W Warszawie wg danych przytoczonych przez Wojciecha Olejniczaka z SLD jest 1189 samochodów osobowych na 1000 mieszkańców, i jest to nawet 4 do 5 razy więcej niż w aglomeracjach Europy Zachodniej- Kopenhadze, Berlinie.
Proponuję: zmianę szefa ZTM na ekonomistę, który uwolni rynek autobusowy, rozbije monopol autobusowy MZA, sprywatyzuje część przewoźników powstałych z podziału MZA. Proponuję zakup używanego taboru tramwajowego z Europy Zachodniej, celem wycofania całego parku taborowego z połowy XX wieku. Od lat stosują tą politykę niemal wszystkie samorzady większych polskich miast.
Dodatkowo proponuję myto kordonowe 3 PLN za wjazd sdamochodem osobowym do centrum Warszawy. Przestrzeń dróg jest zasobem skąpym, winna podlegać reglamentacji poprzez mechanizm rynkowey, inaczej bezpowrotnie tracimy pieniądze, stojąc w korkach. Jest to podstawa ekonomiki transportu. Proponuję także urealnienie opłat za parkowanie w centrum- skoro niektóre działki mają wartość 200- 300 mln PLN, to warto aby parkujący w centrum pokrywali choć część kosztów jakie generują zajmując powierzchnię będącą drogim zasobem skąpym.
Adam Fularz, kandydat do Rady Miasta, numer 1 na Pradze Południe, lista nr 27
Absolwent Universite de Metz i Viadrina University, ekonomista. Specjalizuje się w infrastrukturze. Zawodowo jednak zajmuje się branżą e-commerce, ostatnio tworząc np. portal poselska.pl czy ie.org.pl. Interesuje się historią i muzyką. Uprawia sporty: capoeirę, downhill i snowboard. Interesuje się też ochroną zabytków i środowiska naturalnego. Poglądy gospodarcze: ordoliberał, wyznanie: Rastafari/Baha'i. Email: phooli(małpa)gmail.com
Czasopismo Gazeta Poselska
Promote your Page too
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka