Dzięki programowi FlightFeeder FlightAware produkuje i dystrybuuje odbiorniki ADS-B bezpłatnie dla wolontariuszy na całym świecie. Głównie w obszarach niepewnego odbioru radiowego sieci FlightAware.
Odbiorniki FlightFeeder śledzą samoloty, które emitują sygnały ADS-B 1090ES przez ponad 450 kilometrów (zakładając bezpośrednią widoczność między odbiornikiem a statkiem powietrznym) i mogą śledzić samoloty, które nie są jeszcze wyposażone w urządzenia ADS-B 1090ES w ramach wspólnego nadzoru Samolot o nazwie multilateracja (MLAT). Aby usprawnić śledzenie samolotów, FlightAware stworzył społeczność, która skupia ludzi z ponad 170 krajów.
Przejście na technologię ADS-B jest pierwszym znaczącym osiągnięciem w dziedzinie śledzenia samolotów od czasu wynalezienia pierwszego radaru w latach 30. XX wieku. Stacje naziemne ADS-B poprawiają jakość i dokładność śledzenia lotu, ale podobnie jak radary, mają ograniczoną zdolność śledzenia samolotów na ponad 70% powierzchni Ziemi pokrytej wodą. Aby rozwiązać ten problem, FlightAware odbiera dane z odbiorników ADS-B znajdujących się na nowych satelitach Iridium NEXT.
Wspólny projekt FlightAware i Aireon, który połączył "przestrzeń" ADS-B z danymi stacji naziemnej, pozwolił zapewnić globalny zasięg z bezprecedensową możliwością śledzenia lotu samolotu "od bramy do bramy" na całej trasie lotu. Niemniej jednak ten system kosmiczny nie rozwiązuje problemu śledzenia statków powietrznych, które nie są jeszcze wyposażone w urządzenia ADS-B 1090ES. Jest to możliwe dzięki procesowi nadzoru samolotów kooperacyjnych - multilateracji (MLAT). To będzie w następnym artykule.
https://geektimes.ru/post/298843/
Inne tematy w dziale Technologie