Chińska marka Hongqi wkroczyła na rynek samochodów klasy premium. I zrobiła to naprawdę w stylu premium. Dotychczasowi producenci modeli z najwyższej półki mają powody do zmartwień.
Hongqi - chińska rewolucja w klasie premium
Chińska marka Hongqi wkroczyła na rynek samochodów klasy premium. I zrobiła to naprawdę w wielkim stylu. Dotychczasowi producenci modeli z najwyższej półki mają powody do zmartwień.
Po sukcesach, jakie chińskie auta odniosły w segmencie ekonomicznym, nikt nie patrzy już na nie z przymrużeniem oka. Teraz producenci z Państwa Środka celują wyżej – w rynek luksusowych SUV-ów i limuzyn. W Polsce pojawiła się marka Hongqi, która poza Europą od lat uznawana jest za synonim prestiżu i zaawansowanej technologii.
Historia Hongqi. Od rządowych limuzyn do globalnej ekspansji
Hongqi to pierwszy chiński producent samochodów luksusowych. Powstał w 1958 roku jako część koncernu FAW Group. Pierwszy model – Hongqi CA72 – był luksusowym sedanem dla władz, inspirowanym amerykańskimi limuzynami. Potem pojawił się model CA770, który stał się oficjalnym środkiem transportu chińskich przywódców.
W 1969 roku zadebiutowała opancerzona wersja CA772. Przez dekady marka rozwijała się, modernizując technologie i wzornictwo. Przełomowym momentem był rok 2018, kiedy ogłoszono nową strategię rozwoju – z naciskiem na elektromobilność i ekspansję zagraniczną. W jej ramach Hongqi wkroczyło również na polski rynek.
Nowoczesna oferta: Hongqi E-HS9
W Polsce dostępnych jest kilka modeli, w tym SUV-y i limuzyny, ale prawdziwą gwiazdą jest elektryczny model E-HS9 – flagowiec chińskiego producenta.
Auto dostępne jest w dwóch wersjach mocy:
- Wersja 435 KM – dwa silniki (po 218 KM) zapewniają napęd na cztery koła, 300 Nm momentu obrotowego, przyspieszenie 0–100 km/h w 6,5 sekundy i zasięg 396 km (bateria 84 kWh).
- Wersja 551 KM – większy silnik z tyłu (333 KM), bateria 99 kWh, zasięg do 465 km i sprint do „setki” w 4,9 sekundy.
Prędkość maksymalna w obu wersjach została ograniczona do 200 km/h – ze względów bezpieczeństwa.
Hongqi E-HS9. Imponujące gabaryty i nowoczesne technologie
E-HS9 to pełnoprawny SUV klasy premium. Długość nadwozia wynosi 5209 mm, szerokość 2010 mm, a wysokość 1731 mm. Rozstaw osi to aż 3110 mm. Masa pojazdu to odpowiednio 2655 kg (84 kWh) i 2780 kg (99 kWh).
W topowej wersji President auto ma prześwit nawet 30 cm (w trybie off-road), a dostępne konfiguracje wnętrza to 6 lub 7 miejsc.
Wyróżnikiem modelu są m.in.:
- elektromagnetyczne drzwi, które otwierają się niemal bezgłośnie,
- integracja ze smartfonem i system bezkluczykowy,
- eleganckie wnętrze i zaawansowane multimedia.
Ceny, które zaskakują konkurencję
E-HS9 może być ciekawą alternatywą dla takich modeli jak BMW iX czy Mercedes EQS SUV – przy znacznie niższej cenie.
- Business (435 KM, 84 kWh) – od 344 900 zł
- Executive (551 KM, 99 kWh) – od 395 900 zł
- President (551 KM, 99 kWh) – od 445 900 zł
Hongqi - nowy gracz na rynku premium
Chińska marka nie ukrywa, że chce stać się realną konkurencją dla największych marek motoryzacyjnych na świecie. Hongqi stawia na połączenie elegancji, najnowszych technologii i atrakcyjnej ceny.
W erze elektromobilności może to być gra, którą wygrają nie tylko Niemcy. Hongqi pokazało, że potrafi – i wie, jak przyciągać uwagę klientów, którzy szukają luksusu bez kompromisów.
Tomasz Wypych/Mateusz Pacak
Źródło zdjęć: Hongqi
Inne tematy w dziale Technologie