Gospodarka 10.01.2011, 16:01 Prywatyzacja kolei wąskotorowych przykładem chaosu i bałaganu Około grudnia 2002 roku zakończyła działalność Dyrekcja Kolei Dojazdowych PKP, obsługująca ruch na liniach kolei regionalnych o prześwicie toru poniżej 1435 mm. Według wypowiedzi Pana Adama Gerstmanna, jej ostatniego dyrektora, 19 z...
Nauka 31.12.2010, 15:14 Kolejny stracony rok. O braku reform polskiej nauki W polskiej polityce jest zbyt mało wykształconych osób. Jest to pokłosiem polskiego systemu edukacyjnego. Nie istnieje przejrzysty i wiarygodny system egzaminacji studentów. Przez pierwszy rok po studiach pracowałem w...
Gospodarka 30.12.2010, 23:57 Gdy przestaniemy myśleć o kolei jako PKP , narodzi się nowa era Pan Krzysztof Leski polemizując pod moim tekstem o kolei napisał następująco: „ (…) łatwo napisać, że PO spaprała kolej, ale gdy ktoś napisze coś bardziej konkretnego - chętnych do dyskusji brak. Zwłaszcza gdy okazuje...
Gospodarka 30.12.2010, 18:53 "Niech koleją rządzą kolejarze"- a może to wielki błąd? Ekonomista na temat opisywanych branż gospodarki nie wie niestety wszystkiego. Istnieją bowiem upodobania (ekonomista powiedziałby: zbiory preferencji) poszczególnych jednostek na które nikt standardowo myślący nie wpadłby....
Gospodarka 30.12.2010, 14:22 Kolej w Polsce znika, by często już nie powrócić Z czystej ciekawości odwiedziłem w czwartkowy wieczór opustoszały dworzec kolejowy w Zielonej Górze. Jego wnętrze obrazuje zmieniające się losy kolei w Polsce. Kiedyś, przed laty, w epoce pary czas przejazdu koleją do...
Gospodarka 26.12.2010, 21:34 Wymiary chaosu na polskiej kolei Problemów polska kolej ma tyle, że zmiany osobowe już nie pomogą. Przez niewydolność tego sektora przebija się wiele problemów III Rzeczpospolitej po 1989 roku. 1. Statystyki Na statystyki made in PKP uczuliłem się...
Gospodarka 22.12.2010, 17:28 Nie wińmy konkurencji na szynach za klapę ze zmianą rozkładu W Polsce wielu autorów sugeruje, że winę za bałagan na torach ponosi konkurencja na sieci kolejowej. Celują w tym rozmaici obrońcy status-quo, korzystnego dla nich ekonomicznie. Tymczasem szereg krajów zniosło monopole i...
Gospodarka 22.12.2010, 01:43 Niech mikroekonomista, nie inżynier, reformuje polską kolej Jak donoszą szybko rozprzestrzeniające się kuluarowe pogłoski, nowym wiceministrem odpowiedzialnym za sprawy kolei miałby być Andrzej Massel, wicedyrektor Instytutu Kolejnictwa (dawne Centrum Naukowo-Techniczne Kolejnictwa). Zajmował się...