Komentarze do notki: Na tę inwestycję czekali od lat. Niebezpieczna fuszerka za ogromne pieniądze

« Wróć do notki

Ryszard5822 września 2022, 17:17
MAŁO CZASU! Katastrofa dla POLSKI ! ZOSTAŁO  20 dni do PRZEJĘCIA naszych zasobów naturalnych. RATUJMY POLSKĘ | Krzysztof Tytkohttps://www.youtube.com/watch?v=yKLuTNy-r94
Komentarz został usunięty
zdrowy.rozsądek22 września 2022, 18:04
Widzew bije mamę różańcem w szczepionkę
Komentarz został usunięty
Janko Krytykant22 września 2022, 18:44
Jedna uwaga. Nie "budowany", a odbudowywany. W ciągu Przybyszewskiego istniały tak naprawdę trzy wiadukty: dwa drogowe (w kierunku wschodnim i zachodnim) i tramwajowy. Od wielu lat systematycznie niszczały, a władze miasta próbowały nie zauważać problemu (to samo zresztą z równoległą ulicą Dąbrowskiego). W końcu, jak trzeba było zwęzić ruch samochodowy z trzech pasów do jednego, a z wiaduktów (nie estakady) zaczęły spadać odłamki gruzu, remont trzeba było zacząć.

Tak więc nie jest to budowa w nowym miejscu. Pytanie, jak pociągom (to szlak z Chojen na Widzew) udawało się przejeżdżać pod starym wiaduktem i dlaczego nie zinwentaryzowano konstrukcji przed jej wyburzeniem.
Allchemik22 września 2022, 20:11
@Janko Krytykant dlatego, że fruktów nie było. Jak w każdej łódzkiej sprawie. Tunel średnicowy to dopiero majstersztyk!
K.J.W.23 września 2022, 17:26
@Janko Krytykant 
Geodecina nie naniósł nowych rzędnych?
Od 2013 - po  trzech latach -  stare papiery należało odmłodzić w urzędzie.
miecho22 września 2022, 19:11
A torow nie da sie obnizyc o te brakujace  7 cm (70 mm ) ?
Komentarz został usunięty
miecho22 września 2022, 21:23
@Darek1971 

Wiadukt( jak i kazda konstrukcja) ma swoja okreslona sztywnosc i proporcjonalne (w zakresie liniowym) do tego  ugiecie (jesli o to chodzi) ale ile  on wynosi (czy 70 mm ??) to pewnie przeliczyli
Tory oczywiscie mozna obnizyc na znacznej dlugosci tak aby ich nachylenie bylo niewielkie  Ale pomysl z  wyzszymi lozyskami (o ile wykonalny) znacznie lepszy.
Komentarz został usunięty
Adam195223 września 2022, 15:13
@miecho O wysokość szyny kolejowej.
Ten komentarz został ukryty. Aby przeczytać, wyłącz filtr treści.
Allchemik22 września 2022, 20:10
Kolejny klejnot w koronie Zdanowskiej. 
W kolejnym spisie powszechnym Łódź będzie już piątym najludniejszym miastem Polski.
Serdecznie gratulujemy!
pmk23 września 2022, 07:41
Przecież to Łódź, miasto upadłe, a zarazem stan umysłu.
Jakiś czas temu tam się tramwaje czołowo zderzały na prostym odcinku torów.
RobertK23 września 2022, 12:06
@pmk
Sam jesteś upadły.
 Łódź to piękne miasto!
Cyk Lak23 września 2022, 08:20
W tym wypadku, akurat opcja polityczna i tym samym politycy mają małe znaczenie. Ja bym się dopatrywał błędów w szkolnictwie. Takich mamy inżynierów.
Komentarz został usunięty
Prze23 września 2022, 11:37
A może nasyp pod tym jednym torem usypało się bez pomiarów, o 7 cm za wysoko i teraz ktoś, kto to spieprzył biadoli na wiadukt?
RobertK23 września 2022, 12:05
Oglądam budowę tego wiaduktu od początku, przejeżdżam tam często rowerem. Wiadukt spocznie na ławach ułożonych na kolumnach ustawionych wzdłuż torów. Żeby podnieść wiadukt o 7 cm wystarczy o tyle zwiększyć wysokość wylewki na kolumnach. Technicznie to chyba żaden problem.
Adam195223 września 2022, 15:08
@RobertK Nie na kolumnach tylko na filarach.
Ten komentarz został ukryty. Aby przeczytać, wyłącz filtr treści.
RobertK23 września 2022, 18:58
@Adam1952
kolumna i filar to synonimy.
niekompetencja23 września 2022, 13:59
Miało być tak pięknie, a jest jak zwykle. Nie dziwi nic.
Adam195223 września 2022, 15:08
@niekompetencja Łódź kierowana przez panią prezydent wiele razy jeszcze zadziwi.
Ten komentarz został ukryty. Aby przeczytać, wyłącz filtr treści.
Adam195223 września 2022, 15:07
"Łodzianie żartują, że przed wiaduktem pociągi będą przyspieszać - by korzystając z siły rozpędu, przejechać oraz opuszczać pantografy i tym sposobem zmieścić się pod filarami źle wykonanej konstrukcji."To zdanie wiele mówi o fachowości autora artykułu.
Bez problemu można obniżyć ok. 1 km torowiska o 0,50 m.
Ten komentarz został ukryty. Aby przeczytać, wyłącz filtr treści.
K.J.W.23 września 2022, 17:21
Kto jest winny kosztownych błędów?
Diler zaopatrujący geodetę.
grajm29 listopada 2022, 09:33
Najmniejszy ruch jest zwykle w bardzo późno godzinach nocnych. Wówczas można całkiem sprawnie przejechać przez większość dużych aglomeracji.Zwłaszcza, że są różnego rodzaju wspomagacze takie jak interaktywne mapy które na żywo pokazuja jaki jest ruch na danym odcinku drogowym.Dzięki systemowi od tej firmy, wszystko sobie skutecznie rozplanujesz:https://sotipm.pl/optymalizacja-tras-przejazdu