Komentarze do notki: Koniec z elektrośmieciami. Jedna ładowarka do wszystkich urządzeń elektronicznych

« Wróć do notki

Komentarz został usunięty
aadvark23 września 2021, 15:48
@eques- 
Gdzie Ty widzisz ten postęp? Chyba ich głupoty. 
Przecież tu nie ma problemu ładowarki. W moich jest normalne USB. W to wpinam kabelek który po drugiej stronie ma już wtyk jaki potrzebuję. 
Drugi problem to, że np mój Blackberry najlepiej dogaduje się z dedykowaną ładowarką. W przypadku innej wywala mi komunikat że skraca mi życie baterii i domaga się oryginału.
Ten komentarz został ukryty. Aby przeczytać, wyłącz filtr treści.
elektra.2123 września 2021, 15:01
Jestem za  jak największym odzyskiem materiałów z elektrośmieci oraz ograniczeniem ich wytwarzania. Ale robienie sukcesu z graniczenia o JEDEN tysiąc ton elektrośmieci rocznie gdy w Europie nie przetwarza się rocznie milionów ton elektrośmieci to typowy dla eurokratów żart.  
Natomiast sama standaryzacja jest dobrym kierunkiem ale należy mieć na uwadze, że doprowadzi na pewno do podniesienia na rynku cen tych ładowarek.
Komentarz został usunięty
aadvark23 września 2021, 21:45
@gel 
Dokładnie. I to dłuższy kabelek, bo te z ładowarką są zawsze krótsze niż potrzeba :/
Ten komentarz został ukryty. Aby przeczytać, wyłącz filtr treści.
Komentarz został usunięty
elektra.2124 września 2021, 06:09
@gel Wysilenie móżdżku nic tu nie pomoże. A zamiana kabelka nie zawsze wystarczy.  Nie będę wchodziła w szczegóły techniczne, proszę sobie doczytać o protokołach i rozwiązaniach ładowania w USB C (funkcja power delivery), ale dzisiejsze ładowarki w standardzie USB C  mogą "negocjować" - ustalać z odbiorcą- jakie napięcie i prąd mają podawać. Jeżeli urządzenie nie potrafi się dogadać z ładowarką, bo na przykład kabelek nie ma odpowiednich linii sygnałowych, to ładowarka poda jakieś typowe napięcie i prąd, które to parametry mogą okazać się niewystarczające i urządzenie albo będzie się ładować bardzo długo albo w ogóle się nie naładuje.
murgrabia czorsztyński23 września 2021, 15:17
... a wszystkie pozostałe modele - do śmieci.

Dawno, dawno temu, z wymuszeń utrzymywały się wyłącznie gangi.
Ten komentarz został ukryty. Aby przeczytać, wyłącz filtr treści.
epolitic23 września 2021, 15:58
@murgrabia czorsztyński 10 producentów zbijało na tym kasę w Chinach a teraz będzie jedna firma w UE i po ptokach :)
zikuk23 września 2021, 15:37
tak to się zaczyna, wpierw jedna ładowarka potem jedna żona, ja wysiadam
epolitic23 września 2021, 15:56
bardzo dobrze :)
Komentarz został usunięty
Komentarz został usunięty
Komentarz został usunięty przez autora komentarza.
emeryt ZUS23 września 2021, 17:07
No i świat uratowany !
Helium23 września 2021, 17:17
Jednym z większych "generatorów" elektrośmieci jest unijna dyrektywa ROHS. Po jej wprowadzeniu, żywotność sprzętu elektronicznego znacznie się skróciła ze względu na gorszą jakość bezołowiowych połączeń lutowanych. Tak to Eurourzędasy dbają o środowisko.
aadvark23 września 2021, 21:47
@Helium 
Zgadza się. Dobrze, że mam zapasy starej dobrej cyny, spirytus i kalafonię ;)
Ten komentarz został ukryty. Aby przeczytać, wyłącz filtr treści.
tryglaw23 września 2021, 17:30
Ładowarki wciąż pozostaną różne , o różnej wydajności prądowej . Urządzenia będą miały takie samo gniazdo USB typ C.
emeryt ZUS23 września 2021, 18:39
@tryglaw Co na to te akumulatory ?
Co zrobi zbyt duży prąd ładowania ?
aadvark23 września 2021, 21:50
@tryglaw 
A wynalazki w postaci szybkich ładowarek zarzynają akumulatory.
Ten komentarz został ukryty. Aby przeczytać, wyłącz filtr treści.
WieB24 września 2021, 01:53
@tryglaw 
Bateria- co to jest?
Bateria butelek, artylerii, ogniw, 
Bateria może być ładowalna, albo nieladowalna…
Semantyka…
Czy bateria jedno-ogniowa to bateria?
Tak tak tak.
tryglaw24 września 2021, 05:26
@emeryt ZUS Wszystko zależy od stopnia przekroczenia optymalnego prądu ładowania. Małe przekroczenie spowoduje nagrzanie akumulatora co spowoduje spadek jego pojemności. Duże przekroczenie może spowodować "bum". Zawsze prowadzi co najmniej do zmniejszenia żywotności. Wiele urządzeń ma układy ograniczające natężenie prądu ładowania , ale stosowanie przewymiarowanej ładowarki nie jest optymalne. Czy każdy konsument dobierze odpowiednią ładowarkę do kupowanego urządzenia ? Czy pomoże mu w tym sprzedawca , czy wypchnie nieodpowiednią , zalegającą w sklepie ładowarkę ?
tryglaw24 września 2021, 05:33
@WieB Tak , semantyka. Osobiście wolę jednak precyzyjne określenia. Ładowanie baterii może skończyć się nieprzyjemnymi konsekwencjami. Może jestem staroświecki.
Ildefonso Hatszepsut23 września 2021, 18:39
to mus mieć tak ze 100kW bo jeszcze samochód trzeba naładować
Komentarz został usunięty
Komentarz został usunięty
Komentarz został usunięty
Komentarz został usunięty
Komentarz został usunięty
Komentarz został usunięty
galinski24 września 2021, 09:44
Dobry pomysł, może zajęli by się również wiosenno-jesiennym przestawianiem zegarków, największą bzdurą z poprzedniej epoki!
yevaud underhill2 listopada 2021, 00:23
tępota informacji mediów jest nieprawdopodobna

różne typy gniazd to czubek góry lodowej

są różne typy ładowarek, odbiorników w ramach każdego "typu USB" zatem "taka dyrektywa niczego nie załatwia", a wprowadzenie jednego standardu dla urządzeń o różnej obciążalności jest niemożliwe... bo niepotrzebne