AIESEC, międzynarodowa organizacja studencka, co roku organizuje plebiscyt pod hasłem "Pracodawca Roku". Studenci wskazują firmy, w których chcieliby w przyszłości pracować. W tym roku w badaniu na miejscu piątym znalazła się sieć sklepów "Biedronka".
W badaniu AIESEC wzięło udział 3000 studentów z ponad 30 uczelni, z 13 polskich miast. Każdy student biorący udział w badaniu mógł wybrać maksymalnie trzy firmy zasługujące na miano Pracodawcy Roku 2018, przyporządkowując im trzy kolejne miejsca. W trakcie analizy wyników każdej firmie wskazanej na 1 miejscu przypisano 3 punkty, firmie wskazanej na drugim miejscu przypisano 2 punkty, a firmie wskazanej na trzecim miejscu przypisano 1 punkt.
Jako kluczowe czynniki decydujące o wskazaniu firm jako najlepszych pracodawców na polskim rynku, studenci wskazali: aktywność na rynku, popularność, wysokość zarobków, zgodność branży z ich zainteresowaniami, styl i atmosferę pracy, możliwość zdobycia międzynarodowego doświadczenia oraz opinię znajomych.
Na pierwszym miejscu znalazła się firma Google, kolejne też bez zaskoczeń: Ernst&Young, Deloitte i PwC. Na piątym miejscu uplasowała się portugalska firma Jeronimo Martins, zarządzająca sklepami "Biedronka". W pierwszej dziesiątce znalazły się także McDonalds, Lidl, IKEA, ABB i w końcu State Street.
W porównaniu z ub. rokiem "Biedronka" spadła o jedno miejsce w rankingu w plebiscycie Pracodawca Roku. Do pierwszej dziesiątki awansował również Lidl.
- Młode osoby chcą zdobywać doświadczenie jak najszybciej – komentuje wyniki Agata Bednarek, Head of Public Relations AIESEC Polska. – Już niemal połowa studentów ma za sobie pierwszą pracę zawodową. Jednocześnie nie czują się gotowi do wejścia na rynek pracy, dlatego coraz chętniej biorą udział w programach praktyk i staży, nawet od pierwszego roku studiów. To właśnie punkt, w którym środowisko akademickie zaczyna mieć dużo wspólnego z biznesowym. Razem możemy budować rynek pracy, w którym zarówno młodzi ludzie, jak i firmy mogą rozwijać się w zrównoważony sposób i wzajemnie korzystać ze swojego potencjału - dodaje.
"Nagroda ta jest dla nas ogromnym wyróżnieniem i sukcesem. Cieszymy się, że po raz kolejny znaleźliśmy się w czołówce najlepszych pracodawców badania organizowanego przez AIESEC Polska. Jesteśmy również dumni z tego, jak postrzegani jesteśmy przez studentów w Polsce oraz faktu, że chcą oni dołączyć do naszego zespołu i rozwijać się u lidera branży retail.
Bardzo dziękujemy wszystkim pracownikom Jeronimo Martins Polska, którzy swoją codzienną pracą i postawą wpływają na postrzeganie naszej firmy jako pożądanego pracodawcy" - głosi oświadczenie Jeronimo Martins Polska.
Program ambasadorski firmy cieszy się bowiem dużym powodzeniem. Obecnie (do 30 czerwca) trwa rekrutacja na ok. 20 Campus Ambassadorów. W ramach programu Jeronimo Martins reprezentują i promują oni firmę na swojej uczelni i w środowisku akademickim, docierając do młodych ludzi z informacją o możliwościach rozwoju u lidera branży retail (sprzedaż detaliczna). Biorą też udział w szkoleniach i warsztatach oraz rozwijają swoje umiejętności komunikacyjne.
1 lipca w Jeronimo Martins Polska ruszają 3-miesięczne płatne praktyki, zarówno w Biurze Głównym firmy w Warszawie, Centrum Usług Wspólnych w Poznaniu, jak i biurach regionalnych firmy. Weźmie w nich udział ok. 100 studentów. Podczas rekrutacji na 22 praktykantów do Biura Głównego w Warszawie, w której wzięło udział ponad 3 tys. osób, największym zainteresowaniem cieszyły się działy: Marketing, Public Relations, Dział IT oraz Dział Skarbca.
Początkujący kasjer w "Biedronce" zarabia na etacie 2700 zł na etacie. Pensja rośnie w kolejnych latach pracy, więc dla młodych mogą być to atrakcyjne warunki.
Z najnowszych danych wynika, że średnia wieku osób zatrudnionych w Biedronce to 36 lat, a średnia wieku kierowników sklepu to 37 lat. Millenialsi (pokolenie ludzi urodzonych w latach 80. i 90. XX wieku) stanowią aż 40 proc. procent wszystkich menedżerów w sieci.
ja
Inne tematy w dziale Społeczeństwo