Rok 2024 był kolejnym dla Dacii rokiem wzrostów sprzedaży samochodów. Klienci kupili dokładnie 20 005 samochodów, co oznacza wzrost o 12 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Tym samy Dacia stała się szóstą najchętniej wybieraną marką przez klienta indywidualnego.
- Kierowcy lubią nasze samochody, bo produkujemy je z myślą o nich. Miniony rok był udany dla marki Dacia. Zanotowaliśmy wzrost sprzedaży, a nowy Duster został doskonale przyjęty przez rynek, zdobywając również prestiżowy tytuł Car of the Year Polska. Wersje hybrydowe modelu Duster i Jogger cieszą się rosnącym zainteresowaniem klientów, co potwierdza kierunek naszych działań. Dacia pozostaje jedną z najchętniej wybieranych marek przez klientów indywidualnych. W tym roku z niecierpliwością oczekujemy wprowadzenia do sprzedaży modelu Bigster, w tym także jego wersji z nowym napędem hybrydowym Hybrid 155 - mówi Tomasz Mróz, dyrektor wykonawczy grupy Renault w Polsce i krajach bałtyckich.
Nowy Duster
Dacia zanotowała wyraźny wzrost sprzedaży do klientów indywidualnych, osiągając szóste miejsce wśród marek samochodów osobowych w tym segmencie w Polsce. W 2024 roku klienci indywidualni zakupili 10 919 samochodów Dacia, co oznacza wzrost o 34,5 proc. w porównaniu z 2023 rokiem. Modele z fabryczną instalacją LPG cieszą się dużą popularnością wśród klientów, stanowiąc aż 62% całkowitej sprzedaży marki. Dodatkowo wprowadzono wersje hybrydowe (HEV), które zadebiutowały w modelach Duster i Jogger.
W 2024 roku na rynku pojawił się nowy Duster, z czego 82proc. sprzedanych egzemplarzy to były najwyższe wersje Journey & Extreme, 20 proc. to były wersje hybrydowe i 18 pro. to warianty z napędem 4x4.
Hitem od lat jest Dacia Duster, która w 2024 roku znalazła się w TOP2 na rynku B+SUV z 10393 zarejestrowanych egzemplarzy. Co piąty sprzedany Duster był wersją hybrydową. Duster to także drugie miejsce w sprzedaży do klienta indywidualnego SUV, ósme wśród najlepiej sprzedających się samochodów osobowych w Polsce i piąte miejsce w segmencie ogólnym SUV. Jest czwartym wyborem u klientów indywidualnych w tym segmencie.
Dacia Sandero i Jogger
Świetnie radzi sobie model Sandero, który znalazł się w TOP3 w segmencie B-Hatch z wynikiem 5538 zarejestrowanych sztuk zajmując 3 miejsce, a drugą lokatę w sprzedaży do klienta indywidualnego w tym segmencie, a także #11 wśród najlepiej sprzedających się samochodów osobowych w Polsce. Dacia Jogger to trzecie miejsce w segmencie C-NON SUV w sprzedaży do klienta indywidualnego tego segmentu, a Spring – piąte miejsce w sprzedaży do klientów indywidualnych samochodów elektrycznych. Teraz pojawił się nowy Spring i praktycznie na pniu sprzedano 50 sztuk, którymi znana firma będzie dowozić jedzenie na zamówienie.
Dacia w Rajdzie Dakar
W pierwszej połowie 2024 roku marka wprowadziła nową gwarancję Dacia ZEN, skierowaną do klientów, którzy po zakończeniu standardowej gwarancji fabrycznej chcieliby kontynuować ochronę swojego pojazdu. Warunkiem jest regularne wykonywanie przeglądów serwisowych w autoryzowanych punktach Dacii. Umożliwia coroczne jej przedłużenie o 12 miesięcy lub 30 000 km (w zależności od tego, co nastąpi pierwsze).
Dacia zaczęła też przygodę w rajdach terenowych i to od razu od spektakularnego zwycięstwo podczas debiutu w Rajdzie Maroka, a już w tym roku wystartowała w prestiżowym Rajdzie Dakar.
Odbyła się również międzynarodowa premiera Dacii Bigster, pierwszego samochodu marki w segmencie C-SUV z nowym układem napędowy Hybrid 155. Samochód można już zamawiać.
Źródło zdjęć: Dacia
Tomasz Wypych
Inne tematy w dziale Technologie