21,5 mln złotych, 28 misji handlowych, blisko 300 firm i dziesiątki podpisanych kontraktów – tak wygląda bilans programu „Going Global 4.0”. O szczegółach projektu opowiedział w rozmowie z Salon24 Michał Rado, wicemarszałek województwa dolnośląskiego.
Going Global – wsparcie dla firm z Dolnego Śląska
W rozmowie z redaktorem Piotrem Paciorkiem wicemarszałek Michał Rado podkreślił, że „Going Global 4.0 – Internacjonalizacja Dolnośląskich Przedsiębiorstw” to jeden z kluczowych projektów samorządu województwa dolnośląskiego.
– To nie są wyjazdy turystyczne. To strategiczne misje handlowe, które dają realne efekty – zaznaczył Rado w rozmowie z Salon24.
Projekt rozpoczął się w marcu 2024 roku i potrwa do grudnia 2025. Jego wartość wynosi 21,5 mln zł, z czego 70 proc. to środki unijne. Pozostałe środki pochodzą z budżetu województwa.
(Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo)
Obejrzyj całą rozmowę z wicemarszałkiem Michałem Rado:
28 misji, 280 firm i kontrakty za miliony
Do tej pory odbyło się już 9 z zaplanowanych 28 misji. Dolnośląscy przedsiębiorcy odwiedzili m.in. Singapur, Japonię i Lipsk, a w planach są kolejne wyjazdy – do Osaki, Vancouver, San Francisco i na Tajwan.
– Blisko 300 firm z Dolnego Śląska weźmie udział w programie. Już teraz przedsiębiorcy deklarują zawarcie ok. 60 kontraktów o łącznej wartości 7 mln zł – i to przy niepełnych danych z ankiet – poinformował wicemarszałek.
Pełne wsparcie logistyczne i finansowe
Firmy uczestniczące w misjach nie muszą się martwić o koszty – samorząd finansuje przelot, hotel, miejsce na stoisku oraz pełne zaplecze organizacyjne.
– W każdej misji bierze udział ok. 10 przedsiębiorców, a wyjazdy są dopasowane tematycznie do targów. Jeśli misja dotyczy kosmetyków – jadą przedstawiciele branży beauty. Jeśli mówimy o IT czy sztucznej inteligencji – rekrutujemy z tych sektorów – wyjaśnił Rado w Salon24.
Efekt promocyjny dla regionu
Wicemarszałek Rado zaznaczył, że projekt „Going Global” ma również ogromne znaczenie wizerunkowe dla regionu. Do tej pory w mediach ukazało się już ponad 840 publikacji dotyczących misji, a ich wartość reklamowa została oszacowana na ok. 2 mln zł.
– Pokazujemy Dolny Śląsk jako miejsce innowacji, przedsiębiorczości i globalnych ambicji. Mamy się czym pochwalić i nie mamy się czego wstydzić – dodał gość Salon24.
Szansa dla mikro, małych i średnich firm
Udział w programie mogą wziąć mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa z Dolnego Śląska, których profil pasuje do danej misji handlowej. Rekrutacje są ogłaszane cyklicznie na stronach Urzędu Marszałkowskiego oraz w mediach społecznościowych.
– Firmy rodzinne również mogą brać udział. Dla wielu z nich to jedyna szansa, by zaprezentować się na targach światowej klasy – zaznaczył Michał Rado.
MP
Wicemarszałek województwa dolnośląskiego Michał Rado w Salon24, fot. Salon24.pl ©
Inne tematy w dziale Społeczeństwo