Fot. MPK Rzeszów,
Fot. MPK Rzeszów,

"Elektryki" coraz bardziej popularne w miastach. Trwają testy

Redakcja Redakcja Głos Regionów Obserwuj temat Obserwuj notkę 6
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Rzeszowie testuje trzy nowoczesne autobusy elektryczne, które mają zwiększyć efektywność i zasięg zeroemisyjnego transportu publicznego. To kolejny etap ambitnego planu miasta, by całkowicie zmodernizować flotę na przyjazną środowisku.

MPK Rzeszów testuje elektryczne autobusy 

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Rzeszowie rozpoczęło testy trzech elektrycznych autobusów, co jest kolejnym krokiem w kierunku stworzenia w mieście zeroemisyjnego systemu transportu publicznego. We wtorek odbyła się konferencja prasowa z udziałem władz miasta w tej sprawie.


Nowoczesne pojazdy na ulicach Rzeszowa

Zaprezentowane w bazie MPK przy ul. Lubelskiej autobusy wyróżniają się większymi bateriami, co pozwala na zwiększenie ich zasięgu. Polski Solaris i hiszpański Irizar mogą przejechać na jednym ładowaniu około 400 kilometrów, natomiast sześciometrowy mini autobus chińskiej marki King Long oferuje zasięg na poziomie 200 kilometrów. MPK zakończyło właśnie testy modelu Irizar ieBus 12 i zapowiada dalsze próby z kolejnymi elektrycznymi pojazdami. Testy są elementem strategii przejścia floty na pojazdy napędzane paliwami bezemisyjnymi.

– To kolejny krok w budowaniu nowoczesnego systemu transportu miejskiego. W Rzeszowie stawiamy na zeroemisyjne autobusy i system transportowy, który będzie przyjazny środowisku. Pracujemy nad planem Zrównoważonej Mobilności Miejskiej i projektem transportowym dla miasta. Chcemy inwestować w elektryczne autobusy i wymieniać tabor na zeroemisyjny, tak aby w przyszłości flota składała się wyłącznie z pojazdów elektrycznych i wodorowych – podkreślił prezydent Rzeszowa, Konrad Fijołek.


Rusza linia pilotażowa

Od dziś mini autobus elektryczny obsługuje pilotażową linię 50. Trasa łączy Dworzec Lokalny z Dworcem Głównym PKP, przejeżdżając ulicą Piłsudskiego (z przystankami przy urzędzie marszałkowskim i wojewódzkim). Autobus kursuje co 30 minut, ułatwiając przesiadki pasażerom kolei i prywatnych busów.

– W pierwszym kwartale przyszłego roku z ulic znikną autobusy wysokopodłogowe, które nie są przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. W 30 pojazdach zamontujemy ładowarki USB i USB-C – zapowiedział Maksym Bratko, prezes MPK Rzeszów. – Dodatkowo modernizujemy naszą flotę pod kątem wizualnym. Koszt odnowienia jednego autobusu to około 5 tys. zł. Dzięki temu łatwiej będzie identyfikować pojazdy jako miejskie. Chcemy, by nasz tabor był nie tylko funkcjonalny, ale także estetyczny i nowoczesny.

Rzeszów konsekwentnie rozwija swój system transportu publicznego, stawiając na innowacje i ekologiczne rozwiązania.

MB

Fot. Autobus elektryczny w Rzeszowie. Źródło: Facebook/MPK Rzeszów

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj6 Obserwuj notkę

Komentarze

Pokaż komentarze (6)

Inne tematy w dziale Społeczeństwo