Wysoko umawiające się strony w roku 1972 umówiły się wiążąc się Umową Miedzynarodową o zapobieganiu prac i działań mających zastosowanie w celach militarnych a więc politycznych środków w postaci materiałów biologicznych śmiercionośnych dla organizmów żywych a przede wszystkim człowieka.
JAKA JEST KONTROLA MIĘDZYNARODOWA ZACHOWANIA TEJ KONWENCJI SKORO PRACE W WIELU LABORATORIACH NA ŚWIECIE SĄ KONTYNUOWANE!!!
https://pl.wikipedia.org/wiki/Konwencja_o_broni_biologicznej
Konwencja o broni biologicznej
Allstar86 - Praca własna
Participation in the Biological Weapons Convention as of April 2013 (most recently changed in April 2, 2013) Signed and ratified Acceded or succeeded Unrecognized state, abiding by treaty Only signed Non-signatory
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e2/BWC_Participation.svg/1280px-BWC_Participation.svg.png
Konwencja o broni biologicznej Podpisana i ratyfikowana Przystąpienie Uznanie postanowień, bez podpisania (Tajwan) Podpisana bez ratyfikacji Bez podpisania ani przystąpienia
Podpisana i ratyfikowana
Przystąpienie
Uznanie postanowień, bez podpisania (Tajwan)
Podpisana bez ratyfikacji
Bez podpisania ani przystąpienia
Konwencja o broni biologicznej (ang. Convention on the Prohibition of the Development, Production and Stockpiling of Bacteriological (Biological) and Toxin Weapons and on their Destruction, Biological Weapons Convention, BWC) – traktat podpisany 10 kwietnia 1972 w Londynie, Moskwie i Waszyngtonie, zakazujący sygnatariuszom rozwijania, przekazywania oraz nabywania broni biologicznej. Nie zawiera on zakazu stosowania broni chemicznej, odwołuje się jednak do postanowień Protokołu Genewskiego w tym zakresie. Konwencja weszła w życie 26 marca 1975 r. po ratyfikacji przez 22 państwa, w tym przez trzy państwa założycielskie będące depozytariuszami (art. 14). W obliczu licznych przypadków naruszenia konwencji 14 września 1992 Rosja, Stany Zjednoczone i Wielka Brytania zapoczątkowały prace nad wzmocnieniem reżimu stojącego na straży postanowień traktatu. W kolejnych latach nad tym zagadnieniem debatowały grupy przedstawicieli państw-stron konwencji. 8 grudnia 2006 swoje prace zakończyła konferencja przeglądowa, która ustaliła nowe środki weryfikacji działań związanych z bronią biologiczną.
Obecnie konwencja wiąże 182 państwa.
Zobacz też
Układ o nierozprzestrzenianiu broni jądrowej
Konwencja o zakazie broni chemicznej
Broń masowego rażenia
Linki zewnętrzne
The Biological Weapons Convention (ang.)
Omówienie traktatu (ang.)
Tekst traktatu (ang.)
Lista stron (ang.)
Konwencja o zakazie prowadzenia badań, produkcji i gromadzenia zapasów broni bakteriologicznej (biologicznej) i toksycznej oraz o ich zniszczeniu, sporządzona w Moskwie, Londynie i Waszyngtonie dnia 10 kwietnia 1972 r. (Dz U z 1976 r., nr 1, poz. 1, załącznik)
https://www.prawo.pl/akty/dz-u-1976-1-1,16789730.html
Konwencja o zakazie prowadzenia badań, produkcji i gromadzenia zapasów broni bakteriologicznej (biologicznej) i toksycznej oraz o ich zniszczeniu. Moskwa. Londyn. Waszyngton.1972.04.10.
KONWENCJA
o zakazie prowadzenia badań, produkcji i gromadzenia zapasów broni bakteriologicznej (biologicznej) i toksycznej oraz o ich zniszczeniu,
sporządzona w Moskwie, Londynie i Waszyngtonie dnia 10 kwietnia 1972 r.
W imieniu Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej
RADA PAŃSTWA
POLSKIEJ RZECZYPOSPOLITEJ LUDOWEJ
podaje do powszechnej wiadomości:
W dniu 10 kwietnia 1972 roku została sporządzona w Moskwie, Londynie i Waszyngtonie Konwencja o zakazie prowadzenia badań, produkcji i gromadzenia zapasów broni bakteriologicznej (biologicznej) i toksycznej oraz o ich zniszczeniu.
Po zaznajomieniu się z powyższą Konwencją Rada Państwa uznała ją i uznaje za słuszną zarówno w całości, jak i każde z postanowień w niej zawartych; oświadcza, że wymieniona Konwencja jest przyjęta, ratyfikowana i potwierdzona, oraz przyrzeka, że będzie niezmiennie zachowywana.
Na dowód czego wydany został Akt niniejszy, opatrzony pieczęcią Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej.
Dano w Warszawie, dnia 11 grudnia 1972 roku.
(Tekst umowy jest zamieszczony w załączniku do niniejszego numeru)
ZAŁĄCZNIK
KONWENCJA
o zakazie prowadzenia badań, produkcji i gromadzenia zapasów broni bakteriologicznej (biologicznej) i toksycznej oraz o ich zniszczeniu.
Państwa-Strony niniejszej Konwencji,
zdecydowane działać na rzecz osiągnięcia efektywnego postępu na drodze do powszechnego i całkowitego rozbrojenia, obejmującego zakaz i likwidację wszystkich rodzajów broni masowej zagłady, oraz przeświadczone o tym, że zakaz prowadzenia badań, produkcji i gromadzenia zapasów broni chemicznej i bakteriologicznej (biologicznej) i ich skuteczne zniszczenie będą sprzyjać osiągnięciu powszechnego i całkowitego rozbrojenia, pod ścisłą i skuteczną kontrolą międzynarodową,
uznając duże znaczenie Protokołu dotyczącego zakazu używania na wojnie gazów duszących, trujących lub podobnych oraz środków bakteriologicznych, podpisanego w Genewie dnia 17 czerwca 1925 roku, a także świadome wkładu, jaki powyższy Protokół już wniósł i nadal wnosi w dzieło zmniejszenia okropności wojny,
potwierdzając swoją wierność celom i zasadom tego Protokołu i wzywając wszystkie państwa do ścisłego ich przestrzegania,
przypominając, że Zgromadzenie Ogólne Organizacji Narodów Zjednoczonych niejednokrotnie potępiało wszelkie czyny sprzeczne z celami i zasadami Protokołu genewskiego z dnia 17 czerwca 1925 roku,
pragnąc przyczynić się do pogłębienia zaufania między narodami i ogólnej poprawy atmosfery międzynarodowej,
pragnąc także przyczynić się do urzeczywistnienia celów i zasad Karty Narodów Zjednoczonych,
przeświadczone o znaczeniu i niezwłocznej konieczności skutecznego usunięcia z arsenałów państw takiej niebezpiecznej broni masowej zagłady, jaką jest broń wykorzystająca środki chemiczne lub bakteriologiczne (biologiczne),
uznając, że porozumienie o zakazie broni bakteriologicznej (biologicznej) i toksycznej jest pierwszym możliwym krokiem na drodze do osiągnięcia porozumienia o skutecznych środkach również w sprawie zakazu badań, produkcji i gromadzenia broni chemicznej, i kierując się zdecydowaną wolą kontynuowania rokowań w tym celu,
zdecydowane wykluczyć w interesie całej ludzkości jakąkolwiek możliwość stosowania środków bakteriologicznych (biologicznych) i toksycznych jako broni,
przekonane, że takie wykorzystanie byłoby sprzeczne z sumieniem ludzkości i że nie należy szczędzić żadnych wysiłków w celu zmniejszenia tego niebezpieczeństwa,
uzgodniły, co następuje:
Artykuł I
Każde Państwo-Strona niniejszej Konwencji zobowiązuje się, że nigdy, w żadnych okolicznościach nie będzie prowadzić badań, produkować, gromadzić, nabywać w jakikolwiek inny sposób lub przechowywać:
1) mikrobiologicznych lub innych biologicznych środków czy toksyn, bez względu na pochodzenie lub sposób produkcji, takich rodzajów i w takich ilościach, które nie są przeznaczone do wykorzystania w celach profilaktycznych, ochronnych lub w innych celach pokojowych;
2) broni, urządzeń lub środków przenoszenia mających służyć wykorzystaniu takich środków lub toksyn we wrogich zamiarach lub w konfliktach zbrojnych.
Artykuł II
Każde Państwo-Strona niniejszej Konwencji zobowiązuje się zniszczyć lub przekształcić na cele pokojowe, możliwie jak najwcześniej, lecz nie później niż w terminie 9 miesięcy od wejścia w życie Konwencji wszystkie środki, toksyny, broń, urządzenia i środki przenoszenia wymienione w artykule I Konwencji, a będące w jego posiadaniu lub znajdujące się pod jego jurysdykcją czy kontrolą. Wykonując postanowienia niniejszego artykułu należy zachować wszelkie niezbędne środki ostrożności w celu ochrony ludności i środowiska.
Artykuł III
Każde Państwo-Strona niniejszej Konwencji zobowiązuje się nie przekazywać nikomu, bezpośrednio czy pośrednio, jak również w żaden sposób nie pomagać, nie zachęcać i nie skłaniać żadnego państwa, grupy państw czy organizacji międzynarodowych do produkcji bądź do nabywania w inny sposób jakichkolwiek środków, toksyn, broni, urządzeń lub środków przenoszenia, wymienionych w artykule I Konwencji.
Artykuł IV
Każde Państwo-Strona niniejszej Konwencji zobowiązuje się poczynić nieodzowne kroki, zgodnie ze swoją procedurą konstytucyjną, aby zakazać i zapobiec prowadzeniu badań, produkcji, gromadzeniu, nabywaniu lub przechowywaniu środków, toksyn, broni, urządzeń i środków przenoszenia wymienionych w artykule I Konwencji, a znajdujących się na terytorium tego państwa, pod jego jurysdykcją lub kontrolą w innym dowolnym miejscu.
Artykuł V
Państwa-Strony Konwencji zobowiązują się konsultować i współpracować ze sobą w rozstrzyganiu wszelkich problemów, jakie mogą wyniknąć w odniesieniu do celu lub w związku z wykonywaniem postanowień niniejszej Konwencji. Konsultacje i współpraca w wykonaniu postanowień niniejszego artykułu mogą się także odbywać przy wykorzystaniu odpowiedniej międzynarodowej procedury w ramach Organizacji Narodów Zjednoczonych i zgodnie z jej Kartą.
Artykuł VI
1.
Każde Państwo-Strona niniejszej Konwencji stwierdzające, że jakiekolwiek inne Państwo-Strona Konwencji działa z naruszeniem obowiązków wypływających z postanowień niniejszej Konwencji, może wnieść skargę do Rady Bezpieczeństwa Organizacji Narodów Zjednoczonych. Skarga taka powinna zawierać wszystkie możliwe dowody potwierdzające jej zasadność i prośbą o jej rozpatrzenie przez Radę Bezpieczeństwa.
2.
Każde Państwo-Strona niniejszej Konwencji zobowiązuje się do współpracy w przeprowadzaniu wszelkich badań, jakie Rada Bezpieczeństwa może zainicjować zgodnie z postanowieniami Karty Narodów Zjednoczonych, na podstawie skargi otrzymanej przez Radę. Rada Bezpieczeństwa będzie informować Państwa-Strony Konwencji o rezultatach badań.
Artykuł VII
Każde Państwo-Strona niniejszej Konwencji zobowiązuje się udzielać pomocy i poparcia zgodnie z Kartą Narodów Zjednoczonych każdemu Państwu-Stronie Konwencji, które zwróci się z taką prośbą, o ile Rada Bezpieczeństwa uzna, że państwo to zostało narażone na niebezpieczeństwo wskutek pogwałcenia niniejszej Konwencji.
Artykuł VIII
Żadne z postanowień niniejszej Konwencji nie może być interpretowane jako ograniczające lub pomniejszające zobowiązania przyjęte przez jakiekolwiek państwo zgodnie z Protokołem dotyczącym zakazu używania na wojnie gazów duszących, trujących lub podobnych oraz środków bakteriologicznych, podpisanym w Genewie dnia 17 czerwca 1925 roku.
Artykuł IX
Każde Państwo-Strona niniejszej Konwencji potwierdza uznany cel skutecznego zakazu broni chemicznej i w związku z tym zobowiązuje się kontynuować w dobrej wierze rokowania w celu osiągnięcia jak najwcześniej porozumienia w sprawie skutecznych środków zakazu badań, produkcji i gromadzenia zapasów i zniszczenia tej broni oraz w sprawie podjęcia odpowiednich środków w odniesieniu do urządzeń i środków przenoszenia, specjalnie przeznaczonych do produkcji lub wykorzystania środków chemicznych jako broni.
Artykuł X
1.
Państwa-Strony niniejszej Konwencji zobowiązują się ułatwiać, w możliwie najszerszym zakresie, wymianę urządzeń, materiałów, informacji naukowej i technicznej dotyczących wykorzystania środków bakteriologicznych (biologicznych) i toksyn do celów pokojowych i mają prawo uczestniczyć w takiej wymianie. Państwa-Strony Konwencji, będące w stanie to uczynić, będą również współpracować w przyczynianiu się indywidualnie bądź wspólnie z innymi państwami lub organizacjami międzynarodowymi do dalszego rozwoju i stosowania odkryć naukowych w dziedzinie bakteriologii (biologii) dla zapobiegania chorobom lub w innych celach pokojowych.
2.
Niniejsza Konwencja będzie realizowana w taki sposób, aby nie stwarzać przeszkód dla gospodarczego i technologicznego rozwoju Państw-Stron Konwencji lub współpracy międzynarodowej w dziedzinie pokojowych prac w zakresie bakteriologii (biologii), w tym międzynarodowej wymiany środków bakteriologicznych (biologicznych) i toksyn oraz urządzeń służących do opracowywania, wykorzystywania lub wytwarzania środków bakteriologicznych (biologicznych) i toksyn w celach pokojowych, zgodnie z postanowieniami niniejszej Konwencji.
Artykuł XI
Każde Państwo-Strona może zgłosić poprawki do niniejszej Konwencji. Poprawki nabierają mocy dla każdego Państwa-Strony przyjmującego je, po przyjęciu ich przez większość Państw-Stron Konwencji, a następnie dla każdego pozostałego Państwa-Strony w dniu przyjęcia tych poprawek przez to Państwo.
Artykuł XII
Po upływie pięciu lat od wejścia w życie niniejszej Konwencji lub wcześniej, jeśli w trybie złożenia odpowiedniego wniosku Rządom Depozytariuszom zażąda tego większość Państw-Stron Konwencji, zwołana zostanie w Genewie (Szwajcaria) Konferencja Państw-Stron Konwencji dla dokonania przeglądu funkcjonowania niniejszej Konwencji w celu upewnienia się, czy cele określone we wstępie oraz postanowienia Konwencji, łącznie z postanowieniami dotyczącymi rokowań w sprawie broni chemicznej, są realizowane. W toku takiego przeglądu należy uwzględnić wszelkie nowe osiągnięcia naukowo-techniczne pozostające w związku z niniejszą Konwencją.
Artykuł XIII
1.
Niniejsza Konwencja jest zawarta na czas nieokreślony.
2.
Każde Państwo-Strona niniejszej Konwencji zgodnie ze swą suwerennością państwową ma prawo wystąpić z Konwencji, jeśli uzna, że wyjątkowe okoliczności związane z przedmiotem Konwencji zagroziły najwyższym interesom jego kraju. O wystąpieniu zawiadamia ono wszystkie pozostałe Państwa-Strony niniejszej Konwencji i Radę Bezpieczeństwa Organizacji Narodów Zjednoczonych na trzy miesiące przed datą wystąpienia. W takim zawiadomieniu powinno być zawarte oświadczenie o wyjątkowych okolicznościach, które dane Państwo uważa za zagrażające jego najwyższym interesom.
Artykuł XIV
1.
Niniejsza Konwencja jest otwarta do podpisania dla wszystkich państw. Każde państwo, które nie podpisze niniejszej Konwencji przed jej wejściem w życie zgodnie z ustępem 3 tego artykułu, może przystąpić do niej w dowolnym czasie.
2.
Niniejsza Konwencja podlega ratyfikacji przez państwa, które ją podpisały. Dokumenty ratyfikacyjne oraz dokumety przystąpienia składane będą Rządom Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich, Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Północnej Irlandii i Stanów Zjednoczonych Ameryki, które niniejszym wyznaczone zostają jako Rządy Depozytariusze.
3.
Niniejsza Konwencja wchodzi w życie po złożeniu dokumentów ratyfikacyjnych przez dwadzieścia dwa rządy, w tym Rządy Państw wyznaczonych Depozytariuszami.
4.
Dla państw, które złożą dokumenty ratyfikacyjne lub dokumenty przystąpienia po wejściu w życie Konwencji, wejdzie ona w życie w dniu złożenia ich dokumentów ratyfikacyjnych lub dokumentów przystąpienia.
5.
Rządy Depozytariusze niezwłocznie poinformują wszystkie Państwa, które podpisały niniejszą Konwencję lub do niej przystąpiły, o dacie podpisania, o dacie złożenia każdego dokumentu ratyfikacyjnego lub dokumentu przystąpienia, o dacie wejścia w życie niniejszej Konwencji oraz o innych zawiadomieniach.
6.
Niniejsza Konwencja zostanie zarejestrowana przez Rządy Depozytariusze zgodnie z artykułem 102 Karty Narodów Zjednoczonych.
Artykuł XV
Niniejsza Konwencja, której teksty rosyjski, angielski, hiszpański, chiński i francuski są jednakowo autentyczne, zostanie złożona w archiwach Rządów Depozytariuszy.
Rządy Depozytariusze przekażą należycie uwierzytelnione kopie niniejszej Konwencji Rządom Państw, które Konwencję podpisały lub do niej przystąpiły.
Na dowód czego, niżej podpisani, należycie upełnomocnieni, podpisali niniejszą Konwencję.
Sporządzono w trzech egzemplarzach, w miastach Moskwie, Londynie i Waszyngtonie, dnia dziesiątego kwietnia tysiąc dziewięćset siedemdziesiątego drugiego roku.
Czytaj więcej na Prawo.pl:
https://www.prawo.pl/akty/dz-u-1976-1-1,16789730.html
Rozbrojenie strona msz.gov.pl
https://youtu.be/L5UpWddrOOs?t=703
Autor komentarza: Witold Gadowski
https://gadowskiwitold.pl/aktualnosci/komentarz-tygodnia-jest-nadzieja-drugi-czlowiek/
Dzięki szczepionkom Bill Gates ponownie zmienia świat
https://www.forbes.com/sites/matthewherper/2011/11/02/the-second-coming-of-bill-gates/
CBA miało zastrzeżenia do połowy potencjalnych kontrahentów Ministerstwa Zdrowia – Ochrona zdrowia – rp.pl
https://www.rp.pl/Ochrona-zdrowia/308029925-CBA-mialo-zastrzezenia-do-polowy-potencjalnych-kontrahentow-Ministerstwa-Zdrowia.html
Fundusz Kompensacyjny Szczepień Ochronnych przyjęty przez Radę Ministrów – Ministerstwo Zdrowia – Portal Gov.pl
https://www.gov.pl/web/zdrowie/fundusz-kompensacyjny-szczepien-ochronnych-przyjety-przez-rade-ministrow
WHO „tak samo winna” jak Chiny w dopuszczaniu do rozprzestrzeniania się COVID-19 | Sky News Australia
https://www.skynews.com.au/opinion/chris-kenny/who-as-culpable-as-china-in-allowing-covid19-to-spread/video/4b499e36f264044403559649068baf4d
CDC: 397 Dzieci cierpią na serce Zapalenie po szczepieniu COVID-19
https://www.theepochtimes.com/cdc-397-children-suffered-heart-inflammation-after-covid-19-vaccine_3928019.html
Bezpieczeństwo szczepień przeciw COVID-19 u młodzieży w wieku 12–17 lat — Stany Zjednoczone, 14 grudnia 2020 r.–16 lipca 2021 r. | MMWR
https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7031e1.htm?s_cid=mm7031e1_w
Raport Republikanów mówi, że koronawirus wyciekł z chińskiego laboratorium; naukowcy wciąż badający pochodzenie | Reuters
https://www.reuters.com/world/us/us-republican-report-says-coronavirus-leaked-chinese-lab-scientists-still-2021-08-02/
Lekarze w centrum uwagi na stoisku ze szczepionkami Astra-Zeneca Covid-19
https://www.theaustralian.com.au/nation/politics/doctors-investigated-over-astrazeneca-covid19-vaccine-stand/news-story/a006e6679e54997c105640acf3442106
Wrocław. Antyszczepionkowcy o Szczepciobusie MPK: „Bestiobus”. Zniszczyli wiatę autobusową
https://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/7,35771,27405247,atyszczepionkowcy-we-wroclawiu-zniszczyli-wiate.html
Niedźwiedź na ulicach Zakopanego. Przyjechała policja – o2 – Serce Internetu
https://www.o2.pl/informacje/niedzwiedz-na-ulicach-zakopanego-przyjechala-policja-6668206182464416a?nil=&src01=f1e45&src02=isgf
Dr. Stopyra: osoba niezaszczepiona jest jak pijany kierowca – Informacje
https://web.archive.org/web/20210803080747if_/https://www.onet.pl/informacje/glos24/dr-stopyra-osoba-niezaszczepiona-jest-jak-pijany-kierowca/bpkrpl3,30bc1058
CBA miało zastrzeżenia do połowy potencjalnych kontrahentów Ministerstwa Zdrowia – Ochrona zdrowia – rp.pl
https://www.rp.pl/Ochrona-zdrowia/308029925-CBA-mialo-zastrzezenia-do-polowy-potencjalnych-kontrahentow-Ministerstwa-Zdrowia.html
YouTube Sky News Australia zawiesza „niepokojący” atak na wolność myśli | Sky News Australia
https://www.skynews.com.au/business/media/youtubes-sky-news-australia-suspension-disturbing-assault-on-freedom-of- Thought/news-story/ cc2ce1cad0dd5ec9693e2192759eab8b
USA. Raport Rebublikanów: koronawirus wydostał się z laboratorium w Chinach – Polsat News
https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2021-08-02/usa-raport-rebublikanow-koronawirus-wydostal-sie-z-laboratorium-w-chinach/
Raport Republikanów mówi, że koronawirus wyciekł z chińskiego laboratorium; naukowcy wciąż badający pochodzenie | Reuters
https://www.reuters.com/world/us/us-republican-report-says-coronavirus-leaked-chinese-lab-scientists-still-2021-08-02/
Fundusze Fauci i USA dla laboratorium Wuhan – WSJ
https://www.wsj.com/articles/fauci-wuhan-lab-funding-gain-of-function-11627684856
Oś czasu oszustwa Fauciego związanego z COVID-19 – AMAC – Stowarzyszenie Dojrzałych Obywateli Amerykańskich
https://www.oficyna-aurora.pl/aktualnosci/archipelag-laboratoriow,p1195926442
ARCHIPELAG LABORATORIÓW
Autor artykułu: Sławomir Kozak
2021-07-16
Jako, że wspominałem w jednym z poprzednich tekstów o amerykańskim laboratorium w Gruzji, bo tak należy definiować ośrodek dotowany 161 mln USD ze środków Departamentu Obrony USA, pora rozwinąć ten wątek. Otóż, podobnie jak po II Wojnie Światowej, kiedy przejęto najlepszych niemieckich naukowców, przede wszystkim funkcjonujących w przemyśle rakietowym, tak po rozpadzie ZSRR Amerykanie przechwycili to wszystko, co pozostało po sowieckim programie broni biologicznej. Już od roku 2000 rozpoczęli inwestowanie w laboratoria znajdujące się w państwach otaczających Rosję i Chiny. Zatrudnili specjalistów z 10 najlepszych instytutów badawczych ZSRR. W Kazachstanie funkcjonują dwa takie ośrodki, mające status BSL-3, które powstały za 300 mln USD. Prowadzone są tam badania zarówno nad wirusami powodującymi kleszczowe zapalenie mózgu, jak i koronawirusami SARS i MERS, ale także afrykańską odmianą świńskiej grypy i popularnym już wąglikiem. Podobnie dzieje się w Azerbejdżanie, Armenii i Uzbekistanie. Na samej Ukrainie takich laboratoriów jest ponoć 11. Tytułowy archipelag tworzy 25 państw pozostających w „przyjaźni” z ogromnym sojusznikiem zza Wielkiej Wody. Są wśród nich Afganistan, Irak, Jordania, Pakistan, Kambodża, Tajlandia, Mjanmar, Laos, Wietnam, Filipiny Malezja i 9 krajów w Afryce. O etyce mówić tu nie będę, bo polityka nigdy nie miała z nią nic wspólnego, ale zwrócić trzeba uwagę na narzuconą nam narrację o odrażającym laboratorium chińskim (!) w Wuhan, w którym prowadzono eksperymenty na nietoperzach, do tego bez zachowania środków ostrożności, co doprowadziło do uwolnienia koronawirusa, który rozpoczął stamtąd dwa lata temu swój Wielki Marsz. Odwołanie do Długiego Marszu[1] jest tu naturalnie celowe, ale ma też wskazywać uważniejszym Czytelnikom na, wydaną pod pseudonimem w roku 1979, dystopijną powieść Stephena Kinga o dorocznej imprezie, w której karą dla najsłabszych uczestników okazuje się uśmiercenie strzałem z karabinu[2]. Chcę bowiem, przy okazji, zahaczyć o wątek literacki i wskazać, że w dobie dzisiejszej „pandemii” jest on również, obok zniewolonej prasy, radia i telewizji, zaprzęgnięty do kreowania rzeczywistości. Jeszcze nie tak dawno kpiliśmy z tego, że w ZSRR niezbędne było ciągłe aktualizowanie tamtejszych encyklopedii, z których znikały biogramy aktywistów bolszewickich, zbaczających z jedynie słusznej linii partii (czytaj – tracących zaufanie Umiłowanego Przywódcy), z trudem nadążając za ich fizyczną eksterminacją. Najwybitniejszym dokonaniem redaktorów tych opracowań było sukcesywne wymazywanie ich postaci z fotografii, na których jeszcze niedawno otaczali przyjaźnie swego generalissimusa.
Tymczasem, dorównujący popularnością Kingowi Dean Koontz[3], wydał w roku 1981 bestseller zatytułowany „Oczy ciemności”. U nas książka została wznowiona akurat w roku 2020 (!) i nie wiem, która wersja trafiła na rynek polski, ale już w amerykańskim wydaniu z roku 2008, śmiercionośny wirus określony został mianem „Wuhan-400”! Nie byłby ten profetyzm może jeszcze tak zaskakujący, gdyby nie fakt, że w wydaniu pierwszym, sprzed lat 40, ten sam wirus autor nazwał „Gorki-400”. Wówczas amerykańskim wrogiem numer jeden był ZSRR, od lat kilkunastu strącony już z podium przez Chiny. Koronawirus szybko przestał być anonimowy, już bowiem w trakcie ostatniej kampanii prezydenckiej, Donaldowi Trumpowi doradcy zasugerowali dookreślenie tego zagrożenia i wówczas pojawił się w przestrzeni publicznej tak zwany „chiński wirus”, szybko przemianowany na ”wirus z Wuhan”. Widzimy więc, jak łatwo manipuluje się „faktami” i jednocześnie niezauważalnie ich odbiorcami.
Sam wirus nie jest jednak, póki co, problemem najważniejszym. O wiele bardziej przerażać może to, że bioterroryści potrafią z pozornie „ślepego” narzędzia współczesnej wojny, stworzyć broń ukierunkowaną na konkretną grupę etniczną. Już w roku 1998 naukowcy izraelscy skonstruowali wirusy zdolne uśmiercać tylko Arabów[4], co wcale nie musi dziwić, zaskakuje natomiast fakt ujawnienia tego „dokonania” przez sztandarowy organ proizraelski, jakim jest bez wątpienia The Times. Złośliwi twierdzą, że przeczytanie nazwy gazety wspak wyraźnie wskazuje na jej korzenie, co w zderzeniu z podaną w niej informacją u wielu musiało wywołać dysonans poznawczy, skoro Izraelici wywodzić się mają z tego samego etnicznie pnia semickiego. Świadczyć by to mogło o jeszcze większym wyrafinowaniu tej broni, potrafiącym uderzać według klucza politycznego!
Degeneraci z niesławnego PNAC[5] już w roku 2000 przekonywali, że „zaawansowane formy broni biologicznej, które mogą uderzyć w określone genotypy, są w stanie przekształcić ją z narzędzia terroru, w narzędzie użyteczne politycznie. Jest to tylko przebłysk możliwości tkwiących w procesie transformacji nowego stulecia”[6]. W amerykańskim, długim marszu ku zdobyciu przewagi na tym polu prowadzili, nieżyjący już Donald Rumsfeld, wspominany przeze mnie w książce „Covidowe Jeże” Robert Kadlec, jeszcze niedawno Doradca ds. Zdrowia prezydenta Trumpa, wcześniej „doradzający” Bushowi i Michael Callahan, który z ramienia Departamentu Obrony i DARPA[7], w latach 2005-2012 rozdysponowywał setki milionów USD do wspomnianych wcześniej laboratoriów.
Chcę podkreślić, że to właśnie ta ekipa, której inne działania na tym polu będę starał się sukcesywnie ujawniać, rozpoczęła tę wojnę z resztą świata. Naciskając spust 11 września 2001 roku, rozpoczęli niesławną „wojnę z terrorem”, która spełniła przez 20 lat swoje zadanie z nakładem. Przede wszystkim, rzuciła narody świata na kolana, odbierając im ogromną część praw, co było niemożliwe w latach tak zwanej Zimnej Wojny. Już wtedy jednak zastanawiano się nad tym, co dalej i na myśleniu nie poprzestano. To właśnie w roku 2001 prezydent Bush zerwał ówczesne rokowania w sprawie przedłużenia Konwencji o Broni Biologicznej[8] powołanej do życia w roku 1972. Uznał, że taka broń stanowić może „narzędzie użyteczne politycznie”. Dziś, wszystkich klęczących od 20 lat kopią w plecy, by upadli i leżeli bezwolnie, z zasłoniętymi twarzami skierowanymi ku ziemi, jak stado więźniów w Gułagu XXI wieku. W książce „Demony Zagłady”, wydanej już w roku 2009, pisałem przybliżając ten termin „określenie Gułag zaczęło być szerzej stosowane i rozumiane za sprawą głośnej książki Aleksandra Sołżenicyna pod tytułem ‘Archipelag GUŁag’. Odnosiło się do systemu obozów pracy przymusowej w Związku Sowieckim, do których zsyłano zarówno pospolitych przestępców kryminalnych, jak i ogromną rzeszę osób politycznie niewygodnych. (…) Zapewne jednak nikt nie uwierzyłby w to, że główny orędownik wolności i demokracji, państwo zwalczające Związek Sowiecki na każdym odcinku – Stany Zjednoczone Ameryki – zbudują w przeciągu zaledwie dwóch dekad, swój własny Gułag.”
Nie ma powodu, by zakładać, że ta wojna będzie trwała krócej. Chyba, że trawestując ich własne słowa sprzed lat, przydarzy się „jakieś nowe Pearl Harbor”.
Zakorzeniony w historii Polski i Kresów Wschodnich. Przyjaciel ludzi, zwierząt i przyrody. Wiara i miłość do Boga i Człowieka. Autorytet Jan Paweł II
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka