- Z ogromną dumą mogę dziś powiedzieć: Polska firma na wielką skalę wchodzi na brytyjski rynek - ogłosił w czwartek Rafał Brzoska. InPost ogłosił przejęcie 95,5 proc. udziałów w Judge Logistics Ltd - spółce macierzystej jednej z największych firm kurierskich w Wielkiej Brytanii, Yodel Delivery Network. Jak poinformowała Grupa, w planach jest rebranding marki Yodel oraz dynamiczne rozszerzenie sieci Paczkomatów. Dzięki tej transakcji InPost zyskuje pozycję trzeciego największego niezależnego operatora logistycznego w brytyjskim e-commerce - za Royal Mail i Evri, wyłączając Amazon.
Marka InPost inwestuje w Wielkiej Brytanii
Choć rebranding Yodel dopiero przed firmą, przedstawiciele InPostu nie kryją, że jest to jeden z kluczowych elementów rozwoju na rynku brytyjskim. – Jesteśmy na początkowym etapie, ale na pewno będzie to marka InPost – zapowiedziała Izabela Karolczyk-Szafrańska, chief marketing & ESG officer Grupy InPost.
W ocenie spółki, przejęcie Yodel znacząco przyspieszy budowanie rozpoznawalności brandu – nie tylko dzięki flocie pojazdów z logo InPostu, ale również dzięki kontaktowi z klientem w punktach odbioru i dostaw. Obecnie flota Yodel obsługuje już 300 mln przesyłek rocznie, a firma współpracuje z 500 największymi nadawcami na rynku brytyjskim.
Paczkomaty InPost już dostępne w Wielkiej Brytanii
Dzięki integracji systemów Yodel i InPostu, usługa Paczkomatów może zostać udostępniona brytyjskim klientom niemal natychmiast – po dopracowaniu szczegółów technicznych. – To gigantyczne przyspieszenie – nie tylko przejmujemy wolumen, ale zyskujemy natychmiastowy dostęp do bazy klientów, z którymi Yodel już współpracuje – powiedział szef InPost, Rafał Brzoska.
Aktualnie InPost posiada w Wielkiej Brytanii 10 000 paczkomatów i planuje zwiększyć ich liczbę do 14 000 jeszcze w 2025 roku. Dodatkowym atutem pozostaje współpraca z PayPoint, który zachował 4,5 proc. udziałów w Yodel i dysponuje siecią około 10 000 punktów partnerskich na Wyspach.
Rafał Brzoska zaznaczył, że usługi dostawy do automatów paczkowych (tzw. out of home) dopiero nabierają tempa na brytyjskim rynku, który dotąd dominowały klasyczne dostawy door to door. – Średnioterminowy wzrost segmentu out of home jest większy niż samego e-commerce. A my już dzisiaj nie mamy capacity w naszych maszynach” – chwalił inwestycję.
- To kolejny krok InPost, który pokazuje, że z Polski można nie tylko zdobywać zagraniczne rynki, ale je skutecznie zmieniać. Dziękuję wszystkim, którzy wierzą w nasz projekt - napisał w mediach społecznościowych Brzoska.
InPost liczy na to, że dzięki dostawom do paczkomatów, jak i usług kurierskich to-door, lepiej obsłuży klientów e-commerce i będzie konkurować z największymi graczami.
Ekspansja InPostu w Europie nabiera tempa
Grupa InPost kontynuuje zagraniczną ekspansję, rozwijając działalność nie tylko w Wielkiej Brytanii, ale także we Francji i we Włoszech. Po sfinalizowaniu przejęcia Mondial Relay w 2021 roku, brytyjski Yodel znacząco zwiększa skalę działalności. Rafał Brzoska jest przekonany że przejęcie firmy przyspieszy rozwój InPostu na brytyjskim rynku o kilka lat.
Fot. InPost
Red.
Inne tematy w dziale Gospodarka