na zdjęciu: kadr z programu "Moc Futbolu", prod. Kanał Sportowy. źródło: YouTube
na zdjęciu: kadr z programu "Moc Futbolu", prod. Kanał Sportowy. źródło: YouTube

Media: Kanał Sportowy na sprzedaż. Nowy właściciel ma wielkie plany

Redakcja Redakcja Media Obserwuj temat Obserwuj notkę 4
Według doniesień „Przeglądu Sportowego”, Kanał Sportowy może wkrótce zmienić właściciela. Nowym nabywcą ma być międzynarodowy koncern telewizyjny Antenna Group, do którego należą m.in. kanały AXN. Negocjacje są już na zaawansowanym etapie, a finalizacja transakcji ma nastąpić w najbliższym czasie.

Kanał Sportowy pod nowymi rządami

Jak ustalił „Przegląd Sportowy”, rozmowy dotyczące sprzedaży Kanału Sportowego trwają od kilku miesięcy, a kluczowe ustalenia zapadły już w styczniu. Obecni właściciele – Mateusz Borek, Michał Pol, Tomasz Smokowski oraz Maciej Wandzel – uzgodnili cenę transakcji na poziomie kilkunastu milionów złotych. Podpisano również wstępne porozumienie, a ostateczne dokumenty mogą zostać sfinalizowane już w przyszłym tygodniu.

Sprzedaż kanału oznaczałaby duże zmiany, choć Mateusz Borek i Michał Pol mają pozostać w projekcie – tyle że już tylko jako dziennikarze. Nowy właściciel chce zagwarantować ich obecność na antenie przez co najmniej rok, a w umowie ma znaleźć się nawet zapis określający liczbę programów, które będą prowadzić.

Przyszłość Kanału Sportowego: nowy format, nowa telewizja?

Antenna Group ma ambitne plany wobec Kanału Sportowego. Oprócz dotychczasowej formuły, w ramówce pojawią się serwisy informacyjne, a stacja ma trafić do telewizji kablowej oraz platform satelitarnych. Z nieoficjalnych informacji wynika, że Kanał Sportowy może zastąpić dotychczasowy AXN Spin – stację, która w ostatnich latach zmieniała swój profil, rezygnując z seriali na rzecz programów lifestylowych i true crime.

Maciej Sawicki, prezes Kanału Sportowego, nie odniósł się bezpośrednio do informacji o transakcji, ale podkreślił, że marka cieszy się dużym zainteresowaniem w branży.

– Kanał Sportowy jako największy w Polsce sportowy kanał na YouTube to naturalny obiekt zainteresowania dużych graczy medialnych, którzy dostrzegają jego potencjał i lojalną widownię – stwierdził Sawicki.


Jeśli sprzedaż dojdzie do skutku, będzie to ogromna zmiana na polskim rynku mediów sportowych. Projekt, który zaczynał jako internetowy kanał prowadzony przez dziennikarzy sportowych, może stać się pełnoprawną stacją telewizyjną. Czy nowa strategia okaże się sukcesem? Czas pokaże. Jedno jest pewne – przyszłość Kanału Sportowego wkrótce może wyglądać zupełnie inaczej.

na zdjęciu: kadr z programu "Moc Futbolu", prod. Kanał Sportowy. źródło: YouTube

Red.
Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj4 Obserwuj notkę

Komentarze

Pokaż komentarze (4)

Inne tematy w dziale Kultura