Fot: screen Youtube
Fot: screen Youtube

Zmarła gwiazda telewizji pojawiła się w reklamie ubezpieczeń

Redakcja Redakcja Media Obserwuj temat Obserwuj notkę 10
Reklama jednej z firm ubezpieczeniowych z udziałem zmarłej Stanisławy Ryster, legendy telewizji, wieloletniej gospodyni programu „Wielka Gra,” może wywoływać kontrowersje.

W spocie wykorzystano fragment reklamy, którą Ryster sama nagrała za życia, promując tę samą firmę ubezpieczeniową. Co więcej, w reklamie pojawia się córka zmarłej gwiazdy TVP, która zapewnia, że odszkodowanie po ubezpieczonej matce, otrzymała bardzo szybko.


Jak wygląda reklama z Ryster?

Fragmenty te przedstawiają Ryster w jej charakterystycznym stylu – elegancką, pewną siebie i przekonującą, siedząca na charakterystycznym fotelu, przypominającym do złudzenia ten z czasów „Wielkiej Gry”

Dalej, córka prezenterki opowiada, jak szybko po śmierci matki otrzymała wypłatę ubezpieczenia. Jej wypowiedź to osobiste wyznanie, które zestawione z archiwalnym wizerunkiem Ryster, tworzy atmosferę wzruszenia i nostalgii. 


Inne przypadki wykorzystania wizerunku zmarłych

Podobne wykorzystanie nagrań zmarłych osób w reklamach zdarzało się w przeszłości, ale zawsze budziło kontrowersje:

  • Robin Williams w reklamie Apple (2014)

Po śmierci aktora w 2014 roku Apple wykorzystało jego głos z filmu Stowarzyszenie Umarłych Poetów w reklamie iPada. Choć firma argumentowała, że reklama miała być hołdem dla artysty, wielu krytyków uznało, że to próba wykorzystania żałoby fanów do promocji produktu.

  • Bruce Lee w reklamie whisky Johnnie Walker (2013)

Cyfrowo odtworzony wizerunek Bruce’a Lee pojawił się w reklamie whisky, mimo że aktor nigdy za życia nie pił alkoholu i był znany z promowania zdrowego stylu życia. Reklama wzbudziła sprzeciw fanów i rodziny, którzy uznali ją za sprzeczną z wartościami, które reprezentował.

  • Fred Astaire w reklamie odkurzaczy Dirt Devil (1997)

W tej kampanii słynny tancerz został cyfrowo „przetransportowany” do reklamy, w której tańczył z odkurzaczem. Wielu widzów uznało to za nieodpowiednie i niewłaściwe, ponieważ naruszało to pamięć artysty.

Wykorzystanie archiwalnych nagrań w reklamie– hołd czy nadużycie?

Czy sądzicie, że takie reklamy przekraczają granicę dobrego smaku? Czy twórcy i pomysłodawcy takich rozwiązań postępują etycznie?  

Fot: screen Youtube

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj10 Obserwuj notkę

Komentarze

Pokaż komentarze (10)

Inne tematy w dziale Kultura