PARP: ponad 34,5 mln zł na wsparcie ekspansji MŚP na rynki zagraniczne
Blisko 100 projektów małych i średnich firm otrzyma w sumie 34,5 mln zł dofinansowania na zagraniczną ekspansję - poinformowała we wtorek Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Projekty dotyczą m.in. produkcji łodzi, produktów meblarskich czy narzędzi budowlanych.
Głównym celem naboru, jak poinformowano na stronie PARP, było zwiększenie możliwości eksportowych firm z sektora MŚP na rynkach zagranicznych.
W ramach dofinansowania firma jest zobowiązana wziąć udział w targach ze stoiskiem narodowym w charakterze wystawcy, może także zorganizować zagraniczne misje gospodarcze w celu nawiązania kontaktów z potencjalnymi partnerami biznesowymi. Dofinansowaniem objęte są także kampanie promocyjne.
źródło https://stooq.pl/n/?f=1663708
Czy zaciekawiło Państwa kiedyś jakie są wyniki takiego wsparcia?
Otóż efekty są żadne.
Przede wszystkim targi, jako forma marketingu, dawno straciły na znaczeniu. Dodatkowo, fundusze najczęściej trafiają do firm organizujących stoiska narodowe. Proces pozyskiwania wystawców przypomina przypadkową rekrutację – chodzi głównie o wydanie budżetu. Same stoiska są nieatrakcyjne, a wystawcy często nawet się na nich nie pojawiają.
Drugą formą wsparcia są misje gospodarcze, które w rzeczywistości sprowadzają się do bezproduktywnych zagranicznych wyjazdów.
Podatnicy wydadzą 34,5 miliona złotych – część tej kwoty trafi do firm organizujących wydarzenia, a reszta zostanie przeznaczona przez przedsiębiorców na podróże. Efekty? Żadne.
To jeden z wielu sposobów na marnowanie unijnych funduszy.
Znacznie skuteczniejsze i tańsze narzędzia niż kosztowne targi czy bezużyteczne misje oferuje Internet.
Uważaj na myśli, bo przemienią się w słowa. Uważaj na słowa, bo zmienią się w czyny. Uważaj na czyny, bo staną się nawykami. Uważaj na nawyki, bo staną się charakterem. Charakter będzie twoim przeznaczeniem. Stajemy się tym, co myślimy. Margaret Thatcher
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Gospodarka