Źródło zdjęć: Hongqi
Źródło zdjęć: Hongqi

Luksus po chińsku. Klasa premium właśnie zyskała nowego, poważnego gracza

Redakcja Redakcja Motoryzacja Obserwuj temat Obserwuj notkę 5
Chińska marka Hongqi wkroczyła na rynek samochodów klasy premium. I zrobiła to naprawdę w stylu premium. Dotychczasowi producenci modeli z najwyższej półki mają powody do zmartwień.

Hongqi - chińska rewolucja w klasie premium

Chińska marka Hongqi wkroczyła na rynek samochodów klasy premium. I zrobiła to naprawdę w wielkim stylu. Dotychczasowi producenci modeli z najwyższej półki mają powody do zmartwień.

Po sukcesach, jakie chińskie auta odniosły w segmencie ekonomicznym, nikt nie patrzy już na nie z przymrużeniem oka. Teraz producenci z Państwa Środka celują wyżej – w rynek luksusowych SUV-ów i limuzyn. W Polsce pojawiła się marka Hongqi, która poza Europą od lat uznawana jest za synonim prestiżu i zaawansowanej technologii.

Zobacz galerię zdjęć:

Źródło zdjęć: Hongqi
Źródło zdjęć: Hongqi Źródło zdjęć: Hongqi Źródło zdjęć: Hongqi

Historia Hongqi. Od rządowych limuzyn do globalnej ekspansji

Hongqi to pierwszy chiński producent samochodów luksusowych. Powstał w 1958 roku jako część koncernu FAW Group. Pierwszy model – Hongqi CA72 – był luksusowym sedanem dla władz, inspirowanym amerykańskimi limuzynami. Potem pojawił się model CA770, który stał się oficjalnym środkiem transportu chińskich przywódców.

W 1969 roku zadebiutowała opancerzona wersja CA772. Przez dekady marka rozwijała się, modernizując technologie i wzornictwo. Przełomowym momentem był rok 2018, kiedy ogłoszono nową strategię rozwoju – z naciskiem na elektromobilność i ekspansję zagraniczną. W jej ramach Hongqi wkroczyło również na polski rynek.

Nowoczesna oferta: Hongqi E-HS9

W Polsce dostępnych jest kilka modeli, w tym SUV-y i limuzyny, ale prawdziwą gwiazdą jest elektryczny model E-HS9 – flagowiec chińskiego producenta.

Auto dostępne jest w dwóch wersjach mocy:

  • Wersja 435 KM – dwa silniki (po 218 KM) zapewniają napęd na cztery koła, 300 Nm momentu obrotowego, przyspieszenie 0–100 km/h w 6,5 sekundy i zasięg 396 km (bateria 84 kWh).
  • Wersja 551 KM – większy silnik z tyłu (333 KM), bateria 99 kWh, zasięg do 465 km i sprint do „setki” w 4,9 sekundy.

Prędkość maksymalna w obu wersjach została ograniczona do 200 km/h – ze względów bezpieczeństwa.


Hongqi E-HS9. Imponujące gabaryty i nowoczesne technologie

E-HS9 to pełnoprawny SUV klasy premium. Długość nadwozia wynosi 5209 mm, szerokość 2010 mm, a wysokość 1731 mm. Rozstaw osi to aż 3110 mm. Masa pojazdu to odpowiednio 2655 kg (84 kWh) i 2780 kg (99 kWh).

W topowej wersji President auto ma prześwit nawet 30 cm (w trybie off-road), a dostępne konfiguracje wnętrza to 6 lub 7 miejsc.

Wyróżnikiem modelu są m.in.:

  • elektromagnetyczne drzwi, które otwierają się niemal bezgłośnie,
  • integracja ze smartfonem i system bezkluczykowy,
  • eleganckie wnętrze i zaawansowane multimedia.

Ceny, które zaskakują konkurencję

E-HS9 może być ciekawą alternatywą dla takich modeli jak BMW iX czy Mercedes EQS SUV – przy znacznie niższej cenie.

  • Business (435 KM, 84 kWh) – od 344 900 zł
  • Executive (551 KM, 99 kWh) – od 395 900 zł
  • President (551 KM, 99 kWh) – od 445 900 zł

Hongqi - nowy gracz na rynku premium

Chińska marka nie ukrywa, że chce stać się realną konkurencją dla największych marek motoryzacyjnych na świecie. Hongqi stawia na połączenie elegancji, najnowszych technologii i atrakcyjnej ceny.

W erze elektromobilności może to być gra, którą wygrają nie tylko Niemcy. Hongqi pokazało, że potrafi – i wie, jak przyciągać uwagę klientów, którzy szukają luksusu bez kompromisów.

Tomasz Wypych/Mateusz Pacak 

Źródło zdjęć: Hongqi

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj5 Obserwuj notkę

Komentarze

Pokaż komentarze (5)

Inne tematy w dziale Technologie