Orlen zrywa współpracę z Polskim Komitetem Olimpijskim. Naftowy gigant, będący kluczowym sponsorem PKOl, potwierdził swoją decyzję w komunikacie przesłanym mediom. Wspomina też o wspieraniu polskiego sportu w inny sposób.
Orlen wycofuje wsparcie dla PKOl
W poniedziałek informowaliśmy, że Orlen nie przedłuży umowy sponsorskiej z Polskim Komitetem Olimpijskim (PKOl). Firma zapowiedziała jednak, że nadal będzie wspierać polskich sportowców poprzez związki sportowe lub indywidualne kontrakty.
Decyzja Orlenu wpisuje się w trend wycofywania wsparcia przez inne duże firmy, takie jak Tauron i Enea, co jest efektem krytyki PKOl po słabym wyniku Polaków na igrzyskach w Paryżu w 2024 roku, ale i informacjach o majątku Radosława Piesiewicza. Szef PKOI jest skonfliktowany z ministrem sportu Sławomirem Nitrasem.
O decyzji naftowego giganta informowały wcześniej polskie media, w tym WP Sportowe Fakty.
Jest oficjalne stanowisko naftowego giganta
Przedstawiciele spółki szybko zabrali głos na temat informacji o zakończeniu współpracy z PKOl. Gigant naftowy tłumaczy, że zdecydował się na wspieranie polskiego sportu w inny sposób. W oświadczeniu nie wskazano jednak wprost, że do głównych powodów tej decyzji należą m.in. słabe wyniki naszych olimpijczyków i konflikt władz spółki z prezesem komitetu.
"Obowiązująca z PKOl umowa kończy się w tym roku i nie będzie kontynuowana. Orlen zamierza nadal systemowo wspierać sportowców, przede wszystkim poprzez bezpośrednią współpracę ze związkami sportowymi. Dzięki temu mamy pewność, że przeznaczone na ten cel środki zostaną wykorzystane zarówno na przygotowanie do najbardziej prestiżowych imprez sportowych, jak i kształcenie młodych, sportowych talentów" - przekazał portalowi eurosport.pl rzecznik prasowy firmy Mateusz Wityczyński.
Plany Orlenu na rozwój polskiego sportu
Orlen zapowiada ambitne plany dotyczące rozwoju polskiego sportu. W najbliższych latach firma chce skupić się na poszerzeniu współpracy z Polskim Związkiem Lekkiej Atletyki, co obejmie nowe projekty realizowane w ramach świeżo zawartej, czteroletniej umowy. W planach na 2025 rok znajdują się również kolejne kontrakty indywidualne z polskimi sportowcami, reprezentującymi kraj na arenie międzynarodowej.
Istotnym elementem strategii sponsoringowej Orlen mają być inicjatywy promujące aktywność sportową wśród dzieci i młodzieży. Dokładne szczegóły nowych działań zostaną ujawnione w najbliższych tygodniach, co może sugerować, że firma zamierza wyraźnie zaznaczyć swoją obecność w polskim sporcie mimo zakończenia współpracy z PKOl.
MB
Fot. Budynek Centrum Olimpijskiego im. Jana Pawła II w Warszawie. Źródło: PAP/Leszek Szymański
Inne tematy w dziale Sport