W notce 3zet.salon24.pl/520060,smolenskie-zdjecia-iluzje wkleiłem kilkanaście zdjęć (w większości Siergeja Amielina) przedstawiający miejsce, między wjazdem do komisu, a potężną topolą rosnącą ca. 22m. w stronę miasta.
Na końcu notki poprosiłem Państwa, abyście spróbowali odpowiedzieć na pytanie, w którym z czterech przedstawionych wariantów rosną topole oznaczone jako T1 i T2. Wariantem najlepiej odpowiadającym rzeczywistości jest C, a zdjęciem, jest 19 od początku notki i oznaczone jako 19b.
Teraz wkleję zdjęcia wskazujące iż można je tak wykonać, aby oglądający miał właściwą orientację o wzajemnym położeniu topól T1 T2 T3 i TK względem siebie.
Tylko dwa zdjęcia po kliknięciu, nie otwierają się powiększone i często w lepszej jakości w nowym oknie, są to zdjęcie 07 i tabelka 31.
Wjazd do komisu jeszcze nie widzimy topól T1 i T2.
01b

Na tym już dobrze widzimy T2 i gałęzie T1.
02b

A teraz już widoczne wszystkie topole
03b

04b

Kolejne dwa zdjęcia są wykonane tak, aby zobaczyć w jakiej odległości od jezdni rosną topole T1,T2 i TK.
05s

Uwaga to zdjęcie po kliknięciu może się długo ściągać (10MB).
06b

oraz jeszcze jedno zdjęcie
07

Oczywiście nie muszę przypominać, iż autorem żadnego z powyższych nie jest Siergiej Amielin. Dlaczego Amielin tak fotografował to po części wyjaśnię na końcu notki.
W lipcu 2012 roku na ul. Kutuzowa można było obejrzeć taki samochód.
08s

W jednym momencie wykonuje 16 zdjęć wokół siebie. Pojazd się nie zatrzymuje, a zdjęcia są wykonywane średnio w granicach co 10-13m. z zapisem miejsca wykonania. Biorąc widok Street View w Google Earth żółta linia pokazuje z którego pasa jezdni wykonywane jest zdjęcie, oraz można odczytać współrzędne geograficzne miejsca jego wykonania.
09b

Nim wkleję zdjęcia pokazujące usytuowanie topoli T1 i T2 względem T3 i TK zamieszczę 19 zdjęć wykonanych prostopadle do osi jezdni ul. Kutuzowa, po jednym z każdego miejsca w którym miało miejsce fotografowanie.Numery są umieszczone w lewym górnym rogu.
10b Słup nr. 25

11b Róg budynku z skośnymi ścianami szczytowymi.

12b

13b Około 2m. od osi zdjęcia słup nr. 26

14b Południowy róg rozdzielni gazu

15b Drzewo przy końcu rozdzielni gazu - Pas jezdni E

16bDrzewo przy końcu rozdzielni gazu - Pas jezdni W

17b Słup nr. 27

I następne powinno być ujęcie prostopadłe do topól T1i T2
18b Wjazd do komisu

Jest T2 i kilka gałęzi T1 zupełnie z boku ale nie prostopadle.
19b Słup nr. 29

20b Wycięty teren w maju 2010

21b i dalej

22b i dalej

23b Słup nr. 29

24b Z lewej kontenerowa stacja paliw

25b i dalej

26b

27b Krawędź wybetonowanego placu wokół stacji paliw.
Tutaj zaraz powinien pojawić się słup nr. 30

Tutaj również brakuje zdjęcia ze słupem nr 30.
28b Wjazd w ul. Gubenko

Wydaje się, iż z takiej dużej ilości zdjęć powinno dać się złożyć panoramę, niestety dziwnym trafem topole T1 i TK są prawie niewidoczne. Aby sprawdzić dlaczego, spisałem wszystkie współrzędne miejsc ich wykonania i wyliczyłem odległości między nimi i wyglądało że albo coś przeoczyłem, lub jest jakaś pomyłka. Wyliczone odległości wskazują, iż gęstość fotografowania jest zachowana w granicach 7-14m. Naniosłem te punkty na zdjęcie satelitarne i tam również to dobrze wygląda. Na zdjęciu poniżej punkty są zaznaczone białymi znacznikami i nr. zdjęcia. Zacząłem szukać charakterystycznych punktów (reperów) na zdjęciu Street View i zdjęciu satelitarnym i już na pierwszym (00) wystąpiło zafałszowanie miejsca wykonania. Po analizie wszystkich naniosłem nowe miejsca (znaczniki zielone i opis- numer zdjęcia i OK ) Połączyłęm i proszę porównać.
29s Mapka satelitarna z 2010-04-12 ze znacznikami.

Miejsce wykonania wskazuje dolne ostrze znacznika.
Jeszcze zdjęcie sektora 14 lepszej jakości z opisem charakterystycznych reperów i nie tyko.
30b Sektor 14 - linie elektryczne.

Oraz tabelka z wszelkimi wyliczonymi odległościami.
31

Po analizie zdjęć, oraz danych w tabelce widać, iż fałszywe współrzędne, oraz brak jednego miejsca między zdjęciami 07 a 08 fotografowania (lub nie uwzględnienia zdjęć z tego miejsca) nie jest dziełem przypadku. Dodatkowo pozyskałem dwa zdjęcia innego miejsca, o wiele bardziej (tak należy sądzić) chronionego a mianowicie głównej bramy lotniska.
Oto one wykonane w stosunku do siebie po katem 90°.
32b Brama główna lotniska Smoleńsk Sieviernyj.

Teraz obrócimy się w prawo o 90°
33b Ogrodzenie z charakterystycznymi białymi słupkami.
oraz zdjęcie satelitarne i zaznaczone miejsce wykonania.
34b Satelita- Brama Główna.

Doskonale widoczne białe prostokątne słupki w ogrodzeniu. Tutaj wszystko się zgadza co do milimetra. To nie przypadek.
Kolejne dwa kadry z pewnego 3 sekundowego ujęcia i są to jedne z najlepszych jakościowo (Cały film w jakości HD).
35b

36b

Chyba nikt nie sądzi iż jest to przypadek.
Teraz jeszcze zdjęcie z Street View na topole, ale pod kątem ca 45° od strony miasta.
37b Topole od najdalszej T2, T1, TK. Słabo widoczna za TK T3.

oraz od strony przeciwnej. Na tym zdjęciu jest zaznaczone najniższe miejsce w którym kikut lewego skrzydła miał odciąć gałąź na topoli T3.
38b Odcięta gałąź i linie elektryczne oświetlenia.

Aby nikt nie powiedział iż drzewa (gałęzie ) urosły, jak Pancerna Brzoza to jeszcze jedno zdjęcie z końca kwietnia 2010 roku z wyznaczonymi poziomymi liniami (zielone).
39b Poziom najniżej uszkodzonej gałęzi.

Więcej zdjęć już nie wklejam gdyż notka może się długo otwierać, ale dodam, iż wykonałem analizę z wykorzystaniem metod geometrii wykreślnej na wielu zdjęciach i wynik jest taki sam.
WNIOSKI
1. Linia elektryczna powinna być przerwana skoro nastąpiły odcięcia gałęzi na topolach T3 i T1.
2. Topola T2. powinna również posiadać odcięte gałęzie, to dlatego Google Street View (firma amerykańska) pofałszowało współrzędne miejsc wykonania zdjęć, oraz nie zamieściło lub nie wykonało w jednym miejscu zdjęć.
3. Na filmikach motolotniarza poza dosłownie trzema na siłę czterema kadrami nie widzimy topól T1 i T2 (mowa o jakośći HD).
4. Z wyżej wymienionych wniosków wynika, iż tych uszkodzeń nie wykonał samolot. Pytanie kto i kiedy?
OŚWIADCZAM
Jestem zdrowy, nic mi nie dolega, nie mam skłonności samobójczych, nie przekraczam przepisów ruchu drogowego, nie chodzę po górach, budowy zakończyłem 30 lat temu, prowizorek elektrycznych nie mam, schody są krótkie, poręcze mocne.
Nim zechcą Szanowni Goście podzielić się swoim zdaniem, upraszam o zapoznanie się z krótką notką pt.
3zet.salon24.pl/449857,zwiniete-komentarze
Inne tematy w dziale Rozmaitości