Czy Sejm obecnej kadencji został trwale zerwany? Sejm bazuje na szeregu umów np. regulaminie, i te umowy zostały zerwane. Niedopuszczenie posłów opozycji do sali obrad jest faktem który został uwieczniony przez kamery telewizyjne, i jest jednocześnie dowodem zerwania Sejmu VIII kadencji złożonego z posłów wyłonionych w wyborach do Sejmu przeprowadzonych 25 października 2015. Niedopuszenie do zgłaszania wniosków formalnych przez opozycję jest kolejnym faktem jaki zaobserwowałem.
W mojej ocenie oznacza to zerwanie Sejmu VIII kadencji. Podkreślam- nastąpiło zerwanie Sejmu VIII kadencji. Udział opozycji w dalszych pracach Sejmu byłby legalizacją status-quo. Zerwana została bowiem umowa na jakiej opiera się praca Sejmu, nie przestrzegano jego regulaminu, nielegalnie przenosząc obrady do innej sali, niedopuszczając posłów opozycji do głosowań czy lekceważąc ich wnioski formalne.
To koniec Sejmu VIII kadencji. W związku z tym w mojej opinii opozycja nie powinna brać udziału w dalszych pracach Sejmu VIII kadencji, i tym samym legalizować jego dalszych działań. Nastąpiła w dniu 16.12.2016 cezura historyczna- zerwanie Sejmu obecnej kadencji. Posłowie partii opozycyjnych powinni zaniechać dalszego legitymizowania swoją obecnością pracy Sejmu VIII kadencji.
Polska zmieniła ustrój polityczny dnia 16.12.2016. Zakończył się ustrój failed democracy (demokracji wadliwej), rozpoczął się ustrój hybrid regime (reżimu hybrydowego). Jakakolwiek dalsza współpraca w Sejmie ze strony opozycji byłaby aktem legalizacji nowego ustroju.
Co może zrobić opozycja? Może zwołać swój własny, drugi Sejm mieszczący się w innym gmachu na terenie miasta Warszawa, i tam może przenieść swoje obrady. W obecnej sytuacji to jedyny krok pozwalający opozycji zachować twarz i nie dopuścić do legalizowania swoją obecnością zmienionego status-quo, tego nowego ustroju.
Wyprowadzka opozycji z gmachu przy ul. Wiejskiej jest to też wyraźny sygał dla reszty społeczeństwa, że stało się coś niedobrego. Jest to podkreślenie znaczenia cezury historycznej jaką stanowi 16 grudnia 2016 roku. Jest to podkreślenie faktu zmian ustrojowych i jest to odcięcie się od dalszej legitymizacji zmiany ustroju Rzeczpospolitej Polskiej.
Polska może mieć dwa odrębne Sejmy- odrębny Sejm Opozycji i odrębny Sejm Partii Rządzącej. Reakcja na mój post pokaże, czy przywódcy opozycji mają w sobie siłę, by przeciwstawić się jawnemu pogwałceniu prawa i konstytucji do jakiego doszło dnia 16.12.2016. Pokaże, czy polscy przywódcy opozycji są w stanie zjednoczyć się i zwołać własny, odrębny sejm, bez udziału partii rządzącej.
Historycznie w Polsce zrywano Sejmy około 74 razy. W warunkach jawnego pogwałcenia umów na jakich bazuje Sejm RP, opozycja może zachować twarde stanowisko i nie legalizować swoją obecnością dalszego ciągu zerwanego Sejmu VIII kadencji.
Absolwent Universite de Metz i Viadrina University, ekonomista. Specjalizuje się w infrastrukturze. Zawodowo jednak zajmuje się branżą e-commerce, ostatnio tworząc np. portal poselska.pl czy ie.org.pl. Interesuje się historią i muzyką. Uprawia sporty: capoeirę, downhill i snowboard. Interesuje się też ochroną zabytków i środowiska naturalnego. Poglądy gospodarcze: ordoliberał, wyznanie: Rastafari/Baha'i. Email: phooli(małpa)gmail.com
Czasopismo Gazeta Poselska
Promote your Page too
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka