Polityka 19.11.2010, 23:31 Rowerowy masterplan dla Warszawy Jestem za wpisaniem 5- 10 % środków przeznaczanych na infrastrukturę drogową Warszawy z przeznaczeniem na drogi rowerowe. Warszawa w chwili obecnej wydaje na utrzymanie sieci drogowej 1737 mln PLN rocznie (budżet 2010), nie...
Polityka 19.11.2010, 23:07 Zmieńmy Warszawę w miasto ścieżek rowerowych i stref pieszych Warszawa musi się zmienić. Potrzebuje prezydenta, który wytyczy temu miastu kompletnie nową drogę. Drogę miasta zachodnioeuropejskiego. Miasta ścieżek rowerowych, miasta przestrzeni publicznej, miasta atrakcyjnego dla młodych...
Polityka 19.11.2010, 17:28 Darmowe łaźnie, legalne slumsy. Rozwiążmy problem bezdomnych Ilekroć wracam z podróży po świecie, jestem przerażony najbardziej biedną warstwą polskiego społeczeństwa, osobami bezdomnymi. Tak drastycznych obrazów (i innych wrażeń) jak na ulicach Warszawy nie widziałem w...
Polityka 19.11.2010, 15:56 Centrum Warszawy musi być bardziej eleganckie Warszawa potrzebuje gruntownej przemiany w miasto bardziej eleganckie. Bardziej zadbane. Dziś Warszawa w swoim centrum wygląda jak suburbia, przedmieścia miast amerykańskich, i to tych z Ameryki Łacińskiej zapewne. Centra miast...
Polityka 17.11.2010, 17:37 Obwodnica Warszawy? Tak, ale dlaczego przez osiedla? Jeśli spojrzymy na aktualnie realizowane inwestycje w sieć transportową, wszystkie z uporem wprowadzają ruch samochodowy do wewnątrz nękanej kongestią sieci drogowej aglomeracji. Wysunę tezę że jest to świadome działanie osób...
Polityka 16.11.2010, 17:51 Cztery nowe naziemne linie metra dla Warszawy Rys. Propozycja układu, orientacyjna. Warszawa może mieć kilka nowych linii metra kosztem relatywnie niewielkim. Będzie to metro naziemne, wykorzystujące istniejącą sieć linii kolejowych wokół centrum miasta....
Polityka 16.11.2010, 12:50 Czy szybka kolej połączy Konstancin i Radzymin z Warszawą? Istnieją dwie satelity wokół Warszawy które mogłyby być połączone z Warszawą dobrej jakości transportem zbiorowym. Radzymin i Konstancin- Jeziorna. Do obu miast prowadzą tory kolejowe. Do Konstancina- Jeziornej prowadzi...
Polityka 15.11.2010, 21:16 Warszawa musi być zarządzana w oparciu o dorobek nauki Szokujące dane na temat stanu komunikacji w Warszawie (liczba samochodów na 1000 mieszkańców) potwierdzają raczej tezę że jesteśmy rządzeni przez osoby niedbające, niekontrolujące nawet o to by być poinformowanymi. Na...