Agnieszka Radwańska. Fot. Tatiana/CC BY-SA 2.0
Agnieszka Radwańska. Fot. Tatiana/CC BY-SA 2.0

Agnieszka Radwańska to solidna marka. Czy będzie kolejną twarzą reklamy?

Redakcja Redakcja Tenis Obserwuj temat Obserwuj notkę 9

Agnieszka Radwańska może z powodzeniem wykorzystać swój wizerunek marketingowo - uważają eksperci od sportu i mediów. Tym bardziej, że przez lata zawodowej gry nie brylowała w świecie reklamy, a jest bardzo rozpoznawalną postacią. 

W połowie listopada najsłynniejsza polska tenisistka oficjalnie poinformowała o zakończeniu trzynastoletniej sportowej kariery. Radwańska przez te lata wygrała dwadzieścia turniejów WTA. Najbardziej prestiżowy z nich to WTA Finals. W kończącej sezon imprezie masters zwyciężyła trzy lata temu. W Wielkim Szlemie najlepiej radziła sobie w Wimbledonie: sześć lat temu dotarła do finału. W rankingu WTA najwyżej w karierze dotarła do drugiego miejsca.  

Polecamy: Agnieszka Radwańska, najlepsza polska tenisistka, zakończyła sportową karierę 

Grupa Lotos podziękowała tenisistce za osiągnięcia sportowe w specjalnym komunikacie. „W dzisiejszym pędzącym świecie Agnieszka Radwańska to piękny przykład determinacji, talentu i sportowej walki. Agnieszka to ikona nowoczesnego patriotyzmu, która walcząc na najważniejszych kortach świata nigdy nie zapomniała, gdzie się urodziła, nie wstydziła się swojej wiary, a tym samym stała się wzorem dla wielu młodych Polaków” - stwierdził Jarosław Wittstock, wiceprezes zarządu ds. Korporacyjnych Grupy Lotos.  

Umowa reklamowa między Agnieszką Radwańską a Lotosem kończy się w marcu 2020 roku. Nie wiadomo czy zostanie przedłużona, ale eksperci od marketingu sportowego podkreślają, że na korzyść tenisistki działają dwa czynniki. Po pierwsze, kojarzy się z wielką sportową karierą. Po drugie, właściwie nie ma następczyń.

image
Przez lata Agnieszka Radwańska dostarczyła kibicom mnóstwa pozytywnych emocji. Fot. Andrew Campbell/CC BY 2.0

Agnieszka Radwańska użyczała swojego wizerunku firmie deweloperskiej Profbud. Pojawiła się również w kampaniach promujących marki Lexus RX, Play, Amica, sieć drogerii Dayli, Vanquis Bank, zegarki Rado. 

– Wizerunek Agnieszki jest bardzo mocny i nie był nadmiernie eksploatowany w trakcie kariery. „Isia” przez większość swojej kariery biznesowo prowadzona była przez swojego ojca i skupiała się praktycznie w całości na treningach i startach – stwierdził w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Paweł Sławski, partner zarządzający agencji Arskom. 

Nie tylko zagorzałym miłośnikom sportu Agnieszka Radwańska pozytywnie kojarzy się z emocje i triumfami sportowymi, którymi żyli Polacy przez kilkanaście lat. Zdaniem ekspertów od marketingu, marką „Isia” szczególnie zainteresowane mogą być firmy związane ze zdrowym stylem życia, biznes oparty na tanich i szybko sprzedających się produktach (FMCG, czyli fast-moving consumer goods) i organizacje charytatywne, które zajmują się aktywnością sportową osób z niepełnosprawnościami, albo dzieci z uboższych rodzin. Siłą Radwańskiej jest również jej znaczna rozpoznawalność w internecie i wyrazistość jej opinii. Na Facebooku profil tenisistki obserwuje ponad 934 tys. użytkowników, na Instagramie - ponad 288 tys. osób. 


Źródło: wirtualnemedia.pl

KW 

© Artykuł jest chroniony prawem autorskim. Wykorzystanie tylko pod warunkiem podania linkującego źródła.

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj9 Obserwuj notkę

Komentarze

Pokaż komentarze (9)

Inne tematy w dziale Sport