Od wielu lat trwają prace nad multimodalnymi systemami transportowymi. Patrząc z perspektywy tej hybrydy nauk branżowych, w Polsce możnaby stworzyć wiele funkcjonalnych sieci połączeń, poprawiających dostępność całych regionów.
Problemem jest dziwne spojrzenie decydentów- pomysły które z powodzeniem zrealizowano w innych krajach, w Polsce wydają się dla wielu zbyt egzotyczne. Choć są relatywnie tanie i proste w realizacji, korzystają z istniejącej infrastruktury.
Szczecin ma aż dwa porty lotnicze w swoim sąsiedztwie, z tym że jeden z nich jest "za wodą", po drugiej stronie Zalewu Szczecińskiego. Przynajmniej w sezonie turystycznym mogłoby funkcjonowac połączenie pasażerskie do portu lotniczego Herringsdorf, na wzór podobnych połączeń funkcjonujących w przypadku różnych nadmorsko ulokowanych portów lotniczych świata.
Obecnie ze Szczecina do Świnoujścia kursuje regularna linia wodolotowa "Bosman Express". Czas przejazdu to 1 godz. 15 minut.
|
źródło: http://www.wodolot.info.pl/bannery/banner1.jpg |
Ale w prosty sposób można wprowadzić takie samo połączenie na trasie Szczecin- Port Lotniczy Herringsdorf przy mieście Świnoujście. Połączenie szybką komunikacją pasażerską drogą wodną wydaje się najsensowniejsze z punktu widzenia możliwości poprawy dostępności tego portu lotniczego, do tej pory nie mającego żadnego regularnego połączenia dowożącego pasażerów do Szczecina.
Połączenie portu lotniczego z miastem Szczecin regularną komunikacją pasażerską umożliwiłoby dotarcie do tego miasta turystom przybywającym do niemieckiej części wyspy Uznam, której niemiecka część nie ma regularnych połączeń promowych ze stroną polską. Zasadne wydaje się wprowadzenie takich połączeń.
Jedynie sąsiednia miejsowość Kamminke posiada w chwili obecnej nabrzeże portowe. Możliwe, że w sąsiedztwie portu lotniczego brak jest odpowiednio dostosowanego nabrzeża, zdolnego do obsługi pasażerskiej. Taka inwestycja wydaje się zasadna, patrząc na możliwości jakie mogłoby przynieść połączenie portu lotniczego z pobliską aglomeracją stałą komunikacją pasażerską.
|
Wykorzystanie podkładu z Google Maps dla celów dydaktycznych, załączony printscreen ilustruje mapę dostępną pod tym adresem.
|
Port lotniczy Heringsdorf (z wikipedii,
niem.:
Flughafen Heringsdorf,
ang.:
Heringsdorf
W
2011 obsłużył 33 291 pasażerów.
Linie lotnicze i kierunki lotów
Komunikacja naziemna Z głębi Niemiec do lotniska prowadzi droga krajowa nr 110. Z lotniska odjeżdża linia autobusowa 286, która jedzie do Bansin przez Ahlbeck, gdzie istnieje możliwość przesiadki np. w kierunku Świnoujścia na linię 290. Planowane jest także połączenie kolejowe w sieci kolei UBB portu lotniczego ze Świnoujściem, poprzez zbudowanie odnogi prowadzącej ze Świnoujścia do portu lotniczego, w trakcie odtwarzania istniejącego w 1945 połączenia kolejowego Berlin – Ducherow – Świnoujście.Linki zewnętrzne
Absolwent Universite de Metz i Viadrina University, ekonomista. Specjalizuje się w infrastrukturze. Zawodowo jednak zajmuje się branżą e-commerce, ostatnio tworząc np. portal poselska.pl czy ie.org.pl. Interesuje się historią i muzyką. Uprawia sporty: capoeirę, downhill i snowboard. Interesuje się też ochroną zabytków i środowiska naturalnego. Poglądy gospodarcze: ordoliberał, wyznanie: Rastafari/Baha'i. Email: phooli(małpa)gmail.com
Czasopismo Gazeta Poselska
Promote your Page too
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Gospodarka