Strona wykorzystuje pliki cookies.
Informujemy, że stosujemy pliki cookies - w celach statycznych, reklamowych oraz przystosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Są one zapisywane w Państwa urządzeniu końcowym. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej. Więcej informacji na ten temat.
Rzad nie ma pieniedzy, chyba, ze chca doplacac ze swoich apanazy .
Naturalnie, ze tak , na Ukraincow pobierajacych te swiadczenie tez placa.
Autobusy elektryczne od paru lat produkuje Solaris.
https://www.solarisbus.com/pl/pojazdy/napedy-alternatywne-elektryczne-hybrydowe-hybryda/grupa-urbino-electric.
I te jeżdżą już po polskich miastach. Dopłaty do autobusów mają sens, do osobowych dopiero po odwęgleniu energetyki.
Solaris produkuje też czyste elektryki. A hybryda to nie ideologia tylko zmniejszona emisja spalin. Płacimy za lepszy komfort życia. Nigdy tego nie robisz?
4. Lit można odzyskiwać ze starych zużytych akumulatorów
---------------------------------
ciekawe jak energochłonny jest to proces i jaki ślad węglowy pozostawia?
dobrze, że nie podali że np. 20 mld...... albo 45 mld...... można podać dowolną liczbę....
Jeśli ekologia sprowadza się do czystego powietrza w mieście uzyskanego za wszelką cenę - masz rację.
Tak było komórkami. Kiedyś były dla bogatych a teraz nawet bezdomni je mają.
Wolę, żeby bogaty wziął dopłatę i kupił elektryka niż smrodził M50d albo jakimś innym równie mocnym kopciuchem.
Obawiam się tylko, że "polskie piekiełko" może z tym zrobić to samo co z akcyzą od hybryd PHEV.
Komórki potaniały bez dopłat. Kto wierzy, że dopłaty obniżają cenę produktu jest głuptaskiem.
Wyprodukować prąd - doucz się o fotowoltaice, elektowniach wiatrowych, farmach słonecznych, "białym prądzie".
Przechować prąd - od tego są właśnie baterie.
Oczywiście trzeba zainestować w cały system. Norwegia, Holandia, Niemcy, Dania mają już praktyczne osiągnięcia. Ale jeśli patrzysz przez pryzmat tego, że ktoś może dostać a Ty nie, to robisz krzywdę także sobie. Sądzę, że jesteś jednym z tych niedouczonych podatników, który wszystko przeszkadza.
Przy okazji sprawdź definicję słowa "korupcja" i "socjalizm".
1. Fotowoltaika - 80% wskaźnik depozytu prądu do 10kWh = ok. 51.000 zł - 19% podatku = 41,310 zł. To załatwia ok. 9.000 kWh zużycia rocznego (dom wielkości do 300m2). Płacisz tylko opłaty stałe 15 zł/m-c. Zyskujesz około 5.400 rocznie Stopa zwrotu 13% rocznie. Inwestycja zwróci się całkowicie po 7 latach przy założeniu że ceny prądu się nie zmienią przez cały okres amortyzacji, bo jeśli pójdą w górę x2 to po czterech latach masz prąd całkowicie za darmo!
2. Samochód Elektryczny Zakup - Inwestujesz 150.000 zł. Standard gwarancji baterii to 8 lat. Jeśli jeździsz 25 tys.km rocznie to zyskujesz rocznie (250x8 ltr/100) 2.000 ltr paliwa x 5 = 10.000 zł. Po 8 latach masz 80.000 zł.
3. Samochód Elektryczny Serwis - Nie wydajesz na oleje, klocki zmieniasz w okresach 3 x dłuższych. Zyskujesz średniorocznie 3.000/rok = 24.000 zł/8 lat.
4. Samochód Elektryczny Amortyzacja - Możesz wpuścic koszty 75.000 zł więcej niż przy spalinowym. Na podatku zyskujesz 19% = 14.000 zł
Wniosek - po 8 latach okazuje się, że Twój elektryk kosztował Cię tak naprawdę 32.000 zł według cen z dnia zakupu, a przecież przez te 8 lat ceny paliw, serwisów pójdą w górę.
Jak zatem widzisz, gdybyś dostał 36.000 zł dopłaty to samochód nic by Cię nie kosztował i miałbyś plus 4.000 zł. Ile tracisz jak kupujesz samochód z tradycyjnym napędem?
Jeśli do tego dodasz fakt, że do 2028 roku możesz jeździć bus-pasami i nie płacić za parkingi w miastach to swój zaoszczędzony czas możesz wycenić indywidualnie.
Zyskujesz Ty i zyskuje środowisko, którego nie zatruwasz, nie korzystasz z prądu produkowanego z węgla.