Agora planuje zwolnić ponad 100 osób z „Gazety Wyborczej”. Duże zmiany nastąpiły w kierownictwie "GW". Mówi się o odejściu Adama Michnika. W poniedziałek dziennik ukaże się w nowej formule i z wyższą ceną.
W warszawskiej i lokalnych redakcjach "GW" nikt nie jest pewny zachowania miejsca pracy. Na korytarzach siedziby spółki przy ul. Czerskiej w Warszawie mówiono już nawet o rezygnacji Adama Michnika - pisze serwis press.pl. Miałoby to mieć związek z jego 70. urodzinami (17 października). Michnik jest redaktorem naczelnym "Gazety Wyborczej" od chwili jej powstania w 1989 roku.
Zwolnienia i awanse na Czerskiej
Na razie zwolnienia objęły wydawców i szefów redakcji. Reportażysta Włodzimierz Nowak nie jest już redaktorem odpowiedzialnym za "Duży Format". Natomiast ze stanowiskiem redaktor naczelnej serwisu Wyborcza.pl pożegnała się Małgorzata Plawgo. Ich miejsca zajęli odpowiednio: Mariusz Burchart i Roman Imielski. Odchodzi też Wojciech Fusek, który jako zastępca redaktora naczelnego odpowiadał za cyfryzację dziennika.
Jeden z redaktorów naczelnych Jerzy Wójcik objął funkcję wydawcy. Zastąpił Wojciecha Świerczyńskiego. Odpowiada m.in. za wyniki finansowe „GW” i realizację jej celów strategicznych. Kieruje pracami zespołów sprzedaży, marketingu i promocji oraz redakcjami.
Nową zastępcą redaktora naczelnego „GW” została Aleksandra Klich, która będzie łączyła tę funkcję z zarządzeniem sobotnim „Magazynem Świątecznym”. Obecnie do jej zadań należy m.in. rozwój „Dużego Formatu” oraz działów Kultura i Opinie „Gazety Wyborczej”. Pierwszym zastępcą redaktora naczelnego „GW” jest Jarosław Kurski, a drugim Piotr Stasiński.
Zmiany na stanowiskach nastąpiły także w obszarze Kraj, Kultura, Ekonomia, Zdrowie i Nauka oraz w "Gazecie Stołecznej". Nowym dyrektorem działu sprzedaży „Gazety Wyborczej” została Joanna Kwas, zastępując Elżbietę Nowacką.
Zwolnienia potrwają do końca br. i obejmą do 135 pracowników, głównie z zespołu „Gazety Wyborczej”. To ok. 7 proc. wszystkich pracujących w spółce. Pracownicy mają otrzymać dodatkową rekompensatę pienieżną oraz pomoc w przekwalifikowaniu się.
Nowa formuła "Gazety Wyborczej"
Od poniedziałku nastąpią zmiany wydawnicze. Wydania poniedziałkowe, piątkowe i sobotnie będą wzmocnione cotygodniowymi dodatkami. Zmieni się cena wydań papierowych dziennika.
W poniedziałki czytelnicy „Gazety Wyborczej” otrzymają „Duży Format”, „Ale Historia” i nowy dodatek o charakterze magazynowym „Mój biznes. Ludzie, praca, innowacje” tworzony także przez redakcje lokalne "GW" (będą pisać m.in. o sukcesach lokalnych firm, wynalazkach i start-upach).
We wtorki, środy i czwartki w „GW” ma być więcej niż dotychczas poradników i informatorów. W piątki nadal będzie ukazywać się „Co Jest Grane 24” i „Gazeta Telewizyjna”. W ten dzień będzie też dodawane „Tylko zdrowie”.
W soboty, tradycyjnie, czytelnicy wraz z „Gazetą Wyborczą” otrzymają tygodnik „Wysokie Obcasy” oraz „Magazyn Świąteczny” w nowej formule i z sekcją „Na jeden temat”, a także informacje z poszczególnych regionów przygotowane przez redakcje lokalne.
W poniedziałki i piątki egzemplarz „GW” będzie kosztować 3,99 zł, we wtorki, środy i czwartki – 2,99 zł, a wydanie weekendowe – 4,49 zł w Warszawie i 4,29 zł w pozostałych miastach.
Jednocześnie firma zdecydowała się zakończyć wydawanie bezpłatnego dziennika „Metrocafe.pl” (wcześniej funkcjonującego pod nazwą „Metro”) - jego ostatni numer ukazał się w piątek. Spółka zapowiada także zmianę serwisu Wyborcza.pl.
Z danych ZKDP wynika, że w sierpniu br. sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wyniosła 132 766 egz.
źródło press.pl, wirtualnemedia.pl
ja
© Artykuł jest chroniony prawem autorskim. Wykorzystanie tylko pod warunkiem podania linkującego źródła
Zobacz także:
Inne tematy w dziale Społeczeństwo