W Polsce w Gdańsku mamy Agencję Badań Kosmicznych.
Dzisiaj kolejna miesięcznica smoleńska.
W katedrze św. Jana w Warszawie wysłuchamy homilii podczas Mszy Świętej o godzinie 19:00
Kiedy nasi naukowcy opublikują do Białej Księgi materiały archiwalne badań satelitarnych z Geofizyki Ziemi Smoleńskiej.
Czy opinii publicznej w Polsce będą znane tylko i wyłącznie prace Zespołu Antoniego Macierewicza?!.
Poseł Antoni Macierewicz od kilkudziesięciu lat zasiada w ławach poselskich. Wtajemniczony!
Okęcie EPWA 2010-04-10
Lekcje z historii, kto rzetelnie i zgodnie z Prawdą opisze i wyda???
2010-04-10 Sankt Petersburg Pulkovo.
2010-04-10 LED Pulkovo
Port lotniczy Petersburg-Pułkowo (Pulkovo Airport)
St Petersburg Airport Code for Russia's Pulkovo Airportwww.world-airport-codes.com › pul...
Tłumaczenie strony
Looking for St Petersburg Airport code Russia? Their IATA code is LED and ICAO code is ULLI and it's situated to the south of the city and is known as Pulkovo ...
Lekcje z geofizyki smoleńskiej
Europejska Agencja Kosmiczna z rekordowym budżetem ...www.euractiv.pl › section › instytucje-ue › news › euro...
29 lis 2019 - budżetu (2,66 mld euro), a na trzecim Włochy, skąd pochodzi 15,9 proc. funduszy na europejskie badania kosmosu (czyli 2,28 mld euro). Polski ...
Europejska Agencja Kosmiczna: 14 mld euro na badania. Ile ...innpoland.pl › NAUKA
29 lis 2019 - A w ramach nowego budżetu ESA dorzuci swoją cegiełkę m.in. do stacji kosmicznej Gateway, która ma krążyć po orbicie Księżyca. Samodzielnie ...
Europejska Agencja Kosmiczna (ESA), której jedną ze stron jest Komisja Europejska, będzie mieć do dyspozycji do 2022 r. 14,4 mld euro. To największy budżet w historii tej agencji. W planach są m.in. działania badawcze dotyczące Księżyca.
W swojej 25-letnie historii ESA nie miała jeszcze do dyspozycji takiej kwoty. Tworzące ją 22 państwa (wśród nich jest m.in. Polska, ale także Kanada) uzgodniły na spotkaniu w Sewilli w Hiszpanii w ramach tzw. Konferencji Space 19+, że podniosą swoje składki.
„To wspaniała wiadomość. I wielka niespodzianka, to nawet więcej niż wnioskowaliśmy. Jestem bardzo szczęśliwy” – cieszył się dyrektor generalny ESA Jan Wörner. Decyzję na temat budżetu Agencji podjęli ministrowie odpowiedzialni za kwestie naukowe w państwach tworzących ESA. Polskę reprezentował wiceminister rozwoju Marek Niedużak.
Największym donatorem – z wkładem na poziomie 3,3 mld euro – są Niemcy. Berlin zapewnia 22,9 proc. finansowania ESA, na drugim miejscu jest Francja, której składka to 18,5 proc. budżetu (2,66 mld euro), a na trzecim Włochy, skąd pochodzi 15,9 proc. funduszy na europejskie badania kosmosu (czyli 2,28 mld euro). Polski wkład to 166 mln euro, czyli 1,2 proc. całego budżetu ESA.
Lekcje z geofizyki smoleńskiej:
Autentyczne szczątki TU-154 M w locie do LED Pulkovo.
Wypadek losowy z powodu błędu pilota. Burza nad Ukrainą.
Przebieg lotu
W godzinach popołudniowych 22 sierpnia 2006, piętnastoletni Tupolew Tu-154 (nr rejestracyjny: RA-85185), należący do rosyjskiego towarzystwa lotniczego Pulkovo Aviation Enterprise, wystartował z nadmorskiego kurortu Anapa, położonego nad Morzem Czarnym w Rosji, w długi lot do Sankt Petersburga. Trzysilnikowa maszyna wzbiła się w powietrze z portu lotniczego Witjazewo pięć minut po godzinie trzeciej i wkrótce osiągnęła poziom rejsowy 10 700 m.
Na pokładzie lotu nr 612 znajdowało się 160 pasażerów i dziesięcioosobowa załoga. Już po pół godzinie podróży, piloci natrafili na burzowy front na ich trasie. W związku z zaistniałą sytuacją, kapitan postanowił zmienić kurs, skręcając o 20 km i „przeskoczyć” chmury. Ale w tym przypadku, front burzowy okazał się wyjątkowo wysoki - osiągający pułap 15 km.
Katastrofa i następstwa
Po wejściu w strefę silnych turbulencji, potężne zawirowania pchnęły maszynę z 11961 m do 12794 m - o 833 m w ciągu zaledwie 10 sekund. Kąt natarcia odrzutowca wzrósł wówczas do 46 stopni, a prędkość maszyny spadła do zera. Samolot uległ głębokiemu przeciągnięciu.
O godzinie 15:39 kontakt z załogą został przerwany; odrzutowiec ze 170 osobami na pokładzie rozbił się na otwartym, bagnistym polu, nieopodal miejscowości Suchaja Bałka - 45 km na północ od Doniecka, na terenie Ukrainy Moment eksplozji zarejestrowała kamera telefonu komórkowego jednego ze świadków. Szczątki maszyny zostały rozrzucone na przestrzeni 400 metrów. Tylko częściowo spalone silniki i rzucony na pobliską roślinność fragment kadłuba wciąż były rozpoznawalne[1][2]. Wkrótce niepokojące informacje przedostały się do mediów. Na miejsce tragedii przybyła ekipa 260 ratowników. Jednak już po chwili okazało się, że nikt nie miał szansy ocaleć. Potężne siły w momencie uderzenia i eksplozja spowodowały niezwykle trudną i żmudną akcję identyfikacji ciał ofiar.
23 sierpnia 2006 ogłoszono na Ukrainie dniem żałoby narodowej, w Rosji zaś 24 sierpnia 2006. Ponadto władze Ukrainy postanowiły przenieść obchody piętnastolecia odzyskania niepodległości z 24 na 26 sierpnia 2006. Katastrofa lotnicza w rejonie Doniecka jest jedną z najtragiczniejszych w historii Ukrainy i jedną z najgorszych w historii maszyn Tu-154.
Przyczyny
Następnego ranka, ekipy poszukiwawcze odnalazły obie czarne skrzynki: Rejestrator Danych Lotu i Rejestrator Rozmów w Kokpicie (FDR i CVR). Te zostały wkrótce przetransportowane do Moskwy w celu przeprowadzenia analiz. Od początku było wiadome, że za katastrofę choć w części odpowiadają warunki pogodowe. Mieszkańcy rejonu katastrofy relacjonowali później, że w czasie upadku maszyny, w okolicy szalały bardzo silne wiatry, zdolne nawet zniszczyć słupy wysokiego napięcia. Początkowo pojawiły się spekulacje o rzekomym pożarze, spowodowanym uderzeniem pioruna w poszycie samolotu.
Jednak analizy czarnych skrzynek dowiodły, że Tu-154 wzniósł się na wysokość zbyt dużą, jak dla tego typu konstrukcji, co spowodowało wejście maszyny w tzw. "płaski korkociąg", z którego załoga nie mogła jej już wyprowadzić.
Dotychczas opublikowano jedynie raport wstępny z katastrofy. Dokładniejsze analizy mające wyjaśnić wszystkie czynniki, jakie doprowadziły do katastrofy, nadal trwają.
Katastrofa lotu Pulkovo 612 – Wikipedia, wolna encyklopediapl.wikipedia.org › wiki › Katastrofa_lotu_Pulkovo_612
Tu-154, który uległ katastrofie (nr. rej. RA-85185). Zdjęcie wykonano na lotnisku we Frankfurcie nad Menem w styczniu 2004 roku. Państwo · Ukraina.
Cel lotu: Sankt Petersburg
Ofiary: 170 osób
Załoga: 10 osób
Pasażerowie: 160 osób
Przebieg lotu · Katastrofa i następstwa · Przyczyny · Narodowości ofiar katastrofy
Lekcje z geofizyki smoleński - Mgła - naturalny czy wzbogacona ?
https://www.salon24.pl/u/albatros/315143,lekcje-z-geofizyki-na-ziemi-smolenskiej-dni-07-11-04-2010-cz-vi
NASA MODIS satelita AQUA 11:40
Zdjęcie nr1 Miejsca osobliwe i pożary rejon Smoleńsk w dniach 09-11 kwietnia 2010 roku
...
Opublikowano: 12 czerwca 2011, 17:09
snapshot 2010-04-10
snapshot-2010-04-10
snapshot-2010-04-10
Materiały źrodłowe: NASA Modis satelity geofizyczne Aqua, Terra - Smoleńsk 2010-04-10
rozdzielczość: 250 m x 250 m.
Albatros z lotu ptaka...
https://bonito.pl/k-1326350-maskirowka-smolenska
Księgarnia » Literatura faktu i publicystyka » Polityka » Maskirowka smoleńska
Maskirowka smoleńska
Nasza cena:
34,30 zł (zawiera rabat 30 %)
Maskirowka smoleńska - Dodaj do koszyka
Cena rynkowa: 49,00 zł (oszczędzasz 14,70 zł)
Autor:
praca zbiorowa
Wydawnictwo: Bollinari Publishing House
Rok wydania: 2018
Oprawa: miękka
Liczba stron: 254
Numer ISBN: 978-83-63865-31-3
Kod paskowy (EAN): 9788363865313
Dostępność: pozycja dostępna (10 egz.)
Zakorzeniony w historii Polski i Kresów Wschodnich. Przyjaciel ludzi, zwierząt i przyrody. Wiara i miłość do Boga i Człowieka. Autorytet Jan Paweł II
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka