Totalnie zbojkotowana przez miejscowe media, agencja prasowa Merkuriusz Polski ogłasza na dzień 3 kwietnia- poniedziałek, spotkanie mieszkańców miasta Zielona Góra na temat likwidacji systemu kolei miejskiej.
Media czasem bardzo krytycznie opisały spotkanie, ale nie podały jego czasu i miejsca, jakby obawiając się czegoś. Plakaty reklamujące wydarzenie są na bieżąco zrywane z ulic miasta. Nie wiedzieć czemu, można czuć się nieco jak w państwach autorytarnych. Lokalne media bojkotują wydarzenie, lokalni mieszkańcy nic nie wiedzą na temat mającej powstać pod ich oknem czterojezdniowej drodze.
Zapraszamy na spotkanie dot. konsultacji społecznych w sprawie likwidacji kolei miejskiej w Zielonej Górze.
Spotkanie na rondzie Anny Borchers w Zielonej Górze (skrzyżowanie Dworcowej/ Batorego) w poniedziałek 3 kwietnia o godz. 18:30.
organizator: Agencja Prasowa Merkuriusz Polski, tel. 604443623
W Zielonej Górze dzieje się kolejne wcielenie akcji likwidacji resztek linii kolei miejskiej. Nasza agencja prasowa, która działa także w Zielonej Górze, zechce przepytać mieszkańców, co sądzą o likwidacji podmiejskiego transportu szynowego, który ongiś przecinał miasto i kursował z oszałamiającą na ówczesne czasy częstotliwością do 4 kursów dziennie w czasach najlepszej świetności.
Jak zbadała Agencja Prasowa Merkuriusz Polski, likwidacje systemów transportu szynowego miejskiego, mają miejsce tylko w krajach autorytarnych- takich jak Rosja. W Polsce takie zdarzenie miało miejsce w Gliwicach, dgdzie przez prawie 3 dekady rządzi jeden i ten sam polityk.
Tabela: Systemy szynowego transportu miejskiego i podmiejskiego. Zlikwidowano w ost. dwóch dekadach:
Polska: Gliwice, Zielona Góra
Rosja: Ivanovo, Noginsk, Ryazan, Voronezh, Arkhangelsk, Astrakhan, Grozny, Shakhty, Ust-Katav, Dzerzhinsk.
Odbudowano lub stworzono na nowo od lat 90-tych: Amsterdam, Bielefeld, Botosani (Rumunia), Lozanna, Paryż, Karlsruhe do Baden- Baden- Heilbronnu i Pforzheim, Aglomeracja Manchester, Rouen (Francja), Sztrasburg, Sheffield, Erfurt, Bilbao, Alicante, Birmingham, Montpellier, Nancy, Orlean, Londyn, Lyon, Caen, Porto, Bukareszt, Bordeaux, Messyna, Ateny, Dublin, Nottingham, Clermont-Ferrand, Miluza, Valenciennes (Francja), Sassari (Włochy), Le Mans (Francja), Maryslia, Nicea, Kassel, Padwa, Almada- Seixal (Portugalia), Madryd, Parla (Hiszpania), Santa Cruz de Tenerife, Sewilla, Cagliari (Włochy), Bergamo, Lyon, Tuluza, Florencja, Mestre (Włochy), Bergen, Angers (Francja), Reims (Francja), Murcia i Zaragoza (Hiszpania), Brest (Francja), Dijon (Francja), Le Havre (Francja), Tours (Francja), Besancon (Francja), Edynburg, Palermo, Olsztyn.
Literatura:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_tram_and_light_rail_transit_systems#Europe
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_town_tramway_systems_in_Russia
Absolwent Universite de Metz i Viadrina University, ekonomista. Specjalizuje się w infrastrukturze. Zawodowo jednak zajmuje się branżą e-commerce, ostatnio tworząc np. portal poselska.pl czy ie.org.pl. Interesuje się historią i muzyką. Uprawia sporty: capoeirę, downhill i snowboard. Interesuje się też ochroną zabytków i środowiska naturalnego. Poglądy gospodarcze: ordoliberał, wyznanie: Rastafari/Baha'i. Email: phooli(małpa)gmail.com
Czasopismo Gazeta Poselska
Promote your Page too
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka