Discovery. fot. Facebook
Discovery. fot. Facebook

Discovery nowym właścicielem grupy TVN. "Będziemy bawić, edukować i inspirować"

Redakcja Redakcja Media Obserwuj temat Obserwuj notkę 43

Amerykańska spółka Discovery Communications ogłosiła zakończenie przejęcia rodzimego konkurenta - Scripps Networks Interactive. Transakcja warta była 14,6 mld dol. transakcji, a właściciela zmieniła też stacja TVN. Discovery Communications
zmieniło się w Discovery.

Jak podaje "Financial Times" Discovery już po połączeniu ma nowe plany. Rozważa uruchomienie globalnego serwisu streamingowego. Prezes David Zaslav powiedział "FT", że tacy gracze, jak Netflix i Amazon, oferują w głównie wysokiej klasy seriale. - Uważamy, że jest szansa na globalną usługę, ponieważ obecnie wszystkie usługi wideo na życzenie w ramach subskrypcji wyglądają tak samo - stwierdził. Discovery zamierza jednak sprawdzić, czy warto to z zrobić we własnym zakresie czy z partnerem zewnętrznym.

- Dzisiaj stajemy się jeszcze silniejszą i bardziej zdywersyfikowaną firmą medialną, do której należy portfolio marek telewizyjnych cieszących się uznaniem na całym świecie - powiedział David Zaslav. - Jako wiodący koncern medialny, nowe Discovery będzie bawić, edukować i inspirować widzów na całym świecie poprzez wszystkie platformy. Co więcej, reklamodawcom i dystrybutorom zaoferujemy nowe możliwości dotarcia do najbardziej pożądanych grup docelowych, na niespotykaną dotąd skalę. Dzięki fuzji stworzymy też zupełnie nową wartość - dodaje.

"Akwizycja rozpoczyna nowy rozdział w ponad 20-letniej obecności Discovery i TVN w Polsce. Pozwoli ona stworzyć jeszcze ciekawszą propozycję dla polskich widzów, obejmującą takie gatunki programowe, jak dokument, fabuła, rozrywka, sport i informacje, dostępne na kanałach otwartych, płatnych oraz w serwisach skierowanych bezpośrednio do konsumenta" - napisano w informacji prasowej.

W lutym na przejęcie TVN przez Discovery warunkowo zgodziła się Komisja Europejska. Bruksela jednocześnie odrzuciła wniosek Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który sam chciał zająć się sprawą.

Aby odpowiedzieć na zastrzeżenia Komisji dotyczące konkurencji, spółka Discovery zobowiązała się, że będzie udostępniać kanał TVN24 i związany z nim kanał TVN24 BiS obecnym i przyszłym dystrybutorom telewizyjnym w Polsce za rozsądną cenę ustalaną poprzez odniesienie do porównywalnych umów. Zobowiązanie to ma obowiązywać przez okres 7 lat.

Na tę transakcję przygotowywał się także jeden z największych konkurentów TVN - Polsat. Pod koniec 2017 r. Grupa Polsat przejęła wówczas kanały telewizyjne od ZPR: Eska TV, Eska TV Extra, Eska Rock TV, Polo TV i Vox Music TV oraz zakupiła częściowo (na razie 34 proc.) Fokus TV i Nowa TV. Ten ruch kosztował 103 mln zł.

Discovery jest globalnym przedsiębiorstwem medialnym z siedzibą w USA, produkującym filmy i programy dokumentalne, a także programy sportowe (takie jak Eurosport) i korzystającym z wielu różnych platform dystrybucji, w tym platform telewizji płatnej i ogólnodostępnej, a także szeregu platform dystrybucji cyfrowej na całym świecie.

źródło: TVN24.PL

KJ

© Artykuł jest chroniony prawem autorskim. Wykorzystanie tylko pod warunkiem podania linkującego źródła.

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj43 Obserwuj notkę

Komentarze

Pokaż komentarze (43)

Inne tematy w dziale Kultura