symulacji i obliczeń numerycznych kontaktu TU154M PLF101 z „Pancerną Brzozą”.
Może co poniektórzy powinni już pakować walizki, bo wyniki badań sygnowane przez Członków Komisji NASA są druzgocące.
Wracają do tematu Tragedii Smoleńskiej w dniu 10 kwietnia 2010 roku: badając niektóre aspekty przyczyn wypadku katastrofy lotniczej i okoliczności będę się starał się przybliżyć Państwu nowe materiały dowodowe.
1. ŚLAD NA NIEBIE
Jeśli mamy bezchmurne niebo i słyszymy głos odległy przelatującego nad nami w zasięgu wzroku samolotu odrzutowego spoglądamy czasami w niebo.
Lecący na dużej wysokości 8-11 km „pasażer” często ciągnie za sobą charakterystyczną smugę . Są to ścieżki skroplonych cząsteczek pary wodnej , które powstały w wyniku przemian fazowych zderzenia gorących strug spalin i powietrza z zawartą w powietrzu parą wodną, która uległa gwałtownemu nagrzaniu, a następnie schłodzeniu.
Dym spalin w postaci aerozolu produktów spalania paliwa lotniczego kerozyny-„JET-A1” w komorze spalania silnika turboodrzutowego ułatwia proces kondensacji pary.
Po to palono łąki w rejonie Smoleńskim w dniu 9 i 10 kwietnia oraz szczególnie 11 kwietnia 2010 roku. Tylko 8 kwietnia z powodu opadów deszczu i mżawki nie wzniecano pożarów w tym rejonie.
REFLEKSJE WAKACYJNE A SMOLEŃSK – NIEZAPOMNIMY 10.09.2011
Spoglądamy w niebo:
Zdjęcie1 Widok na Śnieżkę i obserwatorium astronomiczne z płaskowyżu Słonecznika.
Spoglądamy na Ziemię:
Zdjęcie2 Schronisko „Samotnia” nad Małym Stawem w kotle pod Śnieżką - Słonecznika.
Im bliżej mamy do „Nieba” tym więcej szczegółów możemy zobaczyć mając dobry wzrok albo lunetę.
Zdjęcie3 Smuga kondensacyjna typu Cirrus– ślad po przelocie samolotu turboodrzutowego, poniżej w budowie i rozpadzie chmura Cumulus.
Zdjęcie4 Lot z Pragi do Domu: Wrocław, Poznań, Szczecin, Warszawa czy Helsinki a może Sztokholm?
Zdjęcie4 Lot z Pragi na wysokości pasma Karkonoszy. Szczęśliwej drogi pasażerom przestworzami gościnnymi do Domu. Tak sobie myślimy. Zawierzyli Ludziom i dolecieli szczęśliwie i szybko jak tylko można do celu.
Czasami w pobliżu korytarzy „drogi powietrznej” ślady obecności samolotów w powietrzu się krzyżują. Mijanka na drodze. Nad tym czuwa Kontroler strefy.
Nad bezpieczeństwem czuwają wieże kontroli ruchu lotniczego w „Strefie”.
Zdjęcie5 Drogi obecności w powietrzu statku powietrznego – „Ślad na niebie”.
Czas rozmycia i zaniku chmury kondensacyjnej Cirrus w postaci „sznurka” zależy od wielu czynników:
- Stopnia nasycenia pary wodnej,
- Temperatury powietrza
- Siły wiatru
- Dyspersji do otoczenia obłoku skondensowanej pary wodnej Cirrus.
Chmury takie utrzymują się czasami kilka godzin, a czasami zanikają prawie natychmiast za ogonem samolotu.
2. SMOLEŃSKI ŚLAD
Między godziną 8:00 UTC i 08:15 UTC a 09:40 i 09:50 UTC satelita NASA Programu naukowego MODIS Terra/Aqua oprócz zarejestrowania obrazu i zaniku mgły oraz ognisk pożaru (lokalizacja) zarejestrował na drodze powietrznej Briańsk – Smoleńsk Jużnyj (Szatałowo?) przelot nie zidentyfikowanego samolotu. Czy to był TU154M? , czy raczej IŁ-76 z ładunkiem bliżej nie określonym.
Fakt jest faktem: między godziną 08:00 UTC a godziną 09:40 UTC (tj. w okresie obserwacji rejony Smoleńska przez satelity Tarra/Agua miał miejsce przelot samolotu który zostawił „odcisk pięty” w postaci smugi kondensacyjnej na niebie.
Zdjęcie6 Satelita NASA Aqua/MODIS West Russia Subset 08:10, 08:15 UTC ; 09:50, 09:55 UTC. Obszary czerwone ogniska pożaru.
Zdjęcie7 Satelita NASA Terra/MODIS Minsk Subset 08:00, 08:05 UTC ; 09:40, 11:15 UTC
Pozostawiony ślad na niebie potwierdza obecność przelotu statku powietrznego na dużej wysokości powyżej 8000 m.
Zdjęcie8 Satelita NASA Terra/MODIS Minsk Subset 08:00, 08:05 UTC ; 09:40, 11:15 UTC
Ślad pozostawiony przez przelot samolotu w rejonie Smoleńskim wskazuje na przebytą drogę od Briańska do Smoleńska ( Szatałowo, Safonowo?).
1. Czas przelotu między godziną 08:00 UTC a 09:40 UTC.
2. Trasa przelotu powyżej 227 km
3. Kurs przelotu: 152o 50’36.3”
4. Na wysokości: 53o 22’30” N 33o 07’ 30” nastąpiła zmiana kursu z ominięciem ogniska pożaru.
5. Lokalizację miejsca zdarzenia identyfikujemy wykorzystując oprogramowanie GIS
6. Rozdzielczość zobrazowania w przypadku Satelity LANDSAT5 wynosi 10x10m.
Zdjęcie9 Instrumenty GIS do opracowania obrazów satelitarnych wysokiej rozdzielczości. Technologie wojskowe umożliwiają identyfikację obiektów o wymiarach nawet 10 cmx10cm. Bardzo wysoka rozdzielczość to rozpoznawane wymiary obiektów poniżej 1mx1m np.: QBird 0,61cm x 0,61cm.
Zdjęcie10 Instrumenty GIS do opracowania obrazów satelitarnych wysokiej rozdzielczości. Zobrazowanie LANDSAT 5 – OBECNOŚĆ SATELITY NAD DIAGNOZOWANYM OBSZAREM SMOLEŃSKIM: 10.04.2010r. : 08:26:07.77 – 08:27:10.43 UTC, Rozdzielczość zobrazowania wynosi 10x10 m. Bardzo wysoka rozdzielczość to rozpoznawane wymiary obiektów poniżej 1m.
3. WNIOSKI
W dniu 10 kwietnia 2010 roku między godziną 08:00 UTC a godziną 09:40 UTC miał miejsce przelot dużego statku powietrznego z napędem turboodrzutowym między lotniskiem w Briańsku a lotniskiem Smoleńsk Jużnyj; (Szatałowo, Safonowo?)
Jaki był cel tego przelotu?.
Czy celem było dostarczenie ładunku „GRUZ-200” , czy służb „medycznych” i „ratowniczych”. A może jedno i drugie.
Czy jednak samolot rządowy RP TU154M PLF101 pilotowany przez Załogę z 36 Pułku Lotnictwa Transportowego z Śp. Panem Prezydentem Lechem Kaczyńskim i Delegacją na pokładzie w drodze do Katynia „awaryjnie” lądował na lotnisku w Briańsku albo tylko z częścią podzielonej na Okęciu Delegacji.
Tragedia Smoleńska zasnuta „mgłą dezinformacji” ciągle odkrywa - odsłania nowe fakty!!!.
Faktem niezbitym jest, że miał miejsce w określonym w opracowaniu czasie lot dużego płatowca; samolotu transportowego z napędem turboodrzutowym. Tylko w jakim celu, czy się kiedyś dowiemy?
Zakorzeniony w historii Polski i Kresów Wschodnich. Przyjaciel ludzi, zwierząt i przyrody. Wiara i miłość do Boga i Człowieka. Autorytet Jan Paweł II
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka